bartekm66

licznik motogodzin obrotomierz zetor serii 50xx- 70xx

Polecane posty

bartekm66    26

witam

mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045

otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony

czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku

miał ktos taki przypadek ???

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak naliczania motogodzin przy jednoczesnym pokazywaniu obrotów zdarza się często: na 10 przypadków - 7 to wina prądniczki, uszkodzony jest mechaniczny przerywacz (praktycznie nie do naprawy). W opisanym przypadku raczej winny jest silniczek krokowy w obrotomierzu albo uszkodzone plastikowe rolki licznika. Można spróbować je naprawić - gorzej nie da się zepsuć - natomiast nowy licznik to ok. 350zł (prądniczka ok.230).

Przed ew.zakupem warto sprawdzić, który element jest uszkodzony - albo u elektryka albo u życzliwego sąsiada podłączyć swój wymontowany licznik do jego kostki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

Witam

Jak w wiekszości zetorów w moim także nie działa obrotomierz

mgt nalicza ale wskazówka leży martwa

napiszcie jak mam sprawdzić prądniczkę a jak zegar?

na prądniczce ma byc napięcie i wzrastać z obrotami silnika??

przy zegarze mam kostkę na 4 piny niebieski plus szary zielony i biały

podawałem masę na zielony i na biały kabel ale nic sie nie dzieje

czy tam trzeba podać ,,+'??

proszę o jakieś rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

poszukaj -wiele razy to bylo opisane- nie tylko ty miales taka usterke, zreszta jest odpowiedni dzial do tego typu pytan, kable moga byc rozne ale przewaznie masa jest szara,a 3 kable poprzestawiac to chyba nie problem.jak dobrze pamietam podwojne maja byc na jednym poziomie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

kable zamieniałem przy tachoprądniczce i nic sie nie dzieje...

możę jakiś link do innych tematów bo jakoś nic nie moge znaleźdź:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa .Jeżeli nie wiemy czy silniczek krokowy w zegarze mtg. jest sprawny to należy zrobić tak jak opisałem wyżej lub gdybyśmy mieli rozebrany zegar to z silniczka wychodzą 3 kable,które podłączamy następujaco: czetwony do+,niebieski do-,zielony impulsowo do-.Potrzeba 3 ujemnych impulsów na jeden pełen obrót .Gdyby ktoś miał przepalony silniczek krokowy to istnieje możliwość przewinięcia go,potrzeba tylko250 mb.drutunawojowego ogrubości 0,12mm.i odrobinę doświadczenia jak połączyć uzwojenia.Może jak to potem wstawię schemat jak to nawinąć gdyby ktoś był zainteresowany.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

ale w nowszych zegarach silniczek jest inaczej sterowny ; trzy przewody ,do jednego idzie plus a do dwóch na zmianę minus , ale to przy prądniczkach bez impulsatora ( na dwa przewody )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilkliza    0

Witam, mam problem. Pewnie już nieraz gdzieś na forum była o tym mowa ale jakoś nie mogę znaleźć. W moim zetorze 5211 nie działa obrotomierz. Licznik motogodzin pracuje natomiast wskazówka obrotomierza nie działa. Czy to oznacza niesprawność samego obrotomierza czy prądniczki? pytam bo te dwie rzeczy sporo kosztuję i nie chce na darmo generować sobie kosztów. Proszę o podpowiedz w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58

prądniczka, ta przy silniku daje sygnał na obrotomierz i licznik motogodzin. jak nawala licznik motogodzin to wina leży po stronie blaszki która się wyrabia na trybach, czy jakoś tak.

natomiast można jeszcze sprawdzić styki przy obrotomierzu czy nie zaśniedziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilkliza    0

Styki nie są zaśniedziałe. Licznik motogodzin bije normalnie. Nie działa tylko wskazówka obrotomierza. ... Jest jakiś sposób by sprawdzić czy to wina prądniczki czy licznika.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58

moim zdaniem skoro licznik mtg bije normalnie, to znaczy że prądniczka jest sprawna, a wina leży po stronie obrotomierza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Naprawdę? A jak Ci powiem, że za obrotomierz i licznik odpowiadają dwa różne układy w prądniczce to co Ty na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58
Napisano (edytowany)

to ja na to powiem że ze specem nie będe się kłócił bo pewnie masz racje. z tym że licznik kosztuje ok 350zł, a prądniczka 100 mniej. więc najlepiej sprawdzić czy układ od licznika daje impuls. chyba że jest inny sposób na diagnoze, to chętnie go poznam

Edytowano przez daro189

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy sprawdzić napięcie wyjściowe prądniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

silniczek krokowy w zegarze mtg.

Jak żyję nie widziałem jeszcze silnika krokowego w tym ciągniku. Ty wiesz w ogóle jak trzeba sterować silnik krokowy? Poza tym silnik krokowy ma minimum 4 wyprowadzenia, ponieważ ma dwa uzwojenia i każde ma wyprowadzony początek i koniec. Nie wspominam tu o silnikach unipolarnych, które mają 6 wyprowadzeń... Więc na przyszłość nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

Ty "elektortechnik "się tak nie unoś . To nie forum ekspertów od elektroniki ,tylko użytkowników ciągnika Zetor . Każdy wie o co chodziło koledze "zmechanizowany" i nikogo nie wprowadził w błąd . Lepiej nazwij ten silniczek po swojemu bo twój post niczego NIE WNOSI do dyskusji !!

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To oświeć mnie kolego Elektrotechnik jak się ten silniczek nazywa jeśli wiesz o czym piszesz.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

jak byś chciał ,to mam nowy licznik z działającym tylko obrotomierzem - potrzebowałem z niego silniczka krokowego,którego właśnie wymontowałem >Wystarczy przerzucić z tego który masz . Sprzedam za rozsądną kwotę :rolleyes:

A ty elektrotechnik jesteś taki pewien ,że masz rację ? Może kolega ma licznik i prądniczkę nowego typu gdzie za obroty i motogodziny odpowiada jeden układ w prądniczce ?

post-169-0-93864600-1391673884_thumb.jpgpost-169-0-87321500-1391673851_thumb.jpg

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik synchroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym. Odmianą silników synchronicznych sa silniki krokowe lub impulsowe które mają zastosowanie w zegarach elektronicznych. Tak więc średnio się popisałeś. Poza tym trochę Ci się silnik bipolarny z unipolarnym pomieszał.Więc radzę się doedukować. :)

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj