Polecane posty

pw34    0

Problem rozwiazany. Problem w elektryka. z prawej strony pod schodami bylo zwarcie. To co powinni zrobic za pierwszym razem zrobili na koniec...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

Witam, mój john 6600 też ma problem z podnośnikiem, mianowicie wogóle przestał działać, nagle a tak wrzystko było ok!!!!!!

Czytam uważnie wasze posty i mam pytanie o co chodzi dokładnie z usuwaniem luzów na górnej czy dolnej belce???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

A być może przyczyną jest rozkalibrowanie układu, czytałem kiedyś o tym, najprawdopodobniej podnośnik wymaga nowej kalibracji a jak wygląda ten proces dokładnie trzeba by zapytać fachowca ale z tego co wiem to zawiesza się na cięgna 100kg i reguluje się pokrętłami odpowiednio ale jak dokładnie to nie wiem.

A sprawdź może jeszcze silnik krokowy który jest od podnoszenia jest on z tyłu za złączami a osią górną cięgien po zapaleniu pokręć delikatnie małą śróbką od góry podnośnik powinien reagować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelak1122    0

Witam podpinam się do tematu tyle ze w serii 6900 z 96r mam ten sam problem.Podnośnik podnosi dobrze jednak gdy chce opuścić to już nie jest tak dobrze i czasami opuszcza dobrze a czasami wogole,innym razem zaś trzeba trochę dopomóc a mianowicie ustać na ciegłach i trochę poskakać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

Witam panowie mam problem ze swoim ciągnikem odrazu mówie że oleje wymienilem razem z filtrami. Problem polega na tym że jak podczepie jakąś maszyne na podnośnik to po podniesieniu do gory zaczyna on drgać góra dół (ramiona wykonuja ruch ok 4 cm na koncu ramienia) luzy na plecaku zlikwidowałem wiecej luzów nie widze czujnik położenia ten co jest obsadzony na tym wale z frezami tez jest ok nie widziałem zeby był wypracowany czy coś jak likwidowałem luzy. Co byście doradzili żeby to usunąc bo nie jest to zabardzo zdrowe dla ciagnika głównie pompy która cały czas podnosi i opuszcza ciężka maszyne. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobo4    0

Jak dla mnie wygląda to na funkcje tak jakby otrzęsywania maszyny oblepionej ziemią np. pługu. To znaczy po podniesieniu maszyny do samej góry ramiona podnośnika drgają przez kilka sekund. No chyba że tu jest inaczej to może niech wypowiedzą się posiadacze John Deerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

@bobo4, gdzie spotkałeś się z taką funkcją bo pierwsze słyszę :)

 

Objawy są typowe dla nieszczelności w hydraulice, nie wiem czy w JD jest siłownik w korpusie czy na zewnątrz?

 

Te drgania są szybkie czy takie spokojne opuszczanie i podnoszenie?

Bo jeżeli to jest tak bardziej "na spokojnie" to jest to charakterystyczne dla usterki która charakteryzuje się to tym że pompa podaje olej do siłownika, ale on gdzieś ucieka, podnośnik opuszcza, wtedy reaguje czujnik położenia podnośnika i "włącza" podnoszenie żeby poziom ramion zgadzał się z tym zakładanym na początku, dlatego są takie ruchy ramion.

Sam siłownik może być szczelny, ale nieszczelność może być na drodze rozdzielacz-siłownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobo4    0

kris14 nie wiem czy taka funkcja jest w Johnach ale Ja w smoim Landini z 88r. pod siedzeniem mam pokrętło, które jak wkręce to przy podnoszeniu maszyny już przy górnej pozycji dodaje więcej gazu i ramiona podnośnika drgają przez kilka sekund ze sporą częstotliwością. I jak np. jakaś maszyna oblepi się ziemią to to jest bardzo pomocne bo nie trzeba tak często z kabiny wychodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@bobo4, gdzie spotkałeś się z taką funkcją bo pierwsze słyszę :)

 

Objawy są typowe dla nieszczelności w hydraulice, nie wiem czy w JD jest siłownik w korpusie czy na zewnątrz?

 

Te drgania są szybkie czy takie spokojne opuszczanie i podnoszenie?

Bo jeżeli to jest tak bardziej "na spokojnie" to jest to charakterystyczne dla usterki która charakteryzuje się to tym że pompa podaje olej do siłownika, ale on gdzieś ucieka, podnośnik opuszcza, wtedy reaguje czujnik położenia podnośnika i "włącza" podnoszenie żeby poziom ramion zgadzał się z tym zakładanym na początku, dlatego są takie ruchy ramion.

Sam siłownik może być szczelny, ale nieszczelność może być na drodze rozdzielacz-siłownik.

 

W ciągniku z EHR nie ma takiego podbijania jak np w c-360. Siłowniki muszą być szczelne(inaczej leje się olej na ziemie), a podnośnik jest znacznie precyzyjniejszy, reaguje na minimalne opuszczenie, także podbijania nie da się wyczuć.

 

Ja bym obstawiał na problem z amortyzacją, zacząłbym od sprawdzenia sygnału podawanego na cewki EHR i amortyzatora. Jeśli któryś zawór otwiera się z częstotliwością szarpnięć to mamy podejrzanego. Pozostaje znaleźć przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

kris- siłowniki sa na zewnatrz

mariusz- sprawdze sam ten sygnał podawany na cewki w ehr? mi to sie tak zdaje że on puszcza na jakims rozdzielaczu olej a czujnik położenia reguluje te wysokośc do zadanej na suwaku. tylko gdzie ten rodzielacz jest w JD i jak go zregenerować bo to niestety nie jest tak łatwe jak w ursusie ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Długo masz ten ciągnik?

Przestaw sobie dociążanie na pozycyjne i sprawdź.

Sprawdź podnosząc samym pokrętłem (lub suwakiem zależnie odmodelu) od poziomu zagłębienia maszyny uzyskując maksymalne podniesienie maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem gdzie on jest w JD, w MF np. zamocowany jest na plecaku. Rozdzielacz ehr ma 2 cewki, od opuszczania i podnoszenia. Wystarczy, że pomierzysz napięcie jakie jest na nie podawane. Na dobrą sprawę to nawet je słychać(słychać działanie rozdzielacza). Prędzej będzie to usterka programowa- sterownik wysyła złe impulsy, sama mechanika raczej się nie psuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

jankris- no włąśnie te dociążenie sprawdzałemw każdej pozycji i dalej to samo. a co do tego podnoszenia o ktorym pisałeś to zabardzo ne rozumiem ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romus77    0

witam mam taki problem podnosze maszyne podnosnikiem zatrzyma sie i nagle szarpie podnosnikiem tak ze operator buja sie z ciagnikiem co to moze byc ze opuszcza szybko gora dol?? a jak zgasze to nie opusci nawet na milimetr...wymienilem czujnik od poziomowania co jest od strony kabiny ale nic to nie pomoglo prosze o pomoc

Temat przeniesiony do odpowiedniej kategorii forum

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romus77    0

kolego mam ten sam objaw...jelonek 6400 5 lat u mnie pieknie sie sprawuje ale teraz mam siac kukurydze a on z siewnikiem wariuje:( poradziles sobie z tym podnosnikiem?? kumpel elektryk podjechal pomierzyl ten potencjometr w kabinie powiedzaia ze jest ok ja wymienilem dodatkowo czujnik z tym plastikowym palcem zaraz za kabina myslalem ze to on nawalil ale nic z tych rzeczy:( za podpowiedz stawiam dobra wodke..:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

Heee mam podobny objaw w niespełna rocznym ciągniku 6230 Kierownik serwisu powiedział, że tak ma być bo amortyzacja i balablablaaa :blink: Sam nie wiem, czy robić z tego afere czy nie... U mnie to się dzieje tylko przy ciężkich maszynach typu agregat uprawowo siewny....

Edytowano przez ejczbio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiaze    234

rob afere przeciezz czolgu nie podnosisz...u mnie teraz dopiero ale ciagnik z 95 roku;D ma prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiaze    234

koledzy czy mozna sterowniki od ehr zamieniac?? nic sie nie stanie?? mam sterownik od 6800 na 100% sprawny bo ta maszyne mam tez u siebie...w 6400 z 94 roku jest sterownik o nr: AL 112723 a w 6800 z roku 96 AL 110388... niby w AL 110388 tez moze wystepowac w 6400 wiec przelozylbym i zaraz bym sie upewnil czy moj podnosnik w 6400 zaczolby poprawnie chodzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2111    1

witam ja tez mam problem z podnosnikien w 6910s . poczatkowo nie reagował ogranicznik wysokości podnoszenia cały czas podnosił na maxa ,następnie opuszczając przyciskiem opadał tylko do połowy wysokosci i stop .podnosił normalnie a był problem z opuszczaniem [suwak działał poprawnie] zęby na potencjometrze ok

osobiscie obstawiam potencjometr na ramionach.czy po jego wymianie jest konieczna kalibracja i wie ktos jak sie ja przeprowadza?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z podnośnikiem. Mało go używam, aczkolwiek potrzebuję zawiesić na zimę obciążnik. Podnośnik nie reagował na suwak ani na przełączniki. Okazało się, że mam urwane kable w samej cewce, tej na rozdzielaczu. Cewka oznaczona jako nr 27 na zdjęciu z katalogu:

cewkapodnonika.gif

 

Czy ktoś miał taki problem i czy jestem zmuszony kupić taką cewkę z serwisie czy są jakieś zamienniki?

 

Jako, że nie jestem rolnikiem prosiłbym bardzo wtajemniczonych użytkowników JD o wyjaśnienie mi znaczeń klawiszy oraz jak i co się ustawia tymi klawiszami ze zdjęć:

wywitlacznasupku.jpg

 

29102012248.jpg

 

29102012246.jpg

 

29102012245.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek2800    0

Drugie zdjęcie to monitor osiągów, jednak co jest dokładnie czy nie wiem ;)

Trzecie to hydraulika. Umożliwia sterowanie zachowaniem się dźwigni rozdzielacza. Pozycja z siłownikiem będzie trzymać dźwignię w pozycji przepływu, aż do osiągnięcia nastawionego śrubką ciśnienia. Srubka ta znajduje się gdzieś poniżej pokrętła. Pozycja środkowa to normalne działanie - jeśli puścisz dźwignię rozdzielacza, to powróci ona w pozycję neutralną (nie dotyczy p. pływającej). Trzecia pozycja umożliwia pozostawienie dźwigni w pozycji przepływu stałego podnoszenia lub opuszczania. (co do opuszczania nie jestem pewien) Dopiero manualnie możesz przestawić dźwignię do pozycji neutralnej. Przydatne przy zasilaniu silnika hydraulicznego.

Kolejne zdjęcie przedstawia regulację działania EHR. 1 pozdycja pływająca - powyżej 1 mniej niż 5 pozycja mieszana - 5 pozycja siłowa podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki kolego za wyjaśnienie. Dobrze, że mi napisałeś o tej funkcji pływającej. Ma założony TUZ i podłączony pod 1 od szyby dźwignię hydrauliki. Jak w Tuzie ustawić funkcję pływającą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1113

To jest pokrętło do ustawiania oporu uciągu ale ma też pozycję off jak się wyłączy całkiem. Puściłem koledze wiadomość.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek2800    0

Jeśli masz przedni TUZ podłączony pod jakąkolwiek sekcje hydrauliki, to dajesz dźwignię tej sekcji maksymalnie do przodu i powinna ona tam pozostac, niezależnie od położenia tego pokrętełka za kabiną :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj