Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


1423 odpowiedzi na ten temat

#1201 Share damian1297

damian1297

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Skaryszewa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja

Napisany 12 kwiecień 2014 - 17:33

Problem z odpalaniem. Sprawdź czy nie ma syfu w pompie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 02:08
  •  

#1202 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 12 kwiecień 2014 - 18:33

Problem z odpalaniem. Ale jak to sprawdzić? Coś trzeba odkręcić czy w jaki sposób? Stan filtrów był tragiczny na denku był wybity numer z datą 1994 roku.

Edytowany przez Rasoir, 12 kwiecień 2014 - 18:34.


#1203 Share damian1297

damian1297

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Skaryszewa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja

Napisany 13 kwiecień 2014 - 11:42

Problem z odpalaniem. Posprawdzaj przewody i śrubki czy nie są pozapychane. A pompe daj komuś kto się na tym zna.

#1204 Share cash8791

cash8791

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2014 - 11:49

Problem z odpalaniem. Odpowiedz na swoje pytanie masz już podaną w swoim pytaniu otóż remont , ale do rzeczy wymień wtryskiwacze zobacz czy samoczynnie nie zamyka ci się kranik od paliwa i co najważniejsze daj pompę do regeneracji oraz wymień przewody do wtryskiwaczy i NOWE FILTRY .

#1205 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 kwiecień 2014 - 12:11

Problem z odpalaniem. I co jeszcze, może ma od raz wymienić cały układ zasilania? tylko na jakiej podstawie tak można doradzić.
Kolega Rasior niech sam sprawdzi czy paliwo dochodzi do pompki zasilającej i czy przechodzi przez układ niskiego ciśnienia

#1206 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 15 kwiecień 2014 - 08:58

Problem z odpalaniem. Witam, wczoraj traktor odpalił. Rzeczywiście niektóre rady zwalają z nóg, jak traktor nie pali to od razu pompa do regeneracji i koszt rzędu 500zł ;) Po wymianie filtrów i zalaniu świeżym paliwem traktor zagadał, okazało się że pompka zasilająca przeciekała, i nie było wystarczającej ilości paliwa w baku, wszystko ściekało na podłogę mimo że byłem pewien że w baku jest co najmniej 7-8 litrów :) Jednak filtry pewnie też swoje zrobiły.

Jak wcześniej pisałem, traktor ma zawsze problem z odpaleniem pierwszy raz po postoju rzędu 8-12 godzin, ale jak już zagada, to potem pali na dotknięcie, wymieniłem dziś zawór zwrotny w pompie wtryskowej, bo wyczytałem gdzieś że on jest odpowiedzialny za takie zjawisko, stary nie stawiał praktycznie żadnego oporu, bo sprężynka uginała się już delikatnie pod ciężarem małego śrubokręta, zaś w nowym trzeba włożyć trochę siły żeby ją wcisnąć. Czy mogę się spodziewać jakichś rezultatów po tej wymianie?

I ostatnie pytanie, traktor nie pali na wszystkie cylindry, jak pisałem pracuje jak C330 i ma problem żeby wkręcić się na obroty, wtryski były regulowane, ale gość powiedział że tylko jeden dało się ustawić na 160 atm, reszta była strasznie zardzewiała i zasyfiona. Teraz pytanie, bo mam trochę lewego grosza, czy opłaca się kupić końcówki i wymienić je? Mogę się spodziewać jakiegoś dobrego rezultatu? Wiem że nie zaszkodzi, ale jak ma niewiele pomóc to mam to gdzieś...

#1207 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2014 - 11:00

Problem z odpalaniem. Końcówki wtrysków to podstawa i ciśnienie na wtryskach .Jak będą lały wtryski to tęż ma ciężko zapalić i wkręcać się na obroty.

#1208 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 15 kwiecień 2014 - 11:21

Problem z odpalaniem. Zamówiłem już nowe. Jak wymienię to dam znać co się dzieje.

#1209 Share jano333

jano333

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 kwiecień 2014 - 10:30

Problem z odpalaniem. poprostu czsem elektromagnez nie reaguje i nie popycha bendiksa,Miałem tak samo wziołem młotek i drewnianym trzonkiem obstłukałem elektromagnez.zrobiłem tak 3-krotnie i odpalił

#1210 Share jano333

jano333

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 kwiecień 2014 - 10:41

Problem z odpalaniem. sprawdź odstojnik najlepiej zakupić przeźroczysty wtedy wszystko widać

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 02:08
  •  

#1211 Share januszm1

januszm1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2014 - 12:00

Problem z odpalaniem. Jano333 kolego wyrwales sie. Problem i temat miesiac temu zalozony a Ty wiedza teraz blysnoles.

#1212 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 19 kwiecień 2014 - 14:06

Problem z odpalaniem. Dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero jak na kole jest odstep ok. 2 dlugosci tolerancji w strone tych 3 kresek ktore oznaczaja GMP. Jak to przestawic? Na czym polega to krecenie pompą i co powinienem zrobic zeby zmniejszyc to opóźnienie? Czytam juz od 2 dni o tym ustawianiu ale nie wiem na czym polega ta regulacja poprzez obracanie pompy.

#1213 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 19 kwiecień 2014 - 18:50

Problem z odpalaniem. A przy wymianie końcówek wtryskiwaczy, wyregulowano ich ciśnienie otwarcia?

#1214 Share SebsoN

SebsoN

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie , Reczul ,Gmina Głuchów
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Muzyka,Sport

Napisany 19 kwiecień 2014 - 20:26

Problem z odpalaniem.

Dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero jak na kole jest odstep ok. 2 dlugosci tolerancji w strone tych 3 kresek ktore oznaczaja GMP. Jak to przestawic? Na czym polega to krecenie pompą i co powinienem zrobic zeby zmniejszyc to opóźnienie? Czytam juz od 2 dni o tym ustawianiu ale nie wiem na czym polega ta regulacja poprzez obracanie pompy.

A więc napisze jak ja to robiłem z tatą ,trzeba cierpliwości bo nam ustawienie pompy zajęło pare godzin.
1.Odkręcasz wszystkie rurki przy pompie prowadzące do wtrysków
2.Ustawiasz gaz ręczny na max .
3.Początek tłoczenia ustawia sie tylko dla 1 cylindra (patrz od chłodnicy)
4.Kręcisz korbowodem aż paliwo sie podniesie na końcu pompy wtryskowej tam gdzie jest gwint na rurkę do wtryskiwacza potem palcem tak jakby wycierasz żeby było puste następnie wykonujesz część obrotu w przeciwnym kierunku i ponownie we właściwym kierunku tylko bardzo wolno.Gdy poziom paliwa zacznie sie podnosić to oznacza początek tłocznia.
5.Patrzysz wtedy czy rysa na obudowie skrzyni pokrywa sie z środkowa rysą na kole zamachowym która wskazuje kąt początkowy dla 1 cylindra 20o. Górna rysa na kole zamachowym wskazuje kąt początku tłoczenia przed GMP równy 18o a dolna 22 o
6. Jeśli rysa na obudowie jest przesunięta w strone rysy górnej na kole zamachowym to należy:
Odkręcic pompe całkowicie Pompa paliwowa mocowana jest na 3 śruby pierwsza jest obok pompki ręcznej druga na dole a 3 schowana za pompą przy bloku silnika .
odkręcasz wszystko tzn rurke od filtrów i od baku .
9.Obracasz całą pompe wokół własnej osi w prawo (patrząc od przodu ciągnika) dokręcasz śruby mocujące pompe (ja dokręcałem na 2 bo było szybciej na samym końcu zakręciłem tą trzecią z uwagi na trudny dostęp )przykręcasz wszystkie rurki min.to od baku .
10.Robisz to co w punkcie 5.
11.Jeśli rysa na obudowie jest przesunięta w strone rysy dolnej na kole zamachowym to obracasz w Pompe w lewo (uwaga jeśli przestawiłeś najpierw w prawo i było żle to jeśli chcesz w lewo to musisz obrucic ją 2 razy ) .
12.jeśli będziesz miał tak że np.przekręcisz w prawo i bedzie za daleko potem przekręcisz w lewo i też bedzie źle to powracasz do ustawienia tam gdzie brakowało najmniej do tej kreski i na tych śrubach pompa ma troche luzu musisz trzymać pompę np. max przekręconą w prawo i druga osoba dokręce śruby .Ja miałem tak ,że musiałem rurką zaprzeć sie o blok silnika i Tata dokręcał śruby wtedy dopiero było dobrze .Przestawiania było dobre parenascie razy . Musisz jakoś załapać sam .pamiętaj że gaz zawsze musi byc ustawiony na max wtedy najlepiej widac jak paliwo sie podnosi
Miałem ten sam proble co ty tzn.Ciągnik zimny bardzo ciężo zapalał nawet kiedy było 25stopni to za 2 razem załapał ale gdy był ciepły to normalnie zapalał i chodzi też w miare lecz bardzo dużo palił a nie kopcił mocy tez miał troche mniej .Od czasu ustawienia pompy wszystko jest perfekcyjnie ,spalanie spadło ,moc wzrosła i odpala za 1 razem nawet przy -7 . Bardziej sie chyba nie da wytłumaczyć . :D
"I will never put my name on a product that does not have in it the best that is in me." JOHN DEERE .

#1215 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 20 kwiecień 2014 - 07:21

Problem z odpalaniem. Wytlumaczone idealnie tylko zastanawiaja mnie te rysy, bo z tego co widzialem na obrazku krazacym w necie to wynika ze 3 kreski o ktorych mowisz to oznaczenie GMP a dopiero pod nimi w odstepie jakichs 8cm sa 2 kreski oznaczajace poczatek tloczenia. Zgadza sie czy jestem w bledzie?

Co do obracania pompa to trzeba jej jakos zablokowac walek jak sie nia obraca? Bo nie potrafie sobie tego wyobrazic ;)

#1216 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2014 - 08:42

Problem z odpalaniem. Masz się zmieścić między tymi dwoma kreskami a najlepiej żeby trafiło w pierwszą kreskę a co pompy to popuszczasz 3 śruby i przesuwasz całą pompę.Jak za późno to górą do silnika a jak za wcześnie to od silnika.Do ustawienia najlepiej by było żebyś zrobił sobie kapilarę z wężyków przezroczystych.Gruby żeby wszedł na gwint następnie cieńszy w środek i jeszcze cieńszy a na koniec rurkę od wkładu z długopisu obrócisz rozrusznikiem parę obrotów żeby rurka się napełniła i wtedy ustawiasz.Pamiętaj w rurce ma drgnąć paliwo i po to jak pisałem zastosować tą kapilarę żeby było dokładnie ustawione.

#1217 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 20 kwiecień 2014 - 09:25

Problem z odpalaniem. Można prościej i szybciej: czujnik piezo na przewód pierwszego cylindra, lampa stroboskopowa i odpalamy ciągnik. Sprawdzamy KWW, gasimy silnik, korygujemy w miarę potrzeby i ponownie sprawdzamy. I gotowe. Kasujemy od klienta 100 zł i jedziemy do następnego.

#1218 Share mds212

mds212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 629 postów

Napisany 20 kwiecień 2014 - 11:17

Problem z odpalaniem. To chyba podałes tylko jako ciekawostke :D

#1219 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 20 kwiecień 2014 - 21:00

Problem z odpalaniem. No niektorzy lubią sie tak madrowac na roznych forach. Polecajac przykladowo remont calego ukladu paliwowego albo jeszcze lepiej silnika, jezeli na przyklad ciagnik ciezko odpala za pierwszym razem itp. Dzieki temu maja po kilka tysiecy postow i "renomę". Jednak ja jestem czlowiekiem prostym i wyznaje zasade: nie masz nic do powiedzenia to sie nie odzywaj, chcesz sie madrowac to sie nie madruj... szkoda ze nie kazdy tak ma... dzieki za info. Moze mi sie uda poprawic ten zaplon bez czujnikow, stroboskopow i innych wodotryskow...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 02:08
  •  

#1220 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 kwiecień 2014 - 09:40

Problem z odpalaniem. @mds212: to nie jest ciekawostka, tak się właśnie to robi. Minuta mojego czasu kosztuje złotówkę, więc kto by odkręcał przewody, obracał sinikiem aż pojawi się paliwo itp. Stroboskopem jest po prosu szybciej i bardziej profesjonalnie. Sprzęt zwrócił się już dawno i teraz tylko zarabia na siebie (no i oczywiście na mnie :D).
@Rasoir: Przecież nikt nie każe remontować silnika, jeżeli ma on katalogowe dopuszczalne parametry. Tak samo z układem wtrysku. A jeżeli któreś elementy nie spełniają wymagań to znaczy, że wymagają remontu. Mnie to zbytnio nie interesuje co Ty z nim zrobisz, tylko najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy ten ciągnik ma jakoś tam działać, czy ma normalnie pracować. I wtedy podejmij odpowiednie kroki. I nie pisz mi o jakimś mądrowaniu, bo po prostu napisałem jak to można zrobić, post jest jak najbardziej na temat (jeżeli by nie był, to byłby usunięty). A czytając twoje posty na temat tego ciągnika tutaj i na innych forach odnoszę wrażenie, że nie masz pojęcia co zrobić z tym silnikiem, ani tym bardziej co to jest lampa stroboskopowa i inne urządzenia. Ale Ty oczywiście wiesz lepiej, a ja tylko nabijam posty, wiec nie zwracaj uwagi na to co piszę. Może po kilku miesiącach pisania na forum ciągnik sam Ci się naprawi. Życzę powodzenia.

Podobne tematy zapalaniem ursusa ursus c 360