Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka przyczepy D-50 D-46


89 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Cheesburger

Cheesburger

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów

Napisany 25 maj 2016 - 12:15

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Czy jest na allegro jakas wywrotka jednoosiowa z wywrotem trzystronnym ktora jest godna zakupu?

Cena oczywiscie gra role.

 

Cos w stylu 

http://allegro.pl/wy...6202012667.html

http://olx.pl/oferta...html#8d26df3048

http://olx.pl/oferta...html#9bc82eba61

 

Wymiary umozliwiajace zalodowanie ok 4 ton zboza.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
TRANSPORT MASZYN ROLNICZYCH POZNAŃ MICHAŁ KUTA 600-960-987


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 13 sty 2018
Przyczepa HL-6011 HW-6211 Niemka wywrotka pro.Niemiecka Idealna rej.PL


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Fortschritt
  • 13500.00 PLN
  • 13 lis 2017
Przyczepa rolnicza Metaltech DB10


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe pozostałe
  • 46900.00 PLN
  • 20 lis 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 11:30
  •  

#82 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1366 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 maj 2016 - 14:11

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

ta z allegro wyglada naprawde przyzwoicie.

Jakbyś wziął wzmocnioną, 5t wersje to mysle byłaby dobra przyczepka.

 

ale i tak musiałbyś tam pojechac i obejrzec ja na zywo, a nie tylko ze zdjęc, bo dopiero zwracajac uwage na szczegóły, ktore widac na miejscu (jakosc spawów, dokładnosc spasowania, jakosc malowania, da się zobaczyć, czy producent sie stara, czy leci na ilosc a nie jakosc.



#83 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 05 maj 2017 - 10:41

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Ze względu że o moją D-46 nawet pies z kulawą nogą sie nie spytał pomimo sporych kosztów będe przerabiał na wywrotke na dwie strony. Wiem że ma to sens a efekt prac będzie podobny ;http://tablica.pl/of...-t-ID1QNUB.html i co otym sądzicie .

 

I jak tam przeróbki? Udało Ci się?

W sumie mi nigdy wywrotki nie były potrzebne ale patrząc że zima jest ostatnimi czasy luźniejsza a rama od D-46 zawsze się znajdzie to zastanawiam się nad odnowieniem takiej zabawki i zrobieniem wywrotu na 3 strony. Powiem też, że ostatni rok to wywrotka jednoosiowa się przydała do zboża, po prostu szybciej szło.

Ktoś przerabiał to i użytkuje taką przyczepę? Chodzi mi o to jak trzyma się rama przy jednym siłowniku.

Ładowność docelowa 5,2-5,5 ton (6 nie planuję pakować). Po prostu przy burcie 60cm wchodzi 5,2tony pszenicy, robić 70cm to chyba max burtę. Przewóz zbóż, może ziemi przy budowie.

Ogólnie jest to kiepska przyczepa ale wszystkie które oglądam 6-9ton to 10tysia za ramę a gdzie zabudowa? A kupować drogą przyczepę lub ramę aby stało 11 miesięcy to bez sensu (tylko uprawy polowe). 

No właśnie a tutaj z takiej D46 to sobie umyśliłem płaskownikiem 8-10mm zamkniąć ceownik ramy głównej na całej długości, wzmocnić tył->zaczepy na drugą przyczepę to tragedia ponoć, opon 8,25 i 900 trochę mam w zapasie. Siłownik pewnie jakiś nowy.

Zabudowa górna i tak do zrobienia i tak bez względu czy wywrotka czy sztywna.

 

Tylko jak jest z tą ramą? Wytrzyma z jednym siłownikiem? 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#84 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 421 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 05 maj 2017 - 14:05

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Powiem z doświadczenia .że roboty jest masę. Rama jest hutnicza więc spokojnie wytrzymuje, ja wzmocniłem ją od spodu ceownikiem 10 oraz od wewnątrz tam gdzie nie można było od spodu (skręt ) ceownikiem 12 do boku , oraz poprzeczki na siłownik. Wykorzystałem szkielet ramy górnej od D47 który wzmocniłem , kupiłem górna ramę po cenie złomu,gdyby nie to to lepiej zrobić ją z ceownika hutniczego np 20. Przedni wózek wzmocniony oraz resory 10 piór. Nowa podłoga , otwieranie dolne , zamki  Pronar , siłownik  od stara. Burty sam spawałem , blacha 2mm trapezowana , dodatkowo plandeka.Sam piaskowałem całość. Zdjęcia w mojej galerii.



#85 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 05 maj 2017 - 14:59

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Czytałem wcześniej komentarze przy Twoich zdjęciach. Sporo dobrej roboty. Sprawuje się dobrze?

To że dużo roboty z przeróbką to wiem ale 3 czy 4 lata temu kapitalkę szywnej D45 zrobiliśmy (zle że wywrotu nie robiliśmy), dwa latka temu wywrotkę jednoosiową (6ton wchodzi bez czuba) zrobiliśmy, w tym roku stelwaga do bron na ukończeniu.

Nowa przyczepa to najtańsza 25tys netto jakaś 4-5ton a przyczepy chodzą u mnie 2 tygodnie w roku.

Mając ramę od D46, trochę czasu, spawarki i szlifierki, w odległości ok 35km dwa złomowiska i skład ze stalą (bo czasem nowa wychodzi taniej) zastanawiam się czy nie zrobić wywrotki na bazie D46, jak nie patrzył będzie służyć tyle co nowa a będzie dużo tańsza. Tak wiem, mały tonaż ale akurat do 95KM idealnie pasuje GKB8350 solo, lub D633+D46, ostatecznie C330 z D46 też sobie poradzi ;) co z pełną szóstką nie zawsze mi wychodzi.

 

Przy spawaniu nowej ramy sugerujesz robić ją z ceownika 20cm? Nie za wysoki?

No i ja myślę o wywrocie na 3 strony i jednym siłowniku. 

 

PS: masz może więcej fotek swojej przyczepy? Jeżeli mógłbym prosić na nikita_bennet@poczta.onet.pl - interesuje mnie głównie rama dolna.

PS2: nie myślałeś wstawić kół bezdentkowych do swojej?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 11:30
  •  

#86 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9491 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 maj 2017 - 19:27

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Kiedyś był d-46 fajnie przerobiona na necie na goraco walcowanych ceówkach z jednym siłownikiem.

Na razie robię remont poczciwej D035 ale korci mnie coraz bardziej żeby przerobić swoją d-46. Z tego co wstępnie liczyłem bez blachy na podłogę około 4 klocki.

Na dwóch prosta sprawa bo samej ramy wzmacniać nie trzeba w ogóle. Paka też nie wymaga takiej pancerności.

Autosan D46B wywrotkaautosan-d-46b_4751_227_130296.jpg


Edytowany przez seweryn20, 05 maj 2017 - 19:33.

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


#87 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1366 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 maj 2017 - 09:19

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

 

Przy spawaniu nowej ramy sugerujesz robić ją z ceownika 20cm? Nie za wysoki?

No i ja myślę o wywrocie na 3 strony i jednym siłowniku. 

 

 

Ja przerabiajac d50 z podwójnymi burtami (czybata 9t pszenicy) robiąc górną rame zastosowałem ceownik 14 (dwie sztuki wzdłuż) i 12 jako poprzeczki) i uważam, ze wszystko jest wystarczajaco mocne.

 

Wiec do czwórki ceownik 20 to przerost formy nad treścią i to mocny.

 

a ha ceowniki były z tej twardszej-lepszej stali s355j2 czy jakos tak (była niewiele droższa od tej normalnej a jest wyraźnie wytrzymalsza)


Edytowany przez nunu85, 06 maj 2017 - 09:32.


#88 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 06 maj 2017 - 14:17

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

na dolną 16 w zupełności wystarczy, góra 14

 

policz sobie wszystko dokładnie, bo może lepiej kupić ramę z 47 i na tym rzeźbić


Polska B

 


#89 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6584 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 06 maj 2017 - 15:04

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Na razie robię remont poczciwej D035 ale korci mnie coraz bardziej żeby przerobić swoją d-46. Z tego co wstępnie liczyłem bez blachy na podłogę około 4 klocki.

Na dwóch prosta sprawa bo samej ramy wzmacniać nie trzeba w ogóle. Paka też nie wymaga takiej pancerności....

Mnie interesuje na 1 siłowniku, jak robić to porządnie na lata i nie pożyczać ;)

Też myślę że w 4-5tysiach max idzie się zmieścić, no chyba że wymiana kół.


@ nunu85 i izydor 6280.

Też tak myślę że spokojnie idzie zrobić z ceownika 14-16.

Co do D47, jedna cholera która tylko jak w takiej D-47 zacznie się rzeźbienie to i tak pół ramy się wywali ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy D-50 D-46 Dzisiaj, 11:30
  •  

#90 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9491 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 maj 2017 - 20:25

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Rama jest ze 120-ki (takiego opisu używajcie w milimetrach. W centymetrach mierzy muroż a nie ślusarz). 

Pakę też bym z takiego zrobił ale w środkowej części paki i ramy wspawał trójkąty tak by rama przybrała kształt takiej jak w d-47. 

Była fajnie zrobiona przyczepa nawet mocowanie siłownika było zrobione tak że nie opierał on ciężaru przy kiprowaniu na środku ramy a bliżej resorów.

Musiał by to narysować....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)


Podobne tematy przerobka przyczepy