Polecane posty

Witam.

Mam taki dylemat. Posiadam kobyłkę fiordzką i nie wiem czy mam ja podkuć? Jak już kuć to na hacele, żeby zaparcie miała, ale znajomy powiedział, że śnieg się będzie się lepił do podkowy trwożąc coś w rodzaju kulki i wtedy na pewno nie przewróci. Teraz, po sezonie mam ją rozkutą ale boje się jeździć nią po śniegu. Ciężko nie pracuje. 1-2 razy w tygodniu przeleci się z wozem i to wszystko. Moje pytanie jest jak ty masz u swoich koni i co mi byś mógł doradzić, ponieważ chciałbym zrobić kulig i nie wiem co robić?

Pozdrawiam kluczewianin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Spieki od noża tokarskiego trójkątne na twardym lócie zamiast haceli i pojedziesz po każdym lodzie

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No tylko na śnieg i lód kucie na ostro {hacele} , a śnieg spod kopyt wyrzuci, tylko hacele w stajni trzeba wykręcać i zaślepić otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można by ich trochę podostrzyć, w każdym razie musi być to wykręcane jak stoi w stajni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

My do podków dajemy widie, wytrzymałość wzrosła kilkakrotnie. Ale na zime nie podkuwamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agulka    21

jak pracuje tylko tyle to nie kuć. Jeżeli tak uparcie chcesz podkuć, to są wkładki między kopyto a podkowę, które zabezpieczą przed przyklejeniem śniegu. No i wówczas hacele i jak pisano wyżej..

Na 100 % nie same podkowy bo była by jazda figurowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem najbardziej przekonany do pozostawienia kopyta bez podków. po drodze to za dużo nie jeżdżę zimą, a po co koszty sobie robić. tyle co ma pociągnąć to bez podków da rade. Dzięki za rady. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agulka    21

jeżeli w terenie bez asfaltu(lub ilości znikome), w lesie, polną drogą itd. - to nie ma co się martwić i na "boso" konia wziąć. oprócz delikatnej oszczędności jest jeszcze dodatkowy plus, że kopyta odpoczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

mam gdzie w garazu pudlo takich akcesorii na snieg-nawet nie wiem jak sie fachowo nazywaja bo konia juz dawno nie mamy, dawniej ojciec cala zime do lasu jezdzil wiec to musi byc profesjonalny osprzet, nawet nie ma go komu oddac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mlody90
      Wraz z rozrostem gospodarstwa idzie potrzeba ciągnika o większej mocy, że jestem zadowolony z mojego Zetka wpadłem na pomysł zrobić z niego małego koksika O ile w temacie samochodów temat jest powszechnie dostępny i z autem już to przerabiałem to w kwestii ciągnika ciężko znaleźć informacje o takich zabiegach 😜
      Od początku:
      WTRYSKI I POMPA
      Nadszedł czas na ich regenerację więc wpadłem na pomysł zmiany końcówek na takie o większej wydajnośći jednak nie wiem od czego mogłyby się nadawać ( Jeszcze nie dzwoniłem i nie pytałem o to specjalistów bo sam chcę trochę zagłębić się w temat)
      INTERCOOLER
      Tutaj zastanawiam się nad zastosowaniem oryginalnego(wodnego) IC z modelu 10540 lub dołożeniem IC z jakiegoś busa dodatkowo dodać wentylator z nadmuchem na niego bo wiadomo, że nie będzie działał tak dobrze jak jest to w samochodach ( IC z auta będzie w fazie eksperymentu czy działa, czujniki temperatury niedługo przyjdą więc sprwadzimy na wiosnę o ile zmniejszy się temp. powietrza)
      TURBOSPRĘŻARKA
      Po oględzinach silnika przez mechanika i stwierdzeniu, że jest zdrowy i wytrzyma ( a nie powinno być problemu bo 6 lat temu był remonet generalny a od tamtej pory, regularne wymiany olejów i filtrów, żadnego pałowania na zimnym i gaszenia zaraz po ciężkiej pracy a nawet po lekkiej ciągnik chwilę postał na niskich obrotach i gaszony) na sma koniec po wtryskach oraz IC zostanie wrzucone ciut większe turbo albo zamówimy hybrydę.
       
      Przedstawiam tutaj plan modyfikacji jednak potrzebuję pomocy w kwestii końcówek wtrysków.
       
      Odrazu podziękuję tylko za komentarze w stylu " to się nie opłaca" , " potrzebujesz więcej mocy to sobie kup większy ciągnik" , " jak się nie znasz to się za to nie bierz". Tak, nie stać mnie na kupno nowego ciagnika z gotówkę, a kredytom mówię nie
    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj