Pronio82SA

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Polecane posty

mtracz    76

Masz racje że ingerencja w regulator może nieść za soba konsekwencje, ale jednak takowa fabryczna regulacja w oryginalnych regulatorach przy alternatorach w T-25 była.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Masz racje że ingerencja w regulator może nieść za soba konsekwencje, ale jednak takowa fabryczna regulacja w oryginalnych regulatorach przy alternatorach w T-25 była.

Nie tylko w t25, była niemal we wszystkich traktorach i ciężarówkach produkcji ZSRR. W/g mnie tu chodzi o to, że te maszyny pracowały w skrajnie różnych warunkach temperaturowych i regulatory były tak zaprojektowane by przy dużych spadkach temperatur zwiększyć ładowanie i utrzymać większą sprawność układu rozruchu. Jutro sprawdzę parametry w instrukcji i książce napraw, co prawda w Kamazie, ale tu chodzi o zasadę. Wiem że tam stare alternatory miał prąd ładowania 25A, nowe mają 40A, a mimo to śrubka jest nadal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No tak jak pisałem miało to za zadanie wzrost napiecia ze wzgledu na znaczne spadki napiecia zwiazane ze zmiennym warunkami eksploatowania maszyny, jazdy na światłach.

W instrukcji do T-25 pisze:

moc znamionowa prądnicy, W 700

Napiecie znamionowe prądnicy, V 14

Napięcie prądnicy przy ładowaniu akumulatora powinno wynosić 14V

W pozycji "Л" przełacznika regulacji sezonowej 13,2 - 14,1

W pozycji "З" przełącznika regulacji sezonowej 14,3 - 15,2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Hmm..to my rozmawiamy o prądnicy czy alternatorze....????

 

Mógłbym prosić jakieś Fotki??

tego ustrojstwa???

 

Zgoda pradnica jest słaba aby się wyrobiła..z mocą ale napięcie na AKU powyzej 15V to bardzo żle bo jak wyłaczy się światła to akumulatory będą piszczały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

" piszczał" akumulator zbyt duze napięcie ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A rzeczywiście źle przeczytałem chodziło ci o akumulatory, no to racja "zakwiczały" by się :):D

A mam że tak powiem rysunek tego alternatora ale nie wiem gdzie go umieścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Pisałem dokładnie jak było w instrukcji T-25, ale tam chodziło o alternator, po prostu tak jest dziwnie przetłumaczone na pradnice. A czego alternator przy 15V bedzie piszczał bo nie kojarzę??

Nic nie jest źle przetłumaczone, to i to jest prądnicą, czyli produkuje prąd. Przy niskich temperaturach te 15V nic nie zrobi akumulatorom, nawet ciepłe nie będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może i masz racje z tym że akumulatory wytrzymają w innej temperaturze. Zwłaszcza że te napiecie 15V to może być napiecie beż obciazenia żadnymi odbiornikami, a przy załączeniu czegos spadnie trochę.

No mozna przyjąć że to prądnica ale jednak jest to alternator. Prądnica jest urządzeniem jednofazowym, a alternator ma uzwojenie 3-fazowe. To może bardziej odpowiednie bedzie generator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

poprostu gdyby to był alternator -nie byłoby żadnego problemu -nadrobi straty-a pronica no cóż ani niema mocy a i wydajności też...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Może i masz racje z tym że akumulatory wytrzymają w innej temperaturze. Zwłaszcza że te napiecie 15V to może być napiecie beż obciazenia żadnymi odbiornikami, a przy załączeniu czegos spadnie trochę.

No mozna przyjąć że to prądnica ale jednak jest to alternator. Prądnica jest urządzeniem jednofazowym, a alternator ma uzwojenie 3-fazowe. To może bardziej odpowiednie bedzie generator.

Ta zwykła prądnica jest prądnicą prądu stałego, a alternator jest prądnicą prądu zmiennego i dlatego ma montowany zespół prostowniczy z 6 diód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Albo 9 diód ;)

Ale tak czy inaczej jak by tego nie nazywać to We władku zamontowany jest alternator (pradnica prądu zmiennego z zespołem prostowniczym). Bo pokażcie mi pradnice prądu stałego o takich gabarytach jak ten alternator we władku majaca 700W przy 14V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Regulacja napięcia w zależności od temperatury jest jak najbardziej uzasadniona. Ogniwo ołowiowe (a takie mamy w akumulatorach) ma charakterystykę temperaturową

3,9 mV/°C. Czyli optymalne napięcie ładowania wynosi 14,4 V przy 20°C.

Przy -20°C mamy 40 stopni różnicy więc 40 x 3,9 mV = 0,156 V O tyle trzeba zwiekszyć napięcie ładowania. Nie jest to dużo ale ruski lubią przekombinować i pewnie stąd wzięła się regulacja w ruskich alternatorach w zależności od pory roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hobbysta33    1

Trochę czasu upłynęło ale temat jeszcze jest, więc napiszę swoje doświadczenia. Elektrotech ta regulacja na regulatorze napięcia jest w altkach 700W radzieckiej produkcji, w innych pewnie też ale z takimi miałem styczność. W t25 na ustawieniu zima napięcie bez obciążenia dochodzi do 14,6V, po włączeniu całego oświetlenia -światła na H4 na przekaźnikach napięcie spada do 13,9V, natomiast na samych światłach mijania 14,2V. W pozycji lato trzeba od tych wartości odjąć ok. 0,4-0,8V. Ja mam ustawione cały rok na zimę. Te alternatory mają wg mnie zbyt duże koła pasowe, ponieważ zaczynają ładować od ok. 800obr/min. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj