Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


1423 odpowiedzi na ten temat

#861 Share STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 441 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 19 luty 2012 - 14:30

Problem z odpalaniem. młody192 daj se spokój z tym sprawdzaniem znaków na kołach zębatych,moim zdaniem gdyby tam coś się nie zgrywało traktor by nie odpalił ,spróbuj na tych fasolkach ustawić jak jest opózniony daj pompę w drugą stronę i zobaczysz jak będzie chodził duże przyspieszenie zapłonu też nie pomoże traktor lekko nie będzie odpalał przy czym będzie wydawał metaliczny dzwięk

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 18:11
  •  

#862 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 luty 2012 - 15:05

Problem z odpalaniem. No i właśnie już nie chce palić. Tam nie ma nic do ustawiania na oko. Do tego służą znaki na rozrządzie i na kole zamachowym. Te ostatnie najłatwiejsze do ustawienia i mają się zgrywać.
Tak rób żeby znaki pasowały. To podstawa regulacji silnika.

Edytowany przez seweryn20, 19 luty 2012 - 15:09.

KPK Kumurun Team

#863 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 15:50

Problem z odpalaniem. Podejrzewam, ze byl mocno opozniony zaplon, a gdy troche ruszylem to calkowicie sie opoznil i nie chce odpalic. Zeby przyspieszyc zaplon to patrzac od przodu silnika pompe musze obrucic w lewo (gora pompy blizej silnika) ??

#864 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 luty 2012 - 16:04

Problem z odpalaniem. Dokładnie.
KPK Kumurun Team

#865 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2012 - 18:12

Problem z odpalaniem. Po wyjeciu pompy wtryskowej okazalo sie, ze byle troche przesunieta na sprzegle-chyba o dwa zabki. Po ponownym zamontowaniu wtrysk jest w GMP, ale silnik odpalil latwiej niz niz kilka dni temu. Jutro moze bedzie spilowany jeden zabek jeszcze na sprzegielku i moze zaplon bedzie zblizony do prawidlowego.

#866 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 luty 2012 - 22:45

Problem z odpalaniem. No widzisz. Mimo frezów niektórzy potrafia spiepszyć.
KPK Kumurun Team

#867 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 20 luty 2012 - 23:43

Problem z odpalaniem. @młody192-coś chaotycznie opisujesz.

po co sprawdzasz na 4 cylindrze GMP?co by to miało ze znakami wspólnego?-na pierwszym,o to masz zaznaczone na kole zamachowym.

na znakach(kreskach)na kole zamachowym masz początek tłoczenia-koniec tłoczenia masz na GMP i następuje wtrysk-musisz rozróżnić początek(kiedy zaczyna podnosić się paliwo),a kiedy dawka jest już podana-skup się na początku(podanie całej dawki przez pompę trwa około 20 stopni)-i to jest właśnie wyprzedzenie zapłonu.

zmontuj pompę i sprzęgło na podwójny ząb i dokładnie sprawdź

mówiłeś że ciągnik przedtem zapalał-to na pewno nie była pompa przestawiona o dwa zęby na sprzęgle-żeby w ogóle chodził to nie realne.

ząb na sprzęgle odpowiada 2 zębom na kole rozrządu(mniej-więcej,dawno już tego nie mierzyłem)

jeśli dokładnie sprawdzisz POCZĄTEK tłoczenia,i gdzie on się znajduje-będziemy mogli ci w łatwy sposób pomóc-dotąd nie zrozumiałem czy to jest początek,środek,koniec tłoczenia.

sprawdzanie prętem czy drutem gdzie jest tłok-bezcelowe-od tego są znaki.

#868 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 luty 2012 - 08:20

Problem z odpalaniem. Na pisał że porównywał otwarcie zaworów na czwartym cylindrze GMP. Troche bezcelowe szkoda się rozwodzic lepiej skupić się na ustawieniu pompy. Ma być na znakach a potem się zobaczy jak będzie chodził. Jak kiepsko to nie wiadomo co jest z rozrządem porobione.
A tak dla ścisłości wyprzedzenie nie jest po to że wtrysk trwa przez 20 stopni. Paliwo podawane jest krócej lub dłużej w zależności od tego jaką dawke aktualnie podaje pompa. A wyprzedzenie wtrysku niweluje czas jaki potrzebuje wtrysnięte paliwo na zapalenie sie.
Kolega wiesmag ma racje skup sie na ustawieniu POCZĄTKU tłoczenia na znakach.

Edytowany przez seweryn20, 21 luty 2012 - 08:22.

KPK Kumurun Team

#869 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2012 - 10:28

Problem z odpalaniem. Gdy go kupilismy i przy temperaturze okolo -2 stopnie bardzo dlugo krecil i dymil na bialo, potem niby bylo slychac, ze cos przepala, ale gdy sie puscilo rozrusznik to gasl. Gdy sie krecilo dalej to po dluzszym czasie odpalal, ale chodzil na wolnych obrotach-nie reagowal na gaz, czasami zgasl, ale gdy juz sie wkrecil na obroty to chodzil dobrze, odpalal potem od razu jak byl cieply. Mysle, ze zaplon mial bardzo opozniony a ja luzujac troche pompe calkiem go opoznilem i nie chcial odpalic. Wczoraj po przestawieniu sprzegielka, mimo, ze pompa byla odpowietrzana to praktycznie zaczal od pierwszego krecenia odpalac (temperatura okolo 0 stopni), takze znacznie lepiej niz zaraz po kupnie.
Obecnie paliwo zaczyna sie podnosic w przewodzie paliwowym pierwszego cylindra gdy kolo zamachowe jest na znaku OT (czyli GMP? ). Z tego co wyczytalem to ma byc to wczesniej-na srodkowej z trzech kresek ?
Porownujac zawory na czwartym cylindrze chcialem sie opewnic, ze znaki na kole dobrze wskazuja, gdy jak wspominalem silnik jest od c-360 i niewiem czy byl w calosci wymieniony i co tam zostalo z c-4011 . Na bloko niema zadnej kreski tylko kropka jakos 1,5 cm nad dolem okienka, w ktorym widac kolo zamachowe.

#870 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 luty 2012 - 11:41

Problem z odpalaniem. Zaworów nie sprawdzisz na znaki na kole zamachowym bo ich fazy wypadaja przy innych katach wału.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 18:11
  •  

#871 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 21 luty 2012 - 14:45

Problem z odpalaniem. @młody192-to ustaw na tą kropkę-bo w 355,360 to była kreska -już nie pamiętam,ale to coś było w tych okolicach jak masz kropkę,punkt,ślad.( głowy nie dam-już nie mam nawet gdzie sprawdzić)

dodam że kreska na obudowie w 360 też niekiedy była słabo nabita-byle jak.

ząb na sprzęgle może być za dużo-przypuszczam że na rozrządzie będziesz musiał opóźnić o ząb,a na pompie przyśpieszyć o ząb-tak przypuszczam.

@seweryn20-wyprzedzenie-opisałem tak w skrócie,żeby było najprościej-bo ogólnie sam zapłon,wybuch ma nastąpić jakiś stopień po GMP.mniejsza o szczegóły.

@młody192-tak jeszcze zapytam-pompa włącza dawkę rozruchową-jakby nie włączała objawy podobne.

#872 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2012 - 22:52

Problem z odpalaniem. Zawory sprawdzalem, by upewnic sie co do znakow (gdy pierwszy tlok spreza to na czwartym powinny sie mijac zawory), by poprostu zobaczyc, czy te znaki na kole zamachowym nie sa przypadkowe-nie wiadomo co bylo przekladane przez tyle lat.
Zabek na sprzegle przyspieszyl teraz zaplon-jest minimalnie predzej niz przed tymi kreskami, ale to sie moze na pompie opozni. Ciagnik sie dobrze wkreca na obroty, teraz pojawia sie troche ciemnego dymu-na opoznionym zaplonie dym byl bialy, szary.
Niepokoi mnie rzecz, ze przy obecnym ustawieniu (troche za wczesnym), znow jest objaw, ze ciagnik odpali i dopiero po chwili zaczyna sie wkrecac na obroty, a przez chwile nie reaguje na pedal gazu-za malo paliwa ?? Czy w czym innym problem ??

#873 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 luty 2012 - 22:57

Problem z odpalaniem. Spoko masz racje. Nie wiem czy faktycznie nie było by dobrze sprawdzić te tryba na rozrządzie. Coś tam jest nachafmecone.
KPK Kumurun Team

#874 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 08:35

Problem z odpalaniem. Pewnie tak by bylo najlepiej, tylko, ze troche duzo rozkrecania by to sprawdzic. Ale moze jak sie ociepli to sprawdze.

#875 Share STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 441 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 22 luty 2012 - 11:53

Problem z odpalaniem. mlody192 to tak jak by o pół zęba chodziło na tym sprzęgiełku

#876 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 luty 2012 - 11:59

Problem z odpalaniem. Przestawiajac na sprzegle jeden ząb to dużo ale jeden ząb na zębatce rozrządu dużej to o wiele mniej. Dla tego wypadało by zobaczyć na rozrzad.
KPK Kumurun Team

#877 Share mlody192

mlody192

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 19:40

Problem z odpalaniem. Owszem, choc mysle, ze pompa da sie dokladniej wyregulowac tak jak ma byc. Tez bym wolal sprawdzic znaki na kolach, ale do tego potrzeba troche czasu by wszystko rozkrecic. Jak ciagnik bedzie dobrze pracowal to moze zostawie to tak jak jest, a jak nie to moze sie odkreci pokrywe jak pogoda sie poprawi i bedzie sucho, bo ciagnik jest na dworze.

#878 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2012 - 20:29

Problem z odpalaniem. Witam was panowie. po wielu latach postoju w garażu postanowiliśmy przeprowadzić remont kapitalny C-4011. Staruszek posiada silnik od C-360. Bierzemy się już powoli za składanie silnika. ale mam pewne pytanie jakie ustawienie rozrządu jest prawidłowe. Podsyłam wam dwa linki z dwoma ustawieniami różniącymi się ustawieniem koła pompy paliwa.
Otóż:
1. http://obrazki.elekt..._1297960480.jpg - znak 0na kole pośrednim wchodzi miedzy znaki na kole pompy paliwa.

2. http://www.google.pl...iw=1280&bih=609 - tutaj na tym rysunku punkt 0 na kole pośrednim wchodzi w punkt 0 na kole pompy, wiec koło pompy jest cofnięte w lewo o 1 ząbek.

Te ustawienia różnią się tylko ustawieniem koła pompy do koła pośredniego. Jak ustawić u siebie? Tak jak w linku 1 czy w linku 2? Z czego wynika ta różnica? Jest gdzieś jakiś schemat w instrukcji?

Panowie pomożecie??? :)

Edytowany przez jaro606, 27 luty 2012 - 20:13.


#879 Share robert983

robert983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 384 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2012 - 20:31

Problem z odpalaniem. ja zawsze ustawiam na znaki to radzę ustawić jak na 1 linku

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 18:11
  •  

#880 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2012 - 20:37

Problem z odpalaniem. Dobra dzięki kolego za odpowiedź. Liczę na więcej odpowiedzi i mam pytanie ile kresek jest na kole zamachowym i które służą do ustawienia wtrysku i która to GMP?? Możecie podać jakiś rysunek lu prowizorkę zrobić z kresek??

Dobrze, ale na znaki to się ustawia tak jak w ;linku 1 i jak w linku 2. Tylko który jest ten prawidłowy i który zastosować??

Podobne tematy zapalaniem ursusa ursus c 360