Zaloguj się, aby obserwować  
Piwciak

przedni naped sie nie włacza renault 155-54

Polecane posty

PIOTREK79    1

ciśnienie powinno być 23 max 25 atm mniejsze jak będzie to może wcale nie rozłączyć a tu nie załącza wcale można doprowadzić prąd do cewki bezpośrednio i będzie można wykluczyć przełącznik ze uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego przerabiałem ten temat jakiś czas temu, tu masz prawie wszystko

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/55737-przedni-naped/

Jednak musisz zakupić manometr (do napędu wystarczy do 60bar, jest taki na allegro), trójnik i jakieś przejściówki aby podpiąć manometr. Wepnij go na powrocie z orbitrola, przed trójnikiem. Jeśli nie masz elektrozaworu (jest on pod ciągnikiem przy przystawce) to na początek wystarczy sam zawór (może być zwykły kulowy) lub wcale go może nie być (wtedy powinien być napęd całkowicie rozłączony, jeśli działa przystawka)

Ciśnienie jakie jest minimalne to 20-21 bar (przy takim zaczyna rozłączać) a u mnie na zimnym dochodzi do 38, na rozgrzanym i obroty 2000 mam około 29-30 a na wolnych obrotach 24bary (czyli działa idealnie )

Tez twój niby zawór bezpieczeństwa wydaje mi sie że to właśnie ELEKTROZAWÓR. Przystawka działa w ten sposób że jak nie ma na niej ciśnienia to napęd cały czas działa.

Troche tego napisałem i chaotycznie ale może pomoże. Jak cos to pisz, chętnie pomogę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

no wiec tak, faktycznie to moj zawor bezpieczenstwa to elektrozawor, tylko ze moj mial kable urwane przy samym tlowiu;p ale jakos je dolutowalem i zaczal cykac, ale napedu wciaz nie rozlacza, jutro sprawdzam dzielnik, elektrozawor czy dziala bo w sumie tez pewnosci nie mam skoro nie wiadomo ile stal no i moze to cisnienie jak mi sie uda zegar wykolowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    635

Wykręc sobie ten elektrozawór... Tymczasowo zatkaj czymś otwór żeby olej nie wyleciał i sprawdź... Weź podłącz do akumulatora "na sucho" zobaczysz czy działa... Będzie widać jak po podaniu prądu w środku ten zaworek się przesówa... Jeśli działa to musisz szukać dalej... Kolega Wojtek podał Ci linka... Tam dosyć dużo jest o tym napisane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Skoro cyka to działa jak nic nie słychać to nie działa(to cyknięcie to przesów zaworu) sam prąd na cewce elektrozaworu nie wydaje odgłosu. Wykręć w dzielniku strumienia od dołu zaslepke (chyba na klucz 30) i powinna wyjść sprężyna a za nią taki tłoczek, jak nie wyjdzie ten niby tloczek to odkręć od góry wąż od powrotu z orbitrola i go wypchaj. Jeśli wyjdzie bez oporu to nie rozkręcaj dalej (więcej nic tam nie ma) A jak będzie opór to na baaarrdzo drobny papier ścierny ten tłoczek i przyszlifuj. Jeśli dalej nie pomoże to zainwestuj w manometr (razem z trójnikiem i przejściówką nie powinien przekroczyć 150zł) Powodzenia i czekamy na dalsze relacje z naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

no wiec tak, wyjalem dzielnik i faktycznie tloczek chodzil ciezko, wypolerowalem go ale w sumie to nie wiem jak lekko ma chodzic, no i w sumie jak porozbieralem wszystko to nie pamietam jak to poskladac;p ma ktos jakis schemat? a i jeszcze jedno, moj dzielnik ma dwa korki po bokach a nie jeden pod spodem, i tloczek chodzi w poziomie. i jeszcze jedno, w tym tloczku jest jakas dziurka, on zawsze jakas tam czesc bedzie puszczal na powrot tak? nie ma sensu sprawdzania go sprezarka, czy nic nie przechodzi na powrot przy powiedzmy 10 barach?

Edytowano przez wuja52

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

no i tak, dzielnik zlozony, olej uzupelniony bo troche malo bylo a naped i tak nie rozlacza... wchodze pod spod teraz i szukam ale i tak sie chyba nie obedzie bez zegara i sprawdzenia cisnien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

wpialem zegar przy przystawce napedu zeby sprawdzic czy idzie cisnienie, i nie idzie, 5 bar max okolo, ciezko dokladnie sprawdzic bo zegar mialem do 150 bar, zrobilem rowniez probe z zaslepionym zegarem, tzn nie dochodzil olej do przystawki tylko zaslepilem za zegarem, moze minimalnie wieksze cisnienie, wiec uszczelnienie tarczek chyba ok, zaczelem grzebac z tym dzielnikiem bo juz sam nie bylem pewien czy go dobrze poskladalem, obracalem tloczek i wkladalem od drugiej strony, pod sprezyne podkladalem podkladki zeby mocniej dociskalo i wieksze cisnienie dawalo ale i tak udalo mi sie dojsc do niecalych 20 barow przy przystawce i to na pelnych obrotach, postanowilem pozniej wpiac zegar przed dzielnik na powrocie z orbitrola, ok 25 barow max, pozniej wpialem go na zasilaniu orbitrola cisnienie max 80 bar, juz zaczalem pompe wykrecac zeby zawiesc do sprawdzenia, ale jeszcze sprawdzilem ja inaczej, mianowicie zaslepilem zasilanie orbitrola zaraz za zegarem, zeby olej nie szedl dalej no i pompa chyba jednak dobra bo zegar (150bar) obrocil sie 3 razy dookola no i sie popsul wiec dalej juz nie mialem jak nic sprawdzic, ale wiaz nie wiem co to moze byc? ten dzielnik utrzymuje za male cisnienie, czy orbitrol i przez to dzielnik nie moze podac tych 20 bar na naped? kto pomoze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

20 atm to nie rozłączy na pewno musi być min 23 miałem przypadki ze brakowało 2 atm i nie rozłączało a nie masz kolego jeszcze jednego zaworu do smarowania skrzyni??????? może on się zablokował jak był otwarty i cale ciśnienie wędruje na skrzynie spowrotem

 

20 atm to nie rozłączy na pewno musi być min 23 miałem przypadki ze brakowało 2 atm i nie rozłączało a nie masz kolego jeszcze jednego zaworu do smarowania skrzyni??????? może on się zablokował jak był otwarty i cale ciśnienie wędruje na skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

ale nawet nie robi tych 20 a napewno nie na wolnych obrotach, zawor do smarowania skrzyni sprawdzony, jest ok, jeszcze musze ewentualnie sprawdzic czy jest dlawik na smarowanie hamulcy ale pewnie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    10

wydaje mi sie ze na tłoczku dzielnika strumienia jest rowek a w nim zabezpieczenie czy u ciebie jest? jeszcze w obudowie dzielnika pod jednym wyjściem obok siebie są dwa otworki o średnicy około 3 i 1 mm czy te otworki są drożne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

u mnie w tloczku w dzielnika jest dziurka od czolo taka ok 3 mm ale nie idzie na wylot tylko pozniej zakreca i przechodzi przez scianke ale juz taka ok 1mm a w samym dzieniku to chyba nie

 

u mnie w tloczku w dzielnika jest dziurka od czolo taka ok 3 mm ale nie idzie na wylot tylko pozniej zakreca i przechodzi przez scianke ale juz taka ok 1mm a w samym dzieniku to chyba nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    10

w moim 155 54 97r jest obok otworu 3 mm otwór mały w odległości kilku mm a może masz zatkany i nie widac.jak kupiłem swój ciągnik to przedni napęd sam się załączał na małych obrotach kupiłem odpowiednie koncówki , manometr i zawór by wpiąć się w przewód hydrauliczny od rozłączania przedniego napędu po zapaleniu silnika na zegarze pokazało za niskie ciśnienie ale po dodaniu gazu ciśnienie było już prawidłowe ,podejrzewałem nieszczelny tłok w przystawce przedniego napędu i w kolejności od strony przystawki podłączyłem manometr dalej zawór ręczny hydrauliczny i podczas pracy silnika na wyłączonym napedzie zamknąłem zawór by sprawdzić czy nie ma przecieków na tłoku i sie okazało że ciśnienie na zegarze nie spaduje jakoś szybko co mnie upewniło że tłoczysko w przystawce jest szczelne ,więc dobrałem się do dzielnika strumienia i okazało się że zacięty był tłoczek po przemyciu go ciśnienie nawet na wolnych obrotach bylo prawidłowe i napęd sam się nie załączał

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Kolego sprawdź ten zawór przy samej skrzyni, czy tam nic pod niego nie podeszło (tak było u mnie), jest on po lewej strony ciągnika u góry skrzyni. Dławik na smarowaniu hamulcy jest w trójniku na wejściu od strony pompy 1mm. Jak nie pomoże to dorób zaślepkę od rurki (podobna do 10 groszy) i zatykaj po kolei wyjścia i sprawdź gdzie ucieka najwięcej oleju.

Dzielnik strumienia nie może się zacinać (naciskając od strony powrotu z orbitrola tłoczek musi wracać sam) Skoro wspomaganie działa dobrze to pompa jest na bank dobra (orbitrol stawia max ciśnienie 180bar, ale to wtedy gdy koła są zaryte w ziemi i ciężko jest skręcić a normalna praca to w okolicach 100bar) Musisz sprawdzić gzdie ucieka ci olej (ja stawiam na smarowanie skrzyni, spróbuj je zatkać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wuja52    0

zaworek przy skrzyni jest ok, sprawdzalem go juz, a moze mi ktos powiedziec jakie powinno byc cisnienie wychodzace z dzielnika zeby po dojsciu do przystawki mialo to 20 kilka bar? bo chyba ciut wieksze skoro idzie jeszcze po drodze na smarowanie skrzyni i hamulcy? wioze jutro dzielnik to regeneracji/ustawienia i chcialbym wiedziec na ile maja go ustawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek3434    0

Hej u mnie w temisie wogule nie załącza się napęd po włączeniu przycisku działał w porządku do ostatniej orki przestał działać i również przestał działać predkościomierz czy coś stało się w przystawce bo ten czujnik prędkościomierza jest właśnie do przystawki podpięty wymieniłem go na mowy i nadal on nie działa no inaped również się nie zalańcza od czego zacząć szukać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj