Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator


65 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 21 styczeń 2013 - 12:30

Alternator Nie każdy mechanik dobrze robi elektrykę, szczególnie radziecką. Jak się samemu nie zrobi to nie będzie dobrze. A regulatory wewnętrzne lubią się psuć

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator Dzisiaj, 19:19
  •  

#22 Share pawnic4

pawnic4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogwizdów Małopolska
  • Zainteresowania:Władimirec T25Aw trakcie Modernizacji Władimirec T25A 1995r po tuningu i Bizon Rekord w trakcie modernizacji

Napisany 21 styczeń 2013 - 12:37

Alternator mowy alternator i mi nie ładuje
Wladimirec T25A tuning 1995r

#23 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2013 - 12:53

Alternator A czym się rożni elektryka rosyjska od innej?
Stary alternator był taki sam? Co tu można źle podłączyć zamieniając na identyczny?

"Nowy" co to w dzisiejszych czasach znaczy?

#24 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2013 - 13:12

Alternator Stare alternatory miały 5
wyjść i wszystkie przekaźniki pod deską rozdzielczą a te co są stosowane do tej pory to były produkowane chyba dopiero po 84 roku.A co do że nowy nie ładuje to żadna filozofia.Mnie się znudziło zakładać tych ruskich wynalazków i 15 lat mam od malucha założony i nic się nie dzieję.Teściowi też nie dawno zakładałem do nowego bo się pierdzieliło ładowanie i teraz ładuję aż miło.

#25 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2013 - 13:48

Alternator Były alternatory 6 diodowe z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem lądowania, ale co ma to wspólnego z tym tematem skoro kolega ma ciągnik z 1995r.
A tam na pewno były alternator 9 diodowy, więc nic innego nie kupi jak taki sam, wiec jak można źle podłączyć 2 przewody, które mają końcówki o różnych średnicach.

#26 Share pawnic4

pawnic4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogwizdów Małopolska
  • Zainteresowania:Władimirec T25Aw trakcie Modernizacji Władimirec T25A 1995r po tuningu i Bizon Rekord w trakcie modernizacji

Napisany 22 styczeń 2013 - 17:11

Alternator Już zrobiłem założyłem nowy regulator napięcia i ładuje na max gaz 14 v sprawdzone miernikiem i jest git po odpaleniu skazówka na amperomierzu idzie na +30 poładuje i wraca na 0 i jest git :D :D :D
Wladimirec T25A tuning 1995r

#27 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2013 - 17:53

Alternator To dobrze że działa.
Tylko tak na przyszłość pomiaru napięcia lądowania dokonuje się na całym zakresie obrotów silnika pod i bez obciążenia w tedy można dopiero cieszyć się z sukcesu.
Ładowanie mierzyłeś na akumulatorach?

#28 Share pawnic4

pawnic4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogwizdów Małopolska
  • Zainteresowania:Władimirec T25Aw trakcie Modernizacji Władimirec T25A 1995r po tuningu i Bizon Rekord w trakcie modernizacji

Napisany 22 styczeń 2013 - 18:06

Alternator tak na wszystkich obrotach silnika :D
Wladimirec T25A tuning 1995r

#29 Share zubi1990

zubi1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:SPYTKOWICE
  • Zainteresowania:rolnictwo ,mechanika, straż pożarna, i wiele wiele innych

Napisany 01 kwiecień 2013 - 13:04

Alternator koledzy podpowie ktoś jak sprawnie podłączyc alternator zamiast prądnicy alternator nowy elektrona ma 3 wyjćia oznaczone :
"+"
B
i taki symbol pi z dwoma kreseczkami
władka mam t25a2 z 1978 r

#30 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 kwiecień 2013 - 14:07

Alternator Zamiast jakiej prądnicy?
Tam na pewno był alternator 6 diodowy.
Jaki dokładnie ten nowy alternator, jakieś zdjęcie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator Dzisiaj, 19:19
  •  

#31 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 01 kwiecień 2013 - 19:37

Alternator W starszych T-25 był alternator, ale bez regultaora. Regulator ładowania był w kabinie. Może chodzi o ten stary typ alternatora. Teraz można kupić tylko ten nowy typ (chyba).

#32 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 01 kwiecień 2013 - 20:13

Alternator Jak kupowałem nowego altka do swojego Władka to właśnie był tylko jeden rodzaj. Co ciekawe ten nowy nie ma już regulacji Lato/Zima

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#33 Share zubi1990

zubi1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:SPYTKOWICE
  • Zainteresowania:rolnictwo ,mechanika, straż pożarna, i wiele wiele innych

Napisany 01 kwiecień 2013 - 21:03

Alternator witam ten mój altek to taki jak z aukcji
http://allegro.pl/al...3079246521.html jak go podłączyć kable są czerwony gróby to chyba +
czarny gróby?
niebieski ?
i chyba zielony z tym że niebieskie są dwa kable

#34 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 kwiecień 2013 - 22:45

Alternator Przydało by się zdjęcie alternatora z tyłu bo nie wiem co to za znaczek Pi z dwoma kreseczkami. A ten nowy może być np. od MTZ. Niby nie ma różnicy, ale są niepotrzebne wyjścia takie jak obrotomierz B.
Masz +, Ш, B.
Stary regulator i przekaźnik kontrolki ładowania możesz już wyrzucać.

#35 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 01 kwiecień 2013 - 23:03

Alternator Zubi1990 , z Twojego opisu wynika, że kupiłeś alternator bez regulatora (z płaską pokrywą i 3 śrubkami:
-gruba śrubka do grubego czerwonego (+ czyli ładowanie),
-środkowa (prawdopodobnie) do kontrolki, w moim egzemplarzu schematu jest przewód niebieski (rocznik 1986),
-ostatnia śrubka: (Twoje jakby 'pi' z dodatkową nóżką) to sygnał z regulatora napięcia w kabinie. Prawdopodobnie będziesz musiał dołączyć do tego alternatora coś takiego: http://allegro.pl/re...3116281568.html .

Masz blokadę rozruchu? pewnie nie działa, to 2 kable niepotrzebne. Oryginalnie był u Ciebie podobny alternator, tylko miał więcej śrubek.


Znalazłem schemat Twojego rocznika:
-przewód zielony to sygnał z regulatora w kabinie
-2 niebieskie idą do przekaźnika blokady rozruchu
-w czarnym powinna być masa dodatkowo połączona z obudową regulatora napięcia w kabinie.

U Ciebie kontrolka ładowania jest sterowana właśnie przekaźnikiem.

Zamotałem, ale myślę, że pomogłem

Jak coś to mam oryginalny opis wymiany alternatora na nowy typ (dokładany przez fabrykę po '85 roku), który dostałem z książkami od T25

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#36 Share zubi1990

zubi1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:SPYTKOWICE
  • Zainteresowania:rolnictwo ,mechanika, straż pożarna, i wiele wiele innych

Napisany 03 kwiecień 2013 - 21:48

Alternator kolego czyli tak czerwany +
te dwa niebieskie to podłączać do srodkowego?
a czarny do masy{do mojego PI z nóżką }
dobrze myślę?

#37 Share szkodnik14

szkodnik14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:stg

Napisany 03 kwiecień 2013 - 22:03

Alternator ja mam od golfa II 1.6 d i nie mam zadnego regulatora bo ma razem ze szczotkotrzymaczem i tylko robisz kabel do kotrolki np taki http://moto.allegro....3149139345.html

#38 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2013 - 22:13

Alternator Kolego trochę za późno ta rada skoro alternator już kupiony. To w końcu ma ten regulator czy nie? :)

@zbyszekbrzuze zgadza się zamotałeś. ;) To w końcu jak ma to podłączyć?
Po co mu nowy regulator skoro ten z linku jest odpowiednikiem tego starego który ma w ciągniku. A nowy alternator ma regulator wbudowany, tak przynajmniej twierdzi sprzedawca.

@zubi1990
Źle myślisz.
Dlaczego czytasz wybiórczo?
Gdzie zdjęcie tyłu alternatora?

#39 Share szkodnik14

szkodnik14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:stg

Napisany 03 kwiecień 2013 - 23:04

Alternator kup uzywany od golfa II i nie bd sie wiecej denerwowal

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator Dzisiaj, 19:19
  •  

#40 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 11:53

Alternator Polecam też od poloneza oraz fiata 125p,posiadam taki już 6 lat i żadnych problemów z nim nie ma,jedynie trzeba dodać tulejkę pod mocowanie,koszt takiego max 50 zł na złomowisku,
Pozdrawiam Mikua

Podobne tematy alternator