ptaszyna

Czy zwolnice 4011-360 pasują do Zetora 5211 i odwrotnie?

Polecane posty

Jacek62    4

Wszystkim chcącym dorównać "prędkości" c-4011 pozostaje tylko i wyłącznie wymianka półosi napędowej zwolnic -koszt ok. 200zł za sztuke X 2.Półoś C -4011=12 zębów półoś c 360=11 zębów- pozostałe elementy bez zmian.Te głupie "1" robi tak wielką "różnicę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A o dużym kole zębatym w zwolnicy nie zapomniałeś?

Różnica w prędkości nie warta zachodu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Witam. Trochę odświeżę temat robię kuzynowi c-360 i okazało się że ma jedną zwolnice szybką a drogą wolną i tak się złożyło że miałem półoś i te duże koło od szybkiej zwolnicy. Zamontowałem no i jest problem bo trzeba jeszcze drugi bęben hamulcowy i uchwyt szczęk bo nie pasuje tylko gdzie to dostać bo części do c 4011 to towary deficytowe. Może ktoś miał taki problem i sobie poradził na tym bębnie i uchwycie od tej wolnej zwolnicy to znaczy od c 360. Z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Jeśli chodzi o uchwyt szczęk od 4011/355 to jest to w hurtowniach już nie osiągalne jedynie szukać gdzieś w jakiś starych zapasach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

bebny zapewne idzie dostac. a czyms sie roznia :blink:

uchwyty sa chyba takie same, z tym ze idzie tam jakies lozysko i uszczelniacz, czego w nowszyhc nie ma


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Bębny są a uchwyty różnią się właśnie że mają to łożysko bodajże 6208 i pokrywkę na 3 śrubki 8mm wraz z uszczelniaczem i tym się różnią że bębna NT. nie włożysz w uchwyt ST. bo bęben od 4011 jest stoczony i wchodzi w ten uszczelniacz, co według mnie jest lepszym wyjściem od nowego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

Witam

odświeżę temat, robiliście tą podmianke?

również chcę swojego zetroa 7211 przyspieszyć, mój przy obrotach na max 2400 jedzie 24,5 km/h

a jakby zamienić tylko duże koło zwolnicy od 40 tylko na logikę trzeba też i małe zmienić

jak kiedyś będę miał czas spuszczę olej, odkręce dekiel i policzę zęby na tym kole ile jest u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Witam, poczytałem cały temat i czy ktoś mierzył ile jedzie 4011 przy obrotach 2200obr/min, chcę w 360 3p zmienić półosie i koła zwolnic na ilość zębów 4011 i czy jest warta gra zachodu i jak to wygląda? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kilka lat temu jezdziłem 3p komunalka tam były zamienione tryby reduktora tak ze na zółwiu było 1;1 a na zajacu tryby odwrotnie  zdawcza taka jak na zolwiu odbiorcza i odwrotnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaw311    1
Dnia 16.09.2016 o 23:47, fordtw15 napisał:

Witam

odświeżę temat, robiliście tą podmianke?

również chcę swojego zetroa 7211 przyspieszyć, mój przy obrotach na max 2400 jedzie 24,5 km/h

a jakby zamienić tylko duże koło zwolnicy od 40 tylko na logikę trzeba też i małe zmienić

jak kiedyś będę miał czas spuszczę olej, odkręce dekiel i policzę zęby na tym kole ile jest u mnie

witam!

jeżeli jeszcze cię kolego interesuje przyspieszenie zetora to proponuję modyfikację jaką zrobiłem w tym roku w swoim zetorze 7011, zamontowałem półosie i duże koła z zetora 7341, mają przełożenie 59/14= 4,214, i teraz według gpsu jedzie 35 km/hpolosie-zetor-11z-i-14z_218241_367_69183.jpgporownanie-kol-zebatych-62z-i-59z-zetor_218241_367_164251.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

Witam

Temat nadal mnie interesuje, właśnie dziś zdjąłem zwolnice i robię hamulce a powiedz kolego ile Cię to wyniosło i gdzie kupiłeś te zębatki bo nigdzie nie mogę znaleźć

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaw311    1
Dnia 9.01.2018 o 23:01, fordtw15 napisał:

Witam

Temat nadal mnie interesuje, właśnie dziś zdjąłem zwolnice i robię hamulce a powiedz kolego ile Cię to wyniosło i gdzie kupiłeś te zębatki bo nigdzie nie mogę znaleźć

pozdrawiam

Numery katalogowe:

Koło zwolnicy 53162001

Półoś 53162002

Za komplet zapłaciłem około 1500zł netto, są to dobrej jakości zamienniki firmy Korurs, oryginalne zetora kosztują około 3tyś ale szkoda kasy na oryginał bo te zamiennki są podobne jakościowo do oryginału, zrobiłem na nich już około 300km po drogach i nic się nie dzieje.

Kupiłem te części w okolicznym sklepie (okolice Poznania) który zamawia części w Czechach, ale można kupić je przez internet na stronie www.nekvinda-obchod.cz, maja język poilski i wysyłka kurierem GLS kosztuje około 17 euro, TZM Kalisz też powinien te części zamówić, albo zadzwonić do firmy Korurs czy można u nich kupić: http://www.korurs.pl/kontakt

Edytowano przez gustaw311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
Dnia 7.02.2017 o 19:26, PaweMariuszMokrzycki napisał:

ja kilka lat temu jezdziłem 3p komunalka tam były zamienione tryby reduktora tak ze na zółwiu było 1;1 a na zajacu tryby odwrotnie  zdawcza taka jak na zolwiu odbiorcza i odwrotnie 

Interesująca koncepcja.Jeżeli zagladasz na forum napisz czy  prędkość była odczuwalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

blisko 40km/h na 4 strach byl jechac (hamulce ursusa troche słabe i nie moze byc luzu na ukl kierowniczym z tamtad byl pomysl na zwrotnice od ciezkiej serii) ale mina na swiatlach bezcenna ze perkins startuje jak auto a czasem i lepiej bo odrazu z 3 czy 4 jak lekki ladunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Jedna kwestia mnie nurtuje,przecież piąty bieg napędzany jest przez wałek sprzęgłowy,poprzez górny wał skrzyni bezpośrednio do ataku,dolny wał na piątce jest neutralny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaw311    1

Mam znajomego który ma podkręconą pompę w c-4011 i koła 16.9 to jak wciśnie pełen gaz to by mnie wyprzedził, a mój zetor lata 35km/h więc musi mieć ze 2800 obr na silniku, ciekawe ile mu ten silnik polata przy takich obrotach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Może rzeczywiście coś w tym jest, reduktor można zamienić, albo dać lnne tryby,i taki mod byłby na stałe nie przełanczalny.Jak wiemy wał dolny ma mały tryb, na włączonym żółwiu pracuje z dużym górnym reduktora,jakby tryby były odwrócone to możliwe że on osiągałby zawrotną prędkość,i na każdym z biegów prędkość wyższą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gadalem z tym mechanikiem z zieleni miejskiej to mowil ze wytaczali tryby tak ze na żółwiu predkosc jest 2.5;1 wiec policz sobie predkosc na kazdym biegu razy 2.5 tylko trzeba wstawic synchronizator 4\5 biegu z 7211 i tryby mostu od zetora oni zwolnice mieli starego typu

Edytowano przez PaweMariuszMokrzycki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Czyli zwolnice od 4011..

Tutaj dane prędkości dla C360,ale 4011 ma przełożenie jeden ząb więcej na wałku zwolnicy,czyli trzeba dodać 3km/h dla każdego biegu

1bieg - 1,116 - 4,773

2bieg - 1,661 - 7,102

3bieg - 2,314 - 9,896 x2,5+3=27 km/h

4bieg - 3,553 - 15,192 x2,5+3=40,98 km/h

5bieg - 5,934 - 25,375 x2,5+3=66 km/h

wsteczny - 1,457 - 6,229 km/

Taki jest szybki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja na 4 40km\h tym jechalem wiec tak wychodzi jak napisales wiec wychodzi ze na 5 jedzie jak JCB fasttrack wiec nic dziwnego ze nikt 5tki nie właczal skoro hamulce przy takiej predkosci sie na niewiele zdaja skoro przy 25 ciezko zatrzymac sie z 2 przyczepami zboza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

W ciągu miesiąca będę miał styczność ze skrzynią,sprawdzę reduktor, czy na pewno przerabiając go można uzyskać przyspieszenie.

Tutaj podsyłam koło przesuwne reduktora i drugie dolne (żółw),jak na razie nie widzę tu możliwości żeby coś można byłoby zmienić.Na trybie z wałkiem musiałbyć wielgachny zamiast niego,, a na reduktorze  malutki,mniejszy niż na wałku sprzęgłowym pierwszego stopnia

wpx_28999853db42c1efa69ae0192790d939.JPG

Przenieś do galerii

2410-2410-thickbox.jpg

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Jedynie sensownego co mi przychodzi to; wał górny skrzyni biegów od strony mostu na stałe ma wytoczony tryb (nie duży) musiał by być wielki,wycięty laserem żeby można byłoby włożyć na zęby mniejszego,na dolnym zdjęciu na tym klinie tryb musiał by być malutki,wtedy ten wałek dostałby obrotów,dalej-na tym wałku stały tryb powinien być większy a górny reduktora mały,tylko wtedy atak dostałby szalonych obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj