Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciemny dym, duże spalanie MF 675


46 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 17:15

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Jakie są powody ciemnego dymu z ciągnika? Na wolnych obrotach jest niezauważalny lecz podczas jazdy z obciązeniem lub bez dosyć mocno kopci. Ciągnik jest z turbiną oczywiście. Turbina raczej działa poprawnie, jest słyszalna jej praca. No i jak na mf dużo spala przy jeździe bez obciążenia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 22:54
  •  

#2 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 02 styczeń 2013 - 18:39

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 pompa i wtryski ;) Daj gdzieś do sprawdzenia najpierw same wtryski

#3 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 18:44

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Jeżeli będą zużyte wtryski to co się bardziej opłaca. Regenerować stare, oryginalne czy kupić jakieś nowe które też mogą być cienkie.

#4 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 23:42

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Masz silnik A4.236 tylko z turbo, to regeneracja końcówek wtryskiwaczy jest nieopłacalna, kup polskie z Wuzetem- koszt ok 30 paru zł za rozylacz. Daj do ustawinia. Czarny dym z tłumika to nie tylko wtryski choć również - jeśli leją.

#5 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 00:11

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 A czy jakiś poprzedni właściciel lub mechanik nie grzebał przy pompie? Spotkałem się z przypadkami kiedy pompa wtryskowa padała i ciężko było odpalić a mechanik-spec-fachowiec podkręcał dawkę paliwa. Ciągnik chodził pięknie i miał 300% mocy jeno kopcił jak lokomotywa a palił jak boeing 747...


Czy to się stało nagle?...

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 styczeń 2013 - 07:55

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

Jakie są powody ciemnego dymu z ciągnika? Na wolnych obrotach jest niezauważalny lecz podczas jazdy z obciązeniem lub bez dosyć mocno kopci. Ciągnik jest z turbiną oczywiście. Turbina raczej działa poprawnie, jest słyszalna jej praca. No i jak na mf dużo spala przy jeździe bez obciążenia.

Za mało powietrza w stosunku do paliwa. Zacznij od sprawdzenia filtra powietrza, potem zawory i wtryskiwacze.

Edytowany przez zorzyk2, 03 styczeń 2013 - 07:55.


#7 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 08:10

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Zregeneruj głowicę bo zaworów prawie nie masz.

#8 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 09:27

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Filtr powietrza jak i paliwa jest nowy. Przewód do turbo też kupiłem nowy. Siły to nie ma tyle ile powinien mieć. Wolniej wkręca się na obroty jak na turbo. Oleju nie ubywa i nie ma dymu z odmy. Zacznę od nowych wtryskiwaczy.

A co do przestawionej pompy to nie wiem bo od niedawna go mam. U mnie nic nie było z nią kombinowane. Ale zimą bardzo dobrze mi odpala nawet w duże mrozy. Miałem MF 690 który był już wypracowany i dymił z odmy, ciężko palił zimą albo wcale nie dało się go odpalić ale dymu nic nie było nawet pod obciążeniem. No i najważniejsze bardzo mało palił. W porównania do MF675 gdzie jest mniejszy silnik to była duża różnica.

Edytowany przez pales1987, 03 styczeń 2013 - 09:32.


#9 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 09:39

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 No więc ewidentnie przyczyna leży po stronie układu wtryskowego. Jeżeli masz go od niedawna a objawy były widoczne od początku, bardzo możliwe, że ktoś kombinował przy pompie (np. żeby ją nieco podratować i opchnąć). Ale jeżeli stało się to z czasem, może to być wina lejących wtryskiwaczy.

W 690, który opisywałeś, przyczyną odmy były zużyte pierścienie / tuleje cylindrów.

#10 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 09:59

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Zobaczymy co pokażą wymienione wtryskiwacze. Mógłbym wykręcić od razu pompę ale u nas nie ma dobrego serwisu wiec trzeba dalej szukać kogoś kto to dobrze sprawdzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 22:54
  •  

#11 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:05

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Ja miałem to samo w MF, Jak założyłem nowe zawory spalanie spadło o połowę. Wtryskiwacze ci nie nie dadzą.

#12 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:07

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Końcówki wtryskiwaczy możesz kupić tutaj:
http://agronaprawa.p...id_product=6175
ale nigdy nie miałem okazji nic tam kupować więc nie wyrażam opinii nt. tego sklepu. Napewno mają spory wybór części do ciągników różnych marek a i ceny chyba przyzwoite...

#13 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:15

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

Ja miałem to samo w MF, Jak założyłem nowe zawory spalanie spadło o połowę. Wtryskiwacze ci nie nie dadzą.


No ale gdyby zawory były aż tak wypalone to do oleju dostawałaby się ropa a co za tym idzie podwyższałby się poziom oleju. A u mnie tego nie ma. Wiadomo nic nie zaszkodzi zrobić głowicę.

#14 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:16

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 tomek co cię tak z tymi zaworami naszło? Demontaż głowicy to spore koszty. Lejące wtryskiwacze dają siwy dym a nie czarny. Jednak ich sprawdzenie jest najtańsze. Najpierw trzeba zmienić końcówki wtryskiwaczy to nie zaszkodzi, koszty sa nie wielki. Dobrze by było aby ktoś miał dane dotyczące ciśnienia wtrysku i je dobrze ustawił. Złe ustawienie może powodować, że dostaje się zby duzo paliwa do komory spalania. Potem można sprawdzić turbo. To, że świszcze nie znaczy, że daje ciśnienie jak trzeba.. Manometr mozna kupic na allegro za kilkadziesiąt zł. Z podłączeniem też nie powinno być problemu. To są najtańsze najprostsze rzeczy jakie można zrobić we własnym zakresie. No moze poza sprawdzeniem i ustawieniem końcówek. Cisnienie doładowania powinno wynosić około 06- 0,7 bara przy maks obrotavh. Jeśli to nie pomoże to zostaje demontaż pompy. A potem ewentualnie głowicy.

#15 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:32

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

tomek co cię tak z tymi zaworami naszło? Demontaż głowicy to spore koszty. Lejące wtryskiwacze dają siwy dym a nie czarny. Jednak ich sprawdzenie jest najtańsze. Najpierw trzeba zmienić końcówki wtryskiwaczy to nie zaszkodzi, koszty sa nie wielki. Dobrze by było aby ktoś miał dane dotyczące ciśnienia wtrysku i je dobrze ustawił. Złe ustawienie może powodować, że dostaje się zby duzo paliwa do komory spalania. Potem można sprawdzić turbo. To, że świszcze nie znaczy, że daje ciśnienie jak trzeba.. Manometr mozna kupic na allegro za kilkadziesiąt zł. Z podłączeniem też nie powinno być problemu. To są najtańsze najprostsze rzeczy jakie można zrobić we własnym zakresie. No moze poza sprawdzeniem i ustawieniem końcówek. Cisnienie doładowania powinno wynosić około 06- 0,7 bara przy maks obrotavh. Jeśli to nie pomoże to zostaje demontaż pompy. A potem ewentualnie głowicy.


Tak też zrobię. Zacznę od wtryskiwaczy. Zobaczymy co to da. A co do dymu to nie jest całkowicie czarny tylko taki ciemny szary.

#16 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 11:05

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 pales1987 - sprawdź wtryskiwacze jak kolega wyżej pisze, z głowicą, zaworami i innymi wynalazkami daj sobie spokoj. Jeśli dobrze pali na zimmnym to też wtryski muszą być ok. Dlatego zanim wymienisz cokolwiek daj do sprawdzenia. Co do samych rozpylaczy to od ursusa 4512 kupisz za 30 pare zł a nie jak kolega w linku wysyła Ci za poznad 100zł :) Jeśli się na tym nie zanasz to najlepiej zaprowadź do mechanika. Zabawa z pompą może źle się skończyć.
Jeśli pompa, wtryski i głowica ( tak opisywane zawory) byłyby w słabej kondycji to zapomnij o odpaleniu lub lekkim odpaleniu w zimie.
Masz turbo więc dym przy obciążeniu na dużych obrotach to norma - 690 nie kopcił ale jakbyś mu dodał turbo to też by duma puscił.
Napisałeś że filtr powietrza wymieniłeś - ale jak się nie mylę masz dwa - wewnętrzny i zewnętrzny - oba wymieniłeś lub chociaż ten wew. wymyłeś? Możę wyjmij filtry i zobacz jak bez nich się zachowuje - tak na próbę.
Możesz sprawdzić jeszcze luz zaworowy czy jak się nagrzeje to nie podpiera zaworów - może ktoś coś grzebał - ale to dymu nie zlikwiduje a jedynie moc.
Jak wtryski leja - to dym jest siwy jasny prwie biały - mi się jeden zacinał i lał jak cho.. to w rurze się nie mieściło tak kopcił :) Ale wtryski mogą być źle ustawione (i bedzie kopcił na czarno) lub pompa i też będą problemy.

Do kolegi tomka:
- wiesz jakie są objawy zużytych gniazd zaworowych? Jeśli nie to nie doradzaj bo dla ciebie to zwykle klikanie w klawiaturę a dla golegi pales koszty i strata czasu. Napisał na wstępie " nie dymi z odmy" - uważasz że przy zużytych gniazdach co przekłada się w zużycie prowadnic i uszczelnień nie będzie dymu z odmy? Regeneracja głowicy to sprawa normalana ale tylko gdy są ku temu jasne przesłanki - takie jak dym lub olej z odmy, problemy z odpalaniem, spadek mocy ( bez dymu), lub inne bardziej dratyczne:)

Edytowany przez akmaly, 03 styczeń 2013 - 11:13.


#17 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 11:28

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

pales1987 - sprawdź wtryskiwacze jak kolega wyżej pisze, z głowicą, zaworami i innymi wynalazkami daj sobie spokoj. Jeśli dobrze pali na zimmnym to też wtryski muszą być ok. Dlatego zanim wymienisz cokolwiek daj do sprawdzenia. Co do samych rozpylaczy to od ursusa 4512 kupisz za 30 pare zł a nie jak kolega w linku wysyła Ci za poznad 100zł :) Jeśli się na tym nie zanasz to najlepiej zaprowadź do mechanika. Zabawa z pompą może źle się skończyć.
Jeśli pompa, wtryski i głowica ( tak opisywane zawory) byłyby w słabej kondycji to zapomnij o odpaleniu lub lekkim odpaleniu w zimie.
Masz turbo więc dym przy obciążeniu na dużych obrotach to norma - 690 nie kopcił ale jakbyś mu dodał turbo to też by duma puscił.
Napisałeś że filtr powietrza wymieniłeś - ale jak się nie mylę masz dwa - wewnętrzny i zewnętrzny - oba wymieniłeś lub chociaż ten wew. wymyłeś? Możę wyjmij filtry i zobacz jak bez nich się zachowuje - tak na próbę.
Możesz sprawdzić jeszcze luz zaworowy czy jak się nagrzeje to nie podpiera zaworów - może ktoś coś grzebał - ale to dymu nie zlikwiduje a jedynie moc.
Jak wtryski leja - to dym jest siwy jasny prwie biały - mi się jeden zacinał i lał jak cho.. to w rurze się nie mieściło tak kopcił :) Ale wtryski mogą być źle ustawione (i bedzie kopcił na czarno) lub pompa i też będą problemy.

Do kolegi tomka:
- wiesz jakie są objawy zużytych gniazd zaworowych? Jeśli nie to nie doradzaj bo dla ciebie to zwykle klikanie w klawiaturę a dla golegi pales koszty i strata czasu. Napisał na wstępie " nie dymi z odmy" - uważasz że przy zużytych gniazdach co przekłada się w zużycie prowadnic i uszczelnień nie będzie dymu z odmy? Regeneracja głowicy to sprawa normalana ale tylko gdy są ku temu jasne przesłanki - takie jak dym lub olej z odmy, problemy z odpalaniem, spadek mocy ( bez dymu), lub inne bardziej dratyczne:)


Dzięki za wyjaśnienie. Filtry mam wszystkie nowe, przewód do turbo też. Także to odpada. Co do palenia zimą to owszem odpala ale nie aż tak idealnie. Czasami zdarzało się tak jakby się zalewał paliwem.

#18 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 11:29

Ciemny dym, duże spalanie MF 675

(...) od ursusa 4512 kupisz za 30 pare zł a nie jak kolega w linku wysyła Ci za poznad 100zł :)


A czy jesteś przekonany że od Ursusa pasują? Może się okazać że kolega wyda 120 zł za 4 wtryskiwacze a za chwilę będzie musiał kupować kolejne 4 za 400. Ot oszczędność :)
Ja podałem przykładową stronę z częściami bo ją znam. Ale zawsze można znaleźć inną. Te wtryskiwacze będą pasować na 100%. Jeżeli chodzi o Ursusa - tam jest inny model silnika. O ile się nie myle, ten model silnika, który montowany był w MF600 siedzi raczej w 5714. Radziłbym dobrze to sprawdzić przed zakupem, jeżeli chcesz oszczędzić.

Masz turbo więc dym przy obciążeniu na dużych obrotach to norma - 690 nie kopcił ale jakbyś mu dodał turbo to też by duma puscił.


Skąd takie przekonanie? Ja jestem przeciwnego zdania. Nie widzę żadnego powodu, dla którego turbosprężarka miałaby powodować większe "kopcenie" - o ile turbo jest w dobrej kondycji. Powiedziałbym nawet, że zwiększenie ciśnienia w komorze spalania podowuje lepsze warunki spalania i dymu powinno być mniej...

Możesz sprawdzić jeszcze luz zaworowy czy jak się nagrzeje to nie podpiera zaworów - może ktoś coś grzebał - ale to dymu nie zlikwiduje a jedynie moc.


Luz zaworowy - owszem. Ale raczej nie powodowałby on znacznego zwiększenia zużycia paliwa. Tu chodzi moim zdaniem o układ zasilający. Natomiast zgadzam się odnośnie filtrów - należy sprawdzić też filtr wewnętrzny.

#19 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 13:27

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Oj kolego luckywasak - odnośnie pracy turbiny to poczytaj albo dowiedz się o tzw strefę dymienia na charakterystyce doladowania - ale jak nie będę Cię uświadamiał.
- w 675 jest silnik Perkinsa A4.236 - czyli taki na jakiego kupił wraz z serią 200 licencję Ursus - u nas silniki mają oznaczenie U4390 (66KM - Ursus 4512/14) i u4410 (72KM - Ursus 5312/14). W MF 675 jest silnik mocniejszy czyli polski odpowiednik to U4410. Ciekawostką natomiast jest to że do polskich ursusów rozpylacze są takie same do słabszych jak i mocniejszych. Co do jakości np. firmy Wuzetem to jest to orginał do polskich ciągników a w swojej ofercie mają różne rozpylacze więc wysoce prawdopodobne że robili na rynki zagraniczne.
Jeśli chodzi jeszcze o rozpylacze to zawsze są na nich numery i można się upewnić w sklepie czy się zgadzają. Sam kupowałem do A4.248 ( jest to silnik taki jak np. w 690) polskie i działały bez problemów. Nie widze powodu dla którego placić 4x więcej za część do której jest tak łatwy dostęp

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dzisiaj, 22:54
  •  

#20 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 15:32

Ciemny dym, duże spalanie MF 675 Dlatego obstaję za zaworami bo też tam miałem. Zawory nie były wypalone ani uszkodzone. Zrobiły się ostre, tak że mogłem się nimi golić.
Po wymianie tylko zaworów i doszlifowaniu ciągnik zaczął palił połowę paliwa.

Podobne tematy