Skocz do zawartości

Zdjęcie

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem


38 odpowiedzi na ten temat

#21 Share marerek

marerek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2013 - 19:43

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem nie to nie prawda kopcić to nawet ci mogą nowe traktory. Ale jak kopcą to musisz sprawdzić zawory albo pompę

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Dzisiaj, 19:32
  •  

#22 Share Bobbi

Bobbi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 12 maj 2013 - 22:28

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem

Po każdym demontażu pompy z silnika a zwłaszcza po jej naprawie, wymianie na nową należy ustawić poczatek konta tłoczenia.

Tak.

Podepnę się pod dyskusję. Do niedawna wszystko miałem OK z silnikiem- odpalanie (nawet zimnego), praca na wolnych i dużych obrotach, żadnych dymków, stuków itd.... Niestety zrypała mi się sprężarka i aby do niej się dobrać, musiałem wyjąć pompę paliwową. Po złożeniu zaczął się cyrk- ciągnik nie odpalił, nawet na tzw. "kota" (łuczywko przytknięte do kolektora ssącego). Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na oryginalne zetorowskie, zostały ustawione na 165 at, pompa oddana do regeneracji i... nic! Po ponownym złożeniu, ustawieniu zaworów i wycyrklowaniu kąta wyprzedzenia na 15 st. ciągnik odpalił po użyciu "samostartu", ale długo i wolno wkręca się na obroty póki jest zimny, a później jakby kicha i kopci powyżej 2200 obr/min. Przy 1500-2000 obrotów ma moc elegancką, chodzi równo i cicho, na wolnych obrotach też. Spalanie w normie, oleju nie bierze. Pozostał problem z odpalaniem (bez wspomagacza nie odpali na drugi dzień) i z wysokimi obrotami. Więc panowie poradźcie czy mogą to być pierścienie (nie sprawdzałem ciśnienia na cylindrach), zawory (podpalone albo nagar), czy źle ustawiona pompa? W pewnej książce wyczytałem że nawet zapyziały tłumik może mieć na to wpływ...
Krzysztofz14, dlaczego ma nie być podkładek pod wtryskami?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Aha- silnik od 5211.

#23 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2013 - 09:09

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Podkładka ma swoją grubość. Po jej założeniu wtryskiwacz jest płycej osadzony w głowicy, za mało wystaje z niej do komory spalania. Rozpylone paliwo gorzej miesza się z powietrzem i nie w całej komorze spalania. Przez to nie całe powietrze jest wykorzystywane do spalenia mieszanki więc paliwo jest nie dopalone i mamy biały dym przy zapaleniu i czarny przy pracy.
Jeśli wcześniej nie miałeś podkładek, a masz je obecnie to wiesz co zrobić. :)

#24 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2013 - 13:53

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem

A czy to prada że jęśli kopci ciagnik to znaczy że jest wyjechany? :unsure:


to jest tylko jedna z możłiwości.
inne to: regulacja pompy i stan wtryskiwaczy, zapchany filtr powietrza (jeśłi filtr suchy to papierowy wkład, jeśłi mokry, to te brązowe wkłady ponad olejem)

#25 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 maj 2013 - 22:52

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem

Podepnę się pod dyskusję. Do niedawna wszystko miałem OK z silnikiem- odpalanie (nawet zimnego), praca na wolnych i dużych obrotach, żadnych dymków, stuków itd.... Niestety zrypała mi się sprężarka i aby do niej się dobrać, musiałem wyjąć pompę paliwową. Po złożeniu zaczął się cyrk- ciągnik nie odpalił, nawet na tzw. "kota" (łuczywko przytknięte do kolektora ssącego). Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na oryginalne zetorowskie, zostały ustawione na 165 at, pompa oddana do regeneracji i... nic! Po ponownym złożeniu, ustawieniu zaworów i wycyrklowaniu kąta wyprzedzenia na 15 st. ciągnik odpalił po użyciu "samostartu", ale długo i wolno wkręca się na obroty póki jest zimny, a później jakby kicha i kopci powyżej 2200 obr/min. Przy 1500-2000 obrotów ma moc elegancką, chodzi równo i cicho, na wolnych obrotach też. Spalanie w normie, oleju nie bierze. Pozostał problem z odpalaniem (bez wspomagacza nie odpali na drugi dzień) i z wysokimi obrotami. Więc panowie poradźcie czy mogą to być pierścienie (nie sprawdzałem ciśnienia na cylindrach), zawory (podpalone albo nagar), czy źle ustawiona pompa? W pewnej książce wyczytałem że nawet zapyziały tłumik może mieć na to wpływ...
Krzysztofz14, dlaczego ma nie być podkładek pod wtryskami?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Aha- silnik od 5211.


Ewidentnie przestawiony początek tłoczenia paliwa. Zacznijmy co się stało ze sprężarką? Bo jak się zatarła to możliwe ,ze wałek napędzajacy ją skręcił się lub ściął klin na rozrządzie i jest przestawiony. Sprawdź też na sprzęgiełku pompy czy jest wszystko ok.
Jeżeli przed rozbieraniem było wszystko ok i palił super , to ja szukał bym przyczyny w tym miejscu. Jak silnik jest już chwilę odpalony to będzie później zapalał nawet jak jest mocno przestawiony kąt tłoczenia paliwa. Za to zimą nie odpalisz go na pewno. Jak masz pompę z regulatorem obrotów starszego typu to kąt wyprzedzenia jest na około 22-24 stopnie(u mnie się to zgadza). Nowsze regulatory faktycznie mają coś przestawione i kąt dla rozruchu jest przyspieszony(nie doszedłem dlaczego takie coś wymyślili). A poznać można po tym ,że starsze regulatory mają z tyłu mniejszy dekielek przykręcany na 4 śruby ,a nowsze większy na 6 śrub.
Edit:
Nie doczytałem jeszcze ,ze pompę dałeś do regeneracji -to zmienia postać rzeczy. Może być ustawiona za mała dawka dla rozruchu i dlatego ciężko pali.

Edytowany przez Radekk, 13 maj 2013 - 22:56.

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#26 Share Bobbi

Bobbi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 14 maj 2013 - 08:01

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Hmmm... Podkładki były, nawet sam w zaeszłym roku wymieniałem na nowe... Chyba że nowe końcówki są krótsze, bo tego nie sprawdziłem, ale raczej nie- w końcu są tej samej marki... Ewentualnie jak będę miał czas, to spróbuję je pomierzyć...
Radekk- sprężarka padła, bo urwało sworzeń na tłoczku i wyrobiło i tłoczek i korbowodzik, ale sam wałek, klin itd. były w porządku. Ja też sądzę że niedokładnie jest pompa ustawiona, ale samo "kręcenie" nią na bloku nie przynosi poprawy. Przestawianie przy składaniu o ząbek w tą czy w tamtą stronę pogarszało sprawę... Jest to nowy typ pompy, bez "przyspieszacza". Regenerowana w zakładzie o dobrej renomie, myślę że dobrze zrobili... Jak pisałem- po rozgrzaniu jest OK- pali już ładnie (choć nawet ciepły przez kilka chwil kopci na biało), chodzi równo, ma moc. Problem z odpalaniem (już po trzech godzinach sam nie załapie) i kopcenie po odpaleniu jest największym kłopotem. Jeszcze myślę o zaworach lub pierścieniach- może to być przyczyną?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam.

#27 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2013 - 13:11

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Jak nowy typ pompy to na 10 stopni powinno być dla rozruchu gdy gaz dasz na max.Czyli masz za wczesny wtryska że paliwo lubi schodzić to wiesz chyba.

#28 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 maj 2013 - 22:40

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Właśnie kolega @krzysztofz14 dobrze podpowiada,może masz nieszczelność gdzieś na połączeniach i paliwo tobie schodzi do baku i to też może być przyczyna. Co do typów pomp to nie chodziło mi nawet o te z guzikiem (ona nie ma centralnego smarowania). W seri zetorów 5211 - 7745 były montowane dwa rodzaje pomp wtryskowych ,które różniły się m. in. regulatorem obrotów.Jak macie katalog części to zerknijcie na rozdział gdzie jest pompa i tam są wypisane typy. Na starym typie jak napisałem wcześniej przy max gaz początek tłoczenia wychodzi na 22-24 stopnie, natomiast przy nowego typu regulatorze już tak jak napisał kolega wyżej . W każdym bądź razie ja tak zaobserwowałem. Jak ktoś ma inaczej niech napisze,wydaję mi się ,że to kwestia regulacji przez zakład naprawczy też ma ogromne znaczenie w pracy pompy.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#29 Share filp3090

filp3090

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 30 maj 2013 - 12:44

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem a czy jak ciągnik jak jest zimny i ciężko pali ale nie kopci na biało to moga byc wtryski czy coś jeszcze

#30 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 maj 2013 - 12:47

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Ogólna regulacja silnika, jego faktyczne zużycie, układ paliwowy od baku do wtryskiwaczy, układ doprowadzenia powietrza ewentualnie rozrusznik jeśli słabo kręci.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Dzisiaj, 19:32
  •  

#31 Share marerek

marerek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2013 - 18:52

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Witam w moim Zetoze 3320 ubywa wody w chłodnicy i kopci na biało czy to będą źle ustawione zawory a jak nie to co ?

#32 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 25 czerwiec 2013 - 19:07

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem A co mają niby nieć zawory do płynu chłodniczego? Jak go ubywa i kopci na biało to pewnie uszczelka pod głowicą, lub co dużo gorsze blok. zobacz jeszcze czy ci się płyn nie pieni w chłodnicy na pracującym silniku. I jedź do mechanika bo widzę, że zbytniego pojęcia o silnikach nie masz więc sam wiele nie zdziałasz.

Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


#33 Share marerek

marerek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 czerwiec 2013 - 07:32

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem dzięki nie ja nie będę tego robił zadzwonię do mechanika on do mnie przyjedzie

#34 Share Bobbi

Bobbi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 10 październik 2013 - 23:06

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Witajcie po długiej przerwie. Dziękuję za wcześniejsze odpowiedzi. Nawał prac i chwilowa nieobecność nie pozwoliły mi się wcześniej odezwać.
Majorek (bo o nim mowa, choć już z silnikiem od 5211) nie był mi za bardzo potrzebny przez ten czas. Kilka razy używałem go do lżejszych prac. Zauważyłem że przybywa oleju w misce olejowej. Skoro wtryski dobre, nie trzymają pierścienie. Wymieniłem. Przestawiłem pompę na kole zębatym o dwa zęby do przodu od oryginalnych znaków. Majorek zaczął odpalać bez samostartu. Tylko dalej kopcił. Niedawno kopałem nim ziemniaki bo rządki były na jego rozstaw kół i przy większych obrotach zaczynał "dudnić", czy stukać. Teraz jest już trochę luźniej więc postanowiłem go doprowadzić do ładu.
Pogoniłem wszystkich "mechaników" i sam się wziąłem za literaturę a potem grzebaninę. Wymierzyłem idealne 22 stopnie na początek wtrysku od GZP tłoka. Musiałem przechylić pompę prawie na styk do bloku, a przed całym zamieszaniem stała równo pionowo. Ustawiłem zawory. Silnik pali "na dotyk", na wolnych obrotach pracuje równiutko, wkręca się na wysokie i z nich schodzi ładnie, ale... kopci :( . Zadzwoniłem do fimy gdzie robili mi pompę, bo podejrzewałem jej złe ustawienie (za duża dawka paliwa). Gość powiedział że kopci bo "się dociera" po wymianie pierścieni i żebym spokojnie go używał to wszystko wróci do normy. A jeśli bardzo chcę to mogę przywieźć pompę do sprawdzenia na stole probierczym (dobrze zapamiętałem?). Trochę mam daleko (ponad 100 km w jedną stronę), więc nie bardzo chciałbym jechać na darmo, ale też nie wiem czy mu wierzyć z tym docieraniem. Teraz już za bardzo nie mam majorkiem roboty, na wiosnę nie będzie czasu tym się zająć i gwarancja minie. Może odpalić go na podwórku (w garażu nie idzie wytrzymać po 5 min. dymienia) i niech sobie chodzi? Jeśli tak to jak długo? Po wymianie pierścieni pracował może z 5 mth... Czy jednak zawieźć pompę do sprawdzenia dla spokoju? Poradźcie jeszcze i tym razem, z góry dziękuję.
I jeszcze jedno: te silniki miały, o ile pamiętam, dwa czy trzy rodzaje mocy.. Od czego to zależało? Nr silnika, roku produkcji, czy jeszcze czegoś innego? Po czym poznać jaki "mocny" jest mój majorek :lol: ?
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

#35 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 11 październik 2013 - 05:13

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem to nie wina pierscieni u mnie w 360 bylo to samo wtryski 2 lały i olej przybywał wtryski na reklamacje i chodzi jak burza

#36 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2013 - 07:24

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Potwierdzam kolege z tymi wtryskami to tak jest, nie ważne, że są nowe. Ja kupując nowe wtryski poprosiłem, żeby mi na miejscu sprawdzili i przeregulowali wszystkie równo w miejscowym warsztacie. Facet wziął 4 sztuki z półki i poszlismy na warsztat. Zapięli pierwszy do zegara, a tu zonk, leje. Mysle przypadek może uderzony albo coś, zapięli drugi a tu znów niesprawny. Żeby kupić 4 dobre wtryski z półki zeszło 7 nowych sztuk, nie wiem komu sprzedali tamte, ale komus wcisneli na pewno. Kolejny raz sie kłania jakość części.

#37 Share Bobbi

Bobbi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny Śląsk

Napisany 11 październik 2013 - 08:13

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Po wymianie końcówek wtryskiwacze zostały ustawione, a po wymianie pierścieni nie przybywa już oleju, więc wtryski nie leją. Chodzi o kopcenie- sprawdzać pompę, czy faktycznie poczekać i docierać pierścienie. Dziękuję panowie za chęć pomocy, ale też czytajcie trochę dokładniej.
Pozdrawiam.

#38 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2013 - 10:02

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Docieranie na postoju jest mało efektywnym i nieekonomicznym sposobem.
Praca i tylko praca dociera i układa. Jest najszybszym i najefektywniejszym sposobem, do tego ekonomicznym.
Filtr powietrza czysty?
Może komin się czyści. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem Dzisiaj, 19:32
  •  

#39 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2013 - 10:02

ZETOR 7245 kopci na czarno pod obciążeniem sprawdź pompe.

Jeszcze nie spotkałem sie z czymś takim, zeby doceirające sie pierścienie powodowały kopcenie.

Jestem wręcz pewien, ze za rok jak traktor nie przestanie kopcić (a pewnie nie przestanie), bedziesz sobie pluł w brode, że nie pojechałeś.

ps
weź jeszcze wtryskiwacze ze sobą niech je odrazu sprawdzą czy ładnie rozpylają i przy odpowiednim ciśnieniu.

Podobne tematy zetor 7245 kopci czarno obciazeniem