Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak mocy w Fendt 309C


96 odpowiedzi na ten temat

#41 Share ZUCH1234

ZUCH1234

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Świętokrzyskie

Napisany 19 lipiec 2015 - 14:32

brak mocy w Fendt 309C

kolego autoostrowski na linke rok produkcji ciagnika 2003 r listopad



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak mocy w Fendt 309C Dzisiaj, 16:12
  •  

#42 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 15:20

brak mocy w Fendt 309C

czy coś robiłes przy nim czy kiedyś było dobrze czy takiego kupiłes bo przyczyn może być wiele niewiedząc nic i myśląc że to orginal to padly ci pompki paliwa



#43 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 15:53

brak mocy w Fendt 309C

Jeśli ciężko pali po postoju dłuższym nawet latem i przybywa oleju to na bank pompy monoblokowe do regeneracji.



#44 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 18:50

brak mocy w Fendt 309C

ZUCH1234  

Jaki silnik?

Już widzę BF4M1012EC

Po tych objawach powiem tylko tyle szykuj 12tyś

Z falowaniem mozna powalczyć dropem. z cięzkim paleniem rozrusznikiem ale brak mocy na zmimnym cięzkie palenie i falowanie świadzcy raczej o żuzytym układzie wtryskowym chociaż zdiołbym dekiel i odkręcił przewody paliwowe zaglądając przy kręceniu rozrusznikiem do zakroplonych wtryskiwaczy. Wyjmij też cewkę gaszenia i odpal bez niej sprawdż obroty podczas kręcenia  rozrusznika. Silnik zgasisz na regulatorze drugą wajchą.

 

hubertuss

Ta...... W życiu w układzie PLD czy też jeżeli wolisz z Angielska EUP w Deutzu nie przybędzie oleju.

 

autoostrowski

Może i świnią nie przeskadza ale ja mam problem ze zrozumieniem textu. Ale zawsze świni sie można podpytać :)

A cewka nie w kazdym silniku jest podłączona.


Edytowany przez Laval, 19 lipiec 2015 - 19:32.


#45 Share kp38

kp38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 19 lipiec 2015 - 19:34

brak mocy w Fendt 309C

A ja tak myślę że on swoją moc już u niemca zostawiał :)



#46 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 19:40

brak mocy w Fendt 309C kp38

Jak by stracił kompresję to by na turbiny nie zarobił. Chociaż pomiar dla pewności się by przydał.

ZUCH1234

Ile motor ma godzin?



#47 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 19:56

brak mocy w Fendt 309C

kolego laval ty rozumiesz co ja pisze tylko napisz wyraznie że z takim zaworkiem się jeszcze nie spodkałeś, to żaden wstyd .

 

z tą cewką to ja wiem tylko moje pytanie było inne kiedy on ma dawkę wzbogaconą jak cewka jest odpięta czy jak idzie na nią napięcie

jak nie wiesz nic się nie dzieje to też nie wstyd ,tu raczej wszyscy pytają a jak ktoś coś wie to miło sie dowiedzieć ,wiem że coś sie orientujesz ale niepotrafisz powiedzieć tego niewim przecierz w serwisie wszystkiego też nie wiedza.



#48 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 20:20

brak mocy w Fendt 309C autoostrowski

Nie wiem jak ci to  wytłumaczyć z tym zaworkiem patrzem się na konstrukcję i widzę. że po wtrysnięciu paliwa zawór się zamyka i nie pozwala cofną się ON z powrotem do sekcji. A wstydu mi nie zrobisz bo szkoleniowo ostatni raz 18 lat temu W centrum szkoleniowo serwisowym Deutza w Koloni miałem okazję rozbierać dla przypomnienia tą sekcje i składadać przy okazji szkolenia na silnik 2011 który w począdkowej serii miał takie same konstrukcyjnie pompki wtryskowe jak seria 1011F.

A co do cewki dawki rozruchowej w 1012/13 to były dwa zalecane sposoby jej podłączenia. Albo dostawała napięcie razem z KL50 albo był wstawiany dodatkowy przycisk z KL 15.Tam wystarczy impuls którzy po rozblokowaniu listwy przez cewkę gaszenia przesówał całą płetwę w regulatorze co powodowało że spręzyna na listwie wychodziła do końca i ten stan utrzymawał się albo do zadziałania cewki gaszenia albo do zapalenia silnika i do cofnięcie listwy przez regulator i zblokowaniu listwy w polożenie robocze. Jak usuniesz płetwę to masz cały czas wzbogacona dawkę co objawia się przy dodaniu gazu sporym dymem z niespalonej sadzy. Drobne korekty mozna zrobic na samej płetwie masz tam  impul i pitogtamy  + i -.



#49 Share ZUCH1234

ZUCH1234

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Świętokrzyskie

Napisany 19 lipiec 2015 - 20:20

brak mocy w Fendt 309C

motor miby ma 4400 mtg ale był cofniety licznik . obroty czasem faluja jak jest rozgrzany a czasem nie . ciezko pli tylko jak temp spadnie ponięj 5  co by wygladało jak by sie swiece spaliły bo gdy przekrecam kluczyk swieci sie kontrolka od swiec mierzyłem napiecie a ono praktytcznie nie spada .

 

Jeden fachura doradził mi zebym zdioł ten dekielek przy pomnie z taka rurka i zobaczył czy ta membrama nie jest peknieta , jest cała i wepchnołem ją kilka razy zeby zobaczyć czy nie jest popękana , zakreciłem od nowa zapaliłem i przez jakiś czas od razu miał kopa a teraz juz nie trzeba chwile poczekac



#50 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 20:40

brak mocy w Fendt 309C

Ten silnik pali jak sprawny i bez świec. A świece zawsze można sprawdzić. Rozpiąć z oczek i na amperomierz. Jak rurka i przy jakiej pompie? przeciez tam masz PLD.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak mocy w Fendt 309C Dzisiaj, 16:12
  •  

#51 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 20:52

brak mocy w Fendt 309C

kolego laval z cewką rozumię i to właśnie chciałem się dowiedzieć i dzięki Ci za to .

lecz z tym zaworkiem ciągle się z tobą nierozumię to co ty mi opisujesz to ja wiem i to jest bardzo prosty i najczęściej występujacy zaworek w pompiue wtryskowej bosch  a o ten co ja pytam to tak jak byś w tym trzpieniu co jest ze storzkiem uszczelniającym jest dziurka i jeszcze jak by 1cm wyższy ponad ten standardowy i od gury zaprasowany tak jak by w srodku jeszcze coś było np.malutki śrut i sprężynka ale to tylko muj domysł jeśli masz takie dojścia do serwisówki to dobrze było by wiedzieć może jeszcze komuś się przyda bo z tymi silnikami my rolnicy mamy problemy to nie prosty silnik mwm który był niezawodny.

do kolegi zuch sprawdzenie świec polega nie na sprawdzeniu czy spada napięcie ja ci dam 100 procętową metodę weś kawałek kabla do plusa aku poodkręcaj kabelki ze świec i kablem od aku pocieraj o kable od świec mają lekko iskrzyć jeśli brak reakcji świeca padnięta .

odnośnie sprawdzenia membrany jest kilka metod nigdy nierób więcej ta jak dotąd niepotrzebnie rozbierasz najprostrza metoda itutej mnie wyśmieją ale na przyszłość będziesz wiedzial normalnie załóż szczelnie wężyka gumowego i gębą spróbuj dmuchnąć lub zassać jak wolisz ma być totalnie szczelne.

 



#52 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 19 lipiec 2015 - 21:02

brak mocy w Fendt 309C

Świece sa połączone równolegle więc i tak musisz rozpiąć. A czasem zdarza się że ma zwarcie więc iskrzy jak......... A nie działa. Więc z kabelkiem też  trzeba mieć wyczucie.A może byc też przepalonia i nie pobierać tyle prądu co trzeba czyli mieć znacznie mniejszą moc grzewczą.

A problemy z silnikiem serii 1011 biorą się najczęscie z zaniedbań eksploatacyjnych i z tanich remontów u Zdzicha w stodole który nie potrafi prawidłowo rozrządu złożyc. A w tym silniku nie ma znaków ani klinóe na koła. producent przewidział zupełnie inną procedurę której domorosli mechanicy nie znają. A i pompki wymagają ustawienia a nie włożenia na pałę. Blok po obróbece też musi byc wyczysczony prawidłowo przez otwarcie wszystkich zatyczek a nie tylko przedmuchany. To póżniej wychodzi w eksploatacji.


Edytowany przez Laval, 19 lipiec 2015 - 21:07.


#53 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 21:26

brak mocy w Fendt 309C

najpierw nięch sprawdzi tak jak pisałem bo to i tak dużo jak na jeden raz znam te procedury co piszesz ale  z tym zaworkiem cię jaszcze pomęcze wiesz czy nie .

1011 nie piszemy o zeniach itd a znaki kolego to on ma gorzej z serja 1012 ale to już odbiegamy od tematu.

ale kolego na temat włożenia pompek też miał bym pytanie jaki kąt wtrysku jest w 1011 a jaki 1012 tylko nie pisz że deutz przewiduje na to szablony itd bo to  jest dopiero metoda o wiele gorsza niż u zenia bo taka metode stosują tylko teoretycy a mechanicy ktorzy znają sie na robocie zrobią to bez szablonu a serwis bez szablonu siada i płacze.



#54 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 07:40

brak mocy w Fendt 309C autoostrowski

To wskaż mi znak w silniku 1011 i pochodnych np. w tej książce.

Załączony plik  WM 1011.jpg   33KB   0 pobrań

A seria 1012/13 i pochodne jak najbardziej mają znaki też ci pokazać książkę?

Kompletny zaworek masz na zdjęciu.  Na więcej części sie  to nie rozbiera. I taki przychodzi.

Załączony plik  Zaworek.jpg   14,05KB   2 pobrań

Sekcję na kolejnym

Załączony plik  Sekcja.jpg   8,1KB   0 pobrań

Kont wtrysku  masz podany na tablicce znamionowej silnika. Jest różny dla róznej mocy i specyfikacji silnika tu 1011 zdjęcie tabliczki 1012/13 tez chcesz?

Załączony plik  Kont wtrysku.jpg   12,71KB   0 pobrań

A szablon to się przydaje w silniku 2011 i tak wygląda.

Załączony plik  Szablon.jpg   5,51KB   1 pobrań

Ale nie jest niezbedny wystarczy zmierzyć wycięcia więc nie pierdziel głupot że wyszkolony servisant bez tego siedzi i płacze.

Bo siedzi i płacze Zenek w stodole jak to włożyć i wkłada na pałę.

A ustawia się prosto kąt zapłony na pasku rozrzadu, kołkujesz listwę pompki na znaki i też kołkujesz wsadzasz dokreceasz i są. Wcześniej dokonujesz pomiaru popychacza i liczysz z wzoru uwzględniają przy tym predkośc obrotową silnika wysokośc podkładki.



#55 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 09:51

brak mocy w Fendt 309C

Co do sprawdzenia świec kabelkiem to nie jest metoda 100 %. Jak piszą wyżej są różne przypadki. Czasami nawet miernik zawodzi. Miałem taki przypadek Co prawda w spirinterze ale nawet miernik pokazywał wartości w normie a świeca nie działała. Zresztą przy tych temperaturach nie ma to znaczenia. Sprawny silnik z bezpośrednim wtryskiem powinien palić nawet do -5 spokojnie.

Co do samych silników z pld. To naprawa w domowym zakresie nawet dla mechanika teoretyka, który zna się na rzeczy jest trudna. Dobór podkładek ustawienie pomp bez wiedzy i choćby możliwości doboru podkładek jest trudne. Miałem ciągnik z silnikiem same-deutz na pld. O ile regeneracja pomp kosztowała mnie po 550 od sztuki plus jedna nowa Boscha za 1450 netto. To z włożeniem tego i ustawieniem miałem spore problemy. Niby jakoś to chodziło. Ale na zimnym silniku było widać że nie tak. A raczej słychać.

@Laval czy to prawda, że w tych silnikach można ustawiać pompy w oparciu o pomiar temperatury spalin danego cylindra? Nie chodzi mi o podkładki tylko obroty (regulację) każdą z pomp wokół jej osi.



#56 Share ZUCH1234

ZUCH1234

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Świętokrzyskie

Napisany 20 lipiec 2015 - 12:37

brak mocy w Fendt 309C

Świece to najmniejszy problem co doradzicie z tymi falujacymi obrotami i brakiem mocy przez jakis czas



#57 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2015 - 14:57

brak mocy w Fendt 309C

pełny szacun kolego laval z tym kątem ale jak jest na tabliczce w 1012e z tym kątem

a  z zawirkiem to i może w 1011t jest taki jak pokazujesz ale ten typ doskonale znam i rozumię ale w 1011f jest całkowicie inny i to jest właśnie moja wielka niewiadoma nie obraż sie ale i ty raczej się z tym jeszcze nie spodkałeś a masz dojście widzę dobre do serwisówek miło było by wiedzieć i dla mnie i dla ciebie na przyszłośc.

 

kolego hubertuss jest wiele metod sprawdzania ja opisałem najprostrzą dla rolnika chcąc pisać o wyjątkach iprzypadkach to można książkę napisać.

 

odnośnie falujących obrotów i braku mocy moga być to pompki ale to jest dość skąplikowane dla zwykłego rolnika najpierw jeśli możesz sprawdz ciśnienie sprężania bardzo proste a coś powie ostanie silnika



#58 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 18:10

brak mocy w Fendt 309C hubertuss

Nie nie w tych silnikach. Natomiast po pomiarze temperatury  spalin obliczasz moc slinika.

Ogólnie w tych silnikach ustawianie pompek jest dość proste ( jak ktoś wie jak ) Co prawda przy wkładaniu omijam procedury serwisowe bo nie są najlepsze a swme trymowanie też robię inaczej ( znacznie szybciej i tak samo skutecznie) ale to już lata praktyki mnie tego nauczyły.

A swiece tak jak pisałem sprawdza się amperomierzem a w nowszych silnikach  głównie w samochodach trzeba też użyć omomierza bo wystarczy czasem odchyłka o 5omów i sterownik sypie błedami świec.

autoostrowski

W 1011F jest taki sam zaworek mam jeszcze nie wyrzycone na złom wszystkie rodzaje pompek do serii 1011 i dalszych.

Pozatym ten kont wrtysku to nie jest ci do niczego potrzebny w silnikach  układem PLD.

 

ZUCH1234

Pisałem ci pobaw sie dropem i sprawdż to wszystko to co ci napisałem bo zaczynasz się kręcić w kółko a nic nie sprawdziłeś.

Żeby coś naprawić trzeba zdiagnozować a nie siedzieć na forum i tylko pisać. Instrukcje dostałeś.



#59 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2015 - 18:37

brak mocy w Fendt 309C

panie laval owszem jestem tak nauczony i moja metoda jest niezawodna ale na tabliczce 1012e mam kąt coś takiego 0.08C jak to rozumięć.

 ciągle odnośnie tego zaworka pytam ciebie bo raczej niema nikogo na forum co zna temat tak jak ty jakie dane z tabliczki by cię jnteresowały byś rozgryzł temat silnik mam w ładowarce atlas z 2000r i takie nietypowe zaworki właśnie czy tabliczki z pomp coś by pomogły ale to już bosch a ty jesteś mocny w deutz .

 

trymowanie to jnaczej ustawianie dawki paliwa czy co bo ja też mam swoje metody, a widziśz i ty też omijasz procedury serwisowe bo nauczył cię starszy fachura niemiecki , więc nie mów że kąt wtrysku jest mi niepotrzebny bo to też jest podstawa by ominąć niektóre procedury serwisowe a dokladność i pewność ustawienia jest na 100procęt więc nie musimy sami siebie sprawdzać jak kolega wyżej pisał że ma kłopoty i jakoś tam chodzi.

 

kolego nie wiem czy przy świecach sterownik widzi tak male odchylki tego nie doświadzyłem ale w poduszkach czasami 1om to już świeci czerwono jak zwykle uciekam od temat tego nie rozwijajmy.

 

znaki w 1011 to kołkowanie ito miałem na myśli.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak mocy w Fendt 309C Dzisiaj, 16:12
  •  

#60 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 19:13

brak mocy w Fendt 309C

Zrób zdjęcie tabliczki i wstaw. Tak jak pisałem kont w silnikach z PLD do niczego nie potrzebny bo to załatwia rozrząd z którego są napedzane pompki a w 1012 masz na kołach zebatych. Podkładki dobierasz  by ten kont ustawić dokładnie i do tego są potrzebne kody EP z tej tabliczki. Trymowanie to obrót elementu tłoczącego w lewo i w prawo tak samo jak sekcje w zwykłej pompie wtryskowej by uzyskać prawidłową dawkę.  Procedury wkładania pompek w tym silniku omijam bo fabryczna była bardziej na czuja a moja jest niezawodna i nie ma mozliwości pogięcia listwy jak w procedurze serwisowej. Co do trymowania to procedura fabryczna jest bardzo czasochłonna więc wypracowałem sobie swoją znacznie szybszą i tak samo dokładną. I nikt mi ich nie pokazywał opracowałem je sobie sam i to dobre 10lat temu a silniki 1012/13 nie posiadają zaworków w pompkach.

A dla mnie znaki to znaki są i na nie ustawiasz a 1011 kołkujesz i ustawiasz. Chociaż już wielokrotnie poprawiałem pasek w takich silnikach po psełdo fachowcach co się w necie naczytali jak to się robi. Ale rolka najczęsciej wstawiona odwrotnie a korekcji na uciąg paska i zapłon brak.



Podobne tematy mocy fendt 309c