xero11

Problem z WOM i podnośnikiem c-385

Polecane posty

xero11    0

Witam. Mam pewien problem. Mianowicie: Kupiłem kilka dni temu Ursusa c-385 za dosć ciekawą sume ( niską) tylko jest w nim mankament.: Sprzedawca powiedział że nie działa WOM. No i tak jest. Po pierwsze to nie wiedział jak go właczyc, ale mówił ze i tak nie działa, a jak oddam do mechaika, to mi wszystko pokaże. I chciałbym zapytać jak włącza się WOM? Po koleji co trzeba zrobić? ( moze po prostu nikt nie umiał go włączyć ;) ) Po drógie..Podnośnik po odpaleniu nie podnośił, ale jak sie dalo wajchę w dół, to opadał normalnie..dopiero po jakichs 15 min. zaczęło podnoszenie działać. A po zgaszeniu ciagnika, poooowoli opadał ( jakies 15 cm na 3 godz ;D ) Czy to i zarazem ten WOM, to idzie z jednej pompy, która może być "popsuta"? Odrazu dodam że wałkiem da się zakrecić ręką. I jeszcze takie pytanko odrazu: Przy kierownicy mam 3 wajchy: 1 od lewej to niby od WOM'u ( nie wiem jak powinna byc ustawiona), 2 ( srodkowa) to ten "przyspieszacz) , 3- własnie nie wiem od czego jast ta 3 wajcha ( pierwsza od prawej) W książce jest nazwana : Dźwignia recznej regulacji pompy wtryskowej, sęk w tym ze nie wiem, jak to zrozumieć. Z góry dziękuję za jaką kolwiek pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

Zacznę tak trochę od końca, ta 3 dźwignia to jest po prostu ręczny gaz :) Co do wolnego opadania to za siedzeniem powinieneś mieć takie małe pokrętełko taki zawór możliwie że jest on lekko zakręcony bo nim blokuje się przepływ oleju w cylindrze podnośnika żeby nie opadał podnośnik i się go zakręca to wtedy nie powinien opadać wogóle. Do WOM-u masz 2 dźwignie jedna przy kierownicy która służy do włączania i wyłączania wom-u poprzez podanie ciśnienia na tarczki w womie a druga obok siedzenia z prawej strony przy ręcznym hamulcu, która służy do przeniesienia mechanicznego napędu ze skrzyni na wom i ją jako pierwszą należy mieć włączoną przy zgaszonym silniku najlepiej ją włączać a jak by nie chciała zaskoczyć bo może nie zazębić się to podczas gaszenia należy spróbować a ta przy kierownicy to musi być wtedy zbliżona do kierownicy i będzie w pozycji OFF :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
remiczek    1

Pierwsza "wajcha" jak to nazwałeś to po prostu dźwignia gazy ręcznego. Zapalasz ciągnik ustawiasz sobie obroty i się utrzymują na takim poziomie. Jeśli chodzi o dźwignie która włącza WOM to jest dźwignia ta po lewej stronie. Dźwignia w pozycji pionowej w górę, aby włączy, złap lewą ręką tą wajche i przekręc przeciwnie do wskazówek zegara czyli w lewo w dół. Jeżeli wałek się nie kręci to może by powodem popsutej mikropompki lub jej napędu lub rurki wewnątrz skrzyni biegów. Albo, wypracowanych tarch w koszu sprzęgłowym w tylnym moście, czy nawet ukręceniem wałka. Ja tam bym obstawiał na te pierwsze trzy propozycje a nawet konkretnie na ten napęd. Wytłumaczyło by to również powód nie podnoszenia tylnego podnośnika. Tylni podnośnik również może nie chodzi z powodu zurzytej pompy hydraulicznej.

No tak zapomniałem o najważniejszym! Wałek jest wyłączany również pod siedzeniem dźwignią mechanicznie, w sposób manualny.

Edytowano przez remiczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0

OK. Tej wajchy , to nie ogarnąłem na poczatku, bo w moim 3p odpowiada ona gazu ręcznemu, tyle ze tutaj popsortu ustawia sie ja w danej pozycji ;) A wiec tak: Trakrou jeszcze nie odpalałem, bo ładuje aku. ale jak patrzyłem tak na "sucho" to jak poruszam dźwignią womu przy kierownicy, to wodzik tu w podłodze sie rusza...Ale jak poruszam ta dźwignią pod siedzeniem , obok "ręcznego" to ona szczerze mówiąc, praktycznie " lata z góry na dół, jak by była urwana"...moze nie dosłownie urwana, bo jakiś tam minimalny opór jest, ale minimalny włsanie... Jeśli jest WYŁĄCZONA, to powinna byc w pozycji u góry czy u dołu? I jeszcze pytanie. Czy podnośnik i WOM idą z jednej pompy? Bo tak: Po lewej stronie ciągnika, to własnie chyba pompa od tego, a po prawej?? Czy to od wspomagania, ona idzie do takiego zbiornika obok.

Edytowano przez xero11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ta wajch pod siedzeniem to jak jest w pozycji do przodu to jest wałek włączony a jak jest do tyłu to wałek jest wyłączony.

 

Włączasz wom tak:

 

Na zgaszonym wajchę pod siedzeniem dajesz na maksa do przodu tak jak przeskoczy w przód. I ona tak lata w każdym.Więc nie masz powodu do zmartwień.Następnie palisz ciągnik i wałek będzie ci sie kręcił i wtedy pociągasz tą wajchę przy kierownicy.Tylko zobacz czy trzymają ci łożyska kulowe na drążku, nie spadła po prostu. i wtedy masz włączony wom to maszyny.

 

Podnośnik i wom mają oddzielne pompy.Ta po lewej stronie ciągnika którą widać przez okienko to jest od podnośnika, a ta po prawej to od wspomagania.A wom jest napędzany mikro pompą która znajduje się w skrzyni pośredniej i ona odpowiada za prawidłowe działanie womu, wzmacniacza momentu i przedniego napędu.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0
j i ona odpowiada za prawidłowe działanie womu, wzmacniacza momentu i przedniego napędu.

 

Tak się składa, że pzredniego napedu nie mam, ale dzięki, jak tylko uda mi się odpalić, to zrobię tak jak napisałeś. ( Jak uda mi się odpalić, bo taki nie fart , że stoi pod górke i moj 3p nie da rady z zaciagu, bo koła sie slizgaja, a aku. od bizona stare i nie sprawne, ale jak ogarne sasiada z 4x4 to damy radę ;) )

 

 

I jeszcze przy okazji: Ta wajcha od biegów pod siedzeniem ma 4 położenia ( 3 do tyłu i 1 do przodu) Mógł by ktos mi podpowiedzieć gdzie sa polowe i szosowe do przodu i tak samo do tyłu?

Edytowano przez xero11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Ta wajcha pod siedzeniem ma dwa przełozenia, polowe i szosowe do przodu oraz wsteczny. W prawo i do tyłu masz szosowe, w lewo i do przodu masz polowe a w lewo i do tyłu masz wsteczny

 

Zobacz tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6632-ursus-c360-i-912-schemat-biegow/

4 post masz narysowany schemat do 912, a to to samo, tylko Ty pewnie masz stary typ ddźwigni reduktora i masz ją po środku, a w 912 jest po lewej stronie, ale to kwestia tylko zmiany dźwigni

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Ta wajcha obok siedzenia, która jak mówisz lata luźno, jest założona na wałek na malutkim klinie 4 mm i skręcona śrubką, zdejmij blachę z podłogi i sprawdź czy ruszając wajchą, rusza się wałek, jeśli tak to zdjąć pokrywę i sprawdzić tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Ściągnij instrukcję obsługi i poczytaj co jest do czego. Instrukcja to najszybsze i najbardziej przejrzyste źródło informacji na 90% zagadnień z tego tematu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

I katalog części przede wszystkim.Do napraw Ci się przyda :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domi0323    0

Witam problem podobny do mojego to sie przyłacze, tez nie dziala mi WOM i podnośnik ale narazie doszedlem do tego ,jakby własnie był uszkodzony naped WOM jak napisał REMICZEK , gdy właczam WOM to sie nie obraca dopiero jak zaczne obracac walkiem reką to minimalnie zaczyna cos łapać ,ale jak zatrzymam walek reką to cos zgrzyta... Gdy nacisne ta wajche od wlaczania WOM mechanicznie do dolu cos zgrzyta głosniej , wtedy jednak walek jakby załapuje i sie obraca ale tylko gdy nie ma obciazenia(przynajmniej tak mi sie wydaje). Czy może być to faktycznie powodem niedziałającego podnośnika? Gdzie szukać tej awari ? zdjąc podłoge i co dalej?

z gory dzieki za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

pewnie zdjąć podłogę i go rozpułowić bo pewnie przesuwka ci się uszkodziła od włączania womu i dlatego słychać takie zgrzyty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

nie nie trzeba.odkręcasz cały osprzęt i odkręcasz. skrzynie czy tam co chcesz.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Mostem odjechać jest chyba najłatwiej ze wszystkich możliwych rozpołowień (nie licząc przedniej osi ;) ) . Najłatwiej (chyba, bo przydaje się do tego druga osoba) jest odjechać mostem na kołach. Wystarczy podeprzeć ciągnik pod skrzynią i profilaktycznie zaklinować przednią oś na kolebie. Po zdjęciu podnośnika i odkręceniu tylnych płaszczy błotnika, wystarczy wsadzić kawał drąga np.: koło zaczepu polowego i odjeżdża się tylnym mostem jak taczką. (Środek ciężkości mostu podpartego na kołach wypada w jego tylnej części).

Złączanie tą metodą też nie jest jakoś strasznie uciążliwe – trzeba tylko podtoczyć precyzyjnie tylny most i wyrównać wysokość lewarkiem podstawionym pod skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0

A więc tak: Odpaliłem dzis moją 80-tkę, mała rundka po zaśnieżonej łące i patrzę co i jak. Podnośnik po lekkim rozgrzaniu ( aby olej nie był taki gęsty) podnosi, tylko powoli, ale to dla tego, ze jest po prostu niski stan oleju. A więc zakładamy ze podnosnik jest sprawny. Ale co do wałka i tego przyspieszacza (żółw-zając) to nie działa. I mam pytanie. Czy ta wajcha pod siedzeniem, to jest tylko do uruchamiania tej mikropompki od womu i przyspieszacza? czy gdy jest wyłączona to i podnosnik nie podnosi? Bo próbowałem ją ruszać, ale nic to nie dawało, i nie wskakiwało nic, a jeśli ona idzie i na podnośnik ( który njak pisałem działa) to znaczy ze jest włączona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

nie ta wajcha koło siedzenia jest tylko do napędzania womu i nic więcej a co do wzmacniacza to pewnie masz zaspawany, ze ci nie działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0

Oto, co wyczytałem w innym temacie na forum

 

""Ja miałem taki przypadek, że jak ciągnik kupiłem to wom i wzmacniacz momentu nie działa, a podnośnik jak było chłodniej (jesień, zima) nie chciał działać albo podnośnik drżał (pompa zaciągała raz olej raz powietrze) olej był z bąbelkami. Okazała sie że ściął sie klin na napędzie od mikropompkii nie działała. Pompa podnośnika zamiast zaciagać olej przez tylni most zaciagała powietrze z nie działającej mikropompki""

 

I Tak mi się wydaje, ze to samo jest i u mnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Co do podnośnika: Pompa hydrauliczna daje jakiekolwiek ciśnienie? Uzupełniłeś już olej w skrzyni? Podnosi pod obciążeniem, np.: pług ? Hydraulika zewnętrzna działa, np.: kipruje przyczepy? Podnośnik drży przy podnoszeniu? Masz pianę w skrzyni?.

 

Co do WOM- Czy w ogóle olej dochodzi do sprzęgła WOM? Czy mikropompka daje jakiekolwiek ciśnienie? Hamulec WOM działa? Mechaniczne sprzęgło WOM działa?

 

Co do wiedzy ogólnej- czy instrukcja obsługi, katalog oraz ew. instrukcja napraw znajdują się już w Twoim posiadaniu i zostały chociaż zgrubnie przejrzane ?

 

Jak będziesz znał odpowiedzi na powyższe pytania, a na ostatnie pytanie odpowiedź będzie brzmiała TAK, to będzie dużo łatwiej Ci pomóc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w zetorze mam to samo

Edytowano przez BlomiSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xero11    0

Witam, długo się nie odzywałem, bo nie miałem zbytnio czasu. Więc tak: Dolałem oleju, i podnosnik działa jak trzeba. Co do WOM'u: Ta wajcha pod siedzeniem lata luźno, ale nie da sie jej wbić Że tak powiem na bieg" ( każdy wie o co mi chodzi) Gdy ciągnik jest zgaszony, to wałkiem mozna zakrecić ręką, ale gdy się go odpali, to jest tak jakby zablokowany, i nie można ruszyc...Co do tej wajchy przy kierownicy, to na zgaszonym silniku nic nie daje jej poruszanie, a na włączonym silniku, tez nic nie daje, tyle ze wąłek się nie da zakrecić...Przyspieszacz ( żółw-zajac) także nie działa. Ale gdy się poruszy tą wajchę od WOMU pod kierownica, to czasem silnik sie troszkę zdusi na chwilkę, i potem coś "szumi"? pod siedzeniem...

 

 

Ta wajcha obok siedzenia, która jak mówisz lata luźno, jest założona na wałek na malutkim klinie 4 mm i skręcona śrubką, zdejmij blachę z podłogi i sprawdź czy ruszając wajchą, rusza się wałek, jeśli tak to zdjąć pokrywę i sprawdzić tryby.

 

Zajrzałem tam, i ta wajcha ma mały luz na wałku, ze nie kreci się z znim , ale to tylko troszkę, dalej dochodzi do takiego momentu, ze nie da się jej dalej wcisnać/pociągnać

Edytowano przez xero11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kisielo    0

Napisałem taki ładny szczegółowy post i się skasował więc teraz krótko czy każda wersja miała wzmacniacz momentu i po czym to stwierdzić jednoznacznie? A tak poza tym to do czego on dokładnie służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon385    14

Poczawszy od c385 miały nie wiem dokladnie czy wszystkie ale moim zdaniem w cięzkiej seri miał go każy z ursusow. Na pierwszy rzut oka to w kabinie musisz mieć 3 ''wajche" przy kierownicy a dalej to pokrywka z lewej strony od albo go rozciągnąć i widzisz czy jest cały czy czegos brakuje :) u mnie taśma wytrzymala 10 lat i nie narzekałem na niego tylko taśme raz w roku trzebało podciagnąć w polu, trasie przydaje sie bo wiadomo że biegi tam lux nie wchodza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kisielo    0

No właśnie moja jednostka z 1973r. bez przodu wychodzi na to, że nie ma jest wajcha pod kierownicą, ale na tym koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aregus
      ęWitam. Mam problem z podnośnikiem. Mianowicie po odpaleniu silnika cięgna idą same do góry lecz po naciśnięciu nogą mozna je opóścic. Ponadto po podczepieniu pługa ciągnik nie ma siły go podnieść. Jest załozony nowy rozdzielacz, nowa pompa nowy olej i filtryi nic nie pomogło. Co może być przyczyną? z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedzi
    • Przez rafyo
      Witam, mam  Casa mx 135. Jak przezucam rewers do przodu lub do tyłu i rusze ramiona podnośnika ida do góry. Jak wcisnę pedał sprzęgła lub przerzuce na N same opadają. Wyczytałem że  potrzebna jest kalibracja? Na postoju podnośnik działa normalnie.
      Po wielu próbach zrobiłem wkońcu kalibrację i dalej to samo. Jedno co dobre przestał mi świecić błąd od lewego sworznia reakcyjnego. (przy kalibracji można to ustawić)
      Jak po dużym "C" przeszłem w tryb wyswietlania błędów pokazało mi: 0, n, 0, e, 0. Więc chyba błędów nie ma.
      Dodam że pojawiło  się to jak przy -15 go odpaliłem i potem zaciągałem zetora, czekałem jak się rozgrzeje olej, potem ruszyłem -  może za krótko. Aha jak odłącze cewke lub cewki podnośnik nie podnosi ( sa błędy H3, H2), więc to chyba nie jakaś sprawa mechaniczna, zapchanie czy coś.
      Jakieś sugestje?
      Sprawa dość pilna, pomóżcie.
    • Przez michal022
      Hej. Zakupiłem ostatnio John deere 6230. Robiłem ostatnio 4 ha agregatem i po pracy okazuje się że nie działaja przyciski boczne podnośnika. Suwakiem da sie podnosić i opuszczać ale boczne przyciski za nic nie chca działać. Proszę o pomoc
    • Przez axel84
      Witam mam problem z podnośnikiem w Hurlimann H 5110. A mianowicie przy pracy z pługiem przy podnoszeniu zacina się lub samoczynnie podnosi do góry. Rozdzielacz był robiony chromowany pompa po regeneracji tłoczysko zrobione siłowniki wspomagające zrobione filtr hydrauliki wymieniony olej wymieniony jak w specyfikacji . Traktor jest z turem tur chodzi dobrze szybko podnosi tak samo kiper. Proszę o pomoc  bo nie wiem co tu jeszcze zrobić by ten podnośnik chodził jak należy . 
    • Przez panmino
      Cześć, chciałbym sobie zafundować najprostszy możliwy EHR w Belarus 1025.2. Pomyślałem, żeby założyć siłownik elektryczny poruszający dźwignią podnośnika i przełączniki załączajace w kabinie i na błotniku. Czy to się da zrobić w tak prostej wersji? Jakie są wady takiego rozwiązania?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj