utek

Ursus C360 z silnikiem Zetor 5211

Polecane posty

utek    6

Witam! Przymierzam się do przekładki silnika w 60-siątce, gdyż obecny niestety jest w tragicznym stanie. Docelowo miałby to być silnik z zetora 5211, wiadomo 3 cylindrowy. Czy ktoś z was może posiada c360 w takiej konfiguracji, ewentualnie orientuje się jakie przeszkody stoją na drodze takiej modyfikacji.

 

Pierwszy zauważalny problem to obudowa rozrządu i przednia belka. Ci którzy przekładali silniki z 7211 pisali o wymianie obudowy na tą z c360. A co w przypadku gdy obudowa w zetorze jest bez wspomagania? Pasuje wtedy, czy również trzeba przekładać?

 

 

Kwestie kosmetyczne, jak krótsza maska odkładam na razie na dalszy plan.

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

w tragicznym tzn. ? Blok pękł czy co ? Bo jeśli blok cały i wał do czegoś sie jeszcze nada to ja bym wolał wyremontować ten silnik, ale włożyć Zetorowskie tuleje. Przynajmniej wiesz co masz bo wyremontujesz, a jak kupisz używke od 5211 to nigdy nie wiesz na co trafisz. Przynajmniej takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

stary już wyjechany wał może nie wytrzymać większego obciążenia na górze od zetora.A co do rozrządu to jeśli masz bez wspomagania to jest taka sama jak ze wspomaganiem zakładasz dekiel od c360 i przód od c360 i idealnie pasuje sprzęgło prawie takie same jak u c360 inne rzeczy będą ci się zgrywały od c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

w tragicznym tzn. ? Blok pękł czy co ? Bo jeśli blok cały i wał do czegoś sie jeszcze nada to ja bym wolał wyremontować ten silnik, ale włożyć Zetorowskie tuleje. Przynajmniej wiesz co masz bo wyremontujesz, a jak kupisz używke od 5211 to nigdy nie wiesz na co trafisz. Przynajmniej takie jest moje zdanie

 

Nie ma sensu remontować silnika, bo na chwilę obecną nie ma części dobrej jakości, które warto byłoby montować. Napisałeś o tulejach zetora. A co z wałem? Ten długo nie pociągnie. Czyli bardziej rozsądnym jest cały silnik z zetora.

 

 

 

A co do silnika zetora, to jaki by nie był, powinien być lepszy od tego co jest:) A w razie remontu nie będzie problemu z częściami.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

kolego jesi podejmiesz sie przekaldki to opisz co przerabiales, sam zastanawiam sie czy w niedalekiej przyszlosci nie zmienic silnika

kilka lat temu widzialem 360 wlasnie z takim silnikiem, wiec da sie to zrobic


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

kolego silnik zetora 3 cylindry nie należy do ekonomicznych, brat się interesuje wykresami mocy i spalania ciągników i wiem że 3 cylindry zetora "piją" więcej niż 4 cylindry na kWh. Na twoim miejscu zrobił bym remont tego silnika, nie opowiadaj że części są tak tragiczne polecam sklep TECHROL . pl tam masz dobry wybór, jak kupisz najtańsze to będziesz miał lipę w jakości i za jakiś czas kolejny remont. przerób ten silnik na 72xx z dobrych części lub 77xx. i napewno taniej cię to wyjdzie niż kupno silnika 52xx. wał od zetora można kupić używkę (bo nowy77xx kosztuje 5tysi, wiadome można kupić bubel i za 2 tysie) głowice od zetki wtryski, dawkę podkręcić, kolektory używki kupi u gościa na allegro, zestawy naprawcze, wałek rozrządu zetor i podstawa, panewki w wyższej półki. i wiesz co masz. a tak to kupisz takiego muła 3 tłoki i nawet nie wiesz co w srodku siedzi. Uprzedzam wszystkich że to jest moje zdanie, jeśli komuś nie odpowiada proszę o wyrozumiałość, a forum służy do wypowiadania się...

Edytowano przez sylwek23111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wiadomo że silnik słabszy będzie palił więcej niż mocniejszy przy większym obciążeniu...Nie można mówić że nie ma dobry części "tylko zetor" bo są lepsze od zetora....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Mam Zetora 7211 i drugi nie jest mi potrzebny. Druga sprawa to taka, że skrzynia po pewnym czasie raczej zostałaby zmielona.

 

 

C360 jest pomocniczym ciągnikiem i 3 cylindry mu wystarczą. (co do muła, to w oryginalny zetor 5211 robi lepszą robotę niż C360 i na pewno nie pali więcej)


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Oryginalny zetor 5211 ma moc 3p i na pewno więcej pali od c 360.Jak nie potrzebny ci mocny silnik to kup 3p zmienisz walki w skrzyni i będziesz miał słabszy ale za to oszczędny ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Wiedziałem, że ten temat przerodzi się w dyskusję na temat wyższości jednego silnika nad drugim. :)

 

Celem tematu jednak było zagadnienie ewentualnego SWAPu.

 

 

Gdyby jednak zapadła decyzja o remoncie wspaniałego motoru 60-tki, to jakiej firmy części polecacie, aby pieniądze nie były wyrzucone w błoto.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zestawy Zetorowskie wał jaki do szlifu czy wymiany.Jak wymiana to Tyczyn albo Ostróda pompa Hydrotor głowice jakie do remontu bo jak nowe to tylko Chełmno.Korbowody do remontu a jak nowe to też z Tyczyna a koła rozrządu Skropol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

panowie napisałem iż więcej spali na kWh a to znaczy że silnik 52xx potrzebuje więcej ON niż 72xx by oddać 1 kWh.... (jest późno ale chyba jeszcze nie mieszam, z góry sorki). a co do kolegi który pragnie zrobić remont polecam przeróbkę która zmniejsza spalanie(nie turbo!) zastosować wałek rozrządu od 72xx, głowice oryginalne "przerobić na bardziej drożne" - zawory i gniazda jak w zetorkach, kolektory o większych przekojach a także tłumik od zetki. Spalanie zmniejszy się o parę % udowodnione już to było wiele razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor06    0

mam problem z zetorem 5211

1. gdy zetor postoi 15 min nie da się go odpalić trzeba pompka ręczna pompować

2 ręczna pompka jest nowa

3 nie wiec co dalej robić niech ktoś mi powie jak to zrobić żebym nie pompował

4 z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

a nie myślałeś nad kupnem starszego silnika 3 cyl. Zetora, np. od 3011 ? Moc i spalanie pewnie podobne do 5211, a wg. mniej problemów z przeróbką bo tam nie masz wspomagania, itp. więc pewnie wystarczy przykręcić do skrzyni no i oczywiście przednią oś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Niedaleko mnie koleś ma silniki 5211 z agregatów prądotwórczych i o nich myślałem w przypadku przekładki.

 

A co do remontu c360, to po lekturze forum stwierdzam, że chyba trzeba mieć szczęście żeby trafić w dobre części. Pogubiłem się co jest dobre, a co złe. Setki opinii, często ze sobą sprzecznych.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

a Ty myślisz kolego że trafisz na silnik od zetora na malinę silniczek:) ? sprawdzisz mu sprężanie, ciśnienie oleju i tyle będziesz wiedział, a bloku nie będziesz widział jaki jest(czy pęknięty) i reszty części w serduchu... A części kolego to zazwyczaj(nie zawsze) masz jakość = cena, więc jak kupisz tanie to nie spodziewaj się cudów. Przy kupnie w miarę możliwości i przed składaniem dobrze jest dokładnie obejrzeć części. (Czasem mają wady fabryczne nawet te części które są z wyższej półki, wady są czasem minimalne a potrafią odegrać kosmiczne znaczenie, np tłok gorzycki do c330 z wypukleniem minimalnym sprawił iz ciągnik na jeden cylinder chodził). Części nie są takie tragiczne, chyba że MADE IN CHINA albo z Indii :) pozdrawiam i życzę udanych remontów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Moim skromnym zdaniem i tak warto zainwestować w silnik zetora,zawsze to inna robota,ciężkie prace wykonujesz wyższym biegiem.np pługiem 3 skibowym,agregatem czy jakąkolwiek inną maszyną nie będziesz męczył się na 2 biegu,będziesz ganiał 3,ciągnik nie będzie tego czuł,robotę zrobisz szybciej a Ty nie będziesz tak zmęczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

kolego @ALAMO :) zapewne ominąłeś post kolegi wyżej wyżej... więc krótko przypomnę: on już ma zetora 7211 więc nie potrzebuje drugiego mocnego ciągnika:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

mam problem z zetorem 5211

1. gdy zetor postoi 15 min nie da się go odpalić trzeba pompka ręczna pompować

2 ręczna pompka jest nowa

3 nie wiec co dalej robić niech ktoś mi powie jak to zrobić żebym nie pompował

4 z góry dzięki :)

 

Pisałem o tym wiele razy w dziale o zetorach zobacz:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/54073-zetor/?do=findComment&comment=981814


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

a Ty myślisz kolego że trafisz na silnik od zetora na malinę silniczek:) ? sprawdzisz mu sprężanie, ciśnienie oleju i tyle będziesz wiedział, a bloku nie będziesz widział jaki jest(czy pęknięty) i reszty części w serduchu... A części kolego to zazwyczaj(nie zawsze) masz jakość = cena, więc jak kupisz tanie to nie spodziewaj się cudów. Przy kupnie w miarę możliwości i przed składaniem dobrze jest dokładnie obejrzeć części. (Czasem mają wady fabryczne nawet te części które są z wyższej półki, wady są czasem minimalne a potrafią odegrać kosmiczne znaczenie, np tłok gorzycki do c330 z wypukleniem minimalnym sprawił iz ciągnik na jeden cylinder chodził). Części nie są takie tragiczne, chyba że MADE IN CHINA albo z Indii :) pozdrawiam i życzę udanych remontów.

 

 

No właśnie czytając posty stwierdzam, że nie ma żadnej zależności cena = jakość. Podsumowując, to łatwiej jest chyba znaleźć silnik zetora w dobrym stanie, niż odpowiednie części. Problemu nie byłoby, gdyby można było kupić uczciwe części.

 

on już ma zetora 7211 więc nie potrzebuje drugiego mocnego ciągnika:)

 

Chyba nie uważasz 7211 za mocny ciągnik.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

co zrobisz to twoja sprawa kolego Utek mozesz kupić nawet sw680 i przerobić sprzęgło :) ;) silnik zetora 72 w porównaniu do s4003 jest mocniejszy, wybacz że nie napisałem pełnym zdaniem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ja wy się sugerujecie zestawami naprawczymi za 99 zł albo za 150 to miejcie do siebie pretensje że możecie kupić zestawu....takie rzeczy to się nie kupuje na aledrogo tylko w normalnych sklepach i wtedy macie gwarancje że kupiliście dobry, oczywiście za większe pieniądze.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
utek    6

Czytając opinie, to nawet nie ma pewności ze zestaw za 300zł będzie dobry.

 

Proszę o konkretne namiary na dobre zestawy naprawcze. Cena nie gra roli, bo stracony czas na naprawy jest cenniejszy.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Utek przeszło ci już z tym silnikiem zetora? :ph34r: na forum kilkanaście razy był poruszany temat części i ich jakości polecam lekturę. Zawsze możesz napisać do użytkownika @FarmExpert może coś doradzi jako sprzedawca.


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj