Skocz do zawartości

Zdjęcie

Brak prądu (ładowania) W Pronarze


37 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 12 grudzień 2007 - 18:33

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

To nie jest przełącznik tylko śrubka robiąca za zworkę w regulatorze napięcia i pewnie ładuje wtedy prądem o wyższym napięciu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak prądu (ładowania) W Pronarze Dzisiaj, 06:02
  •  

#22 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2007 - 19:44

Brak prądu (ładowania) W Pronarze W nowszych alternatorach w t-25 też jest jakaś śrubka którą niby trzeba kręcić w sezonie lato -zima. Jest ona odpowiedzialna za wzrost napiecia ładowania. Ale jeśli obroty są za niskie to i tak ona nic nie da bo jak pisał @elektrotech alternator przy niskich obrotach nie może sie wzbudzic.

#23 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 12 grudzień 2007 - 21:35

Brak prądu (ładowania) W Pronarze żadne kombinacje w alternatorze-regulatorze nie dadzą- alternator ładuje pradem -regulator ustala napięcie ładowania -NIC POZATYM !!!!!!!!!

O jakich wy przełacznikch-śróbkach piszecie...??????


bo czym się rózni ładowanie w ciagniku lato-zima a samochód lato-zima??? ano niczym!!!!!!!!!! poprostu trzeba mieć dobry akumulator nic pozatym

#24 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2007 - 22:17

Brak prądu (ładowania) W Pronarze No ale są takowe śrubki na regulatorach napiecia i maja za zadenie jakąś regulację napiecia wzbudzenia i przez to wzrost napiecia ładowania. Ale sam nie wiem po co one miały by byc bo wystarczy że ma nastawione na 14V i tyle tak jak jest teraz. Ponoc i w starszych maluchach też były regulacje na regulatorze napiecia i trzeba było nastawiać po napinaniu paska klinowego.
Wydaje mi sie że ta regulacja lato zima miała za zadanie wzrost napiecia ze wzgedu na to że zimą trzeba było jeżdzic na światłach co powodowało spadki napiecia w instalacji wiec chcieli je podnieść. Ale to takie moje wywody. :D

#25 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 12 grudzień 2007 - 23:31

Brak prądu (ładowania) W Pronarze ale to niema nic do rzeczy- zgadzam sie zima.... ale akumulatory były np w domu-zadbane -doładowywane -rozładowywane - tak jak się należy .....!!!!!!!!

INGERENCJA w regulator -który ma ustawione parametry takie jak powinne -ładowanie-kontrola spowodują rozpiepszenie akumulatora...jak nie odrazu ......to w najblizszym czasie

alternator-regulator-akumulator nie działa w trybie zima-lato

#26 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2007 - 00:04

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Masz racje że ingerencja w regulator może nieść za soba konsekwencje, ale jednak takowa fabryczna regulacja w oryginalnych regulatorach przy alternatorach w T-25 była.

#27 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 grudzień 2007 - 12:19

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Masz racje że ingerencja w regulator może nieść za soba konsekwencje, ale jednak takowa fabryczna regulacja w oryginalnych regulatorach przy alternatorach w T-25 była.

Nie tylko w t25, była niemal we wszystkich traktorach i ciężarówkach produkcji ZSRR. W/g mnie tu chodzi o to, że te maszyny pracowały w skrajnie różnych warunkach temperaturowych i regulatory były tak zaprojektowane by przy dużych spadkach temperatur zwiększyć ładowanie i utrzymać większą sprawność układu rozruchu. Jutro sprawdzę parametry w instrukcji i książce napraw, co prawda w Kamazie, ale tu chodzi o zasadę. Wiem że tam stare alternatory miał prąd ładowania 25A, nowe mają 40A, a mimo to śrubka jest nadal.

#28 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2007 - 17:56

Brak prądu (ładowania) W Pronarze No tak jak pisałem miało to za zadanie wzrost napiecia ze wzgledu na znaczne spadki napiecia zwiazane ze zmiennym warunkami eksploatowania maszyny, jazdy na światłach.
W instrukcji do T-25 pisze:
moc znamionowa prądnicy, W 700
Napiecie znamionowe prądnicy, V 14
Napięcie prądnicy przy ładowaniu akumulatora powinno wynosić 14V
W pozycji "Л" przełacznika regulacji sezonowej 13,2 - 14,1
W pozycji "З" przełącznika regulacji sezonowej 14,3 - 15,2

#29 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 13 grudzień 2007 - 20:23

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Hmm..to my rozmawiamy o prądnicy czy alternatorze....????

Mógłbym prosić jakieś Fotki??
tego ustrojstwa???

Zgoda pradnica jest słaba aby się wyrobiła..z mocą ale napięcie na AKU powyzej 15V to bardzo żle bo jak wyłaczy się światła to akumulatory będą piszczały

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak prądu (ładowania) W Pronarze Dzisiaj, 06:02
  •  

#30 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2007 - 21:12

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

#31 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 13 grudzień 2007 - 21:33

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

" piszczał" akumulator zbyt duze napięcie ładowania

#32 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2007 - 22:03

Brak prądu (ładowania) W Pronarze A rzeczywiście źle przeczytałem chodziło ci o akumulatory, no to racja "zakwiczały" by się :) :D
A mam że tak powiem rysunek tego alternatora ale nie wiem gdzie go umieścić.

#33 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 grudzień 2007 - 22:59

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

Nic nie jest źle przetłumaczone, to i to jest prądnicą, czyli produkuje prąd. Przy niskich temperaturach te 15V nic nie zrobi akumulatorom, nawet ciepłe nie będą.

#34 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2007 - 23:32

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Może i masz racje z tym że akumulatory wytrzymają w innej temperaturze. Zwłaszcza że te napiecie 15V to może być napiecie beż obciazenia żadnymi odbiornikami, a przy załączeniu czegos spadnie trochę.
No mozna przyjąć że to prądnica ale jednak jest to alternator. Prądnica jest urządzeniem jednofazowym, a alternator ma uzwojenie 3-fazowe. To może bardziej odpowiednie bedzie generator.

#35 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 14 grudzień 2007 - 13:44

Brak prądu (ładowania) W Pronarze poprostu gdyby to był alternator -nie byłoby żadnego problemu -nadrobi straty-a pronica no cóż ani niema mocy a i wydajności też...

#36 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 14 grudzień 2007 - 16:46

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Może i masz racje z tym że akumulatory wytrzymają w innej temperaturze. Zwłaszcza że te napiecie 15V to może być napiecie beż obciazenia żadnymi odbiornikami, a przy załączeniu czegos spadnie trochę.
No mozna przyjąć że to prądnica ale jednak jest to alternator. Prądnica jest urządzeniem jednofazowym, a alternator ma uzwojenie 3-fazowe. To może bardziej odpowiednie bedzie generator.

Ta zwykła prądnica jest prądnicą prądu stałego, a alternator jest prądnicą prądu zmiennego i dlatego ma montowany zespół prostowniczy z 6 diód.

#37 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2007 - 22:11

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Albo 9 diód ;)
Ale tak czy inaczej jak by tego nie nazywać to We władku zamontowany jest alternator (pradnica prądu zmiennego z zespołem prostowniczym). Bo pokażcie mi pradnice prądu stałego o takich gabarytach jak ten alternator we władku majaca 700W przy 14V

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak prądu (ładowania) W Pronarze Dzisiaj, 06:02
  •  

#38 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 październik 2008 - 22:42

Brak prądu (ładowania) W Pronarze Witam. Regulacja napięcia w zależności od temperatury jest jak najbardziej uzasadniona. Ogniwo ołowiowe (a takie mamy w akumulatorach) ma charakterystykę temperaturową
3,9 mV/°C. Czyli optymalne napięcie ładowania wynosi 14,4 V przy 20°C.
Przy -20°C mamy 40 stopni różnicy więc 40 x 3,9 mV = 0,156 V O tyle trzeba zwiekszyć napięcie ładowania. Nie jest to dużo ale ruski lubią przekombinować i pewnie stąd wzięła się regulacja w ruskich alternatorach w zależności od pory roku.

Podobne tematy