Skocz do zawartości

Zdjęcie

zetor 5211 ciężko pali


26 odpowiedzi na ten temat

#21 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 13 wrzesień 2013 - 19:52

zetor 5211 ciężko pali Oryginalne mają na wierzchu ładny zielony oplot a w środku guma, która po tylu latach może być (a prawie na pewno jest) w większym lub mniejszym stopniu skruszała. Paliwa być może nie przepuści ale powietrze jest trochę "rzadsze"...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5211 ciężko pali Dzisiaj, 13:09
  •  

#22 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 14 wrzesień 2013 - 17:09

zetor 5211 ciężko pali Wczoraj zmieniłem przewody i od razu widać poprawę. :)

#23 Share JacekSki

JacekSki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2015 - 20:04

zetor 5211 ciężko pali

Witam.

Co prawda ten wątek już dawno jest założony i dawno nie kontynuowany, ale problem utrudnionego rozruchu Zetora jak najbardziej aktualny, wiem to z własnego doświadczenia.

Miałem podobny problem, kolejnego dnia, a nawet po kilku godzinach Zetor 7211 nie chciał odpalić :( Szukałem na forach, stosowałem wszelkie zalecenia i nic :( aż sam znalazłem przyczynę, a właściwie dwie przyczyny:

1) przepuszczające zaworki pompy paliwowej i zniszczona powierzchnia tłoczka i cylindra pompki;

2) nieszczelność przewodu paliwowego na odcinku filtry-pompa wtryskowa.

Zamierzałem wymienić zaworek oraz tłoczek z zaworkiem w pompie paliwowej, ale powierzchnia cylindra była zniszczona więc nie miałoby to sensu, zrobiłem nieco inaczej.

Załączony plik  Zdjęcie0221.jpg   168,59KB   1 pobrań

Jak na zdjęciu wyżej, począwszy od baku:

bak-->filtr paliwa uniwersalny-->zaworek przeciwzwrotny-->odstojnik-->pompa paliwa-->filtry paliwowe-->zaworek przeciwzwrotny-->pompa wtryskowa.

Co mi to dało? Otóż założenie zaworka przeciwzwrotnego pomiędzy filtrami paliwa a pompą wtryskową spowodowało, że paliwo w pompie wtryskowej jest utrzymywane pod określonym ciśnieniem (o ile nie przepuszcza zaworek przelewowy z tyłu pompy wtryskowej) oraz pompa paliwowa nie "miele", tzn nieszczelny zaworek i tłoczek pompki paliwa, powodował, że tłoczone paliwo częściowo cofało się do pompki. Jak to sprawdzić? Zdejmując przewód paliwowy z pompy wtryskowej i podniesienie grzybka pompki ręcznej do góry paliwo nie powinno się cofnąć.

Po ww zmianach zetorek pali od pierwszego strzału :) niezależnie ile czasu stał nieodpalany.

Polecam ten sposób, o ile pompa paliwa i pompa wtryskowa nie są całkowicie "zjechane".



#24 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2015 - 19:14

zetor 5211 ciężko pali
 

tu obowiązuje jedna zasada ,która eliminuje wszystkie ,dodatkowe zaworki zwrotne : układ paliwowy musi być idealnie szczelny (łącznie z przelewami na wtryskiwaczch ) i odpali od strzała nawet po miesięcznym postoju

 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5211 ciężko pali Dzisiaj, 13:09
  •  

#25 Share JacekSki

JacekSki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2015 - 21:41

zetor 5211 ciężko pali

Tak, zapewne masz rację, ale pod warunkiem, że dosłownie wszystko jest 100% szczelne. W moim przypadku, przypuśćmy, że byłbym w stanie utrzymać szczelność wszystkich połączeń układu paliwowego, ale nie uszczelnię nieszczelności pomiędzy tłoczkiem a cylindrem pompki paliwa, przez które paliwo cofało się z pompy wtryskowej poprzez filtry ponownie do pompki paliwowej, czego efektem było "mielenie" paliwa w pompce. Wiem, że niedługo należy wymienić pompkę paliwa, jednak do póki pompka tłoczy, to niech tłoczy dalej, koszt dodatkowego zaworka jest zdecydowanie mniejszy niż nowej pompki.

Podany przeze mnie przykład rozwiązania problemu jest dla ludzi leniwych :) nie chcących szukać mikro nieszczelności układu, tylko idą na łatwiznę.

Dla bardziej ambitnych polecam dokładne uszczelnienie całego układu, jak to pisze DarekD nie tylko zasilania, ale również powrotu paliwa.

Obydwa rozwiązania w sumie dają ten sam efekt, zetorek ładnie odpala :)



#26 Share zetorki12

zetorki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 lipiec 2015 - 06:42

zetor 5211 ciężko pali

W ten sposób leczysz objawy , a nie chorobę B) . Ja wolał bym zdrowy sprzęt , a nie podleczony . Skoro wiesz co mu dolega to dlaczego nie zrobisz tego porządnie , tylko kombinujesz ? Często takie półśrodki przynoszą problemy .


ZETOR TEAM

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5211 ciężko pali Dzisiaj, 13:09
  •  

#27 Share JacekSki

JacekSki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 lipiec 2015 - 13:05

zetor 5211 ciężko pali

Owszem, to tylko leczy objawy, ale jest tu czysta ekonomia, cena jednego zaworka a cena całej pompki paliwowej znacznie się różni, a skoro tłok jeszcze jest na tyle szczelny, że zassie i tłoczy paliwo do pompy wtryskowej, więc po co tego nie wykorzystać. Nieszczelny przewód paliwowy wymieniłem, ale pompkę paliwa narazie do póki daje radę zostawiłem. Ja przecież nie nakazuję tego nikomu robić, ale pokazuję pewien sposób. Osobiście też nie jestem za taką tandetą, lecz to co przedstawiłem jest tanie, szybkie w zrobieniu i nie szkodzi w żaden sposób silnikowi ani pompie wtryskowej itp.

Moim zdaniem sama pompka paliwowa jest raczej źle skonstruowana, zaworek zwrotny nie powinien znajdować się na tłoczku, powinien być oddzielnym elementem, gdyż w przypadku zbyt dużej szczeliny pomiędzy cylindrem a tłoczkiem zaworek na tłoczku nie spełnia swojego zadania.



Podobne tematy zetor 5211 ciezko pali