Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z Pronarem 82a


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 19 luty 2013 - 21:20

Problem z Pronarem 82a Posiadam Pronara 82a z 2007 roku i mam problem z jego temperatura....nie moge zagrzac silnika do 90 stopini ...temperatura nie przekracza 60 stopni a w kabinie jest zimno ....wymienilem termostat i dalej to samo ....czy mial ktos podobny problem prosze o rady.....z gory dziekuje

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z Pronarem 82a Dzisiaj, 09:21
  •  

#2 Share Cielak1995

Cielak1995

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy
  • Zainteresowania:Gospodarstwo

Napisany 19 luty 2013 - 21:36

Problem z Pronarem 82a skoro się nie nagrzewa silnik to dobrze, a nagrzewnica kabiny to całkiem inną droga, przynajmniej tak mi się wydaje jeżeli nie niech ktoś mnie poprawi ;)

#3 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 19 luty 2013 - 21:41

Problem z Pronarem 82a O czym Ty wogóle mówisz kolego cielak dobrze że sie nie nagrzewa widać nie masz pojęcia o silniku tym bardziej diesla bynajmniej jak dla ruska najlepsza temperatura to 80-90 stopni a ogrzewanie to nie innądrogą bo ogrzewanie to nic innego jak goraca ciecz chłodząca
Mój Wladimirec podbija świat

#4 Share Stonek

Stonek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 19 luty 2013 - 21:43

Problem z Pronarem 82a Silnik powinien osiągać 90 stopni to jest jego optymalna temperatura pracy jak silnik, weź stary termostat jak jeszcze go masz i wrzuć w gotująca się wodę i zobacz czy się otwiera.

#5 Share Arson

Arson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy

Napisany 19 luty 2013 - 22:28

Problem z Pronarem 82a zawsze można zaciągnąć żaluzje na chłodnicy. Ale mtz- ty tak chyba mają ;) Szczerze to musze zerknąć w swoim Belarusku jak z tą temperaturą ale mi sie wydaje że u mie podczas pracy to poza 80 stopni też nie wykracza ;)

#6 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 19 luty 2013 - 22:53

Problem z Pronarem 82a chlodnica cala zaslonieta.....mam mtz 952 i w nim wszystko jak w zegareczku bez kurtyny mam 90 stopni a w tym chlodnica zaslonieta 60 stopni i dalej nie idzie

#7 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2013 - 23:26

Problem z Pronarem 82a Sprawdź rzeczywista temperaturę silnika. Wskaźnik może przekłamywać. A nagrzewnica może być zapowietrzona.

#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 luty 2013 - 10:18

Problem z Pronarem 82a Tak maja i tyle. Nic nie pomoże. Jak się opiepsza, ma lekka robotę czy ganiając po asfalcie nie zagrzeje się więcej jak 60 stopni nawet jak zasłonisz całą chłodnicę. Dopiero obciążony silnik dochodzi do 80 a nawet więcej jak nie odsłonisz chłodnicy.
Ogrzewanie to inna sprawa. 60 stopni powinno grzać.
KPK Kumurun Team

#9 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 20 luty 2013 - 12:48

Problem z Pronarem 82a seweryn20 nie zgodze sie z toba......w belarusie 952 czy robie lekko czy ciezko mam 90 stopni i nie zaslonieta wiec nie mow mi ze tak ten typ ma

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z Pronarem 82a Dzisiaj, 09:21
  •  

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 luty 2013 - 15:59

Problem z Pronarem 82a No jak na chwilę obecną to większość ruskich właśnie tak ma. I nawet jeśli to nie ma w tym nic dziwnego. To samo jest z np.60-ka. Skoro jeden ci się grzeje a drugi nie to porównaj oba i znajdź przyczynę. Ale nie zdziw się jak nic nie wyczaisz.
KPK Kumurun Team

#11 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 20 luty 2013 - 22:15

Problem z Pronarem 82a Po prostu termostaty są tandetnie wykonane i mają lekkie przecieki tyle. Na tym Starego typu nie miałem nigdy więcej jak 70 stopni. Wymieniłem na nowego (zmiana obudowy)
i grzeje o wiele lepiej 70 stopni jest minimum.

#12 Share Arson

Arson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy

Napisany 21 luty 2013 - 11:10

Problem z Pronarem 82a No fakt termostaty są takie jak przy sześćdzieciątce więc też mógł walnąć. Ale przy lekkiej pracy nie potrzeba dużej temperatury, dopiero w orce prawidłowa temperatura to około 80 stopni. A jeśli ogrzewanie nie działa to sprawdż nagrzewnice albo zaworek na nią, one często zawodzą. Przy 60 stopmiach powinno grzać bez problemu, u mie przy 40 juz ciepełko zaczyna dmuchać ;)

#13 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2013 - 11:25

Problem z Pronarem 82a A dlaczego przy lekkiej pracy silnik nie potrzebuje wyższej temperatury?
Temperatura powinna być stała bez względu na obciążenie.
80-90 to optymalna temperatura pracy silnika, na taką został stworzony i przy niej pracuje najlepiej, najoszczędniej i najmniej się zużywa.

#14 Share Marcon

Marcon

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Lubelskie
  • Zainteresowania:Rolnicto, technika rolnicza, meteorologia

Napisany 21 luty 2013 - 12:46

Problem z Pronarem 82a W moim 82SA w zimie przy pełnym zasłonięciu chłodnicy tą "kurtyną" ciągnik po godzinie pracy wchodzi na 70-80 stopni. I mam pytanie: Masz otwarty kranik do nagrzewnicy żeby płyn tam dochodził? Bo u mnie to już przy 40 stopniach daje ciepłe powietrze. Pozdrawiam

#15 Share Arson

Arson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy

Napisany 24 luty 2013 - 21:43

Problem z Pronarem 82a

A dlaczego przy lekkiej pracy silnik nie potrzebuje wyższej temperatury?
Temperatura powinna być stała bez względu na obciążenie.
80-90 to optymalna temperatura pracy silnika, na taką został stworzony i przy niej pracuje najlepiej, najoszczędniej i najmniej się zużywa.


Kolego. Jak on będzie ci tylko parkotał to jak ma sie zagrzać ?? Musi troche popracować na maxymalnych obrotach żeby ciepełko sie wytworzyło. Przy belarusku jeszcze nie było takiej potrzeby ale przy bizonie jak ponad 80 stopni wykracza to odrazu na małe obroty go i chłodnice obmiatam i na momecie spada na 60- 70 . Bez potrzeby to nie ma sensu go przesadnie grzać. Prawidłową temperaturkę w orce masz 80 stopni a 90 to juz za dużo będzie ;)

#16 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 22:09

Problem z Pronarem 82a Ja odnosiłem się do tych słów:

Ale przy lekkiej pracy nie potrzeba dużej temperatury,

jak i ogólnej zasady pracy silnika. Gdzie silnik ma mieć zawsze stałą temperaturę pracy.
A to że nie zawsze da się ją uzyskać bez obciążenia to inna sprawa.
Nie twórz nowej teorii o prawidłowej temperaturze silnika. Dlaczego 90 to a dużo?
Przyjrzyj się chociażby temperaturom osiąganym przez silniki samochodów, 90 a nawet 95 nie robią wrażenia.

#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 luty 2013 - 08:08

Problem z Pronarem 82a Pewnie i więcej nie zrobiło by wrażenia na silniku ale ograniczają to właściwości płynów chłodzących. 90 stopni to nie jest dużo. Miałem ładę niwę w niej woda gotowała się dopiero ponad 115 stopni. Normalna temp. silnika w niej to 90 stopni.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z Pronarem 82a Dzisiaj, 09:21
  •  

#18 Share Ziel

Ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2013 - 22:39

Problem z Pronarem 82a Silnik zawsze powinien pracować w temperaturze 90 ponieważ rozhartowuje się ma większe opory i więcej pali:) Dlatego są zasłony na chłodnice żeby trzymać zawsze tą optymalną temperaturę czy to w lekkich czy w ciężkich pracach. A do chłodnicy leje się płyn a nie wodę wtedy nie masz problemu jak ci skoczy nagle do 100 stopni temperatura no i płyn ma właściwości konserwujące.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy pronarem