Gość

MF 36 NIE KRECI SILNIK NIE ODPALA

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam od tygodnia jestem posiadaczem mf 36 rs 1992r heder 5,5 powerflow 220 km

ale do rzeczy nie znam histori tego kombajnu sprzedawca nie potrafil go odpalić i tu zaczyna sie moja przygoda po zakupie wlaniu oleju do hydrauliki i naładowaniu bateri w momencie gdy przekrecam kluczy w silniku coś robi pyk i rozrusznik wogóle nie odpala wiec próbowałem zakrecić rozrusznikem bezposrednio podajac mu prąd i wtedy zakreci raz dwa ale nie pali tak jak by cos trzymało ten silnik z kluczywa wogole nic sie nie dzieje. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie oki.W instrukcji pisało równiez ze nalezy wyjac bezpiecznik w celu zalaczenia sie pompy oleju i nabicie cisnienie .Lecz to tez nie pomogło ..Czy ma ktoś jakieś pomysły.

 

Jutro zaleje jeszcze płyn chłodniczy bo dziś sie doczytałem ze ktos go nie mial i tez nie paliła maszyna.

 

Czy ma ktoś jakieś sugestie i pomysły od czego zacząć sprawdzanie ????

w ramach podziękowania za pomoc moge pomocnej osobo bie zrobix xero instrukcji oraz katalogu z czesciami.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Czy ja cos źle zrozumiałem czy kupiłeś kombajn, który nie został nawet odpalony w momencie kupna?

 

Moje propozycje posprawdzaj wszelkie płyny np dla chłodzącego jest czujnik zbyt mała ilość nie odpali!

 

Jak wszystko ogarniesz sprawdź czy podaje paliwo pompka wstępna jesli tak odkręcając przewód z wtrysku sprawdz czy podaje na wtryski przed tem sprawdź czy nie jest zapowietrzona.

 

Coś pyka? to napewno elektromagnes rozrusznika za małe napiecie sprawdź jakie jest na kablu w momęcie gdy włączasz rozrusznik moze byc gdzies kiepski styk akumulator pewny?

 

Jak uda ci sie go zmusić do kręcenia a nie bedzie palil nadal zobacz czy kopnie na np: plak, wd40

 

 

jak dawno nie byl palony a nie wiesz ile wymien olej w silniku nim zaczniesz nie zapomnij o filtrze

 

 

powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik205    0

Według mnie to cewka rozrusznika, jeżeli pyka przy próbie startu, lub coś nie łączy, ale jeżeli na "krótko" odpali to raczej wskazuje na cewkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Akumlatory dałem dwa po 12 podłaczone szeregowo oba w pełni naładowane i na krótko bardzo słabo kręcił.

A czy ktoś może podpowiedzieć ile amper muszą mieć akumlatory w mf ? bo na moim niestety naklejka jest zdarta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stonek    1

W zimie to raczej ci będzie ciężko go odpalić bo założę się ze ten silnik niema żadnych świec żarowych, a rozrusznik to pewnie cewka.

Edytowano przez Stonek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Akumlatory dałem dwa po 12 podłaczone szeregowo oba w pełni naładowane i na krótko bardzo słabo kręcił.

A czy ktoś może podpowiedzieć ile amper muszą mieć akumlatory w mf ? bo na moim niestety naklejka jest zdarta.

 

 

nie mam pojęcia jakie powinny być ale 2x 110Ah u mnie kręci jak szalony zimą go nie odpalisz brak świec i sztywny olej ja zawsze w zime odpalam używając elektrycznej kuchenki na 2 płyty wstawiam pod miske tak żeby przylegała obie włączam na 1 po 2 godzinach pali jak latem możesz jeszcze dać suszarke w dolot niema siły żeby nie odpalił

 

wywal rozrusznik i zakręć wieńcem ręcznie zobacz jak idzie lekko czy ciężko dowiesz sie czy nie jest przytarty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

płyn zalany i dalej nic jutro wymontuje rozrusznik i sprawdze rozrusznik oraz zakręce wieniec

a oto link do filmiku jak kreci ten silnik prąd dałem bezpośrednio na rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A wszystko powyłączane nie kręci niepotrzebnie pasami?

Jakiej średnicy użyłeś przewodu rozruchowego?

Sprawdziłeś masę z akumulatora? Jeśli jest to możliwe daj masę bezpośrednio na silnik. Klemy i słupki akumulatorów czyste? Zaglądałeś do nich?

Po takiej próbie rozruchu dotykaj klem i śrubki od masy zobaczysz gdzie jest gorące.

24V to powinien kręcić jak głupi.

Zmierz napięcie na akumulatorach osobno i razem, a także na samym rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

akumlator 12v bezpośrednio podłączony do rozrusznika, kable mam bardzo grube. i właśnie tak słabo kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To w końcu on ma rozruch 12 czy 24V?

Minus akumulatora dałeś przewodem rozruchowym prosto do silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tymi kablami to ty możesz samochód odpalać. To są kable dodatkowe. Może i grube , ale tylko zewnątrz, a w środku parę kabelków miedzianych.Do takiego silnika potrzeba porządnych kabli.

Ten silnik ledwo obraca, i nie ma mowy żeby odpalił.Połóż akumulator koło silnika weź porządne kable i zapali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

To co widać na filmie kablami nazwać nie można, masz tam tak potężny spadek napięcia że napewno nie zapali. NIe masz kabli odpowiednich?

 

Wykręć czasowo z ciągnika lub kombajnu ustaw wszystko przy silniku żeby było blisko użyj tych wyjetych kabli podłącz wszystko skręcając na śruby bez tych żabek. minus daj pod śrube tzrymającą rozrusznik wszystkie poloączenia mają byc pewne i czyste.

Daj mu w dolot gorącego powietrza, to ułatwi start wyłącz wszystko co zbędne niech kręci sam silnik!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wiec powodem slabego kręcenia był rozrusznik oraz spalony bezpiecznik w kabinie. Rbył ozrusznik bylo uszkodzony i nawet po wymontowaniu nie miał siły kręcic. Po naprawie i ponownym zamontowaniu okazało się ze kręci ale słabo ponieważ napinacz od młocarni jest napięty napina się go guzikiem widocznym na zdjęciu czy ktoś wie jak zwolnić ten napinacz , ponieważ żaden przycisk nie odpowiada i nie potrafie go zwolnić a co za tym idzie silnik ma cięzko kręcić.

http://imageshack.us...6/94945353.jpg/

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Właśnie na filmiku było widać, że za dużo pasów się kręci.

Ja podejrzewam, że ten napinacz się zablokował albo na taki został zrobiony. Przyszyj się mu, zrób zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal225    14

Możesz po prostu odłączyć ten servomotor i dać mu prąd na krótko , jeżeli jest sprawny to zluzujesz pas ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No wiec tak powodem cieżkiego palenia był uszkodzony rozrusznik oraz jeden napinacz był napiety i wszystkie pasy były załączone. -Rozrusznik wymieniony, napinacz odkrecony i narazie nie wiem jak go zluzować wiec temat do zamknięcia .Jak moge prosic jeszcze o pomoc jak zluzowac ten napinacz był bym wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyfendt    5

wiec powodem slabego kręcenia był rozrusznik oraz spalony bezpiecznik w kabinie. Rbył ozrusznik bylo uszkodzony i nawet po wymontowaniu nie miał siły kręcic. Po naprawie i ponownym zamontowaniu okazało się ze kręci ale słabo ponieważ napinacz od młocarni jest napięty napina się go guzikiem widocznym na zdjęciu czy ktoś wie jak zwolnić ten napinacz , ponieważ żaden przycisk nie odpowiada i nie potrafie go zwolnić a co za tym idzie silnik ma cięzko kręcić.

http://imageshack.us...6/94945353.jpg/

 

Jeśli jest to kombajn na monitorze dotykowym to być może ktoś wbił kod serwisowy, który napina napinacz (mechanik sprawdza napięcie pasa).

Później jednak po rozłączeniu zapłonu napinacz powinien odbić.

W niektórych kombajnach był jeszcze przekaźnik montowany na tym napinaczu-mozliwe, że styky się zakleiły.

Jeśli podasz +12v na jeden kabel a masę na drugi kabel bezpośrednio do silnika napinacza zauważysz ruch. Jeśli odwrócisz polaryzację to ruch oczywiscie przeciwny.

Jeśli nadal napinacz nie będzie się ruszał to silnik napinacza spalony.

Edytowano przez masseyfendt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kazim11
      Witam czy ktoś z was spotkał się z takim kombajnem ponieważ rozważam kupno tego modelu a wiem że w Polsce jest ich strasznie mało czy ktoś wie jaką pojemność ma zbiornik??
    • Przez Pietras892
      rok Temu kupiłem 29xp. bardzo fajna maszyna chciałbym sie zapoznać z waszymi spostrzeżeniami na temat tego sprzętu gdyż ostatno pojawia się ich coraz więcej na naszych polach
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj