Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


1423 odpowiedzi na ten temat

#1281 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 październik 2014 - 21:30

Problem z odpalaniem.

Sprawdź zawory czy mają luz.jak mają to zawory nie trzymają kompresji.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 10:02
  •  

#1282 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2719 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 21 październik 2014 - 22:13

Problem z odpalaniem.

Ciśnienie sprężania słabe, jak kręcisz pojawia się biały dym?



#1283 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2001 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 22 październik 2014 - 21:45

Problem z odpalaniem.

Dziś spróbowałem go odpalić na zaciąg. Myślałem że będę go musiał ciągać przez całe gospodarstwo a wystarczyło 2-3m i juz zaskoczył.

2-3 metry? To dużo powinno wystarczyć pół obrotu koła dosłownie jedno szarpnięcie  i zapalony.



#1284 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2014 - 13:56

Problem z odpalaniem.

A takie krótkie fuknięcie powietrza około 1 sekunde słyszalne w kabinie przy pierwszym odpalaniu po przynajmniej kilku godzinnej przerwie to co to może być? Dodam że uład pneumatyczny jest zdemontowany prócz kompresora i odolejacza.



#1285 Share lukas86

lukas86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 09 listopad 2014 - 17:56

Problem z odpalaniem.

Witam Panów ! nie chciałem zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj , gdzie się znajduje i jaki to znak na korpusie wtryskiwacza bo niemogę znależć ? dodam że na końcówce wtrysku znalazłem rysę.



#1286 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 09 listopad 2014 - 18:30

Problem z odpalaniem.

rysa to znak jak ma byc założona końcówka



#1287 Share ArturC

ArturC

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 24 listopad 2014 - 02:11

Problem z odpalaniem.

Na początek witam wszystkich na forum. Jestem nowy więc w razie mojego niedopatrzenia proszę o przesunięcie tematu w odpowiednie miejsce.

 

Mój problem polega na tym, że bardzo ciężko jest mi odpalić silnik 3p gdy jest zimny. Gdy już go odpalę, mogę go gasić i odpalać od strzału, może postać nawet z trzy godziny i pali bez problemu, a jak zostawię go na noc i chcę rano odpalić to zaskoczy i od razu gaśnie i później mogę kręcić i kręcić i nic :(, jedyne co pomaga to niestety starter w postaci plaka (wiem, strzelam sobie w kolano ale jakoś muszę go uruchamiać), wymieniłem pompkę paliwa odpowietrzałem i jest ok.Nie ma na pompie powietrza jak pompuje i popuszczam śrubki. Później sprawdzam czy na pierwszych dwóch wtryskach podaje paliwo i podaje, i nadal ciężko odpalić. Sam już nie wiem czy to zapowietrzenie ciągłe, czy mam pompe wymontować itd. Może ktoś będzie ws tanie mi pomóc jak rozwiązac problem, co wymienić po koleji by wyeliminowac usterki.

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc. 



#1288 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2504 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 24 listopad 2014 - 07:10

Problem z odpalaniem.

mi 3p odpala nawet w duże mrozy i właśnei wyjatkowo lekki do odpalenia jest, wogóle to podstawa to filtr paliwa, dalej to już tylko świeca płomieniowa i dobrze naładowany akumulator. a może po prostu jest problem z ustawieniem pompy wtryskowej- bardzo istotne przy niższych temperaturach



#1289 Share nikolas29

nikolas29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie pow.EBE
  • Zainteresowania:gra na instrumentach muzycznych///rolnictwo

Napisany 24 listopad 2014 - 07:29

Problem z odpalaniem. jesli od pierwszego obrotu wału dym pokaze sie z tłumnika a zapalic nie chce to głowice do roboty..jesli dymu nie ma to jakies pompowe nie domagania

#1290 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2504 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 24 listopad 2014 - 09:41

Problem z odpalaniem.

a mnie jeszcze zastanawia uszczelka pod głowicą, sam przerabiałem problemy z zapalaniem na zimnym silniku, na ciepłym mniejsze, dwukrotnie swego czasu przedmuchiwało uszczelkę między cylindrami, ale to już tak na później bym zostawił jeśli prostsze naprawy zawodzą. ogólnie zaczynamy od najprostszych i najmniej inwazyjnych (najmniej kosztownych)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 10:02
  •  

#1291 Share ArturC

ArturC

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 24 listopad 2014 - 16:01

Problem z odpalaniem.

I dziwna przypadłość, niechcący zerwałem śrubę od odpowietrzania(tę powyżej) i wiadomo paliwo się ulało, założyłem nową i dzisiaj rano odpalił bez problemu, wiec już sam nie wiem o co chodzi. Może głównie o dobre odpowietrzenie, tylko jak najlepiej to zrobić? 



#1292 Share Domal97

Domal97

    Nowicjusz

  • V.I.P.
  • rank
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Zamościa

Napisany 24 listopad 2014 - 20:24

Problem z odpalaniem.

Ja miałem podobny problem, tylko u mnie jak był zimny musiałem ze 4-5 razy wałem przekręcić a w zimie to z 20 sekund trzeba było kręcić i łapał i gasł, jak wstrzykiwałem strzykawką ropę do kolektora ssącego to palił na strzał i chodził, a więc zawiozłem pompę wtryskową do regeneracji, teraz nawet przy -20 stopniach pali za pierwszym a dodatkowo z pomocą świecy żarowej to nie boję się o palenie  bo i akumulator nowy. Kolega co robił mi pompę dał gwarancje, że musi odpalić to takiej temperatury póki ropa nie zamarznie i tak jest, jeszcze dobrze jest z pompą wtryski zawieźć do sprawdzenia ;)


Edytowany przez Domal97, 24 listopad 2014 - 20:25.


#1293 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2504 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 24 listopad 2014 - 22:46

Problem z odpalaniem.

kolego, nie wiem czy do końca jesteś w  temacie... nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest świeca płomieniowa a nie żarowa :) dalej to nie wiem czy wstrzykiwanie ropy jest skuteczne (nigdy nie praktykowałem) ale ropa nie ulega szybkiemu ulatnianiu (parowaniu) więc raczej to nie przynosi żadnego efektu poza zwilżeniem kolektora :) prędzej skutek by dała benzyna lub jakikolwiek specyfik zaczynając od plaku a kończąc chociażby na muchozolu lub dezodorancie.

no i kolejna kluczowa sprawa to w polsce raczej ropa nie zamarza a co najwyżej może się z niej wytrącać parafina która blokuje filtry paliwa.

no i to co mówisz to najprawdopodobniej bym postawił  na to że pompa była raczej źle ustawiona (kąt) niż do regeneracji, a tak to cała reszta by sie zgadzała ha ha ha


I dziwna przypadłość, niechcący zerwałem śrubę od odpowietrzania(tę powyżej) i wiadomo paliwo się ulało, założyłem nową i dzisiaj rano odpalił bez problemu, wiec już sam nie wiem o co chodzi. Może głównie o dobre odpowietrzenie, tylko jak najlepiej to zrobić? 

do odpowietrzania oczywiście najlepiej dwie osoby, chociaż samemu też sie da, jeśli  masz książkę dołączaną do 3p to tam dokładnie opisane jest, mi zawsze myli sie kolejność śrubek ale zawsze sie udawało bez względu na kolejność.

ogólnie to na pompie poluzować trzeba jedną małą śrubkę (pierwsza chyba ta u góry), no i pompować pompką aż zacznie lecieć paliwo bez bombelków (strumieniem) i wtedy dokręcić, potem tak samo z drugą poniższą, następnie poluzować pierwszy przewód przy wtryskiwaczu (pierwszy od zbiornika) i zakręcić wałem aż żacznie dostarczać paliwo i dokręcić, potem analogicznie następne.

ja osobiście luzuję wszystkie na raz i przy dokręcaniu jeszcze kręcę od czasu do czasu rozrusznikiem żeby skuteczniej odpowietrzyć a wykonując odpowietrzanie samemu i według książki czasami sie nie udawało i od nowa cały proces trzeba powtarzać. także książka sobie a praktyka sobie :)

 



#1294 Share Landfarmer

Landfarmer

    Jeden lubi żebra, drugi lubi mostek, a ja lubię schab, bo tam ni

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie, pow. Garwoliński
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem

Napisany 25 listopad 2014 - 22:31

Problem z odpalaniem.

Nie widzę żeby ktoś pisał o ustawieniu zaworów jakiś czas temu spotkałem się w U2812 a więc trochę mniejszy kumpel 3P z takim przypadkięm mianowicie już przy 7-8 stopniach miał problemy z rozruchem i tutaj problem stanowiły nigdy nie regulowane luzy zaworowe więc może tu jest problem


Szef wszystkich szefów  ;)


#1295 Share benyk123

benyk123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelszczyzna
  • Zainteresowania:Elektryka,elektronika i rolnictwo

Napisany 04 styczeń 2015 - 20:28

Problem z odpalaniem.

Witam. Mam mały problem z odpleniem mojego ursusa c-360.

Nawet gdy temperatura wynosi 5stopni C to mam problem z odpleniem.

Odpalam,rozrusznik kręci,po kilku obrotach zaczyna się odzywać,leci dym z tłumnika,

za 3 podejściem odpala.Jak jest ciepły odpala na dotyk,pompa wtryskowa i wtryski po regeneracji,

silnik równo pracuje i pięknie wkręca się w obroty?

Jaka może byc przyczyna,dodam że pompa wtryskowa jest przekrecona na silnik.

Z góry ddziekuje 


Edytowany przez benyk123, 04 styczeń 2015 - 20:31.


#1296 Share a1fe26c2

a1fe26c2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 935 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2015 - 20:41

Problem z odpalaniem.

Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Olej napędowy,  żeby się zapalić potrzebuje temperatury, a ta zależy od tego jak bardzo tłok spręży powietrze w komorze spalania. Przed remontem silnika w sześćdziesiątce też miałem problemy z rozruchem gdy temperatura powietrza wynosiła około +5 st. C. Przy mrozie rozruch był mało prawdopodobny. Po remoncie ciągnik elegancko zapala.


Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Olej napędowy,  żeby się zapalić potrzebuje temperatury, a ta zależy od tego jak bardzo tłok spręży powietrze w komorze spalania. Przed remontem silnika w sześćdziesiątce też miałem problemy z rozruchem gdy temperatura powietrza wynosiła około +5 oC. Przy mrozie rozruch był mało prawdopodobny. Po remoncie ciągnik elegancko zapala.


Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.


#1297 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2015 - 20:51

Problem z odpalaniem.

To jak jest zamontowana pompa wtryskowa w twoim ciągniku nic nie mówi bo to jest indywidualne ustawienie w każdym ciągniku.

Ustawia się tak by kąt wtrysku zgadzał się ze znakami zrobionymi przez fabrykę. W tedy u każdego położenie pompy będzie inne ze względu na tolerancję elementów jak i ich zużycie, np. kół rozrządu.

Kąt wtrysku ustawiłeś po montażu pompy?

Przed regeneracją było tak samo?

Jak ciągnik pracuje, siła, dymienie, apetyt na olej?

Próbowałeś przed odpaleniem przepompować ręczną pompką?

Masz możliwość sprawdzenia kompresji?



#1298 Share benyk123

benyk123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelszczyzna
  • Zainteresowania:Elektryka,elektronika i rolnictwo

Napisany 04 styczeń 2015 - 21:23

Problem z odpalaniem.

Na wiosne wymieniany był komplet naprawczy na ostatnim cylindrze,na pozostałych tylko pierścienie bo elementy na trzech pozostałych były w miarę sprawne.

Brał olej dlatego rozebraliśmy.

Teraz oleju nie bierze,równiutko pracuje i wkręca się w obroty.

Siłę też ma, nie zdycha w orce,po remoncie pompy też nie dymi

Może to pompa podaje za mało paliwa bo mechanik zmniejszył dawkę bo dużo palił i mocno dymił

Początku wtrysku nie ustawiałem, poczytałem o tym w internecie i u mnie nie ma żadnej kreski na obudowie koło koła zamachowego,

 

na kole zamachowym są trzy miejsca gdzie są po dwie kropeczki :)


Nie mam możliwości sprawdzenia kompresji :)


Nie mam możliwości sprawdzenia kompresji :)


Edytowany przez benyk123, 04 styczeń 2015 - 21:27.


#1299 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 04 styczeń 2015 - 21:37

Problem z odpalaniem.

jak sie robi pompe zawsze ustawia sie na srodku. przestaw u siebie na srodek i zobacz czy bedzie roznica. obstawiam wine zapłony

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 10:02
  •  

#1300 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2015 - 21:38

Problem z odpalaniem.

Nie zdziwił bym się, gdyby naprawdę nie było tych znaków. Ostatnio trafiła mi się C-360(88r.) z oryginalnym kołem zamachowym bez najmniejszego znaku. To samo się tyczy nowych są niecechowane.

Ale na obudowie sprzęgła na pewno nie ma znaku. Wiesz gdzie dokładnie powinno być, może przymalowane.

Więc musisz sam nanieść te znaki.

Najpierw będziesz musiał wykręcić 1 wtryskiwacz i wyznaczyć GMP tłoka. Jak ten znak wyznaczysz to potem miękką metrówką od niego należy wyznaczyć znaki kąta wtrysku.

Jeśli dobrze pamiętam 7,5cm odległości miedzy punktem GMP a środkowym znakiem.

Tu prośba do kolegów o zmierzenie w swoich ciągnikach jak najdokładniej odległości między tymi znakami. Jak również wyznaczenie znaku na obudowie sprzęgła. Ja w tym momencie nie mogę nie ma mnie w domu.

 

Przed zapaleniem cofnij dźwignie gazu ręcznego do zera, powinien być słyszany na pompie dźwięk cyknięcia, załączenia dawki rozruchowej.



Podobne tematy zapalaniem ursusa ursus c 360