Polecane posty

And2ej1    4

Witam mam problem od dłuższego czasu z moim massey fergusonem 8130 ponieważ już opisuje problem;

Na zimnym silniku wszystko pięknie gra że aż się chce żyć ale następuje problem po 2 godzinach orki może nawet mniej i ogólnie gdy się nagrzeje robi się że tak to nazwę "strasznie nerwowy" tzn szarpie czasami rozłancza biegi tzn że szarpnie i stanie i trzeba znów wcisnąć sprzęgło i od nowa powoli puszczać żeby nie rozłączył i głowy z szyją nie urwał :) ale to dopiero początek później jest jeszcze gorzej gdy już sobie poszarpie to po jakiś 30 minutach dochodzi efekt że powoli zaczyna hydraulika szwankować tzn że daje przykład pług podnosi bardzo powoli a potem ma problem z obróceniem i nie wolno kręcić kierownicą bo pługa nie obróci najgorsze jest to że pasuje i cofać i obracać a tu sie nie da trzeba stanąć i powoli to robić dodając gazu sporo ..... dodam ze gdy już zaczyna szarpać mrugają wszystkie czerwone kontrolki co dotyczy oleju wraz z tym dużym trójkontem ale gdy już pług opuszczę to nic się nie świeci ani nie mruga tylko jak stanę i podnoszę to znów mam dyskotekę w kabinie....

Dodam filtry wszytskie powymieniane od oleju tak samo od powietrza a od dalej swoje czujnik też wymieniałem od oleju ..

Jakieś 2 lata temu był serwis i go sprawdzał znaczy ciśnienie tylko że on był zimny i mówili że ma takie ciśnienie jak nowy na to ja mówię ale panowie coś nie jest tak przecież jak ja nim bym chciał przeorać nie wspomnę o uprawie 100 hektarów to muszę mieć gorset założony na szyje żeby mi kręgi nie powylatywały a serwisant tak mi powiedział "Te typy tak mają " i poprosił grzecznie o 400zł

Tak że z góry dziękuje za informację ..

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Mam MF 8110 i powiem ci że jedynie co szarpie to sprzęgło po prostu ciężko je wyczuć, a tak poza tym czy zimny czy ciepły to wszystko chodzi w porządku. Co do twojego problemu to jedyne co ci mogę pomóc to radze Ci się zwrócić do użytkownika agrofoto Mariusz(Zdun) on wydaje się kumaty jeśli chodzi o takie ciągniki powinien Ci coś pomóc.

 

Być może coś z pompą jest nie tak lub jakiś zawór ale to tylko gdybanie z mojej strony. jesli będziesz coś wiedział to napisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Też mam 8110 i szarpie sprzęgło, na włączonym przednim napędzie o wiele mniej, ale czy ktoś wie co naprawić, żeby można płynnie ruszać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Koledzy ja mam tak w 6180 mokre sprzegło objechałem w weekend handlarzy ciagnikami i jeden mowił ze jak pompa słaba to tak może robić ze on zmienił pompe i było po problemie. nie przekonało mnie to dzwoniłem do mechanika pomoc zna sie na rzeczy i mowil ze prawdopodobne poszła jedna sekcja z pompy mowił jeszcze ze robi te ciagniki, pytałem go o sprzegło wielotarczowe mokre mowil ze tarcze bardzo rzadko zmeniają ponoc malo awaryjne ale powiedział ze jak ktos holował traktor to sprzegło portafi sie spalic i tez może to byc przyczyna szarpania. To nie koniec mowił też że mogł pojść jakis uszczelniacz ja sprzegle pomiedzy tarczkami albo jakis tam zaworek ktory złapał gume z peknietego akumulatora hydraulicznego w moim przypaku mam walniety akumulator ale jaki zaworek gdzie on jest tego to nie wiem. Bedę coś działać ale nie mam warunków zimno troszke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Zaciekawił mnie ten temat bo mam 8110 ipodobnie mi się dzieje jak skręcam kierownicą to w tym czasie wolniej podnosi np. pług a przy obracaniu szarpie.Sprzęgło działa dobrze.Ten akumulator hydrauliczny to się podobno czyści co jakiś czas tylko co tam czyścić i jak to robić,może ktoś poradzi?Dobrze by było wiedzieć co jest przyczyną takiego stanu.Będe śledził temat może ktoś wpadnie jak się tej usterki pozbyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Śledzimy wszyscy zainteresowani, ale porad brak, chyba trzeba będzie samemu przecierać szlaki...

Co do pompy i wolniejszego podnoszenia to chyba normalne, bo tam jest przecież tylko jedna pompa wysokiego ciśnienia do zasilania wszystkich odbiorników, wewnętrzna ma tylko podać olej do głównej. Przykładowo jeśli napędzam silnik hydrauliczny to w czasie skrętu on na chwile zwolni, stąd także biorą się wszystkie odgłosy szumu z hydrauliki, co wy na to? Tylko co z szarpaniem? A czy pedał hamulca zawsze bierze u was na tej samej wysokości?

Edytowano przez szejk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
And2ej1    4

U mnie Hamulec bierze zawsze na tym samym poziomie ... Tylko jak by nie te problemy to traktor naprawdę godny polecenia ja mam silnik perkinsa i naprawdę chodzi aż miło słuchać ale te problemiki z hydrauliką i z tym szarpaniem dają popalić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

A jak ze spalaniem, bo u mnie wynosi ok. 15-16 l. na godzinę zegarowa jadąc po drodze na pełnych obrotach bez ładunku, w polu przy pełnym obciążeniu ponad 20 na godzinę, minimalnie w lekkich pracach 12l. A jak u innych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
And2ej1    4

Szczeże mówiąc nigdy nie przykładałem dużej wagi do paliwa ale już piszę z pługiem 5 skipowym obrotowym przy orce 250cm to i ponad 20 chlapnie ale to musza być ciężkie ziemie a tak to do 18 ale przy uprawach max 15 więcej nie<dodam ze hektar to jakieś 40 min mi z chodzi> .... przy czym silnik perkinsa mam model 8130 ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych301    0

Też mam 8110 i szarpie sprzęgło, na włączonym przednim napędzie o wiele mniej, ale czy ktoś wie co naprawić, żeby można płynnie ruszać?

Pierwszy raz jestem na tym forum - przerabiałem jakiś czas tem problem sprzęgła i hydrauliki mam fergusona 6190 to jest bliźniaczy do 8110

1. jeżeli przy włączonym napędzie szarpie mniej do wymiany są pierścienie uszczelniające na sprzęgle wielo tarczowym przedniego napędu i pompa głuwna też jest licha raczej ale niekoniecznia

2. powino się wymienić oringi na tam gdzie to możliwe bo żywot gumy w oleju raczej nie jest wieczny (rozdzielacz dynashift oraz elektrozawory )

3. przeczyśćić filtr siatkowy ( ten w obudowie sprzęgła przedniego napędu klucz imbus chyba 16)

4 . rozpołowić i sprawdzić tarcze cierne przedniego napędu jeżli jest niewidoczny wzorek - wymienić

5. wimnienić uszczenienia na szprzęgłe wielotarczowynm głównym oraz sprawdzić pompe sprzęgła - znajduje się przed sprzęgłem

6. olej 10 w 30 dobrej firmy oraz filtry też np donaldson minimum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Olej w skrzynii to Total Dynatrans MPV, filtry są ok. Problem występuje od zakupu, nie nasila się narazie po ok. 700 godzinach pracy, ale ostatnio coraz czesciej zdarza mu sie zimnemu nie ruszac po pierwszym puszczeniu sprzegla, lecz po kolejnym.

Ogólnie to sporo pracy trzeba na to poświęcić jak widzę... Przedni działa bez zastrzeżeń.

 

Włączenie wydatku na hydraulice podczas ruszania powoduje zatrzymanie ciągnika.

Edytowano przez szejk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    4

a wiecie co moze byc nie tak z dynashiftem, glosno pracuje zwlaszcza na wolnych obrotach, slychac jak cos brzeczy, ciagnik jezdzi bardzo dobrze, cisnienie na dynashift prawidlowe, 17bar, tylko cos mocno terkocze w dynashift , bylo rozbierane i wszystko jest ok, lozyska sa dobre. model 8110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

ja mam 6110 na skrzyni speedshift ( czyli połbiegi C,D) i też mi terkoce na wolnych obrotach poniżej 800 z tym że jak dzwoniłem to mechanika z okolic siedlec który robi mf-y powiedział mi że one powinny mieć  obroty ustawione równo na 850. tak tez ustawiłem ale wiadomo przy ruszaniu bez gazu na pusto obroty znacznie spadają i zaczyna tergotać też mnie to zaczyna irytować już. Po przeczytaniu postów wyżej wydaje mi sie że to może być ta pompa sprzegła wielotarczowego, tylko gdzie ja dostać i ile to może kosztować? Wszystkie półbiegi ładnie działają, wom, przodek, tur, podnosnik chodzi jak nówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj