Zaloguj się, aby obserwować  
kogut83

Posiadam prawo jazdy kategorii B i C jakimi zestawami mogę kierować

Polecane posty

wotomek    0

Panowie głupstwa wypisujecie. Na kategorii B+E można jeździć zestawem nawet 15 ton! Sam takim zestawem jeździłem (ciągnik siodłowy z naczepą - DMC zestawu 11990 kg).

2190kg masa własna ciągnika + 9800kg DMC naczepy, masa własna naczepy 2000kg, ładowność naczepy 7800kg. DMC ciągnika to 3490kg, a więc nie przekracza 3,5 tony i do prowadzenia takiego zestawu wystarczy B+E. Używałem tachografu cyfrowego, karty kierowcy, byłem wielokrotnie kontrolowany przez policję, ITD w kraju i za granicą. DMC takiego zestawu zależy od możliwości konstrukcyjnych ciągnika i naczepy (naciski na osie i nacisk na siodło). Nie piszcie głupot że kategoria B+E to maksymalnie 7 ton DMC!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polus0    16

Oj, zabłysnąłeś. Od kiedy kategoria B dopuszcza jazdę ciągnikiem siodłowym? Chyba że na traktor włożysz siodło :/ B+E to jest DO 7ton DMC !!

 

P.s. Jeszcze jedno pytanie: co masz wpisane w dowód: samochód osobowy, czy samochód ciężarowy??

Edytowano przez Polus0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

Panowie głupstwa wypisujecie. Na kategorii B+E można jeździć zestawem nawet 15 ton! Sam takim zestawem jeździłem (ciągnik siodłowy z naczepą - DMC zestawu 11990 kg).

2190kg masa własna ciągnika + 9800kg DMC naczepy, masa własna naczepy 2000kg, ładowność naczepy 7800kg. DMC ciągnika to 3490kg, a więc nie przekracza 3,5 tony i do prowadzenia takiego zestawu wystarczy B+E. Używałem tachografu cyfrowego, karty kierowcy, byłem wielokrotnie kontrolowany przez policję, ITD w kraju i za granicą. DMC takiego zestawu zależy od możliwości konstrukcyjnych ciągnika i naczepy (naciski na osie i nacisk na siodło). Nie piszcie głupot że kategoria B+E to maksymalnie 7 ton DMC!

 

my tutaj rozmawiamy o przyczepach i jest tak jak już wcześniej pisałem dmc max 7t Ty piszesz o naczepach a kodeks stanowi, że

Art. 62.

 

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

  1. samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
  2. samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %;
  3. motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

 

Więc może i tak być jak piszesz szczerze mówiąc nigdy się nad taką sytuacją nie zastanawiałem ale w sumie jest to możliwe, przepisy tego nie zabraniają wg mnie...

pozdrawiam


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Panowie głupstwa wypisujecie. Na kategorii B+E można jeździć zestawem nawet 15 ton! Sam takim zestawem jeździłem (ciągnik siodłowy z naczepą - DMC zestawu 11990 kg).

2190kg masa własna ciągnika + 9800kg DMC naczepy, masa własna naczepy 2000kg, ładowność naczepy 7800kg. DMC ciągnika to 3490kg, a więc nie przekracza 3,5 tony i do prowadzenia takiego zestawu wystarczy B+E. Używałem tachografu cyfrowego, karty kierowcy, byłem wielokrotnie kontrolowany przez policję, ITD w kraju i za granicą. DMC takiego zestawu zależy od możliwości konstrukcyjnych ciągnika i naczepy (naciski na osie i nacisk na siodło). Nie piszcie głupot że kategoria B+E to maksymalnie 7 ton DMC!

masz rację tylko nie ciągnik siodłowy tylko ciągnik +siodło i możesz ciągnąc tyle ile masz na haku uciągu bez ograniczeń zawartych w przepisach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Panowie głupstwa wypisujecie. Na kategorii B+E można jeździć zestawem nawet 15 ton! Sam takim zestawem jeździłem (ciągnik siodłowy z naczepą - DMC zestawu 11990 kg).

2190kg masa własna ciągnika + 9800kg DMC naczepy, masa własna naczepy 2000kg, ładowność naczepy 7800kg. DMC ciągnika to 3490kg, a więc nie przekracza 3,5 tony i do prowadzenia takiego zestawu wystarczy B+E. Używałem tachografu cyfrowego, karty kierowcy, byłem wielokrotnie kontrolowany przez policję, ITD w kraju i za granicą. DMC takiego zestawu zależy od możliwości konstrukcyjnych ciągnika i naczepy (naciski na osie i nacisk na siodło). Nie piszcie głupot że kategoria B+E to maksymalnie 7 ton DMC!

 

Napisałem maila do ITD aby to oni pomogli w tym temacie :czytaj podkreślone

info@gitd.gov.pl pisze:Szanowny Panie,

Zgodnie z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. nr 30, poz. 151 ze zm.):

Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

6) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4 250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2 („Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy”),

d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

12) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t.

3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:

2) kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E i D+E uprawnia do kierowania zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami).

Główny Inspektor Transportu Drogowego nie jest organem upoważnionym do wydawania wiążącej interpretacji przepisów prawa, w związku z czym powyższa odpowiedź ma charakter jedynie informacyjny.

Z poważaniem,

Aleksandra Kobylska

Wydział Informacji i Promocji

Information and Promotion Unit

Gabinet Głównego Inspektora

General Inspector’s Cabinet

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

No to Ci odpisali... Jak zatrzymają do kontroli to potrafią przepisy zinterpretować i wystawić mandat, a jak się o coś zapytać to już nie potrafią. A ja mam pytanie z innej beczki: Czy samochodem osobowym (mając kategorie B+E) o masie 1500kg moge ciągną PUSTĄ lawetę (o masie własnej powiedzmy 700kg), która w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane 2200kg DMC? Czy można czy nie, a jeśli można to czy wystarczy kategoria B do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

A poczytać wcześniejsze posty ZE ZROZUMIENIEM to nie łaska? jest wszystko opisane...


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

No to zacytuj te wcześniejsze posty, gdzie jest tak ładnie WSZYSTKO opisane na temat moich pytań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

post 32 napisany przeze mnie albo post 55 napisany przez s-piotra


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czyli nie liczy się tu masa rzeczywista ani własna, tylko DMC wbita w dowodzie? Troche bez sensu, aby ciągnąć pustą lawete potrzebuje auta 2,5 tony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

zaraz pewnie będzie pytanie czy na kat. B można jechać z przyczepą o masie własnej np. 700 kg, DMC 2200, ale załadował ją tylko trochę i masa rzeczywista zestawu nie przekracza 4250 kg. Nauczcie się czytać ze zrozumieniem wreszcie, i czytać to co było już wcześniej napisane.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Po to ITD ma wagi, aby to sprawdzać, a w niektórych miejscach wagi są już w asfalcie. Chyba nie sądzisz że gdy zestaw przekracza dopuszczalną masę to IDT uwierzy Tobie na słowo czy na DMC w dowodzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Panowie głupstwa wypisujecie. Na kategorii B+E można jeździć zestawem nawet 15 ton! Sam takim zestawem jeździłem (ciągnik siodłowy z naczepą - DMC zestawu 11990 kg).

2190kg masa własna ciągnika + 9800kg DMC naczepy, masa własna naczepy 2000kg, ładowność naczepy 7800kg. DMC ciągnika to 3490kg, a więc nie przekracza 3,5 tony i do prowadzenia takiego zestawu wystarczy B+E. Używałem tachografu cyfrowego, karty kierowcy, byłem wielokrotnie kontrolowany przez policję, ITD w kraju i za granicą. DMC takiego zestawu zależy od możliwości konstrukcyjnych ciągnika i naczepy (naciski na osie i nacisk na siodło). Nie piszcie głupot że kategoria B+E to maksymalnie 7 ton DMC!

A ja dopytałem jeszcze raz ITD

:Szanowny Panie,

 

Słowem uzupełnienia dodam, iż ustawa o kierujących pojazdami regulująca tę kwestię weszła w życie w dniu 19 stycznia br. Wcześniej stanowiły o tym przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 ze zm.), ale nawet z nich nie wynikała możliwość zgodnego z prawem kierowania pojazdem o dmc 12 ton na podstawie prawa jazdy kategorii B+E. Wcześniej bowiem ta regulacja brzmiała: Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;

10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą [przepisy nieobowiązujące]

Przyczepa zgodnie z pow. ustawą jest to pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem. Zgodnie z art. 62 ust. 1 PRD "Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego".

 

Z poważaniem,

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Ktoś, kto to pisał chyba też ma blade pojęcie o interpretacji przepisów. Pisze tylko o przyczepach, a zapomniał dodać, że kolejny punkt z art 62 mówi że przepis ust. 1 nie dotyczy naczep (jak już ktoś wcześniej o tym wspomniał). Widać ci "na górze" chyba się na tym poznali, bo w nowej ustawie już tego przepisu nie ma. Jest natomiast w nowej ustawie art. 6 ust. 1, p12, który mówi że: Kategorie B+E, C+E lub D+E - pojazd określony odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t;

Tak więc przed 19 stycznia 2013r zestawem 12ton DMC można było jeździć, po 19 stycznia już nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster21    0

Witam, czytając nowy kodeks z dnia 19. 01. 2013, mam pewne wątpliwości, mianowicie czy można będzie jeździć ciągnikiem ( samym ciągnikiem) rolniczym na prawko kat B.

6) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej

3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

B) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz

z przyczepy lekkiej,

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz

z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita

zespołu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

Panowie jak to wreszcie jest.

Edytowano przez Majster21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Art 6, ust. 3

3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo

jazdy:

1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania

ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym

oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy

lekkiej;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Labadosiak
      Poszukuję rozwiązania problemu braku jazdy w wózku GPW 202T. Maszyna nie chce ruszyć z miejsca ani do przodu ani do tyłu przy zimnym oleju hydraulicznym w układzie przeniesienia napędu. Hydraulika siłowa działa bez problemu nawet w 20 stopniowe mrozy, choć to w sumie odrębny układ hydrauliczny. Jak się rozgrzeje olej w przekładni po dłuższym postoju i przy uruchomionym silniku, to opornie i powoli maszyna zaczyna jeździć a po kilku następnych minutach pracuje już chyba normalnie, choć na szosowych przełożeniach przy II biegu i przy jakimkolwiek oporze nie chce jechać – pojawia się wtedy efekt jakby "ślizgającego się sprzęgła". Hydrauliczne rozłączanie napędu od hamulca w rozdzielaczu jazdy, działa bez zarzutów. Filtry oczyszczone, rozdzielacz jazdy sprawdzony, przewody drożne. Jak dokonać diagnozy i wytypować powód tej usterki? Miał ktoś może podobny przypadek w wózku/maszynie gdzie przeniesienie napędu jest podobnie skonstruowane?
      Po nocnym postoju w temperaturze ok. 5 stopni Celsjusza wózek ruszył od razu z oporem do przodu i do tyłu na I begu ok 2 metry. Po tych ruchach jak w poście powyżej - brak jazdy. W sumie to sukces bo co do zasady jak zimny to nigdy nie ruszał. Czy można tu podejrzewać pompę hydrauliczną odpowiedzialną za jazdę? Jak najprościej dokonać poprawnej kontroli i diagnozy pompy hydraulicznej? Jak wyglądają objawy zużycia tarczek na sprzęgłach hydraulicznych? Może to tarcze w sprzęgłach hydraulicznych? Macie jakieś pomysły?  Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Laver
      Witam, czy może są jakieś dofinasowania do  kursu  na kategorię  C+E dla rolników lub domowników? Wiem że kilka lat wstecz coś takiego było ale teraz nie moe nic znaleźć.
    • Przez RometOgar200
      Witam, mam pytanie otóż jak najlepiej usunąć ten luz prawo lewo. Myślałem, żeby dać grubsza rurę tam od dołu, ale dalej ten luz zostanie. Co myślicie, żeby tam zrobić, coś wspawac, czy jak. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      20180329_171256.mp4
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Mam takie pytanie, czy sąsiad może postawić plot betonowy w granicy jezeli przy granicy (10cm od) jest mój budynek w którym jest duzo okien. Czy ma takie prawo zasłonić mi okna?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj