Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciemny dym, duże spalanie MF 675


46 odpowiedzi na ten temat

#21 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 16:20

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Zawory zużyte czy gniazda i kompresja spadła przez co ciągnik był słabszy i wymagał mocniejszego dociskania pedału gazu co wiąże się z większym spalaniem - OK. Ale objawy takiej nieszczelności można zaobserwować np tym co się dzieje w odmie. Można też w bardzo łatwy sposób - czyli sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Nie regeneruje się głowicy od tak - bo ktoś tak miał. Przez forum cięzko coś więcej poradzić. Najlepiej sprawdzić układ zasilania, paliwowy i powietrza.
Mocno kopci też gdy jest nieszczelność między kolektorem ssącym a turbo. Nie masz może uszczelki wydmuchanej na kolektorze ssącym? Jak rura od turbo pęknie to piękna chmura czrnego dymu idzie. Może to turbo coś zawodzi? Ale tu też bez pomiarów cięzko coś podpowiedzieć.

Edytowany przez akmaly, 03 styczeń 2013 - 16:21.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 18:47
  •  

#22 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 16:20

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

Dlatego obstaję za zaworami bo też tam miałem. Zawory nie były wypalone ani uszkodzone. Zrobiły się ostre, tak że mogłem się nimi golić.
Po wymianie tylko zaworów i doszlifowaniu ciągnik zaczął palił połowę paliwa.


Tylko co zawory mają wspólnego z paliwem? Przecież to pompa i wtryski decydują o tym jaka dawka paliwa ma być podana do komór. Zużyte zawory powodują mniejszą moc silnika.

#23 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 styczeń 2013 - 21:38

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Zasada jest taka, że najpierw sprawdza się rzeczy najprostsze, najtańsze do sprawdzenia. Tak jak napisałem wcześniej. Turbo proponuje sprawdzić mimo nowego przewodu. Ja do mf a 390 zakładałem końcówki od 255. Pasowac pasowały. Tylko jakby minimalnie dymić więcej zaczoł na czarno. Ale tego pewien nie jestem bo zaraz po zakupie to zmieniałem. Ważne jest aby ustawić ciśnienie otwarcia dyszy. Dla silników wolnossących jest mniejsze niż dla doładowanych.
Przy odpalaniu zwłaszcza gdy silnik nie zaskoczy po pierwszym, drugim obrocie ma prawo polecieć czarny dym. Ponieważ w wyniku obracania silnikiem w komorze spalania zbiera się nadmiar paliwa.
Stare silniki sterowane mechanicznie moga przydymiac na czarno przy przygazowaniu zwłaszcza nagłym. Wynika to miedzy innymi z tego, że wzrost obrotów inicjuje pompa dając więcej paliwa. Turbo musi za tym nadążyć i napompowac więcej powietrza. To tak obrazowo.

#24 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2013 - 21:39

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

Zasada jest taka, że najpierw sprawdza się rzeczy najprostsze, najtańsze do sprawdzenia. Tak jak napisałem wcześniej. Turbo proponuje sprawdzić mimo nowego przewodu. Ja do mf a 390 zakładałem końcówki od 255. Pasowac pasowały. Tylko jakby minimalnie dymić więcej zaczoł na czarno. Ale tego pewien nie jestem bo zaraz po zakupie to zmieniałem. Ważne jest aby ustawić ciśnienie otwarcia dyszy. Dla silników wolnossących jest mniejsze niż dla doładowanych.
Przy odpalaniu zwłaszcza gdy silnik nie zaskoczy po pierwszym, drugim obrocie ma prawo polecieć czarny dym. Ponieważ w wyniku obracania silnikiem w komorze spalania zbiera się nadmiar paliwa.
Stare silniki sterowane mechanicznie moga przydymiac na czarno przy przygazowaniu zwłaszcza nagłym. Wynika to miedzy innymi z tego, że wzrost obrotów inicjuje pompa dając więcej paliwa. Turbo musi za tym nadążyć i napompowac więcej powietrza. To tak obrazowo.

Z turbo może i delikatnie przydymia ale u mnie to cały czas ten dym jest. Tzn. jak normalnie jeżdżę bez obciążenia lub podczas przyspieszania to widać dymienie. Co jak na MF to chyba dziwne. Zwłaszcza że u sąsiada jest podobny MF 390 i nie widać nić dymu. No i jakoś tak ciszej chodzi.

#25 Share darkdevil

darkdevil

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie \ ok. Ostrołęki

Napisany 06 styczeń 2013 - 14:38

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 nie wiem ale umie w 375 silnik a4 236 wcześniej nic nie dymił nawet po prze gazówce czy dużym obciążeniu pomimo tego że jeden wtrysk nie nadawał się już wtryski były chyba oryginalne LUKASA teraz już jest gorzej jak pompa widziała pompiarza po prze gazówce widać czarny dymek a pod obciążeniem dużym to prawie jak c 360 dymi :) a wcześniej nic nie było widać

Edytowany przez darkdevil, 06 styczeń 2013 - 14:39.


#26 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2013 - 15:39

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

nie wiem ale umie w 375 silnik a4 236 wcześniej nic nie dymił nawet po prze gazówce czy dużym obciążeniu pomimo tego że jeden wtrysk nie nadawał się już wtryski były chyba oryginalne LUKASA teraz już jest gorzej jak pompa widziała pompiarza po prze gazówce widać czarny dymek a pod obciążeniem dużym to prawie jak c 360 dymi :) a wcześniej nic nie było widać

Dlatego ja tylko na razie wtryski zawiozę do sprawdzenia i jak coś to nowe kupię. A pompę to popytam znajomych mechaników i jak wymiana wtrysków nic nie pomoże to zawiozę ją do sprawdzenia. Lepiej znaleźć dobry serwis niż wozić po kilka razy. A to nie małe koszty. Zresztą muszę to naprawić bo dużo pali. A przy tych cenach paliwa to jest dużo do zyskania.

#27 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 14:53

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Jak dużo pali to raczej coś z pompą - przy wtryskach może nie mieć takiej mocy jak powinien ale spalanie aż tak znacznie nie zwiększy się. Piszesz że głośno pracuje a może zapłon źle ustawiony?

#28 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 17:51

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

Jak dużo pali to raczej coś z pompą - przy wtryskach może nie mieć takiej mocy jak powinien ale spalanie aż tak znacznie nie zwiększy się. Piszesz że głośno pracuje a może zapłon źle ustawiony?

Wtryskiwacze sprawdzone na maszynie. Są jak nowe ciśnienie ok 190bar, bardzo dobrze rozpylają. Więc trzeba szukać innej przyczyny. Pompa myślę że nie bo zimą pali mi dobrze. Nie muszę kręcić długo.

#29 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 18:47

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dobrze kolega akmaly opisał. :) Jeżeli układ paliwowy jest sprawny i dobrze ustawiony kąt wtrysku to pozostało
turbo sprawdzić i ciśnienie na garach. :P Ale ja obstawiam nieszczelne zawory. :(

#30 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 19:03

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Miałem kiedyś w 60-tce kiepską pompę i taki stary mechanik ustawił mi wtryski pod tą pompę i palił super, mało która 60-tka tak odpalała. Poźniej ją sprzedaliśmy mojemu teściowi a on mechanik samochodowy wymienił rozpylacze i ustawił pod dobrą pompę bo jak twierdził że kopci i wogóle. Jak się okazało nie mógł odpalać na zimnym - dał pompę do sprawdzenia i została na regeneracji. Teraz jest ok. Dlatego sprawdź to turbo, bo to jak koledzy Ci piszą bardzo ważna sprawa - innaczej silnik bez turbo a innaczej z tubo. Silniki z turbiną muszą mieć odpowiednie doładowanie aby dobrze pracowały. A jak turbo sprawne to dalej szukaj. U znajomego w Bizonie Rekordzie palił jak smok i czarno za nim było - sprawdzali wszystko, pompę zawoził do sprawdzenia na początku i miała być ok a jak się później okazało to gość od tej pompy chyba był naćpany bo chyba regulator się rozleciał i pompa podawała jak chciała. Po wymianie pompy spalanie o połowę niższe i dymek tylko przy starcie. Ale co silnik to inny problem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 18:47
  •  

#31 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 07 styczeń 2013 - 19:45

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 podepnę się pod temat. co prawda chodzi o inny silnik z turbem (cummins) u mnie lubi przydymić na czarno w momencie dodawania gwałtowniej gazu puszcza taką dość sporą czarną chmurkę podobnie jak przy gwałtowny przeciązeniu np wrzucę mu za duży bieg i puszczę sprzęgło. Natomiast przy pługu nawet przy dużym obciążeniu nie puści ani dymka. Filtr powietrza czysty, wtryski nie sprawdzane ale zapala normalnie w zimie 3-4 razy obróci i też pali. Do czego to bardziej pasuje pompa, turbo, wtryski? czy tak ma być i się nie przejmować

#32 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 07 styczeń 2013 - 21:38

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Przy przegazówce tyrbosprężarka nie zdąży się rozpędzić, aby podać od razu odpowiednie ciśnienie i warunki spalania nie są odpowiednie. Podejrzewam, że o to chodzi. Silnik pewnie z mechanicznym wtryskiem...

#33 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2013 - 22:18

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Silnik oczywiście z mechanicznym układem paliwowym. Zresztą cały ciągnik jest bez elektroniki. A co do turbo to najpierw sprawdzę szczelność czy nie ma wycieku oleju. A potem poszukam jakiegoś miernika do turbo. Tylko że duże spalanie to chyba nie od turbo zależy.

Przy przegazówce tyrbosprężarka nie zdąży się rozpędzić, aby podać od razu odpowiednie ciśnienie i warunki spalania nie są odpowiednie. Podejrzewam, że o to chodzi. Silnik pewnie z mechanicznym wtryskiem...

Oglądałem na YT filmik z takim MF jak moim gdzie jechał pod górę z pługami i nic nie było prawię dymu widać więc to u mnie nie jest normalne. Wiadomo że z turbo może trochę mocniej dymić ale nie do przesady. Nie chcę iśc po omacku i sprawdzać wszystkiego.
Kolego, nie cytuj ciągle tych poprzednich postów. Do odpowiedzi masz okienko na dole strony.

Edytowany przez danielhaker, 07 styczeń 2013 - 22:25.
cytowanie poprzedniego posta


#34 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 08:23

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 No wydaje się że pompa ale to już delikatna sprawa. Jak masz w okolicy jakiegoś dobrego speca to się z nim porozmawiaj.

#35 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 styczeń 2013 - 09:26

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 pales187, ja napisałem o przegazówce (wtedy normalną rzeczą jest pojawienie się dymu). Podczas normalnej pracy ze stały obciążeniem, nawet dużym, sytuacja wygląda inaczej.

#36 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 12:48

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Założyłem wtryskiwacze po sprawdzeniu, nowe podkładki i uszczelki. Sprawdziłem przewód do turbiny i chyba lepiej wchodzi na wysokie obroty jak wcześniej. Zawiozę jeszcze pompę do sprawdzenia.

Chciałbym jeszcze ustawić zawory. Robił to ktoś sam czy lepiej poszukać kogoś kto się na tym zna??

#37 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 12:56

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dasz radę sam spokojnie. Luz 0,3 mm na zimnym lub 0,25 mm na ciepłym silniku. Tak samo dla ssącego jak i wydechowego. Jak się nie mylę to masz z lewej strony ciągnika w korpusie skrzyni od koła zamachowego wkręcony taką śrubę na imbus. Jak ją wykręcisz to musisz ustawić znaki - na kole jest nacięcie a w korpusie taki stożek. Jak ustawisz te znaki to wszystkie tłoki powinny być na jednej wysokości i masz możliwość ustawienia wszystkich zaworów na raz. Ja to robiłem zawsze tak że ustawiałem najpierw GMP ( górne martwe polożenie tłoka) na pierwszym cylindrze ( od rozrządu się liczy) i później zgrywałem te znaki. Pamiętaj o uszczelce - jak dawno nie wymieniana to proponuję odrazu się w nią zaopatrzyć. Od Ursusa 4512 pasuje. Jak coś to pisz.

A co do kopcenia i dużeo spalanie to sprawdź jeszcze świecę płomieniową - zdażają się przypadki że przez uszkodzony zaworek leje się paliwo do kolektora - ale tu raczej na siwo powinien dymić. A u ciebie czarno więc już raczej pompa.

Edytowany przez akmaly, 08 styczeń 2013 - 13:02.


#38 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2013 - 14:08

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Świeca płomieniowa oczywiście jest nowa. Na zimę była zmieniona.

#39 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2013 - 22:45

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 W tym tygodniu ma przyjechać znajomy mechanik ustawić zawory w moim MF. Zobaczymy co to poprawi i co powie na ten dym.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 18:47
  •  

#40 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 styczeń 2013 - 07:35

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Jeśli dym jest zaraz po odpaleniu to zawory nic tu nie pomogą. Jakby był problem z głowicą to odbiłoby się to na odpalaniu - a jak pisałeś wcześniej odpala dobrze.

Podobne tematy