Skocz do zawartości

Zdjęcie

Światła do jazdy dziennej


52 odpowiedzi na ten temat

#21 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 21 styczeń 2013 - 18:27

Światła do jazdy dziennej

Na temat @banan skonczmy dyskusje bo nie ma sensu sie sprzeczac o cos takiego.

A do wygladu swiatel dziennych sie z Toba zgodze ale jestem tego zdania, ze niech wygladaja jak chca. Wazne ze nie musze jezdzic non stop na swiatlach mijania obciazajac cala instalacje elektryczna, alternator i akumulator. I co najwazniejsze nie musze zmieniac zarowek co kilka miesiecy. Takze pan wladza sie mnie nie czepia ze jade bez swiatel i to jest najwazniejsze :D Oraz nie dostane mandatu za to ze zapomne swiatel mijania wlaczyc ;)



Jeśli zmieniasz żarówki co kilka miesięcy to coś jest nie tak. U mnie 60 tys km i wytrzymują i jeżdzę. Więc ten argument nie do końca trafiony. Jakie obciążenie akumulatora? Prąd idzie z alternatora a nie z akumulatroa przy włączonym silniku i sprawnej instalacji.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła do jazdy dziennej Dzisiaj, 11:13
  •  

#22 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 21 styczeń 2013 - 20:21

Światła do jazdy dziennej Watpie zebys tyle na zarowkach pojezdzil no ale ok. To ze akumulator nie jest obciazony no to ok. Ale zuzycie altka, reflektorow, instalacja przy 30 stopniach goraca tez musi sie nameczyc, ze nie wspomne o spalaniu.

Edytowany przez HondaMtx, 21 styczeń 2013 - 20:22.

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

#23 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 21 styczeń 2013 - 20:42

Światła do jazdy dziennej 4 lata odkad mam swoj samochód i zarówek nie zmieniałem. Dlaczego altek miałby się bardziej zużywać? Tak czy siak się kręci.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#24 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 21 styczeń 2013 - 22:05

Światła do jazdy dziennej Nic tam nie wpływa na zużycie bo jak ma się zużyć instalacja czy reflektor i tak samo alternator jak ciągle się kręci czy jeździ się na mijania czy na ledach.
Instalacja jak ma się zużyć to i tak się zużyje czy w reflektorze np. odbłyśnik pod wpływem czasu też straci swoje właściwości.
Wstawiłem Led ze względu na niedoładowany akumulator bo wiadomo jazda na krótkich odcinkach itp a bez porównania jak diody mają około 12 W a jak przełączę na mijania ciągnie z 130 W wiec chyba jest różnica

#25 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2013 - 08:30

Światła do jazdy dziennej To wszystko o tych żarówkach alternatorach akumulatorach to takie ludowe legendy. Wiadomo,że jak żarówka dłuzej świeci to szybciej się zuzywa. Z tym, że one starczają na bardzo długo. Może i trzeba nowe kupić. Ale tych ledów też za darmo nie dają. Co do ładowania akumulatora na krótkich odcinkach. gdzieś w gazecie widziałem wykres, na którym było widać, że tak naprawde zaczyna ładowac po ilus tam minutach jazdy. Bez względu jakie odbiorniki masz włączone. Jak jedziesz 15 czy 20 min to i tak nigdy go nie naładujesz.

#26 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 22 styczeń 2013 - 09:53

Światła do jazdy dziennej Alternator ładuje od momentu jak lampeczka zgaśnie, dlatego jak odpalimy samochód na słabym aku to później słychać piszczenie paska, tym bardziej jak słabo naciągnięty, albo po dodaniu gazu moc alternatora wzrasta. Później piszczenie ustaje w miarę naładowania. Elektronikiem nie jestem, można powiedzieć że takie są moje odczucia.
Może i ledów darmo nie dają jeśli kupimy jakieś fullbajera zamiast normalnych ale na pewno się opłaca, w postaci mniejszego spalania i lepiej doładowanego aku.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#27 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2013 - 13:18

Światła do jazdy dziennej Jak ktos chce wierzyć w bajki o spalaniu to jego sprawa. Większośc aut nawet nie odczuje tych żarówek. Może i alternator ładuje jak lampka zgaśnie. jednak ważne jest jak akumulator to przyjmuje. Aby zaszły w nim odpowiednie reakcje i procesy potrzeba chwile czasu. To tak jak z tym,że zalecają np krótko przed rozruchem w trudnych warunkach odpalenie jakiegoś małego odbiornika np postojówek aby aku "zbudzić"

#28 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 22 styczeń 2013 - 14:14

Światła do jazdy dziennej Kazdy ma swoja opinie na temat LED-ow. Ale co niektorym proponuje poczytac na ich temat dopiero sie wypowiadac.

Edytowany przez HondaMtx, 22 styczeń 2013 - 14:22.

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

#29 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 22 styczeń 2013 - 14:42

Światła do jazdy dziennej Co niektórym to znaczy komu??

#30 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 22 styczeń 2013 - 14:56

Światła do jazdy dziennej np Tobie. Reflektor sie nie zyzywa od jazdy 24h na mijania? Od kiedy?
Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła do jazdy dziennej Dzisiaj, 11:13
  •  

#31 Share ROLNIK7

ROLNIK7

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA

Napisany 22 styczeń 2013 - 15:10

Światła do jazdy dziennej Każdy ma swoje zdanie, ja posiadam ledy od ponad 1,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Od tego czasu nie wymieniłem jeszcze żadnej zarówki, a spalanie zmniejszyło się o około 0,2l/100km. Mozecie wierzyć lub nie, ale zawsze tankuje do pełna i zapisuje wyniki, więc mam jakieś tam rozeznanie. Co do walorów estetycznych to już kwestia gustu, oraz miejsca zamontowania.
http://pl.youtube.co...h?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

#32 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 22 styczeń 2013 - 15:18

Światła do jazdy dziennej

np Tobie. Reflektor sie nie zyzywa od jazdy 24h na mijania? Od kiedy?

Ty najpierw 10 razy przeczytaj posta, a potem wyciągaj wnioski.
Napisałem gdzieś że w ogóle się nie zużywa??
Czy ty będziesz jeździł na światłach czy nie to i tak reflektor z biegiem czasu się zużywa. Kup nowe lampy połóż na 5 lat i już odbłyśnik i inne elementy nie będzie jak nowy. Co do instalacji jak pisałeś jak ona ma się szybciej zużyć od jeżdżenia na światłach co przepali się czy jak, od tego masz bzpieczniki
Tak samo alternator jak on cały czas się kręci i ładuje czy włączysz czy nie co na nim zaoszczędzisz.
Jedynie jak dla mnie co możesz zaoszczędzić po wyłączeniu mijania to spalanie jak pisał ktoś wcześniej choć ja jeszcze nie mogę tego powiedzieć bo mam je od niedawna, przepalonych żarówek i mandatu jak zapomnisz włączyć

Edytowany przez Roki212, 22 styczeń 2013 - 15:38.


#33 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2013 - 15:32

Światła do jazdy dziennej Odblaski jak odblaski ale czy się światła świecą czy nie. Plastikowe klosze i tak zmatowieją po kilku latach. Spalanie może i spadnie jak ktos motorowerem jeździ. Auto o pojemności 2 litrów i wadze ponad 1,5 tony nawet tego nie poczuje.

#34 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 22 styczeń 2013 - 15:36

Światła do jazdy dziennej Masz racje o tych reflektorach ale i tak reflektory sie szybciej zyzywaja pod wplywem goraca wytwarzanego przez zarowki, a instalacja tez sie zuzywa,gdyz w wysokich temp sie przegrzewa, a gdy guma jest przegrzana to bardzo latwo o zwarcie.
Tak w ogole to skonczmy te niepotrzebna dyskusje, poniewaz kazdy ma swoje zdanie.

@hubertuss kazdy kto uzytkuje takie swiatla mowi, ze spalanie spadlo. Wiec cos w tym chyba jest, co nie?

Edytowany przez HondaMtx, 22 styczeń 2013 - 15:41.

Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

#35 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 styczeń 2013 - 16:07

Światła do jazdy dziennej To, że kazdy ma swoje zdanie to ok. Tylko po co bajki pisać. Już widze jak to uzytkownicy ledów spalanie mierzą w laboratoryjnych warunkach menzurkami. Co do przegrzewania instalacji to następny mit. Chyba, że ktoś 10 lamp przyczepi zamiast dwuch. Auta mają po 15 lat i więcej i jakoś kable się nie topią

#36 Share HondaMtx

HondaMtx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradzice, gmina Kazimierza Wielka, woj Swietokrzyskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, off-road, motoryzacja, motocross

Napisany 22 styczeń 2013 - 16:15

Światła do jazdy dziennej Dobra, szkoda slow bo Ty najmadrzejszy jestes :wacko: Kazdy ma swoje zdanie. Amen. Zycze milej dalszej konwersacji userom :)
Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

#37 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 maj 2013 - 10:49

Światła do jazdy dziennej Czytam to z powodu poszukiwania przepisów dotyczacych ciagników rolniczych. Wychodzi na to że w nich takze trzeba uzyskać odległość między lampami min 60 cm... no trudno.
Nie mniej jednak LUDZIE!
Alternator podłączony paskiem klinowym ciągnie moc z silnika czyli z jego wewnętrznego spalania. Każdy zwiększony opór pracy takiego silnika będzie skutkował większym zużyciem paliwa.
Alteramtor mocy ok 0,5 kW elektrycznej potrzebuje jakieś 1,5 kW mocy mechanicznej. Regulator napięcia będzie robił co może aby napięcie nie spadło poniżej 14 V ale przy wolnych obrotach, rozładowanym aku i właczonych światłach takie coś będzie miało miejsce. Biorąc pod uwagę oznaczenie aku czyli amper razy godzina uzyskujemy pewną informację o ENERGII w nim zgromadzonej. Wracając do obniżonego napięcia przy dużym obciążeniu alternator dostarcza do aku mniej energii właśnie. Dlaczego wspominam o energii ano dlatego ze generalnie nasze aku mają napiecie ok 12,5 V w stanie naladowania i temperaturze 18 stopni celsjusza. Im zimniej tym aku zachowuje się gorzej. I tak: napięcie moze spadać, rezystancja wewnętrzna rosnąć co skutkuje większymi potrzebami co do napięcia ładowania.
Jezeli jeszcze to jest jasne przyszedł czas na wnioski:
Każde zmniejszenie obciażenia naszej prądnicy trójfazowej będzie korzystniejsze dla parametrów prądu elektrycznego jaki wygeneruje. Nasza prądnica oddaje energię którą musimy jakoś obliczyc i tu przychodzi pojęcie RMS ale do wniosków: Mniejsze obciazenie alternatora innymi odbiornikami pomoże skierować więcej energii w lepszych parametrach do akumulatora co poprawi jego warunki pracy a tym samym żywotnosć.
Żywotność akumulatora obciażanego mocno i czesto rozładowywanego poprawimy sami po pierwsze dobierajac odpowiedni akumulator a po drugie osługując go regularnie tj doładowując nie alternatorem, który dązy do natychmiastowego efektu lecz prostownikiem o łagodnych parametrach ładowania. Duza ilosć energii dostaczana w krótkim czasie powoduje większe parowanie z aku ato niesie ze sobą negatywne skutki.
Wszystko co napisałem wyzej dotyczy również pojemności akumulatora. Akumulator nominalnej pojemności bedzie rozładowywany głębie rozruchem i owszem lecz jednak stan po rozruchu bedzie normalizowany szybciej niż przy akumulatorach o zwiekszanych niepotrzebnie pojemnościach. Stan ciągłego niedołądowania jest zgoła bardziej krzywdzący. Ciagnik rolniczy nie dysponuje alternatorami szczególnie wielkich mocy. Dla tej maszyny projektuje się instalacje z małą ilościa rozruchów i pracy z małą ilością urzadzeń elektrycznych (dlatego cienkie przewody w instalacji szczególnie w obrszarze połaczenia alternator akumulator) Prawo zmusiło do zmiany charakteru części pracy i akumulatory mogą byc nie doładowane. Pierwszym krokiem przy dostosowaniu ciągnika powinno być zwiększenie mocy alternatora lub zmiana przełożenia połaczenia silnik alternator lub ograniczenie wpływu odbiorników czyli montaż świateł jazdy dziennej. Drugim krokiem dopiero dostosowanie filtra czyli akumulatora do tego stanu. Dlaczego filtra? Akumulator w czasie pracy prądnicy i po naładowaniu pełni właśnie taką rolę... Tu docieramy do nieszczesnych przepalonych zarówek. Praca z róznym napieciem które zalezy od obrotów silnika moze powodować zmiany temperatury żarnika wolframowego co zwiazne jest z jego reakcją mechaniczną. Nieraz tego nie widzimy ale to zmiany o kilkaset stopni. Pręciki podtrzymujace amieniają kształt, sam wolfram zmienia kształt i często dobrze wygladajaca zarówka jest juz przepalona. Wahania napięcia zasilania nie są dla tego źródła światła dobre a najgorszy skutek przynosi rozruch silnika z właczonymi światłami....
Kończe wymadrzanie
pozdrawiam

#38 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 listopad 2013 - 20:14

Światła do jazdy dziennej Większych bzdur nie słyszałem...

#39 Share forterraturbo

forterraturbo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobierzyce.
  • Zainteresowania:rolnictwo,motoryzacja,KPK Kumurun Team,SkodaClubPolska,autodetailing,Zetor,NH.
    ekonomia,giełda.Uprawa soi i grochu.

Napisany 31 grudzień 2013 - 23:31

Światła do jazdy dziennej Ja ledy mam tylko w aucie mamy - Toyocie Yaris , autko jest z marca 2012 , ma dodatkowo zamontowane dzienne w miejsce przeciwmgłowych , kosztowały 800 zł , ale jesteśmy bardzo zadowoleni , chociaż np. jak się jedzie tunelu to troch późno przełączają się na mijania .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła do jazdy dziennej Dzisiaj, 11:13
  •  

#40 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 01 styczeń 2014 - 13:42

Światła do jazdy dziennej Masz je zamontowane fabrycznie? Czy sam zamontowałeś - mamie bo wstydzisz się z tym jeździć? Ciekawe za ile lat, za ile dziesiątek jak nie stetek tysięcy km zwróci się ta inwestycja w paliwie i żarówkach.
Led zamontowany fabrycznie, wkomponowany w linie auta jest fajny. W niewielu bardzo drogich autach nawet lepiej świeci niż ksenon np audi a8 jako światła drogowe. Montowanie jakichś wynalazkó z allegro gdzieś tam byle świeciło to wywalanie kasy w błoto.

Edytowany przez hubertuss, 01 styczeń 2014 - 13:45.


Podobne tematy swiatla jazdy dziennej