Polecane posty

przemek03ge    0

Witam.

 

Mam na oku zetora forterre 10741. Czy spotkał sie ktoś z takim oznaczeniem? Wiem tylko, że jest to wersja na USA ale nie wiem czy różni sie ona tylko oznaczeniem czy także częściami. Spotkał sie już ktoś z takimi ciągnikami z USA?

Jak tak to prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Forterra z USA? Pierwsze słyszę... To model z silnikiem Same/Deutz'a 6 cyl Turbo na pompo wtryskiwaczach sterowany elektronicznie. Bardzo dobre ciągniki, trakcyjnie dużo lepiej się zachowują od modelów 4 cyl, ale z tym USA to podpucha jakaś... ;)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

@ziemek 256 toś powiedział co wiedział. Zetor z silnikami Deutza to modele 11641 produkowany w latach 99-02(wyglądem przypomina serię 75-10540)i 11741 z lat 2002-07 i to już była właściwa Forterra. I to wszystko. Wszystkie pozostałe modele są 4-ro garowe. A ten Zetor model 10741 to faktycznie jest model wyprodukowany na rynek Amerykański i na pewno stamtąd jest sprowadzony. Powtarzam tylko USA. Niestety nie mam pwenosci co d zmian. Wiem jedynie że jest to model na bazie 10641 który wychodził na rynek europejski i jakiś znaczących zmian bym się nie spodziewał. Śmiem nawet twierdzić że jest to to samo co 10641 tylko Zetor z tylko dla siebie znanego powodu nazwał ten model 10741. Może żeby było wiadomo że jest to z rynku USA. Nie wiem. Ale tylko tam włąśnie szły te modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

@adikpl1 stosował stosował. Właśnie w tych modelach które napisałem. Wiem bo przymierzaliśmy się do zakupu takiej szóstki. Oznaczenie silnika to jak dobrze pamiętam 1006,6 w. o mocy 116KM. Napewno są to silniki Deutza. Zresztą bardzo udane. Bo słyszałem o nich wiele pozytywnych opinii. Zresztą wystarczy poszukać na jakiś aukcjach ineternetowych i zobaczyć jak te Zetorki stoją w cenie. Coś musi w tym być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale według mnie model 10741 był kierowany na USA, jednak to postaram się jeszcze sprawdzić gdzieś.

@adikpl1 nigdy? A co z modelem 11741 i 11641? :rolleyes: Przecież one posiadają sześciocylindrowe silniki od SDF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Fortka 11741 miała silnik 1006.6WT produkcji Same/SDF, ten sam silnik był stosowany np. w Same Rubin, Deutz'e wychodziły w tym czasie na silnikach serii BF06L

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@adikpl1 jak całkiem inna bajka jak firma Same Deutz-Fahr stosuje te same silniki do wszystkich swoich ciągników pod markami takimi jak Same, Deutz-Fahr, Lamborghini i Hurlimann. Poczytałeś ty chociaż trochę o tym zanim zacząłeś wypowiadać się w tym temacie?

Edytowano przez Newholland15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

@ 2xUP: Nie. Same Deutz Fahr jest to koncern produkujący ciągniki.

Silniki Deutz są produkowane przez Deutz Ag

 

@UP: SDF stostuje te same silniki w bliźniaczych modelach danej serii, ale w przypadku małych ciągników (Agrokid, Agroplus i ich odpowiedniki z koncernu) są montowane silniki SDF a modele większe (Agrotrony/Irony/R6 itp) mają silniki Deutz Ag.

 

Weselej jest w przypadku Agrofarma/R3 Evo/Explorer.

Od roku 2012 Agrofarm występuje nadal na silniku Deutz 2012 Euro III gdzie Lambo i Same występuje na silniku SDF 1000, więc Tobie radzę poczytać nieco więcej...

Edytowano przez kris14
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Odbiegacie od teamu. Co nie zmienia faktu że 11741 ma silnik DEUTZA, tak jak wcześniej wspomniałem:)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A Ty ciągle swoje, ludzie są nie możliwi :lol:

 

Frotka jeżeli by szła na rynek USA to może mieć inne zaczepy, oświetlenie, uboższą hydraulikę, brak pneumatyki. Takie są najczęściej różnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Co swoje?? Czy to jest silnik np John Deere??? Nie! Skoro jest zrobiony przez grupe Deutza to można chyba powiedzieć że to silnik Deutza??? A że pojęcie jest dość szerokie... Coż, trudno. Poza tym w nazwach obu grup występuje nazwa Deutz, kóra jest prekursorem tej grupy.

 

I co najwazniejsze grupa SAME-DEUTZ FAHR jest głównym udziałowcem DEUTZ Ag. Więc to już praktycznie ta sama firma.

Edytowano przez RoLLand
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

No cóż jak wyżej :D czytamy ludziska, czytamy :P

Jeśli chodzi o silniki Same w Zetorach to (tak w literaturze czeskiej występuję te silniki):

  • pierwsza Forterra Tier1 z metalową maską miała wolnossący silnik Same 1000.6.W o mocy 81kW
  • druga Forterra Tier1 z plastikową zaokrągloną maską miała doładowany silnik Same 1000.6.WT1 o mocy 88kW
  • trzecia Forterra Tier2 z plastikową zaokrągloną maską miała doładowany silnik Same 1000.6.WT1E o mocy 88kW

111171000600.jpg

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Co swoje?? Czy to jest silnik np John Deere??? Nie! Skoro jest zrobiony przez grupe Deutza to można chyba powiedzieć że to silnik Deutza??? A że pojęcie jest dość szerokie... Coż, trudno. Poza tym w nazwach obu grup występuje nazwa Deutz, kóra jest prekursorem tej grupy.

 

I co najwazniejsze grupa SAME-DEUTZ FAHR jest głównym udziałowcem DEUTZ Ag. Więc to już praktycznie ta sama firma.

 

 

Obecnie SDF ma 8.44% udziałów Deutz Ag, czytamy, czytamy :)

 

http://www.samedeutz-fahr.com/polska/pl-PL/partecipazionepl.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Hehe czasem warto się tak pokłócić na forum bo można się douczyć samemu. Sam nigdy bym nie doczytał że są to silnik SAME. Byłem w błędzie. Ale swoja drogą to ciekawe bo każdy dealer i sprzedawca powie nam że jest to silnik Deutz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Masz rację :) Dlatego ja zanim pojadę do dealera zawsze doczytam co nie co tu i tam i potem tylko śmieję się pod nosem z bajek dealerów ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

A sorka Panowie, to ja źle doczytałem wczoraj :( Cały czas pisałem z myślą o 11741 ;) dlatego tez o tym silniku 6 cyl itp. Tak, że przepraszam za nie dopatrzenie... ;)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Nie szkodzi z kolei jeśli chodzi o 10741 to eksport na Łamerykę miał inne oznaczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Znam osobę,co ma forterre 11741 ;)

Zastanawiam się,czemu zetor zakończył współpracę i nie ma już tych frotek.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

@wojtek3222 zamienił 10641 na 117 i bardzo sobie chwali puki co ten ciągnik, kolega ma os nowości 11741, ciąga nim Ibisa Uni 5x40, na przodzie ładowacz TL 260 i jazda, Zetor lata, tylko te silniki są wrażliwe na jakość paliwa... Pompo wtryski już wymieniał - 1000zł/szt... :(


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kynek7    1

Co do forterry w USA to jako ciekawostke mogę napisać że jakieś dwa lata temu była na jakimś amerykańskim serwisie ogłoszeniowym, forterra, bodajże 10641, w pierwszym wydaniu zaokrąglonej maski, z rewersem elektrohydraulicznym przy kierownicy, oraz zupełnie innym panelem bocznym, dźwignie sterowania rozdzielaczem hydraulicznym były rozwiązane podobnie jak w aktualnej proximie. Próbowałem ze dwa razy dodać te zdjęcia do galerii ale administrator nie zaakceptował. Może uda mi się znaleźć jeszcze te zdjęcia gdzieś na dysku dla zainteresaowanych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Daro81
      dużo osób mówi że zetory dużo palą... mi nie chodzi o to ile pali w orce, ale czy ktoś wie jak jest ze spalaniem w lekkich pracach, proszę o odp osoby które są posiadaczami zetorów forterra niekoniecznie musi być ten model, również posiadacze proksima plus też mogą się wypowiedzieć bo jest dużo wypowiedzi ile komu pali w ciężkich pracach a niegdzie nie moge znaleźć jak jest ze spalaniem w lekkich pracach ?
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
    • Przez chwiolas
      Witam. Zastanawia mnie czy macie również problem z prasowaniem Forterrami. Chodzi o przypadek gdy są duże lusy słomy albo ściernisko jest wysoko. Mam forterre 110 hsx i forterre 135 i obie mają tak zaniżone mocowanie zaczepów że słoma normalnie się podwija i zapycha pod ciągnikiem. Chyba nie ma możliwości przesunięcia tego mocowania do góry? Jak sobie z tym radzicie?
    • Przez slonio
      Witam mam problem z zetorem forterrą 130, ciągnik kupiony nowy w maju 2017, od początku wyskakiwał w nim pierwszy bieg, skrzynia 24/18, wada była zgłaszana u dilera A.R Chmielewski, serwis mimo trzykrotnej naprawy nie potrafi usunąć usterki. Nagrałem film jak to wygląda. https://youtu.be/Wb9lxqt0QbM
    • Przez szczepan5
      Witam. Mam problem z ciśnieniem w zetorze forterra 115. Zrobiłem kapitalny remont nowy wal panewki korbowody tuleje tłoki i nie było cisnienia. mial 3 na zimnym silniku. Po czym zmieniłem całą pompe zawor sprezynke smok. I cisnienie nadal slabe maks 3.2.na zimnym silniku. co może byc nie tak. Bo juz sam nie wiem. Prosze o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj