Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze.


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Piotr0509

Piotr0509

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2013 - 20:20

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Witam!
Posiadam zetora 3320, niedawno wymieniłem mu tuleje cylindrowe, zregenerowałem pompę paliwową, ustawiłem wtryskiwacze na 180 i traktor mi ciężko pali. Objawami są wydobywający się niebieski dym i bardzo długi okres kręcenia silnikiem bez zapłon. Dziś lekko opóźniłem mu zapłon i jakby nieco się poprawiło, ale to nieznacznie. Proszę o podpowiedz, co z tym zrobić. Czy komplet naprawczy do zetora 3320, a 5211 to jest to samo? Ciągnik obecnie ma 4 pierścienie na tłokach, a przed remontem miał trzy. Czy ma to coś wspólnego z tym ciężkim paleniem?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Dzisiaj, 04:58
  •  

#2 Share oaxis3333

oaxis3333

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanizacja ,RoślinnośĆ , ZwierzętA , elektronika , komputery , fotgrafie, ODPOCZYNEK z rodziną :)

Napisany 25 luty 2013 - 20:27

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. zawory masz wyregulowane sczelinomierzem? jeden z najpopularniejszych błędów...... zawory należy ustawiać zawsze gdy tylko jest coś robione przy głowicy..... nawet gdy tylko zdjęta

Edytowany przez oaxis3333, 25 luty 2013 - 20:29.

Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

Kupie ostatni korpus (słupice) do pługa unia tur 4+1 na zabezpieczeniu sprężynowym
pozdrawiam !


#3 Share simson2812

simson2812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Rolnictwo Konstruowanie

Napisany 25 luty 2013 - 22:43

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Tak jak kolega wyżej mówi sprawdź zawory bo może ustawione ,, na oko'' i to może być powodem ale również to że pierścieni się muszą dopadować
W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

#4 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 25 luty 2013 - 23:02

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. A przed naprawą jak palił? Proponuje sprawdzić zapłon na znakach,trzeba zdjąć skrzynkę akumulatorową, odkręcić pokrywkę sprzęgła i na kole zam. i obudowie skrzyni są znaki. Może być tak że zakładając pompę źle trafiłeś na sprzęgiełku i zapłon jest zły.

#5 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2013 - 23:08

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. A głowice sprawdzane a dokładnie zawory czy są szczelne.

#6 Share bartek88

bartek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wrześni

Napisany 26 luty 2013 - 09:11

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Taki sam przypadek jak u mnie. Zetor 3320 5000mth. co rok było gorzej z paleniem więc były zakładane pierścienie, 3 różne zestawy rozpylaczy, uszczelka pod głowicą, pompa do regeneracji, pompka zasilająca, wężyki przelewowe, przestawianie zapłonu na pompie, szczeliny za zaworach ustawione i pewnie by się jeszcze coś znalazło. Po tych wszystkich naprawach ŻADNEJ poprawy.

Objawy:
-poniżej 0 trudne odpalanie, długo kręci, dużo białego gryzącego dymu, nie chce wchodzić na obroty po odpaleniu, ale wszystkie cylindry chodzą od razu.
-niebieski gryzący dym na wolnych obrotach
-paliwo nie schodzi z układu do zbiornika
-ciepły pali od strzała

Chyba ostatnie co mi zostało to dobrać się do kół rozrządu, sprawdzić klin na wale i zobaczyć bo może coś jest nie tak z wałkiem rozrządu lub laskami popychaczy.

#7 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 26 luty 2013 - 13:02

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Przy zimnym sil. duże znaczenie ma szybkość kręcenia rozrusznika, może być słaby aku. lub zużyty rozrusznik i ciągnik ledwo stęka, wtedy nie odpali. U mnie nie było jeszcze takiego mrozu żeby nie odpalił, do -20 pali za pierwszym kręceniem tylko jak zaskoczy to chwilę trochę kaszle. Jak kręcę nawet przy mrozie to obrotomierz mi dochodzi do 200 obr/min może w tym jest sedno.

#8 Share bartek88

bartek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wrześni

Napisany 26 luty 2013 - 13:32

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Akumulator nowy, rozrusznik kręci jak szalony. Pomogło zamontowanie grzałki w blok, ale nadal zostaje bardzo gryzący i duszący biało-siwy dym. Przy -10 wygląda to jak lokomotywa parowa i całe podwórko zadymione (ubytku płynu w chłodnicy brak) ewidentnie wskazuje to, na brak spalania ropy.

#9 Share Piotr0509

Piotr0509

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2013 - 19:51

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Mój zetor ma przebieg 8300 i nic nie było robione od nowości. Palił nieźle przy -25 stopniach. Tej zimy puścił mi uszczelniacz na tulei i płyn chłodzący dostał się do oleju, ale mimo to i tak zaczął ostatnio pobierac olej. Postanowiłem wymienić tuleje z tłokami. Po złożeniu silnika ciągnik przestał palić przy zero stopniach. Niebieski, gryzący dym. Potem skierowałem sie ku pompie paliwowej ponieważ chodziła od nowości i to nie pomogło. Tylko nie robiłem głowic. Zawory, faktycznie ustawione na oko. Zaznaczam, że przed remontem palił na dotyk. Nie myślę zaglądać do rozrządu, bo wiem, ze jest z nim w porządku. Moim zdaniem, będę musiał sprawdzić czy wtrysk jest w punkcie. Jak zrobię to odpiszę.

#10 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 27 luty 2013 - 22:35

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Jeżeli się pogorszyło po wymianie komp. napraw. to przyczyny szukał bym tam, prawdopodobnie to wina tłoków, może komora spalania ma inne wymiary lub pojemność albo jest zrobiony z innego stopu aluminium i za bardzo odprowadza ciepło przez co sprężone powietrze nie może osiągnąć właściwej temp.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Dzisiaj, 04:58
  •  

#11 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2013 - 22:38

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. A jakie zakładałeś zestawy bo coś mi to wygląda na wadliwe tłoki to znaczy coś z komorą spalania.Musiał byś zdjąć głowicę i pomierzyć komorę starego tłoka i nowego i zawory ustawić jak należy.

Edytowany przez balcerek1, 27 luty 2013 - 22:40.


#12 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 27 luty 2013 - 22:54

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. pewnie trzeba bedzie podpilowac zabek na napedzie pompy i przestawic sprzegielko zaplonu, tylko juz nie pamietam czy z lewej czy z prawej strony -dawno pompy nie wyciagalem. pokrec pompa ile sie da moze akurat to wystarczy.
ja mialem pod nakretkami zrobione jakies dziwne podkladki z drutu, raz tez krecilem pompa i je wywalilem , skrecilem pompe i bylo to samo co u ciebie nie chcial zapalic, wlozylem je z powrotem i palil.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#13 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2013 - 19:31

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. 26 zębów ma sprzęgiełko co daje około 28 stopni na jeden ząbek.Tutaj nic sie nie piłuje i nie wolno przestawiać.
Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.
Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.
Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
Kurcze jak to jest z tymi zetorami że jedne palą w minus 20 stopni a drugie poniżej zera nie.Ja akurat mam ten drugi typ

Edytowany przez krzysztofz14, 01 marzec 2013 - 20:15.


#14 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 01 marzec 2013 - 19:46

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Może w ramach kryzysu i oszczędności robią krótsze tłoki i nie ma pełnego sprężania. Teraz wszystko możliwe.

#15 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 01 marzec 2013 - 21:57

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze.

Te pompy podają paliwo pod dwoma kątami róznymi dla rozruchu i dla pracy.
Dla rozruchu gdy damy gaz na max wychodzi niecałe 10stopni.
Gdy silnik uruchomiony 22stopnie w 7211 w tym pewnie podobnie.I teraz by wtrysk był na znakach to trzeba ustawić pompę dla pracy czyli nie cały gaz ale tak by listwa była na równi z korpusem pompy co widać po odkręceniu nakrętki zasłaniającej listwę.


Skąd masz te info. Zawsze myślałem że te pompy działają na tej samej zasadzie co w c360, czyli że przy rozruchu po wciśnięciu gazu na max zwiększa się dawka rozruchowa która wraca automatycznie do swego poziomu gdy sil. osiąga 400-500 obr. O tym że zmienia się kąt wtrysku pierwsze słyszę, gdy byś mógł to jakoś wyjaśnić bo już sam nie wiem jak mam ustawić zapłon na 10 czy na 22 stopnie.

#16 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2013 - 13:31

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Informację mam z pewnego zródła.Powiedział mi to człowiek który naprawia pompy,pokazał mi sekcje i na tłoczku jest nacięcie które podczas rozruchu gdy pompa jest ustawiona na dawkę rozruchową pokrywa się z otworkiem w sekcji i mamy opóżniony kąt wtrysku.A jak trzeba ustawić kąt to nie jestem pewien jak jest dobrze czy na 10 czy właśnie na 22 podczas rozruchu ale to by dało podczas pracy ponad 30.Skoro tobie pali w -20stopni to powiedz jak ty masz ustawione bo ja mam na 10

Edytowany przez krzysztofz14, 02 marzec 2013 - 13:52.


#17 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 marzec 2013 - 20:45

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Twoja argumentacja brzmi logicznie i ma sens, dało mi to do myślenia, u mnie jest ustawione fabrycznie, pompa nie była jeszcze ruszana ale na dniach specjalnie rozbiorę i sprawdzę to dam znać. U brata w 5211 ustawiłem tak jak się ustawia w c360 i nie chodzi za specjalnie i też mu ciężko pali, dlatego sprawdzę jak jest u mnie i wtedy jemu zrobię tak samo.
Instrukcja podaje kąt wyprzedzenia wtrysku 25+1 stopni.

Edytowany przez ptaszyna, 02 marzec 2013 - 20:48.


#18 Share Piotr0509

Piotr0509

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2013 - 21:21

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Wreszcie doszedłem do ładu z moim zetorkiem. Przyspieszyliśmy mu zapłon, prawie na maxa i dało bardzo dobre rezultaty. Ciągniczek pali praktycznie na wszystkie tłoki, jest żwawy i nie grzeje się. Prawdopodobnie przy naprawie pompy przestawiono ją o ząbek. Nie wiem dokładnie, bo tą pompę zawiozłem do firmy która ją naprawiała. Dzięki za podpowiedzi.

#19 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 655 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2013 - 15:22

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. tam nie ma możliwości przestawienia o jeden ząbek nawet podczas regeneracji pompy !!! Kąt wtrysku reguluje, się wysokością poszczególnych sekcji wtryskowych . Profesjonalny zakład naprawczy powinienien zacząć od ustawienia kąta wtrysku 1 sekcji tak aby przy montażu do silnika całej pompy nie trzeba było ustawiać kąta wtrysku , a następnie pozostałe sekcje ustawiać według tej pierwszej.Taka jest procedura dla tych pomp opisana w instrukcji napraw Zetorów, ale czy pompiarze korzystają z niej ? Pewnie rzadko i dlatego pomimo ,że wstawiłeś pompę w blok tak jak była zamontowana fabrycznie kąt podawania paliwa nie był właściwy. Ps: jakie komplety naprawcze wstawiałeś ?

nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Dzisiaj, 04:58
  •  

#20 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2013 - 16:23

Zetor 3320 cięzko pali, nawet przy dodatniej temperaturze. Jeśli już przestawiać o żąbek to na kole rozrządu .Tam jest mniejsza różnica ale trudny dostęp

Edytowany przez krzysztofz14, 07 marzec 2013 - 20:05.


Podobne tematy zetor 3320 ciezko pali nawet dodatniej temperaturze