Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


1423 odpowiedzi na ten temat

#441 Share paatrykk

paatrykk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 kwiecień 2010 - 14:21

Problem z odpalaniem. i właśnie dobrze że nie robiłem szlifu w zeszym roku bo teraz bym jeszcze raz robił ponieważ z tłokami wymieniłem głowice i jedna obudowa od głowicy była źle odlana i puszczała wodę ale kto by pomyślał że nowa głowica mogła puszczać wodę wiec najpierw wymieniliśmy uszczelki pod głowicami ale nie pomogło a już wtedy było za późno woda poszła do oleju i zepsuła wał

Szklanki?Chodzi Ci o te tulejki pod wtryskiwaczami?Jak ją wyciągnąć?

szklanki są przy wałku rozrządu i napędzają popychacze a popychacze napędzają klawiaturę na głowicy a klawiatura napędza zawory :rolleyes:
a je wyciągnąć to najlepiej dobrym magnesem ja w ten sposób wyciągałem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 04:29
  •  

#442 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 27 kwiecień 2010 - 15:42

Problem z odpalaniem. pęknięta lub skorodowane gniazdo

#443 Share bezeta10

bezeta10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 28 kwiecień 2010 - 08:23

Problem z odpalaniem. To nie sa szklanki tylko popychacze a to co nazywasz popychaczem to sa laski popychaczy

#444 Share jozin

jozin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, Motoryzacja.

Napisany 28 kwiecień 2010 - 11:05

Problem z odpalaniem. luzuj po kolei stopki i sprawdź na której go trzyma jak znajdziesz to odkręć i włóż podkładki z pazłotka albo puszki pod nią i dokręć

#445 Share adrian2

adrian2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 28 kwiecień 2010 - 23:02

Problem z odpalaniem.

właśnie dobrze że nie robiłem szlifu w zeszym roku bo teraz bym jeszcze raz robił ponieważ z tłokami wymieniłem głowice i jedna obudowa od głowicy była źle odlana i puszczała wodę ale kto by pomyślał że nowa głowica mogła puszczać wodę wiec najpierw wymieniliśmy uszczelki pod głowicami ale nie pomogło a już wtedy było za późno woda poszła do oleju i zepsuła wał

Mi chodziło o wtryskiwacze.A jak dokręcałeś te głowice."Byle jak" czy według schematu.My w C 330 dokręciliśmy byle jak i woda leciała z pod uszczelki.Potem dokręciliśmy według instrukcji i chodzi dobrze.
-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

#446 Share paatrykk

paatrykk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 maj 2010 - 15:46

Problem z odpalaniem. uszczelki były dokręcane według schematu

#447 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 21 maj 2010 - 23:24

Problem z odpalaniem. Wtryski muszą wystawać odpowiednio z głowic. Dokładniej rozpylacze.
Można zakładać setki rozpylaczy, robić 100 razy pompę wtryskową, a i tak nie będzie odpalał dobrze.

Po pierwsze to co jest w sklepach to szajs. Na rozpylacz przychodzi kopułka, która powinna być odpowiedniej długości i pod odpowiednim kątem ścięta. Niestety niekiedy trafiają się o około 1 mm dłuższe, a 1 mm to już w c 360 makabra i ciągnik muł.

Przy remoncie silnika i zdjętych głowicach, należy sprawdzić wystawanie rozpylaczy. Jeśli nie wystają to należy rozebrać wtryski i popdtoczyć kopułki.
Rozpylacze muszą być ustawione też pod odpowiednim kątem. Pompa wtryskowa musi dawać odpowiednie ciśnienie no i zaworki zwrotne w pompie muszą trzymać ciśnienie. Można wymienić sekcje w pompie. Jest to proste i można zrobić to samemu.
Regulacja choćby dawek jest banalna i wcale nie trzeba do tego żadnego stołu. Takie coś to mój ojciec robi od 20 lat bez stołu do pomp i ciągniki nie dymią.

Dymienie może być spowodowane także, zbyt grubymi uszczelkami pod głowicami.
Wtryski mogą być też zakonserwowane jakimś dziadostwem i czasem nie da się go usunąć tak się zapiecze. Wtedy wtryski leją.
Jeżeli pompa wtryskowa nie daje odpowiedniego ciśnienia to można zmniejszyć ciśnienie na wtryskach. Powinien lepiej silnik palić.

Następna sprawa to zapłon, a dokładniej sprzęgiełko łączące pompę z rozrządem. Czasem mają źle ustawione zęby(szczególnie te nowe) no i wtedy nie można wyregulować odpowiednio zapłonu.

Co by tu jeszcze napisać...zaworki w pompce paliwowej też mają wpływ na zapalanie, ponieważ schodzi paliwo i w tym pierwszym momencie może nie być go tyle ile potrzeba.
Ogólnie najlepiej zajrzeć też do zaworów...potem układ paliwowy od baku,pompki, następnie wtryski i ich wystawanie. W międzyczasie można sprawdzić ciśnienie na pompie.

Wszytko związane z pompą możemy wykonać nie wyjmując jej. Aha jeszcze jedno...łożyska pompy i popychacze sekcji. Bardzo ważna sprawa.

Zakładam, że zawory są odpowiednio zrobione i głowice są w 100% ok.

Jeden z Was napisał, że sprawdzić kompresję i będzie wszystko jasne. Najpierw to trzeba dmuchnąć w gniazdo od wtrysku i sprawdzić zawory. Robimy to następująco. Wyjmujemy wtryski. Kręcimy rozrusznikiem, aby wydmuchnąć brudy, ustawiamy tłok na reg zaworów( np na 1 głowicy), włączamy 5 bieg, pomocnik wchodzi do kabiny i oprócz biegu naciska na pedał hamulca, następnie pompujemy powietrze przez gniazdo wtrysku. W położeniu reg zaworów, zawory powinny być zamknięte, także każdą nieszczelność będzie słychać. Jeśli zawory będą szczelne, to wtedy wkręcamy manometr i mierzymy ciśnienia. Wtedy nasze mierzenie będzie miarodajne. To takie P.S.

#448 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 22 maj 2010 - 00:08

Problem z odpalaniem. Wał bez zamontowanych korb i tłoków musi obracać się ręką. Nie ma prawa stawać. Jak staje to trzeba rozbierać i szukać miejsc, które przycierają. Następnie je doszlifować. oczywiście panewki skrobiemy, a nie wał. miałem przypadek kiedyś, że pierścienie oporowe były ciut za długie no i trzymały.
Takie coś grozi wytopieniem panewek, pierścieni oporowych i wieloma powikłaniami. Wał musi mieć też luz wzdłużny. Chociaż 0,05 mm. Byle by się ruszał.

Co do nowych głowic to większość ma do poprawki zawory.

Wał jak lekko jest za ciasno spasowany to po ostygnięciu znowu będzie się kręcił. I silnik da się odpalić.

#449 Share ozzy

ozzy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 08 czerwiec 2010 - 19:44

Problem z odpalaniem. Witam wszystkich,Temat założony z prośba kolegi otoz ;
Musieli z Ojcem wymienić tylna pokrywę rozrządu w MF 255( silnik jak w 3p) bo była pęknięta a co za tym idze musieli ściągnąć głowice by wyjąc wałek rozrządu, wszystko ładnie skręcili wymienili pokrywę, uszczelkę pod głowicą wałek rozrządu wsadzili jak był(pozaznaczali na trybach rozrządu jak było wcześniej) no jak wiadomo wtryski trzeba było wyciągać tylko głowice przykręcali zwykłą nasadką z rura na wyczucie... no i teraz nie chce odpalić, leci biały dym z komina i! z pokrywy zaworów tym takim wężykiem i wlewem do oleju do silnika, jak wlewają troszeczkę benzyny do kolektora ssącego i ja podpalaja to go "chwyta" ale nie pali...

Co Może być przyczyna ?
Proszę o Pomoc< Pozdrawiam
Jestem jaki jestem...

#450 Share daras77

daras77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łodzkie
  • Zainteresowania:motoryzacja,rolnictwo,sport

Napisany 08 czerwiec 2010 - 20:34

Problem z odpalaniem. coś pokręcone z fazami rozrządu-chyba...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 04:29
  •  

#451 Share Przemko

Przemko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 415 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:USŁUGA KOSZENIA ZBÓŻ KOZIENICE, MAZOWIECKIE, OKOLICE

Napisany 08 czerwiec 2010 - 20:36

Problem z odpalaniem. Jeżeli chwyta jak mu się podleje to w takim razie coś się dzieje z paliwem. Czy jest odpowietrzony ??

#452 Share jozin

jozin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, Motoryzacja.

Napisany 08 czerwiec 2010 - 20:37

Problem z odpalaniem. według mnie to coś na rozrządzie przestawili

#453 Share ozzy

ozzy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 08 czerwiec 2010 - 20:45

Problem z odpalaniem. Rozrząd jest ustawiony tak jak był bo zaznaczali na trybach czyś tam :)

Tak jest odpowietrzony

Edytowany przez ozzy, 08 czerwiec 2010 - 20:49.

Jestem jaki jestem...

#454 Share grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 08 czerwiec 2010 - 20:46

Problem z odpalaniem. Po co dwa tematy w dwóch subforach?? Jezeli dym idzie z wlewu oleju i odmy to musi być coś z tą głowicą.

#455 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 czerwiec 2010 - 13:13

Problem z odpalaniem. Z odmy może trochę walić dymem, silnik długo stał, suchy jak diabli i przepuszcza trochę pod tłoki. Chyba że pękła głowica. Dowiedz się dokładnie którędy dym dostaje się do pokrywki. Sprawdz wtrysk paliwa na pierwszym tłoku i rozrząd. Bo wydaje mi się że tam jest jakiś błąd.
KPK Kumurun Team

#456 Share szymon15

szymon15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja:)

Napisany 09 czerwiec 2010 - 16:12

Problem z odpalaniem. :) mogli sie porzyczyc klucza dynamometrycznego
Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne,itp,itd

#457 Share ozzy

ozzy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 09 czerwiec 2010 - 16:14

Problem z odpalaniem. Faktycznie ciągnik długo stał bo od początku grudnia- nie był potrzebny,
Dym dostaje się pod pokrywę klawiatury takim otworem przy pierwszym popychaczu od strony chłodnicy, tym którym chyba powinien olej odpływac, a jesli chodzi o pokrywę tryb rozrządu to nie wiadomo skąd sie bierze tam dym :)
zaciekawiło mnie to ze cieknie im z pierwszego wtrysku od strony chłodnicy...
Jestem jaki jestem...

#458 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 czerwiec 2010 - 17:59

Problem z odpalaniem. To raczej wtryskiwacz jest nieszczelny. Trzeba po prostu mu się przyjrzeć żeby się upewnić. Jak puszcza dym pod tłoki to będzie się on rozchodził wszędzie. Pod pokrywę rozrządu też bo jest to jedna przestrzeń ze skrzynią korbową.
KPK Kumurun Team

#459 Share ozzy

ozzy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 09 czerwiec 2010 - 20:15

Problem z odpalaniem. Idąc twoim tokiem myślenia, to wnioskuje ze pali na 2 gary a na trzecim puszcza dym tłokiem do skrzyni korbowej?
Jestem jaki jestem...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 04:29
  •  

#460 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 17 czerwiec 2010 - 23:42

Problem z odpalaniem. Nie jest czasem wydmuchnięta uszczelka między cylindrami? I wtedy kompresja, spaliny itd wlatuje do cylindra sąsiadującego, następnie wylatuje przez zawory i odpowietrzenia?
Może coś podeszło podczas dokręcania głowicy. Może kawałek starej uszczelki nie był dobrze usunięty.

Klucz dynamometryczny to sobie można w d... wsadzić. Pożyczy klucz zmożony i dokręci głowicę zamiast 110 nm na 80. Tu potrzebne jest wyczucie lub pewny klucz. Czyli pewnie paręset złotych.

Podobne tematy zapalaniem ursusa ursus c 360