Mateusz95

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Polecane posty

Nikita_Bennet    316
22 godziny temu, astrahxenon napisał:

Mógłby się ktoś wypowiedzieć jak z perypektywy czasu wytrzymuje przerobiona d 46 na 3 strony ?? Posiadam taką przyczepę w bdb stanie nowe instalacje opony w bdb stanie kołowrót wszystko ok i waham się czy by jej nie przerobic na wywrotkę bo w dzisiejszych czasach sztywna przyczepa niema praktycznego zastosowania a za wywrotkę np d47 żeby się do czegoś naddawała trzeba zapłacić około 9 tys a i tak trzeba coś przy nich robić

chcesz przerobić i sprzedać czy przerobić dla siebie?? Ja gdybym dorwał gdzieś D46 do 2,5-3tysia dobrą samą ramę (spód) to bym ją brał i robił od podstaw wywrotkę dwustronną ale to moje zdanie. Dwuosiowe mam szytwne i wywrotka jakoś nie jest mi specjalnie potrzebna ale chcę jeszcze jedną małą przyczepę kupić a wolę wyremontować ją sam a skoro remont to i wywrot.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Mam d 46 zarejestrowana ubezpieczona hamulce światła wszystko zrobione na tiptop rama ideał obrotnica prawie nowa opony bdb stan i dlatego myślałem o przeróbce na kiper bo te przyczepy co oglądałem z kiprem to połatane ramy niema hamulców luzy wszędzie świateł hamulców brak a wołają po 8 tys za nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jak w stanie idealnym to po co ciąć wszystko?? Użytkować. Przeróbka wg mnie się nie opłaci. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

D46 ma solidną ramę, wg. mnie przeróbka się opłaci ale potrzeba dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy. Przerabiałem ten temat osobiście zdjęcia w mojej galerii.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

tak ale ja używam ją głownie do zboża a tam wywrotka jest praktyczniejsza bo rozładunek jest mega szybki, miałem pomysł aby na ramę d 46 położyć jakiś kiper np od jakiego stara 200 tam jest ceówka 120 hutnicza a wygląda na solidniejszą od d47 myślałem o ramie górnej od d47 ale dużo wołają

Edytowano przez astrahxenon
nowe rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
12 godzin temu, asharot napisał:

D46 ma solidną ramę, wg. mnie przeróbka się opłaci ale potrzeba dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy. Przerabiałem ten temat osobiście zdjęcia w mojej galerii.

no właśnie nie pamiętam od kogo ale dostałem fotki mega fajnie wzmocnionej D46 (prawie 6ton w burtach) i odbudowanej na kołach tirowskich.
Temat drogi ale jak przyczepa da siebie to warto, jak na sprzedaż - szkoda zachodu bo nikt nie kupi tak drogiej D46


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nawet na 2w nie mało opłacalny interes, jeśli mamy kupować jeszcze przyczepę, bo koszt samych materiałów to około 3tys.

za niewiele więcej idzie trafić 732 czy coś większego z "zachodu"

22 godziny temu, astrahxenon napisał:

Sztywna zarejestrowana d 46 warta 4 tys za d 55 trzeba dać ze 12 tys

dolicz koszt przeróbki i niespodziewane wydatki, wcale nie będzie tak różowo


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Każdy mówi co innego ale wiem że przyczepa przyczepie nie równa i chyba się podejmę przeróbki na wywrot bo mam podwozie w idealnym stanie a próbowałem znaleźć wywrotkę a żadna nie była nawet w 50% takim stanie, Siłownik mam w domu uszy wywrotu na tył kule będą rama górną planuje od d46 mam jedną na oku samą ramę bez osi  to może się uda bez dodatkowych kosztów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    587

Koszt całkowity  zależy oczywiście od zakresu przeróbki. Przerabiałem ten temat, ( zdjęcia w mojej galerii).  W d46 została wzmocniona rama główna , wózek przedni ( koniecznie) , resory,zastosowałem górna ramę od D47- wzmocnienie po przekątnych oraz ramy wzdłużnej.  Nowa podłoga , burty , zamki "pronar", siłownik od Stara i kule wywrotu , 3 strony  dołem otwierane  burty , siłowniki hamulcowe , stelaż i plandeka. Koszt ok 8,5 tys. Przerabiałem też przyczepę  D45 ( sztywną na wywrot 3 stronny).  Priorytetem miało być  tanio ; nowy siłownik, kule wywrotu, stal na górna ramę, jedna strona burt dołem otwierana, zwiększone wymiary skrzyni ładunkowej i rozstaw osi ( jak w D732) , burty 50+40cm - wykorzystane "stare", , farba . Całkowity koszt 2,5 tys. Zatem kolosalna różnica.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Ja właśnie myślałem żeby było tanio bo ona tylko zboże wozi, na górną ramę myślałem wykorzystać dolną też od drugiej d 46 tylko wszystko powzmacniać do tego kule wywrotu siłownik star lub d 47 zależy co znajdę noi burty oryginalne bez dolnego otwierania na przyczepę będe ładował max 6500 kg bo planuje burty 50+30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Sorki że post pod postem ale mam okazję kupić do tej d 46 druga ramę również od d46 tylko bez dna obrotnicy za 500 zł siłownik 700zł od d47 opłaca się to czy lepiej kupować stal i spawać ramę od nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

c120 to trochę przesada na górną ramę, na 2W w zupełności wystarczy c100, a ten kosztuje około 37zł/m, więc teraz sobie policz czy warto pchać stary materiał

siłownik jeśli w dobrym stanie to cena rozsądna, koszt wymiany uszczelniaczy też nie za wielki bo około 150zł, no chyba że tuleja prowadząca i sekcje w stanie agonalnym


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

stara stal jest niejednokrotnie lepsza niż obecnie sprzedawana chińska plastelina. Tylko jak jest pogięta, wyszarpana to nie wiem czy warto bo nowa nie jest taka droga (koszt spodu bo blachę i tak nową pewnie trza).

Ja ściągnąłem właśnie D46 na niskich kołach i docelowo wywrot itp ale na razie na spokojnie, dyszel porobić bo ma luzy, resory, hamulce, ramę poprawić itp.
Tylko tak się zastanawiam nad wywrotem - na 2 czy na 3 strony? Siłownik raczej nowy myślę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

 

Dnia 9.03.2019 o 23:11, andrzej78 napisał:

Koszt całkowity  zależy oczywiście od zakresu przeróbki. Przerabiałem ten temat, ( zdjęcia w mojej galerii).  W d46 została wzmocniona rama główna , wózek przedni ( koniecznie) , resory,zastosowałem górna ramę od D47- wzmocnienie po przekątnych oraz ramy wzdłużnej.  Nowa podłoga , burty , zamki "pronar", siłownik od Stara i kule wywrotu , 3 strony  dołem otwierane  burty , siłowniki hamulcowe , stelaż i plandeka. Koszt ok 8,5 tys...

No i o takim remoncie myślę ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Blacha na dno by była z mojej bo udało się ją zdjąć bez strat chodzi o to czy taniej wyjdzie kłaść na górę nowa ramę czy ramę używana z d46 siłownik mam od d47 czyli byłby wywrotu na 3 strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
Dnia 6.05.2019 o 15:33, Nikita_Bennet napisał:

stara stal jest niejednokrotnie lepsza niż obecnie sprzedawana chińska plastelina. Tylko jak jest pogięta, wyszarpana to nie wiem czy warto bo nowa nie jest taka droga (koszt spodu bo blachę i tak nową pewnie trza).

Ja ściągnąłem właśnie D46 na niskich kołach i docelowo wywrot itp ale na razie na spokojnie, dyszel porobić bo ma luzy, resory, hamulce, ramę poprawić itp.
Tylko tak się zastanawiam nad wywrotem - na 2 czy na 3 strony? Siłownik raczej nowy myślę.

Pochwalisz się jak ci ten kiper wyszedł? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

nie pochwalę bo stoi i czeka na remont, w międzyczasie kupiłem następną D46 ;) i ta zostaje sztywna (już odwoziła zboże i jest OK).
Tamta starsza D46 musi poczekać aż ogarnę budowę i wtedy będą ją ciął i przerabiał.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

no niestety budowa domu+garażu, zmiana miejsca pracy, kobitka się pojawiła i brak czasu sprawił że wszelkiego rodzaju remonty to tylko niezbędne a ta D46 do remontu na razie wozi albo drewno albo mauzery z wodą do ogródka ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
Dnia 7.03.2019 o 19:35, Nikita_Bennet napisał:

jak w stanie idealnym to po co ciąć wszystko?? Użytkować. Przeróbka wg mnie się nie opłaci. 

Opłaci się tylko trzeba robić nowa dolna ramę a górnej nie ruszać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    13

Przerabiałem d46. Oryginalna rama została a na wywrot robiłem nowa ramę.  Wywrot na dwa siłowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj