Zaloguj się, aby obserwować  
maestro00

Zakup mf 3080 "WAZNE"

Polecane posty

maestro00    0

Witajcie Drodzy Forumowicze mam taka sprawe planuje zakup mf-a 3080 rocznik 90' i mam pytanie czy ktos z was orientuje sie jakie powinno byc cisnienie w skrzyni biegow bo w tym moim upatrzonym modelu ktory chcialbym zakupic swieci sie kontrolka od smarownia 3-cia z lewej. wlasciciel mowil ze to wina czujnika cisnienia ktory jest z prawej strony pod kabina wkrecony w skrzynie bo ponoc taki czujnik pozyczal od znajomego i po wkreceniu go kontrolka gasla poza tym czujnik temp oleju stoi na maksie caly czas wiec sam juz nie wiem co o tym myslec i czy warto inwestowac w ten akurat ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Kolego nie kupuj tego ciagnika! Sprzdawca chce Ci wcisnac szmelc! Skrzynia w mf-ie to podstawa zeby bylo sprawna, wiec ten egzemplarz omijaj szerkim lukiem! Zakup byle jakiego czujnika do skrzyni to koszt od 1000zl w zwyz!

Podziekuj tamtemu Panu i poszukaj innego.

Edytowano przez HondaMtx

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Czujnik tak jak rozmawialiśmy od tej temperatury kable na odwórt podepnij może to tylko to :) A ta kontrolka to mi sie wydaje że 3cia od lewej to nie ciśnienie a zapchanie filtra hudrauliki o ile sie nie mylę ( jeśli sie mylę to poprawić). Najlepiej niech sie mechanicy wypowiedzą bo okazja jest i z teog co kolega wyżej pisał to skrzynia jest ok i reszta też tylko z tym problem. Z tego co mówi wystarczylo by albo filtr zmienić albo czujnik ale niech się wypowie fachowiec od czego ta kontrolka i co moze być :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Jak pożyczał od znajomego to niech pozyczy jeszcze raz i przy tobie go zamontuję albo niech kupi nowy i zamontuję. Taki gadki że pozyczał i działało to jest kpina wg. mnie. To jest taki sam przypadek jak kupujesz uzywany samochód i ci sprzedawca mówi że klima nie działa i trzeba tylko nabić, a później się okazję że problem nie leży w nabiciu tylko w czym innym droższym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Odradzam kupno z wadą niech koleś założy nowy i pokaże że rzeczywiście to czujnik bo pod tą wadą może być ukryta inna poważniejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

To samo mówiłem o tym czujniku i pasuje tak zrobić :) Ale wg mnie to wina filtra a nie samego czujnika :) Patrząc na stan ciagnika myślę że gospodarz o niego nie dbał i olejów i fitrów nie wymieniał :) A z tym czujnikiem to raczej kłamie żeby sprzedać łatwiej. Niech weźmie ten czujnik i sprawdzi przy tobie jak będzie ok to dobrze jak nie to jeszcze jest mozliwość że ten filtr zapchany a czujnik dobrze pokazuje :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

No wlasnie... Nie dbal' nie zmienial oleji i filtrow. I kolega nadal zainteresowany tym ciagnikiem? Jak wiesz jak gospodarz dbal o niego? Przeciez wymiana filtrow i oleji w mf-ie to podstawa! Dajcie sobie z tym ciagnikiem spokoj. Poniewaz pozniej bedziecie mowic jakie to mf-y awaryjne.

Nie chce wiedziec co tam zostalo w nim ze skrzyni i pompy hydrauliki.

 

P.S. Jaka cena tego ciagnika? Pewnie jakas okazja?

Edytowano przez HondaMtx

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Konkretnie- kolega jeszcze nie był u niego 2gi raz i nie sprawdzał wszytskiego dokładnie to po 1 a po 2 to ciagnik w granicach 30 tyś zł i jeśli to tylko to co mówimy to jest okazja. Skrzynie sprawdzał i ruszał na każdym biegu bez wyskakiwania biegów a jak ktoś kiedyś pisał na tym forum tak sie sprawdza skrzynie. Czy fachowo nie wiem... . Ważne jest to że wszystko poza tym działa bez zażutów bynajmniej tak kolega mówił więc myślę że nie jest źle :)

A z tym że zaraz gadają że złe... a niech sobie gadają co mnie obchodzi kto co sądzi np. na temat mojego mf. Ja kupiłem mój wybór wiem że mogą innych zniechęcać ale jakie są mf-y wiedzą tylko posiadacze lub osoby co nimi pracują / pracowały.

A z tym nie dbaniem... pozornie mówią że nie wytrzymałe ale widizałem egzemplarz 3095 który rok wytrzymał jazdę z zmianą A na B w jeździe. Wiem że zaraz napiszecie ze głupota bo tak jest ale co poradzisz... jeździł to jeździł nie moje to sie nie martwię :)

  • Like 1

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Osobiscie w takie okazje nie wierze ;) Jesli ciagnik bylby dobry to gospodarz by go nie sprzedawal pare ladnych tysiecy taniej ;)

  • Like 1

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Powiem co widać na ciagniku ; opony do wymianu bo łyse ale to juz kolega załatwi, drzwi trochę skorodowane na razie da sie jeździc za pare lat można nowe dać ( podobno 700 zł kosztują jedne tak mówił znajomy mechanik) a reszta... hmm no wspomniał ze silnik miał robiony, w silniku za pewne olej nowy dali to jak nie zmienił to musi teraz wymienić no i w skrzyni obowiązkowo, ten czujnik co nie kosztuje tysiaka jak pisałeś :) filtry, siedzenie ale ma oryginalne to obszyć jakoś i będzie znów dobre, a tak więcej nie wychwyciłem sam a kolega więcej nic nie mówił. Komputer z tego co mówi działa poprawnie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2045

.. hmm no wspomniał ze silnik miał robiony, w silniku za pewne olej nowy dali to jak nie zmienił to musi teraz wymienić :)

 

Jak tak olej był zmieniany to silnik się nadaje do ponownej kapitalki. Olej to podstawa tym bardziej jeszcze podczas docierania. Tak jak dla nas krew tak dla ciągnika olej jest niezbędny..tym bardziej dobry i wymieniany w terminie. Jak ktoś wcześniej o to nie dbał a Wy teraz zadbacie to i tak nic z tego bo to wcześniejsze niedbalstwo już narobiło szkód które teraz nawet najlepszy olej nie cofnie..że tak powiem.

 

Z tego co piszesz to od razu bym dał sobie spokój z tym ciągnikiem.Chyba że chcecie i lubicie co chwila dokładać ale naprawy w zachodnich ciągnikach są drogie i jak się uzbiera kilka sporych napraw to koszty bd. ogromne.

 

Mf tej serii jak najbardziej tak tylko musi być faktycznie zadbany:)


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Z tego co @lukash piszesz to nie jest ciagnik tylko szmelc. Dlatego taka cena. Wszyscy wiemy jakie sa drogie czesci do mf-a, a w tym egzemplarzu trzeba by bylo ladnie kasy dolozyc zeby jakos ten ciagnk chodzil. W to co gospodarz mowi to ja bym nie wierzy, gdyz kazdy bedzie chwalil zeby tylko sprzedac.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

yy 30 tysi? powiem szczerze to nie jest okazja :P okazja to jak jest 20-25 tysi :P w granicach 30-35 tysi mozna juz kupic ladny i w pelni sprawny traktor ;p ja kupilem 3630 za 35 tysi (130km) jedynie co padlo to czujnik skrzyni (ODPUKAC!!) :P mam go juz okolo 4-5 lat

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

No ja za swojego 3090 zaplacilem 35 tys, ale jak narazie nie bylo wydatkow do niego. Jedynie to pompe wtryskowa regenerowalem. I rowniez odpukac aby sie nie psol :D


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jak opony do wymiany to już dolatuje koszt 5.5-7tys. nie jakieś wypasione tylko zwyczajne i cena wzrasta czujnik ok tys.filtry i oleje wszystkie też ok tyś i nie ma promocji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    300

Koledzy mój znajomy cztery lata temu kupił takiego MF i dał 27tys za rok 1989 bodajże, troszkę go z zewnątrz pod malował, w środku siedziałem to można by obicia obszyć, a tak to ciągnik do roboty, w tym roku robił hamulce dopiero.


Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Każdy robi jak uważa :)

@prorok - w tym wypadku przepowiedziałeś idealnie :D Wiem o co chodzi :)

@HondaMtx - nie przesadzajmy skoro sami mówicie że za 35 kupi takiego w dobrym stanie więc ja bym się ceną nie kierował tu... a jeszcze to co kolega mówił o oponach i oleju,filtrach wiec cena wyjdzie większa jak 35 tyś :)

Ogółem ciągniki większe są tańsze a te małe typu 3050-60 cenę trzymają bo więcej ludzi ma amłe gospodarstwa a teraz te ciapki i 60tki powoli będą odpadały bo to już lata a czymś zastąpić trzeba :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

@lukash widze, ze Ty bys kupil ten ciagnik na miejscu @maestro :D Przeciez moze sobie go kupic i remontowac co rok ;) zamiast dolozyc te 4-5 tys i kupic cos konkretnego ;)Tyle w tym temacie.

 

P.S. Ten cagnik chociaz obciazniki z przodu ma?


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

Każdy robi jak uważa :)

@prorok - w tym wypadku przepowiedziałeś idealnie :D Wiem o co chodzi :)

@HondaMtx - nie przesadzajmy skoro sami mówicie że za 35 kupi takiego w dobrym stanie więc ja bym się ceną nie kierował tu... a jeszcze to co kolega mówił o oponach i oleju,filtrach wiec cena wyjdzie większa jak 35 tyś :)

Ogółem ciągniki większe są tańsze a te małe typu 3050-60 cenę trzymają bo więcej ludzi ma amłe gospodarstwa a teraz te ciapki i 60tki powoli będą odpadały bo to już lata a czymś zastąpić trzeba :)

 

mowimy o cenie ciagnika nie o kosztch jego utrzymania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vrykoulakas    11

bez przesady, czujnik ciśnienia oleju skrzyni od 109 zł allegro do 227 krobanek, gdzie te tysiące ? ja zamiast czujnika dałem zegar do pomiaru ciśnienia do kabiny i na bieżąco wiem co i jak, za 3095 dałem 27k, rok 92, klima, obciążniki,zaczep, wymieniłem pompę oryg. bosch za 1600 uszczelniony został cały, wszystkie filty i oleje, +- doszło 8k ale wiem co jest w środku.


Bear The Truth 2 + ICS Camo Hunter + NAP Spitfire ew Weihrauch HW 100T
Patrz przed siebie Traktory są wszędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

@ HondaMtx - pewnie że bym kupił jeśli był bym pewien że to tylko wina czujnika :) Skoro chcą za niego 30 tyś kupił bym sobie opony czujnik oleje filtry i kasowo wyszło by tyle co Ty dałeś za swojego bo pisałeś chyba coś o 35 tyś więc nawet wiecej by mnie to wyszło ale nie chodzi o kasę a o sprawność techniczną, nie ma obciażników i górnego zaczepu ;) Poza tym co my będziemy sie kłucić o ciągnik którego kolega już chyba nie chce kupować bo wspominał mi o innym :)

@Vrykoulakas - to wyszedł jeszcze nieźle :) I tak jak piszesz wiadomo co jest bo można się naciąć na cenie bo chcieć 40 za byle co też można a tchnicznie gorzej jak ten za 30 :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj