Zaloguj się, aby obserwować  
Majster21

MTZ 82 olej w gniazdach wtrysków

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Majster21    0

Witam, jestem świeżo upieczonym właścicielem MTZ-a 82 z 1980 r. Dzisiaj wykręcam wtryski, patrze a na nich olej , kurcze chłopaki, co to może być. W 60- tce nigdy takiego czegoś nie zaobserwowałem. Pomóżcie koledzy :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Masz nie szczelne gniazda zaworowe głowica do remontu i przeto masz olej na tłokach to jest ropa po słabym sprężeniu tłoka tak to wygląda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

To raczej nie od zaworów, gdyby były zawory to było by słychać przy odpalaniu jak któryś tłok dmucha w kolektor ssący lub wydechowy był by słaby. A czy zaolejone były końcówki wtryskiwaczy czy ta górna część która jest nad siedzeniem wtryskiwacza. Skoro je wyciągłeś to nie będe pisał o ich sprawdzeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Czytajcie ze zrozumieniem, nie wiem co mają gniazda zaworów do wtryskiwaczy i olej ta tłokach, wydaje mi się że wtryskiwacze mogły być zaolejone nieszczelnością uszczelki pod pokrywą zaworów, bądź ktoś zdejmował pokrywę do regulacji zaworów i olej spłynął na wtryskiwacze, tak rozumiem z tematu. Dla pewności wyjaśnij kolego Majster w którym miejscu był olej, na zewnątrz czy wewnątrz silnika ??

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

JUMIKO dokładnie o to mi chodziło że ten olej czy co tam było to wlało się od góry czy gdzie??? A o zaworach to opisałem jakie były by objawy i raczej z zaolejonymi wtryskami nie ma nic wspólnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Najważniejszy jest dokładny opis tematu, a jeszcze lepiej fotografie i wtedy można debatować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na wtryskiwaczach powinny być gumowe uszczelki które zapobiegają dostawaniu się śmieci między głowicę a wtryskiwacz. Mogło się nalać z nieszczelnej pokrywy, może to być zgęstniała ropa z nieszczelnego przewodu lub mycia silnika. Ten olej mogł tam siedzieć nawet 10 lat. Powodów może być milion.Wątpię żeby olej był na samych końcówkach. To raczej niemożliwe.

Tak że wyczyść wszystko jak należy, załóż osłonki i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Witam, wina właśnie leżała w tych gumach. Wtryski są już z pompą w regeneracji. Dzieki koledzy za odpowiedzi. A tak po za tym, to czy po wyjęciu pompy wtryskowej i pokręceniu rozrusznikiem można przestawić rozrząd???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie przestawi się bo nie ma jak.

Nie zapomnij przy montażu pompy ustawić początek konta tłoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Panowie a jak to wreszcie jest z tym początkiem konta tłoczenia. Wkładam trzpień w pierwszy otwór na kole zamachowym, następnie odkręcając osłonę z przodu pompy kręcę nią do ukazania się ropy na pierwszej sekcji. Przed tym chyba należy wyjąć trzpień, ponieważ pompa chodzi na rozrządzie nie???, wytłumaczcie mi to, bardzo proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wkładasz trzpień w momencie gdy na pierwszym cylindrze ma być wtrysk paliwa a na czwartym jest mijanka. kręcisz zębatką pompy aż w pierwszej sekcji zacznie tłoczyć paliwo. Zakręcasz blachą dwoma srubami do blokowania zębatki pompy w otwory w które pasuje i po sprawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Dzisiaj ustawiłem kat wtrysku, rusek zapaliło do strzała, ale nic co piękne nie trwa długo, ze szpilki głowicy zaczęło syczeć powietrze, pewnie uszczelka do wymiany, raczej na pewno bo w chłodnicy to aż korek podskakuje taki przedmuch ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj