Skocz do zawartości

Zdjęcie

zegary z R19 w c-330


25 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 26 luty 2013 - 19:28

zegary z R19 w c-330 Planuje zamontować zegary od renault 19 do 330, o ile ze wskaźnikami temperatury, paliwa oraz kontrolkami niema problemu z dojściem co i jak trzeba podłączyć to ze wskaźnikiem ciśnienia oleju nie mogę (nie kontrolka). Sam wskaźnik jest dobry bo jak podłącze bezpośrednio pod niego masę, zasilanie a na trzeci masę przez potencjometr to ładnie pracuję. Jednak jeżeli zamiast potencjometru podłącze czujnik od r 19 to wskazówka albo jest z jednej strony albo z drugiej. Podłączając miernik do czujnika faktycznie sytuacja wygląda tak iż bez ciśnienia jest opór o jakiejś tam wartości, po przekroczeniu granicznego ciśnienia przerwało obwód. Wcześniej myślałem iż czujnik ten będzie tak jakby proporcjonalny ale nie. Teraz moje pytanie wie ktoś jak to jest rozwiązane? Śledząc ścieżki ze wskaźnika sygnał "przebiega" przez jakiś układ, niebezpośrednio do kostki. Wiec czy ciśnienie jest z jakiegoś innego czujnika, a ten jest tylko do kontrolki? Czy jeszcze jakoś inaczej jest to rozwiązane

Edytowany przez ukasz, 26 luty 2013 - 19:31.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zegary z R19 w c-330 Dzisiaj, 13:53
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 luty 2013 - 19:36

zegary z R19 w c-330 Tam nie ma wskaźnika ciśnienia oleju. Tam pokazuje poziom oleju przez 30 sekund od przekręcenia stacyjki. Ciśnienie oleju jest na kontrolce.

#3 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 26 luty 2013 - 20:04

zegary z R19 w c-330 To by wiele wyjaśniało... a czy dało by się zastosować jakiś czujnik żeby ciśnienie pokazywało? Znaczy wiem że dało by tylko co za czujnik można by zastosować?
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#4 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 08:02

zegary z R19 w c-330 A po co? Przecież masz kontrolkę.

#5 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 27 luty 2013 - 08:24

zegary z R19 w c-330 W zasadzie to tylko po to aby puste "bezczynny" zegar wykorzystać, jak jest to niech by działał.
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 09:09

zegary z R19 w c-330 Zamontuj oryginalny czujnik poziomu oleju, i nie będziesz musiał codziennie sprawdzać stanu oleju. Takiego ciągnika nikt nie ma. :D

#7 Share mory1971

mory1971

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2013 - 09:50

zegary z R19 w c-330 ale jaki bezczynny wskaznik ? ten sam wskaznik jest wykorzystywany napierw do poziomu oleju a nastepnie jako wskaznik temperatury.zrob jak napisano powyzej podlacz czujnik poziomu oleju i bedziesz mial jedyny w swoim rodzaju traktor :)
Mam obawe jednak ze wskazniki rozpadna sie wskutek wibracji .

#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 10:22

zegary z R19 w c-330 Tak było w lagunie. W 19 obok jest osobny wskaźnik temperatury.

#9 Share mory1971

mory1971

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2013 - 10:28

zegary z R19 w c-330 ano tak masz racje,ale jak ten wskaznik ma byc uzyty to pozostaje jeszcze predkosciomierz ,tez wypadaloby podlaczyc :)

#10 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 27 luty 2013 - 10:38

zegary z R19 w c-330 Prędkościomierz jest mechaniczny więc problem z podłączeniem by był, Chyba żeby wstawić w jego miejsce obrotomierz (ten od R19) zmienić skale i by za prędkościomierz robił :D ciekawe...wystarczyło by kontaktron wpiąć ?

Edytowany przez ukasz, 27 luty 2013 - 17:11.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zegary z R19 w c-330 Dzisiaj, 13:53
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 10:50

zegary z R19 w c-330 Działać to by działało, tylko pozostaje kwestia skalowania. Tutaj jest opisana przeróbka wskaźników od poloneza. http://www.agrofoto....redkosciomierz/

#12 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 27 luty 2013 - 11:05

zegary z R19 w c-330 W wysklepianiem to właśnie pomyślałem jak kolega z przytoczonego tematu- ilością magnesów. Tylko orientujesz się może jak podłączyć ten obrotomierz? Po wymontowaniu ma 5 pinów, 2 to zasilanie będzie kolejne 2 to kontaktron a ostatni?
A czujnik poziomu oleju troszkę ciężko zamontować by niestety było.

Edytowany przez ukasz, 27 luty 2013 - 17:10.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 11:17

zegary z R19 w c-330 W zegarach powinieneś mieć trzy złącza. Wejście do obrotomierza powinieneś mieć na pinie nr 8 złącza 13 pinowego

#14 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 27 luty 2013 - 15:55

zegary z R19 w c-330 Jak daje masę przez kontaktron i rezystor na 8 to faktycznie wskazówka reaguje. Z jest jeszcze przewód na pin 7 w tej samej wtyczce oraz jeden do układu tego samego co od wskaźnika oleju. podłączałem jakieś pierwsze lepsze rezystory i licznik działa ale strasznie zaniża bo z obrotów wynikało by że samochód musiałby jechać 70km/h a pokazuje 15. Podłączenie dwóch takich samych rezystorów w szeregu nic nie zmienia. Teraz nie wiem czy coś żle robię czy przez to że te dwa przewody niepodłączone tak reaguje.

Edytowany przez ukasz, 27 luty 2013 - 17:10.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 16:58

zegary z R19 w c-330 W oryginale są tam podawane impulsy z aparatu zapłonowego w silniku gaźnikowym, lub impulsy z ECU w silniku na wtrysku. Po prostu masz za małą częstotliwość tych impulsów. Od jakiego silnika masz te zegary? I jeszcze jedno: pisze się kontaktron.

#16 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 27 luty 2013 - 17:22

zegary z R19 w c-330 Już poprawiłem literówki. Od jakiego silnika niestety nie wiem sądząc po kontrolkach to diesel. Dopiero teraz sobie zdałem sprawę że poprzednim poście głupoty powypisywałem. Liczyłem prędkość samochodu przy obrotach (688obr\min) i przy standardowym ogumieniu. Tyle że to przecież obrotomierz a nie prędkościomierz :wacko: (skale z prędkościomierza przyłożyłem do próB). Więc będzie ok bo pokazywało jakieś 700 a na wyższym biegu około 1000 i faktycznie wiertarka tyle ma. Dalsze podnoszenie obrotów skutkowało spadkiem pozywanych ale to pewnie wina tego że na za małej średnicy był magnes. A ten rezystor jakiś konkretny opór powinien mieć? I dlaczego kolega w przytaczanym wcześniej temacie pisał o 3 szt?
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 luty 2013 - 19:49

zegary z R19 w c-330 Trochę nie od tej strony się do tego zabierasz. Jeżeli chcesz użyć obrotomierza do pomiaru prędkości, to musisz założyć sobie maksymalną prędkość na skali, przy maksymalnym wychyleniu wskazówki, niech to będzie 30 km/h. Musisz drobić taką skalę. I teraz musisz ustalić jaka częstotliwość impulsów spowoduje wychylenie wskazówki na prędkość 20 km/h. Gdy już ją będziesz znał, to przy prędkości ciągnika równej 20 km/h musisz mieć taką samą częstotliwość impulsów. Wiadomo, że 330 nie pojedzie 30 km/h, ale żeby uzyskać sensowną dokładność i rozdzielczość należy ustalić maksymalną prędkość na 30 km/h. Teraz trzeba policzyć ile obrotów na sekundę robi koło przy prędkości 20 km/h i musisz podzielić wymaganą częstotliwość (czyli liczbę impulsów na sekundę) przez liczbę obrotów koła na sekundę przy prędkości 20 km/h i będziesz miał wymaganą liczbę magnesów. Np. zegar pokazuje 20 przy 100 impulsach na sekundę (100 Hz), koło robi 20 obr/sek przy 20 km/h. Czyli 100/20=5. Tyle magnesów należy umieścić na kole. Co do rezystora to nie musisz w ogóle go dawać, dla bezpieczeństwa możesz dać np. 100R.

#18 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 28 luty 2013 - 07:43

zegary z R19 w c-330 Tak wiem jak to wyliczyć, tylko pomyliło mi się ze to jest prędkościomierz a w tedy inaczej by się liczyło. Więc tak koło tylne ma 1,2m średnicy a więc obwód 3,76 m. 30km/h to 500m/min. Więc koło przy tej prędkości musi się obracać 133 obr/min. Teraz obrotomierz wyskalowany jest do 7000 obr/min. Żeby łatwiej skale przerobić powiedzmy że przy 6 tyś było 30km/h . Wiec koło obracające się 133 razy na minutę musi "wytworzyć" sygnał 6kHz. 6000/133=45,11. I tu powstaje problem bo musiałbym umieścić 45 szt magnesów. Planowałem mocować je na piaście a czujnik dać na zwolnicy. Jednak przy takiej średnicy 45szt nie umieszczę bo będą za blisko. Mocowanie na feldze może być niezbyt szczęśliwe bo często jest ona w błocie utytłana i bardziej narażony czujnik byłby na mechaniczne uszkodzenia. Więc jedyne co mi przychodzi do głowy to podłączenie równolegle 3 szt kontaktronów i rozmieszczenie ich w takich odstępach aby aby w danym czasie tylko jeden był przy magnesie. Wtedy wystarczyło by 15 magnesów. Tylko nie wiem czy układ by nie wariował bo mimo wszystko magnesy były by blisko więc ciężko te 3 czujnik było by zmieścić. A może masz lepszy pomysł?
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#19 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 luty 2013 - 09:22

zegary z R19 w c-330 Na to w ogóle na razie nie patrz do ilu wyskalowany jest zegar. Ty masz najpierw sprawdzić przy jakiej częstotliwości wskazówka wychyla się prawie do maksa. Jak to będziesz wiedział to dopiero można zabrać się za obliczenia. Bo to co teraz policzyłeś na niewiele się zdaje. Bo zegar np. może pokazywać 1000 obr/min przy częstotliwości impulsów 8 Hz, 16 Hz lub 32 Hz. Bierze się stąd, że w różnych silnikach są różne częstotliwości impulsów. Bo mogą być brane z cewki zapłonowej, gdzie są dwa impulsy na jeden obrót wału, może być cewka podwójna, gdzie jest jeden impuls na obrót, lub z ECU gdzie może być jeden impuls na dwa obroty wału. natomiast jeżeli obrotomierz podłączony był pod alternator to może być jeszcze inna częstotliwość. Dlatego najpierw należy to doświadczalnie sprawdzić. Czyli prosty generator przebiegu prostokątnego i częstościomierz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zegary z R19 w c-330 Dzisiaj, 13:53
  •  

#20 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 28 luty 2013 - 11:22

zegary z R19 w c-330 Jeśli przyjąć że obroty silnika trójfazowego są zgodne z tymi z tabliczki (nie wiem jaką tolerancje mają) to wychodziło by że 2 impulsy na obrót. Budowa generatorów zdaje się mimo iż mówisz prosta to dla mnie skomplikowana
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Podobne tematy zegary