Mateusz95

Przeróbka przyczepy D-50 D-46

Polecane posty

morganix    3

A D-50 warto przerobić ??? Materiał na ramę jest i robota w własnym zakresie? Używana bedzie głównie do zboża.. Bawił sie w to ktoś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

A D-50 warto przerobić ??? Materiał na ramę jest i robota w własnym zakresie? Używana bedzie głównie do zboża.. Bawił sie w to ktoś??

ja właśnie jestem w trakcie przerabiania d50 na wywrotke 3stronną

Nie patrzymełm na posty kolegów malkontentów, tylko sie wziałem i mam wrazenie, ze juz wiecej roboty za mna niz przede mna.

 

Koszty, ktore poniosłem do dzis to:

tłok nówka sztuka 1650 plus 100 wąż

kule, kielichy i rura na tył (sa potrzebne do wywrotu na tył, bo robie tak samo jak współczesne pronarki, metal fachy itp maja)-550

przednie wsporniki i uszy- 320

stal (rame górna zrobiłem z ceownika 140 i 120, jest dosłownie pancerna poszło po 12 metrów jednego i drugiego łacznie z mocowanie tłoka na raie dolnej), dolną wzmocniłem przyspawanymi płatami blachy o długości 2 metrów-w srodkowej czesni przyczepy przy tłoku (tak, ze ceownik zamienił sie w profil)-1100zł

 

jak dotychczas 3720 brutto (Vat sobie odlicze od wiekszosci, wiec wyjdzie koło 3)

 

podłoge i burty zostawiam stare, bo sa w przyzwoitym stanie

 

zostało wypiaskowanie i pomalowanie

 

Jak sie ma czas i chec, to uwazam, ze warto.

 

Sensownej 6-8 tonowej wywrotki za mniej niż kilkanascie tysi nie kupi, a jak sie ma sztywna d50 w znanym, przynajmiej przyzwoitym stanie, to mozna w sensownych pieniadzach zrobic z niej wywrotke.

 

ps

Pszedłem na całosc, i zamówiłem do niej koła tirówki (bo dotychczasowe 8,25x20 nie dawały rady, jak sie sypało po 8-8,5 ton zboża i pękały po dłuższej trasie)

Oj będzie teraz wyglądała majestatycznie. (poszło na to 2200 brutto, czyli 1800 netto)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

tam sa kzamonrowane opony 10/75-15,3.

Zakładajac nawet, ze załozyli tam 12 płócienne (a nie tańsze 10PR), to i tak maksymalna nosnosc takiej opony to coś koło 1600 czy 1700kg o ile dobrze paiętam.

 

Wiec nawet te deklarowane 3t łądownosci są na styk (bo gdzie jeszcze masa samej przyczepki)

 

 

Wiec juz nawet nie patrzac na rame (ktorą nie sposób ocenic z tych zdjec), to przy podwójnych burtach opony ci wystrzelą nim sie zdążysz obejrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cheesburger    80

Czy jest na allegro jakas wywrotka jednoosiowa z wywrotem trzystronnym ktora jest godna zakupu?

Cena oczywiscie gra role.

 

Cos w stylu 

http://allegro.pl/wywrotka-jednoosiowa-przyczepa-wywrotka-3-5-8-homo-i6202012667.html

http://olx.pl/oferta/przyczepka-jednoosiowa-3-tony-CID757-IDfy1eZ.html#8d26df3048

http://olx.pl/oferta/nowosc-przyczepa-rolnicza-komunalna-2-5t-nowa-gwarancja-euro-masz-CID757-IDf44Cb.html#9bc82eba61

 

Wymiary umozliwiajace zalodowanie ok 4 ton zboza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

ta z allegro wyglada naprawde przyzwoicie.

Jakbyś wziął wzmocnioną, 5t wersje to mysle byłaby dobra przyczepka.

 

ale i tak musiałbyś tam pojechac i obejrzec ja na zywo, a nie tylko ze zdjęc, bo dopiero zwracajac uwage na szczegóły, ktore widac na miejscu (jakosc spawów, dokładnosc spasowania, jakosc malowania, da się zobaczyć, czy producent sie stara, czy leci na ilosc a nie jakosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Ze względu że o moją D-46 nawet pies z kulawą nogą sie nie spytał pomimo sporych kosztów będe przerabiał na wywrotke na dwie strony. Wiem że ma to sens a efekt prac będzie podobny ;http://tablica.pl/of...-t-ID1QNUB.html i co otym sądzicie .

 

I jak tam przeróbki? Udało Ci się?

W sumie mi nigdy wywrotki nie były potrzebne ale patrząc że zima jest ostatnimi czasy luźniejsza a rama od D-46 zawsze się znajdzie to zastanawiam się nad odnowieniem takiej zabawki i zrobieniem wywrotu na 3 strony. Powiem też, że ostatni rok to wywrotka jednoosiowa się przydała do zboża, po prostu szybciej szło.

Ktoś przerabiał to i użytkuje taką przyczepę? Chodzi mi o to jak trzyma się rama przy jednym siłowniku.

Ładowność docelowa 5,2-5,5 ton (6 nie planuję pakować). Po prostu przy burcie 60cm wchodzi 5,2tony pszenicy, robić 70cm to chyba max burtę. Przewóz zbóż, może ziemi przy budowie.

Ogólnie jest to kiepska przyczepa ale wszystkie które oglądam 6-9ton to 10tysia za ramę a gdzie zabudowa? A kupować drogą przyczepę lub ramę aby stało 11 miesięcy to bez sensu (tylko uprawy polowe). 

No właśnie a tutaj z takiej D46 to sobie umyśliłem płaskownikiem 8-10mm zamkniąć ceownik ramy głównej na całej długości, wzmocnić tył->zaczepy na drugą przyczepę to tragedia ponoć, opon 8,25 i 900 trochę mam w zapasie. Siłownik pewnie jakiś nowy.

Zabudowa górna i tak do zrobienia i tak bez względu czy wywrotka czy sztywna.

 

Tylko jak jest z tą ramą? Wytrzyma z jednym siłownikiem? 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Powiem z doświadczenia .że roboty jest masę. Rama jest hutnicza więc spokojnie wytrzymuje, ja wzmocniłem ją od spodu ceownikiem 10 oraz od wewnątrz tam gdzie nie można było od spodu (skręt ) ceownikiem 12 do boku , oraz poprzeczki na siłownik. Wykorzystałem szkielet ramy górnej od D47 który wzmocniłem , kupiłem górna ramę po cenie złomu,gdyby nie to to lepiej zrobić ją z ceownika hutniczego np 20. Przedni wózek wzmocniony oraz resory 10 piór. Nowa podłoga , otwieranie dolne , zamki  Pronar , siłownik  od stara. Burty sam spawałem , blacha 2mm trapezowana , dodatkowo plandeka.Sam piaskowałem całość. Zdjęcia w mojej galerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Czytałem wcześniej komentarze przy Twoich zdjęciach. Sporo dobrej roboty. Sprawuje się dobrze?

To że dużo roboty z przeróbką to wiem ale 3 czy 4 lata temu kapitalkę szywnej D45 zrobiliśmy (zle że wywrotu nie robiliśmy), dwa latka temu wywrotkę jednoosiową (6ton wchodzi bez czuba) zrobiliśmy, w tym roku stelwaga do bron na ukończeniu.

Nowa przyczepa to najtańsza 25tys netto jakaś 4-5ton a przyczepy chodzą u mnie 2 tygodnie w roku.

Mając ramę od D46, trochę czasu, spawarki i szlifierki, w odległości ok 35km dwa złomowiska i skład ze stalą (bo czasem nowa wychodzi taniej) zastanawiam się czy nie zrobić wywrotki na bazie D46, jak nie patrzył będzie służyć tyle co nowa a będzie dużo tańsza. Tak wiem, mały tonaż ale akurat do 95KM idealnie pasuje GKB8350 solo, lub D633+D46, ostatecznie C330 z D46 też sobie poradzi ;) co z pełną szóstką nie zawsze mi wychodzi.

 

Przy spawaniu nowej ramy sugerujesz robić ją z ceownika 20cm? Nie za wysoki?

No i ja myślę o wywrocie na 3 strony i jednym siłowniku. 

 

PS: masz może więcej fotek swojej przyczepy? Jeżeli mógłbym prosić na nikita_bennet@poczta.onet.pl - interesuje mnie głównie rama dolna.

PS2: nie myślałeś wstawić kół bezdentkowych do swojej?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Kiedyś był d-46 fajnie przerobiona na necie na goraco walcowanych ceówkach z jednym siłownikiem.

Na razie robię remont poczciwej D035 ale korci mnie coraz bardziej żeby przerobić swoją d-46. Z tego co wstępnie liczyłem bez blachy na podłogę około 4 klocki.

Na dwóch prosta sprawa bo samej ramy wzmacniać nie trzeba w ogóle. Paka też nie wymaga takiej pancerności.

[galleryimg=426022]post-13540-0-86937300-1494009155_thumb.jpg

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499
Napisano (edytowany)

 

Przy spawaniu nowej ramy sugerujesz robić ją z ceownika 20cm? Nie za wysoki?

No i ja myślę o wywrocie na 3 strony i jednym siłowniku. 

 

 

Ja przerabiajac d50 z podwójnymi burtami (czybata 9t pszenicy) robiąc górną rame zastosowałem ceownik 14 (dwie sztuki wzdłuż) i 12 jako poprzeczki) i uważam, ze wszystko jest wystarczajaco mocne.

 

Wiec do czwórki ceownik 20 to przerost formy nad treścią i to mocny.

 

a ha ceowniki były z tej twardszej-lepszej stali s355j2 czy jakos tak (była niewiele droższa od tej normalnej a jest wyraźnie wytrzymalsza)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

na dolną 16 w zupełności wystarczy, góra 14

 

policz sobie wszystko dokładnie, bo może lepiej kupić ramę z 47 i na tym rzeźbić


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Na razie robię remont poczciwej D035 ale korci mnie coraz bardziej żeby przerobić swoją d-46. Z tego co wstępnie liczyłem bez blachy na podłogę około 4 klocki.

Na dwóch prosta sprawa bo samej ramy wzmacniać nie trzeba w ogóle. Paka też nie wymaga takiej pancerności....

Mnie interesuje na 1 siłowniku, jak robić to porządnie na lata i nie pożyczać ;)

Też myślę że w 4-5tysiach max idzie się zmieścić, no chyba że wymiana kół.

@ nunu85 i izydor 6280.

Też tak myślę że spokojnie idzie zrobić z ceownika 14-16.

Co do D47, jedna cholera która tylko jak w takiej D-47 zacznie się rzeźbienie to i tak pół ramy się wywali ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rama jest ze 120-ki (takiego opisu używajcie w milimetrach. W centymetrach mierzy muroż a nie ślusarz). 

Pakę też bym z takiego zrobił ale w środkowej części paki i ramy wspawał trójkąty tak by rama przybrała kształt takiej jak w d-47. 

Była fajnie zrobiona przyczepa nawet mocowanie siłownika było zrobione tak że nie opierał on ciężaru przy kiprowaniu na środku ramy a bliżej resorów.

Musiał by to narysować....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek998    6

A ja mam takie pytanie Panowie, jak wygląda sprawa przerabiania D50 w świetle prawa? Czy to nie jest naruszenie konstrukcji ramy i na stacji nikt się do tego nie doczepi?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

A co chcesz przerobić? I dlaczego interesuje Cię kwestia prawna? Poczytaj o czymś takim jak "Zmiany Konstrukcyjne" poza tym ściągnij sobie coś takiego jak "Wykaz symboli indeksowych pojazdów samochodowych i maszyn" to będziesz wiedział jaką przyczepę da się w jaką zamienić.
 

Ogólnie w razie wypadku i prokuratora na karku i opinii w sprawie przeróbek jest się na straconej pozycji - kiedyś był program o tym jak kogoś zabiło auto z dłużycą - brak jakiegoś sztywnego sprzęgu między wózkiem a przodem kłonicówki. Potem wyszły przeróbki i spawy i były tam opinie że spawy nieoryginalne itp. Tylko to był transport samochodowy-tiry z dłużycą.
Poza tym kiedyś zaliczyłem szkolenie, nie pytajcie gdzie, i jak będzie dzwon a wyjdzie że coś było źle zrobione to masz problem.
Natomiast prawda jest taka że D50 z 1975 roku będzie wyspawana jak nówka, wywrotka z 1metrowymi burtami, obrotnicą od D633 i będzie lata śmigac i przechodzić przeglądy i nikt w to nie będzie wnikał ;)
 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek998    6

Właśnie się zastanawiam nad przerobieniem takiej przyczepy na wywrot 3-stronny. Widziałem kilka zdjęć i filmików z przeróbki takiej przyczepy i nasunęła mi się myśl jak to wygląda na przeglądzie. Jak się przerabia górną ramę to jeszcze pół biedy, ale tu trzeba ją delikatnie wzmocnić, wstawić mocowania siłownika i sam siłownik a to chyba już jest jakaś tam ingerencja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

popatrz na to:

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA

01

SKRZYNIA

O2, O3, O4

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

PRZYCZEPA SPECJALNA

 

BEZ PODZIAŁU

O2, O3, O4

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

01

SKRZYNIA

R1, R2, R3, R4 (każda z tych kategorii z indeksem „a” lub „b”)

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

 

 

 

 

 

Zakładając że D50 jest przyczepą ciężarową-skrzynia (na historiapojazdu.gov.pl możesz to sobie sprawdzić i OBT na 1 rok ->163 zł kosztuje) to zmieniając ją na ciężarową-rolniczą zrobiłbym także zmianę ze skrzynia na wywrotka.

Poza tym nie spotkałem się aby jakikolwiek diagnosta robił z tym problem, póki hamuje, światełka świecą, rama nie popękana to nikt nie wnika.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

@Nikita_Bennet pamiętasz kiedyś rozmawialiśmy na temat mojej D46 odnośnie tabliczki zastępczej... U siebie jak sprawdzałem to właśnie mam w dowodzie jak i historii ciężarowa-rolnicza i w historii na dodatkowo wywrotka, a jest sztywna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Jak wymienisz teraz dowód to pewnie zaktualizują dane do tych co masz wyżej w tabeli. No chyba że ktoś w wydziale komunikacji się walnie i wybierze furgon (tak miała jedna przyczepa jak ją kupiłem). Ja w tej co miała wpisane furgon nie robiłem żadnych zmian, powiedziałem że są błędy w dowodzie i dałem wydruk z danymi katalogowymi i poprawili i masy i że to skrzynia.

U Ciebie zostaw tak jak jest no chyba że Ci zależy (nie warto grzebać jak jest ciężarowa-rolnicza bo wpis skrzynia czy wywrotka niczym nie skutkuje pod względem opłat). 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Pewnie że nic nie będę z tym robił w dowodzie nie jest wpisana czy sztywna czy wywrotka tylko samo ciężarowa-rolnicza i to najważniejsze.  Dopiero w Historii pojazdu jest zapis że ciężarowa-rolnicza dodatkowo wywrotka więc może sobie tam być ;) A dowód mam nówka sztuka dopiero rok temu wydany, przy przerejestrowaniu ktoś wpisał w system wywrotkę i tak poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Mógłby się ktoś wypowiedzieć jak z perypektywy czasu wytrzymuje przerobiona d 46 na 3 strony ?? Posiadam taką przyczepę w bdb stanie nowe instalacje opony w bdb stanie kołowrót wszystko ok i waham się czy by jej nie przerobic na wywrotkę bo w dzisiejszych czasach sztywna przyczepa niema praktycznego zastosowania a za wywrotkę np d47 żeby się do czegoś naddawała trzeba zapłacić około 9 tys a i tak trzeba coś przy nich robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

na 3 strony nie opłaca się przerabiać, koszt samych materiałów pewnie wyjdzie z 5tys.

od d47 trzymaj się z daleka, chyba najgorsza polska przyczepa, w podobnej cenie trafisz pancerną d55, choć wiadomo perełka to nie będzie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj