Lee001

Problem z ładowaczem.

Polecane posty

Lee001    1

Panowie mam taki problem, otóż dziś ojciec przyprowadził ciągnik od mechanika który montował na nim ładowacz, mnie niestety przy tym nie było bo byłem w pracy i okazało się, że funkcje ładowacza są odwrotnie, tzn. na osi pionowej ruchu joystika poruszam drugą sekcją ładowacza tzn, np wysypywanie piachu z łyżki a na osi poziomej odbywa się ruch całego ładowacza góra dół a nawet po rysunkach na ładowaczu widzę że powinno być na odwrót jest to nawet instynktowne i tutaj moje pytanie czy poprawienie tego to jest kwestia przełożenia linek czy jednak będę musiał jechać z powrotem te 65km powiem szczerze że strasznie mi się nie chce prowadzić go tam z powrotem. Dodam tylko że ładowacz jest marki MX ze sterowaniem propilot i przewodami hydraulicznymi schowanymi w ramie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    90

A masz Monoblok czy przewody hydrauliczne bo moze wystarczy przewody pozamieniać z wysypywania na unoszenie itp ja w swoim polskim ładowaczu 3sekcyjnym też tak mogę zrobić jak zamienię przewody po podczepieniu ładowacza

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Dokładnie j jest taka opcja parami pozamieniać węże i będzie ok :D na spokojnie najpierw na to popatrz jeśli jest tak jak myślne to na jedną linkę przy rozdzielaczu przypadają dwa węże które wychodzą już na ładowacz po zamieniaj tak aby węże A które są teraz na lince A były na lince B a węże B były na lince A. nie umiem jakoś jaśniej tego wytłumaczyć. Jeśli są szybko złącza to pójdzie raz dwa a jeśli tak się nie da to klucz odkręcanie i zamiana :D

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

a masz to złącze multi czy zwykle kazdy wąż osobno ?

  • Like 1

Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    90

Mamy węże a ,b ,c , d na miejsce a-c na b-d na c-a na d-b i będzie tak c, d, a, b

Edytowano przez Fartrac675dt
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

dzwoniłem do niego i on twierdzi że jest dobrze w ogóle to już brak mi słów do gościa mam go dość bo tak kombinował jeszcze dopłaty chciał do umówionej kwoty. A jeśli chodzi o złącze to nie wiem jakie ono jest nie wiem jak je nazwać chyba jest to multi podłączenie jest jak na ciągniku z tej aukcji http://moto.allegro.pl/deutz-fahr-agrotron100-z-tur-em-i2946569790.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

skoro on to montował to bez łaski musi przyjechać i to zmienić a jeśli nie masz czasu na niego czekać to zrób tak jak koledzy radzą. Do szybko sprzęgu też są przewody przykręcane i można je zamienić. Jeżeli masz przewody schowane w ramie to obserwuj operując joystickiem które przewody zaczynają się "prostować" lub niech ktoś podnosi a ty dotykając ich łatwo sprawdzisz który jest najsztywniejszy i jak juz będziesz wiedział który od czego to pozamieniaj.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danieloz22    20

Jeżeli masz tak jak na tej aukcji, to przy miejscu podpięcia przedów tur'a do ciągnika, możesz je poodkręcać i poprzekładać wedle uznania.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    423

Albo pomylił a teraz jak już wzioł kase to już ma cie w nosie pozamieniaj przewody albo te linki zależy jak tam masz i powinno być ok


W razie jakich kolwiek pytań pisać na PW. Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A co do zamieniania węży to ja bym jeszcze sprawdził na której sekcji rozdzielacza jest pozycja pływająca- żeby nie było że łyżka ma pozycję pływającą a wysięgnik już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Zamieniłem przewody i jest dobrze. Ale mam jeszcze jeden problem zauważyłem teraz że ja skręcam kierownicą to słychać takie dziwne wycie czy może być to wina brakującego oleju? Muszę sprawdzić bo może nie dolał a jak poszło w siłowniki to może nie być stanu. Jak myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A po rozgrzaniu przestaje wyć? Teraz są ujemne temperatury, olej jest gęsty, takie rzeczy mogą się dziać. Gdyby brakowało oleju to by się ciężko kręciło, skręt nie odbywałby się płynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Zależy jaki masz ciągnik bo raczej układ kierowniczy ma osobny zbiornik oleju. Ale faktem jest, że wszystkie stany nie zaszkodzi sprawdzić bo w siłowniki sporo oleju idzie a kto wie czy mechanik posprawdzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

No właśnie nawet na rozgrzanym oleju słychać takie wycie no i wydaje mi się że ciężej się kręci, ciągnik to fendt farmer 308.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Weź wzgląd na to że masz dużo większy ciężar naciskający na przednie koła i to jest normalne że się gorzej kieruje. A co do wycia to mogą to być zawory przelewowe. Spróbuj najpierw dobrze napompować opony żeby było tak ok 2,5 at i zobaczysz jak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Chyba znalazłem inną przyczynę, mianowicie zajrzałem dziś do zbiornika oleju a tam zamiast niego siwo stalowa śmierdząca piana. Po prostu pewnie nie wyczyścił układu hydraulicznego od ładowacza i się zmieszał. W dodatku jeszcze jak mam podczepionego krokodyla to otwieranie działa dobrze i płynnie a jak chcę zamknąć to czuć po ciągniku że ma ciężko i bardzo wolno się zamyka co może być nie tak?

Edytowano przez Lee001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ladowaczeMX    1

1. Jeżeli chodzi o odwrotność działania na joysticku to wystarczyło zamienić linki. Ważne rzecz że na funkcji opuszczania jest pozycja pływająca i jak pozamieniałeś węże to możesz ją mieć na innej fucnkcji.

2. piana w oleju. należy sprawdzić podłączenie ładowacza.

3. ciężko zamykający się krokodyl - uszkodzone szybkozłącze 3ciej sekcji na ładowaczu lub przy osprzęcie. Przed popięciem krokodyla zalecam dokładne wytarcie szubkozłączy (chodzi o zabrudzenia i piasek który niszczy szybkozłącza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Obawiam się, że ta sytuacja jest bardziej skomplikowana otóż ten gość co mi to podłączał usunął część instalacji fabrycznej ciągnika i obawiam się, że dlatego ładowacz nie działa poprawnie, co do sterowania to jest tak jak być powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

witam. mam problem z ładowaczem. mam zetora z pompą zamontowana na kole pasowym,pompa jest nowa a ładowacz wolno pracuje co może być przyczyną.za poradę dziękuję.


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

pompa jest przykręcona do koła pasowego wału,pasek naciągnięty na max.czy rozdzielacz ma z tym cos wspólnego.pozdrawiam


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    3

@matingus to pewnie masz pompe zamontowaną tak jak u mnie w Farmerze http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/407171-farmer-8244-pompa-nsz40/

Też miałem takie problemy z turem a przyczyn może być wiele

- sprawdź zawór rozdzielacza ciągnika i przeczyść go (u mnie opiłek spowodował to że tur bardzo wolno podnosił a na wolnych obrotach silnika i włączonym podnoszeniu tur nawet opadał)

-może to być także wina tulejki która napędza pompę. Mogło dość w niej do zurzycia frezów.

-Jeśli masz zegar do sprawdzania ciśnienia w układzie chydraulicznym podłącz go do wyjścia hydraulicznego ciągnika i sprawdz wartość prawidłowa dla zetora nie wiem jaka jest książkowa ale pewnie ok 180bar. Jeśli na wolnych obrotach silnika masz przykładowo 120 a na wysokich 180 to zurzyta jest pompa lub wadliwie działa zawór rozdzielacza. Pomiarów oczywiście dokonuj na rozgrzanym oleju.

 

Napisz jeszcze czy od początku tur wolno ci pracuje czy to stało się z czasem czy może raptownie zwolnił swoją prace.

Bo jeśli od poczatku tak pracuje, przy turze masz grube siłowniki a pompe małej wydajności to nic nie zmienisz chyba że pompe na większą wymienisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez happymisiek
      Witam. chciałbym kupić ciągnik ok 80 km koniecznie z turem.ciągnik ma głównie pracować przy turze.Rozważam Ursusa 5714 lub 5524 . Co o tym myślicie o tym wyborze słyszałem że są oszczędne i nie ma problemu z ewentualnymi naprawami.
    • Przez MAti348
      Witam zamierzam kupić ładowacz czołowy do mojego Zetora Forerry 11441 z 2005r. Sprzedawca oferuje mi tura Trac-Lift 220sln stąd moje pytanie, ponieważ większość zakłada 260 a nie 220, czy są jakieś znaczące różnicę pomiędzy tymi dwoma modelami ładowaczy i jaki polecacie do takiego ciągnika, Może ktoś ma na sprzedaż używany ładowacz w rozsądnej cenie do tego ciągnika ?
      Z góry dziękuje za pomoc !
       
      Pozdrawiam Mati34811
    • Przez darkdevil
      witam ma pytanie czy w waszych fergusonach odcina wam olej z ładowacza po wciśnięciu hamulców np. jak podnoszę ładowacz do góry i nacisnę hamulec to ładowacz się zatrzyma i potem dalej ruszy dodam że rozdzielacz od ładowacza wpięty jest zaraz za pompą hydrauliczną i dopiero do rozdzielacza w ciągniku . wcześniej tez tak trochę było tylko delikatniej bo były słabe hamulce a teraz jak podciągnąłem hamulce to tak gwałtownie szarpie jak używa się ładowacza i naciska na hamulec . ma ktoś pomysł na to czy to wina tego ze ma wyjście na hamulce hydrauliczne do przyczep i cały olej idzie tam po naciśnięciu hamulca
    • Przez Kondzik
      Witam.  Przymierzam się  do kupna ładowacza czołowego i padło na firmę  Stoll i stąd moje pytanie. Jakie macie doświadczenia że sterowaniem elektronicznym? Czy jest warte swojej ceny? Z mojej dotychczasowej pracy ładowaczem (trac lift przy zetorze proxima) wiem że bardzo często nie otwiera się zaworów do końca aby precyzyjniej operować turem. Rozumiem, że siłą rzeczy przy sterowaniu elektronicznym nie da się zrobić czegoś  takiego.  Jak wtedy wygląda praca? Czy nie ma problemu z precyzyjnymi pracami? Nie występuje zbytnie rzucanie, szczególnie lekkim ciągnikiem? Dodam tylko że mam zamiar założyć ww ładowacz do Kuboty m7040. Z góry  dzięki za odpowiedź. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj