Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka przyczepy D-50 D-46


81 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 28 styczeń 2013 - 23:06

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 połowa z tych 80% o których mówisz ma przeszłość PGRowską, druga połowa - cóż, została zaniedbana.

Ja nie twierdzę że przyczepa jest nie do zdarcia tylko wiem jak w mojej okolicy były traktowane i wiem też że każda zadbana chodzi do dziś dzień a każda niedbana nie ma już burt i górna rama jest pogięta, zaczep kilkukrotnie spawany i prostowany a kołyska siłownika wyrwana, tylne belki z zaczepami ze złomu można było zabierać ;)
Przeglądam sporo ogłoszeń i niestety spora część ma jeszcze poszarpane hamulce (też rozgladam się za przyczepką do 15 tys pln ale nie d-47).
To są wyniki zaniedbań lub kupienia dorżniętej ale wypicowanej używkiktórej pęknięcia dopiero wyłażą, ot co.
O podpinaniu do różnych ciągników hydrauliki wywrotu nic nie będę mówił, nie raz przyłazili i pożycz bo wywrotka (a ja im że nie ;) ).

Pamiętam że stryjek jak je kupował to miał brać sześćdziesiatkę, udało mu się wyrwać U902 i to jest max ciągnika jaki powinien je ciągać i to 2 sztuki.
U mnie ludzie takie przyczepy targali zetorkami 16145 (jedną przyczepę) no i przyczepy dziś stoją pogięte w krzakach. To jest przyczepa max do sześćdzisiątki, zrozumcie to a nie oczekujecie cudów.

Prosty przykład, tato zrobił samochodówkę - póki nikomu nie pożyczał było fajnie, kilka pożyczeń i dyszel pogięty. Ładowność chyba 430kg, ktoś wiózł więcej i niezabezpieczył pasami ani linką ładunku i ten jeździł po pace przyczepki. My woziliśmy i po 800kg ale ładunek zawsze sztywno umocowany+odpowiednia prędkość i nic się nie przydażyło. Koniec końców dyszel do wymiany przez pożyczanie, po wymianie nikomu się nie pożycza i od kilku lat zero problemów a dalej się wozi po 600-800kg z prędkością max 80 a widziałem jak kiedyś ten co pożyczył miał 120km/h.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 13:52
  •  

#62 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2013 - 23:48

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Się doczepiłeś Seweryn przyczep co musiały cały budowlany bum towarzysza Gierka na swoich kołach przewieść. Przecież te przyczepy po 40 lat mają a Ty byś chciał za nowym traktorem i ogień podłoga. Sam mam dwie takie kupione z demobilu w skr i dzięki nim od 20 lat rzadko kiedy zboże do dmuchawy się u mnie sipowało. Ładuje po 7 ton nie rzadko, zawsze przód przegarniam do tyłu troche zanim zaczne podnosić. Lub gdy nie musze z przodu nie robie czubka. Jedna ucieka w lewo druga w prawo, więc troche ładunkiem to koryguje i w góre. Tylko wyzywam żeby absolutnie nikt się nie kręcił w pobliżu podniesionej. Kupiłem w tamtym roku nową z metaltechu. Żeby ona wytrzymała tyle co te dwie bidulki to będę z niej bardzo zadowolony.

#63 Share romet737

romet737

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomska

Napisany 29 styczeń 2013 - 16:54

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Ze względu że o moją D-46 nawet pies z kulawą nogą sie nie spytał pomimo sporych kosztów będe przerabiał na wywrotke na dwie strony. Wiem że ma to sens a efekt prac będzie podobny ;http://tablica.pl/of...-t-ID1QNUB.html i co otym sądzicie .

#64 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3479 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 29 styczeń 2013 - 21:25

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Szczerze to wolałbym kupić drugą za pieniądze które wydacie na tą modernizację praktycznie można kupić wywrotkę , no nie taką jak na zdjęciach raczej .......
a z tej praktycznie bez kosztów zrobić lawetę na bele

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#65 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 01 luty 2013 - 20:18

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Ja jestem za tym zęby robić, zawsze to będzie mocniejsze niż d47, bo ramę ma z ceownika hutniczego 120 i w ogóle za ta kasę co włoży w remont kupiłby co najwyżej d47 do remontu....

#66 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 17 luty 2013 - 16:46

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

No to nieliczni mają takie przyczepy d-47 w dobrym stanie, prawie każda na allegro jest z spawaną rama. I wywrot na jeden tłok to porażka polskich przyczep....

A kto sprzedaje dobrą przyczepę? Każdy opycha taką która mu już do niczego nie potrzebna czyli przeważnie złom.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#67 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2013 - 17:24

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 nie wiem co wy widzicie w tych na dwa tłoki wywrot przecież to do kiszonek nie wygodne ani do zboża swego czasu mogłem swoją d47 wymienić na dwie na balonówkach i na dwa tłoki podziękowałem może to dlatego że niziny ale każda d47 z wywrotem na jeden tłok jest rozchwytywana jak tylko się pokaże na sprzedaż i bardzo mało jest po łamanych

#68 Share Mateusz95

Mateusz95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szamocin

Napisany 17 luty 2013 - 18:16

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 No nie wiem czy tej jeden tłok to taki dobry? rama gnie się jak makaron przy wywrocie

#69 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 17 luty 2013 - 18:25

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Nie wszyscy wożą kiszonkę, albo chociaż i zboże. Jak ktoś sprzedaje to zazwyczaj jest to ruina, a jak nie to mimo że przyczepa sprawna to niewarta swojej ceny. Kiedyś szukałem d47, narobiłem setek km, żeby oglądać złomy na kołach. Najlepsze kwiatki spotkałem w okolicy Skaryszewa u handlarzy. Jedna przyczepka z podłogą wygiętą jak łuk triumfalny za 11tyś rocznik cos koło 90 albo młodsza, a druga z wyglądu jak z fabryki prosto, oryginalne fabryczne napisy, aby zaprawki miała. Handlarz mówi że nic nie woziła, tylko stała. Przy bliższych oględzinach okazało się, że przedni wózek przy obrotnicy miała podgięty i stała nieco krzywo, opony 2 stomilowskie 2 jakieś germany. Tak to wszystko na pewno od stania;) Cena 15tyś. Ja jestem zdania, że jak ktoś ma pojęcie o ślusarstwie i spawaniu, ma sztywną, w dobrym stanie rama i podwozie to można przerabiać. Ale jak by zlecać to komuś to nie wiem czy za bardzo sie kalkuluje.
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#70 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 17 luty 2013 - 18:34

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 @Rolniku360 Nie jesteś w temacie D47. Spróbuj ogłosić za 8 tyś, tylko tak dla jaj, i przez miesiąc żadnego telefonu nie będziesz miał.
W tamtym roku sprzedawałem 2 sztuki ładne, jedna była prostowana, trochę słaba rama, a jedna nic nie robiona, ona była z wojska kupiona w bardzo ładnym stanie. Górna rama trochę słaba, burty zdrowe mocne, ale nie zbyt szczele, kupiłem te burty okazjonalnie i założyłem.
Obie miały ładne opony do pary z tyłu 1000 z przodu 8,25, z dobrymi bieżnikami koła zapasowe, zarejestrowane, ubezpieczone. Nakładki, wymalowana.
Po pół roku ogłaszania sprzedałem je jedn aza 5 druga za 6 tyś.

Czeską BSS 9, jest w mojej galerii sprzedałem po tygodniu ogłaszania za 19 tyś.
Chcieli jeszcze Niemkę HL 8011 za 16 ale ja zrezygnowałem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 13:52
  •  

#71 Share Mateusz95

Mateusz95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szamocin

Napisany 17 luty 2013 - 18:46

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Widzę ze gelo707 i tomek73 wiedza na czym sprawa stoi i maja troche pojęcia i doświadczenia o trójstronych wywrotkach :)

#72 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 18 luty 2013 - 00:25

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

...W tamtym roku sprzedawałem 2 sztuki ładne, jedna była prostowana,...

czyli złom.




...trochę słaba rama, a jedna nic nie robiona, ona była z wojska kupiona w bardzo ładnym stanie. Górna rama trochę słaba, ....

czyli złom.




...burty zdrowe mocne, ale nie zbyt szczele, kupiłem te burty okazjonalnie i założyłem.
Obie miały ładne opony do pary z tyłu 1000 z przodu 8,25, z dobrymi bieżnikami koła zapasowe, zarejestrowane, ubezpieczone. Nakładki, wymalowana.
Po pół roku ogłaszania sprzedałem je jedn aza 5 druga za 6 tyś.

jeżeli miały opony 1000 z tyłu a 825 z przodu to nie dziw że takiego cudaka nikt normalny nie kupi.

A i normalna cena za takie przyczepy w dobrym stanie (oryginalne rozmiary opon, nic nie prostowane i nie pogięte, bez luzów) można kupić właśnie w cenie 5-7 tys PLN max. Tylko trzeba poszukać.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#73 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 18 luty 2013 - 09:44

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Normalne takie przyczepy zaczynają się od 12 tyś.Z oponami to raczej lepiej bo jak wsypiesz z 6-8 ton to inaczej będzie się rozmawiać.A ta 1000 były 10 letnie a z wyglądu jak 900.
Dlatego ogłaszałem 6-7 a nie 12-15.

#74 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 18 luty 2013 - 09:52

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 a tak patrząc to jednej rzeczy nie rozumiem, po co wam przyczepa typu d35, d46 d47 jako wywrotka? Nie są zbyt małe?
Ciężko mi to zrozumieć. Sam mam D35, D46 i D633 (coś jak D50) i nie widzę potrzeby wywrotki. Po prostu jakoś bardziej widzę jednoosiówkę (lub tandemik) o ładowności do 5-6 ton. Budujesz od podstaw, wszędzie cofniesz, ładowność podobna jak dwuosiowej. Do robót przy gospodarstwie jak znalazł.
Dwuosiowa jest super w trasę ze zbożem ale tam gdzie ja wożę zboże to są wywrotnice.

I ostatnia sprawa - nie lepiej poszukać jakiejś ściągniętej ramy z niemiec lub czech i zrobić przyczepę od podstaw? Mówię o jakiejś o ładowności minimum 7-9 ton.
Wtedy wywrot ma sens wg mnie. Taką ramę z papierami idzie dostać przecież niewielkim kosztem, potem przeróbka hamulców na nasze siłowniki, nowa zabudowa i przyczepka na 10-15 lat.

Edytowany przez Nikita_Bennet, 18 luty 2013 - 09:54.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#75 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 18 luty 2013 - 10:56

Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Ja miałem D 660 bez wywrotu, to tylko rok i sprzedałem. Po drugie ma mostkach nie mieściła się. W żniwa rozładuj ją do wsypu, tragedie, jak dla mnie. Tylko wywrotki u mnie się sprawdzają.
Ja w żniwa mam od 250 do 400 ton zboża do rozładowania, nie wyobrażam ręcznie zwalać.
Ja wole do kompletnego remontu, dosłownie samą ramę, bo wtedy robi się jak ci się podoba. Dajesz 6 tyś za ramę i 10 wkładasz.
Co do moich D 47 to były one z 73 i 75 roku więc co od takich można wymagać.

#76 Share morganix

morganix

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola, kujawsko pomorskie

Napisany 22 luty 2015 - 00:03

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

A D-50 warto przerobić ??? Materiał na ramę jest i robota w własnym zakresie? Używana bedzie głównie do zboża.. Bawił sie w to ktoś??



#77 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 22 luty 2015 - 09:54

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

@zetor10145turbo95 coś takiego robił


Polska B

 


#78 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2016 - 21:02

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

A D-50 warto przerobić ??? Materiał na ramę jest i robota w własnym zakresie? Używana bedzie głównie do zboża.. Bawił sie w to ktoś??

ja właśnie jestem w trakcie przerabiania d50 na wywrotke 3stronną

Nie patrzymełm na posty kolegów malkontentów, tylko sie wziałem i mam wrazenie, ze juz wiecej roboty za mna niz przede mna.

 

Koszty, ktore poniosłem do dzis to:

tłok nówka sztuka 1650 plus 100 wąż

kule, kielichy i rura na tył (sa potrzebne do wywrotu na tył, bo robie tak samo jak współczesne pronarki, metal fachy itp maja)-550

przednie wsporniki i uszy- 320

stal (rame górna zrobiłem z ceownika 140 i 120, jest dosłownie pancerna poszło po 12 metrów jednego i drugiego łacznie z mocowanie tłoka na raie dolnej), dolną wzmocniłem przyspawanymi płatami blachy o długości 2 metrów-w srodkowej czesni przyczepy przy tłoku (tak, ze ceownik zamienił sie w profil)-1100zł

 

jak dotychczas 3720 brutto (Vat sobie odlicze od wiekszosci, wiec wyjdzie koło 3)

 

podłoge i burty zostawiam stare, bo sa w przyzwoitym stanie

 

zostało wypiaskowanie i pomalowanie

 

Jak sie ma czas i chec, to uwazam, ze warto.

 

Sensownej 6-8 tonowej wywrotki za mniej niż kilkanascie tysi nie kupi, a jak sie ma sztywna d50 w znanym, przynajmiej przyzwoitym stanie, to mozna w sensownych pieniadzach zrobic z niej wywrotke.

 

ps

Pszedłem na całosc, i zamówiłem do niej koła tirówki (bo dotychczasowe 8,25x20 nie dawały rady, jak sie sypało po 8-8,5 ton zboża i pękały po dłuższej trasie)

Oj będzie teraz wyglądała majestatycznie. (poszło na to 2200 brutto, czyli 1800 netto)



#79 Share Cheesburger

Cheesburger

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 20 maj 2016 - 12:27

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

a jaka oryginalna przyczepe z wywrotem na tył polecacie?

czy moze jakas samorobke typu:

http://olx.pl/oferta...html#8d26df3048

tyle ze chciałbym ja z zakładkami 50cm. Nie rozleci sie?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 13:52
  •  

#80 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2016 - 20:42

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

tam sa kzamonrowane opony 10/75-15,3.

Zakładajac nawet, ze załozyli tam 12 płócienne (a nie tańsze 10PR), to i tak maksymalna nosnosc takiej opony to coś koło 1600 czy 1700kg o ile dobrze paiętam.

 

Wiec nawet te deklarowane 3t łądownosci są na styk (bo gdzie jeszcze masa samej przyczepki)

 

 

Wiec juz nawet nie patrzac na rame (ktorą nie sposób ocenic z tych zdjec), to przy podwójnych burtach opony ci wystrzelą nim sie zdążysz obejrzeć.



Podobne tematy przerobka przyczepy