TheUrsus1224

Case 4230- Skrzynia Biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam taki problem z moim Case ;[ O tuż ciężko w nim wchodzą biegi (w jednej i drugiej gałce od zmiany) i nie raz strasznie przy zmienianiu zgrzytają <_< Wiecie co to może być ? może tak jest jakiś odpowietrznik skrzyni biegów ?

Bardo proszę o pomoc ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

ac o myślisz ze powietrze blokuje biegi:) każda skrzyia musi mieć odpowietrzeie, zapewne sprzęgło ciągnie i jak zgrzyta to już synchronizatory są na ukończeniu, bądz jest zatarta na dzwigienkach


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

Może się podłącze pod temat i zapytam: Czy w tych Case'ach jest rewers??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Wersje z rewersem były. Kiedyś jak ciągnika szukałem to na wersje z rewersem ciężko było trafić. O ile dobrze pamiętam to tam montowali 3 może 4 typy skrzyń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Synchronizatory ci poszły ale to można wymienić. Najlepiej znaleźć w necie kogoś kto sprzedaje takiego na części i wtedy kupic. Wyjdzie najtaniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

skrzyń jest 2 rodzaje z rewersem lub z półbiegami


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Skrzyń jest 4 rodzaje, oprócz półbiegów, wersji z rewersem, jest skrzynia z biegami pełzającymi 16/8 i zwykła 8/4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

w sumie biorąc te pod uwagęmasz recję


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to synchronizatory ja mam na drugim biegu synchron trochę podjechany ale tak się nauczyłem zmieniać biegi że nie zgrzyta, bardziej trzeba uważać przy redukcji, musisz na jak najmniejszym gazie i dłużej przytrzymać sprzęgło żeby skrzynia się trochę wyhamowała i wtedy wchodzi bez problemu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzmot    0

cześć. czy ta się odpalić tego case 4230 na popych ? mam skrzynie z półbiegami i rewersem i słyszałęm, że się nie da, a nigdy nie musiałem próbować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

joo coś da radę , ja pomagałem mojemu rozrusznikiem jak mi aku padło i złapał. napęd na 4x4 blokadę mostu 2 albo 3 polowa i rozrusznikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Jeśli on chce na zapych to rozumiem że albo niema akumulatora albo rozrusznik padł więc twoja metoda nie zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

mi się wydaje że mu ogólnie nie chce zapalić i chce go na zapych lecz to w niczym nie pomoże jak rozrusznik kręci ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Witam .W moim Case 4230 "padły" półbiegi,ucieka olej poprzez uszczelnienie wałka sprzęgłowego w korpusie doprowadzajacym olej do kosza z tarczami.Wobec tego zamierzam demontować skrzynię, muszę wymienić tarcze w koszu wzmacniacza momentu i przy okazji muszę zajrzeć do synchronizatorów.Dodatkowo przy pracującym ciągniku na postoju od jakiegoś czasu słychać delikatne wycie w skrzyni,które po naciśnięciu sprzęgła zupełnie cichnie.Zwracam się z prośbą do znawców tematu ,czy przy takiej naprawie konieczne jest zdemontowanie kabiny ,może wystarczy ja tylko odchylić do tyłu.Z tego co się rozeznałem ,może być problem z pokrywą skrzyni oraz z przewodem olejowym pod pokrywą na łączeniu z mostem. 

Sprawa kolejna ,spadek ciśnienia oleju na zającu powodował zakłócenia-wyłączanie się WOM ,czy prawdą jest ,że kosz sprzęgła WOM demontowany jest przez dolny otwór korpusu mostu (przystawkę napędu przedniego).Gdyby tak było to na razie nie ruszałbym tego .Z góry dziękuję .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Zastanów się jeszcze nad tym czy jesteś w stanie sam to zrobić bo to wbrew pozorom dosyć skomplikowana skrzynia , chodzi o półbiegi  kosz owszem wyjmuje się do dołu żeby go wyjąc trzeba parę rzeczy zdemontować. I najpierw pomiary pomiary i jeszcze raz pomiary a nie rozbieranie i szukanie wiatru w polu


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Jak napisałem znalazłem lokalizację usterki(..) - powoduje to spadek ciśnienia z 22 do 12 bar i dodatkowo wyłączanie Wom na "zającu" a przy okazji chcę sprawdzić pozostałe elementy.Z luzami między kołami zębatymi też sobie poradzę .Kosz od półbiegów do dołu ,ale nie mam pewności co do kosza Wom,bo jeżeli do jego wyjęcia nie trzeba demontowac skrzyni to nie będe go ruszał.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Co do kabiny to demontować jej nie trzeba jedynie trochę unieść i najlepiej jak ja to zrobiłem wyciąć pewną przestrzeń w podłodze co pozwala Ci uniknąć zdejmowania i bardzo ułatwia odkręcenie pokrywy i jej demontaż co do tego dźwięku ze skrzyni przy normalnej pracy ciągnika to jak byłem jeszcze u mechanika z nim to jak miał go rozjechanego i po żmudnym nasłuchiwaniu doszedł że jest tam jeden tryb który jest w pewnym stopniu zużyty lecz jego koszt to jeżeli się nie pomylił a raczej tego nie zrobił to ok 4000 tys netto kosztuje jednak nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu bo od momentu remontu nie było z tym trybem żadnego problemu

 

Mam też pytanie jak tema się wywiązał ponieważ był robiony remont półbiegów case 4240 i zginął mi żółw znaczy sie długo był był potem coraz słabszy i słabszy i teraz tylko na jedynce na dolnej grupie powoli jedzie ma ktoś jakąś tezę czym to może być spowodowane ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Dzieki za odzew ,zdecydowałem że ściągam kabinę.Wycie jest słyszalne najbardziej na postoju przy wlożonym 4 biegu,ale gdzieś po środku długości skrzyni,po rezbiórce -jeżeli nie będzie to łożysko to pozostawię w spokoju.

Co do półbiegów,to z tego co wiem ,sprzęgło na "żółwiu" ma odcięty dopływ oleju, a tarczki ściskane są sprężyną talerzową.Wytarcie tarczek (niby nowe ale słabej jakości) lub osłabienie sprężyny może  powodować poślizg -brak uciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Jest tak właśnie jak piszesz na 4 biegu jest to najbardziej słyszalne i jeszcze jest też taki efekt że prędkościomierz pokazuje drobne prędkości chociaż jest na postoju,

Tarczki i sprężyny wszystko było sprowadzane z Niemiec i Francji jak również wałek na którym ten kosz z półbiegami pracuje,

A co do żółwia to właśnie mam takie przeczucie że coś z tymi sprężynami właśnie mogło się stać bo wcześniej przed remontem to najpierw zając padł i po dłuższym czacie dopiero żółw  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Sprężyna ściska tarcze żółwia ,a tarcze zająca ściskane są cisnieniem oleju,przy jednoczesnym odciążaniu sprężyny.co uwalnia tarcze o żółwia. Bardzo ważne jest ciśnienie w hydraulice półbiegów - zbyt niskie może powodować działanie zajaca i żółwia jednocześnie w zależności od obciążenia i palenie tarczek. Jeszcze jedna ważna sprawa ,przy jeździe na zającu każde naciśnięcie sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia ,a puszczenie sprzęgła powrót na zająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Czyli walnięte mogą być znowu tarczki z powodu sprężyn lub też niewiedzy i dużej ilości pracy w ciężkich warunkach na zającu i wciskaniu sprzęgła co powoduje jak napisałem automatyczne przełączanie na żółwia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Witam ,nie mogę namierzyć tematu,a szukam porady jakie części stosować do naprawy skrzyni w moim case.Mam dostęp do Krampa oraz w pobliżu części oryginalne Case w Niedrzwicy.Może ktoś ma doświadczenie z częściami tych dystrybutorów. Od razu zaznaczam że chcę uniknąć chińszczyzny,bo nie zamierzam robić powtórki naprawy.

Do wymiany mam : łozysko wyciskowe sprzęgła,przednie łozysko wałka pośredniego( złożenie igiełkowe),tarczki cierne wzmacniacza momentu i jego uszczelnienie ,profilaktycznie -uszczelnienie sprzęgła wielotarczowego wałka WOM,jeszcze nie zdecydowałem co z synchronizatorami biegów 1-4 ,bo wstepnie brak śladów zużycia.Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Co do cen to tarczki po około 100 za sztukę łożysko to igiełkowe 500 zł pamiętaj żeby ciśnienie się zgadzało bo jeżeli będzie za niskie to powtórny remont Cię czeka i dojdzie do tego wałek na którym jest umiejscowione to sprzęgło od półbiegów koszt bardzo duży ja czekałem 2 tygodnie aż znaleźli bo problem był i sprowadzone z francjii

Części głowy nie dam ale raczej przez granit ale ten wałek to bodaj że przez serwis case 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Dzieki za odzew,zamówię części z serwisu Case,korzystniejsza cena i w pewnym stopniu pewność .Oczywiście szczelność sprawdzę powietrzem po złożeniu ,a później pomiar ciśnienia.

Wałek wygląda Ok,tylko puścił przedni pierścień uszczelniający.Od dłuższego czasu jeździłem z usterką,podejrzewałem zacieranie się łożyska sprzęgłowego,a okazało się, że zerwane były dwie śruby łączące tłok z tarczą dociskową,przez co podjechało mi tarcze od żółwia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj