Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 675T blokada przedniego napędu


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2013 - 10:31

MF 675T blokada przedniego napędu Potrzebuję informacji na temat automatycznej blokady przedniego napędu. Zakupiłem MF 675T i podczas odśnieżania zauważyłem, że przy włączonym przednim napędzie kręci się tylko jedno koło. Oczywiście te które ma lżej. Czy w tym modelu były montowane blokady? Czy może jest jakiś przycisk od załączania tej blokady? A może jest coś uszkodzone i tylko te koło kręci co ma lżej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 675T blokada przedniego napędu Dzisiaj, 11:21
  •  

#2 Share rjurczyk

rjurczyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Krapkowice

Napisany 01 styczeń 2013 - 13:02

MF 675T blokada przedniego napędu blokada jezeli jest to pewnie hydrauliczna jak w innych mf, dochodzi do przedniej osi przewod hydrauliczny w okolicy mechanizmu różnicowego? Jeśli tak, to blokada jest ale nie sprawna... Wersje bez blokady tez podobno były..

#3 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2013 - 14:08

MF 675T blokada przedniego napędu Na YT są filmiki na których mają tą blokadę i akurat ten model, który mam ja. Nie wiem tylko czy ona załącza się automatycznie jak w większości podczas poślizgu kół czy specjalnie trzeba jakiś przycisk wcisnąć. A jeżeli jest coś uszkodzone to przydałaby się jakaś podpowiedz która z części w napędzie za to odpowiada.

#4 Share zetor7045xD

zetor7045xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2013 - 14:15

MF 675T blokada przedniego napędu Napewno jest automatyczna ? Czy załancza się razem z blokadą tylnego mostu może ?

#5 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2013 - 15:03

MF 675T blokada przedniego napędu Z blokadą się nie załącza bo już sprawdzałem. Tylne koła jak są zblokowane to przód kręci na jedno.

#6 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2013 - 18:30

MF 675T blokada przedniego napędu Nie ma żadnego włącznika blokady przedniego dyferencjału. Nie wiem jak to jest dokładnie zbudowane ale u mnie w 698T nigdy nie zauważyłem żeby kręciło się tylko jedno koło.

#7 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2013 - 19:20

MF 675T blokada przedniego napędu A u mnie właśnie kręci się jedno. Włącznik odpada bo sprawdziłem i nie ma jakichkolwiek przewodów do przedniego napędu. Więc zostają dwie możliwości. Być może w mojej wersji nie było fabrycznie blokady lub jest tylko że uszkodzona.

#8 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 styczeń 2013 - 23:17

MF 675T blokada przedniego napędu Podejrzewam że w ogóle nie ma blokady przedniego dyfra. Nikt nie zastosowałby blokady przedniego dyfra włączanej po włączeniu przedniego napędu. Strasznie rwałoby glebę. A przecież na włączonym napędzie jeździ się dosyć często, i niekoniecznie na prostej drodze...
Może jest jakiś mechanizm, który przeciwdziała obracaniu się tylko jednego koła. Jak się podniesie koło na lewarku to w jedną stronę kręci się swobodnie, ale słychać dziwny metaliczny dźwięk, a w drugą się blokuje. Kiedyś zajrzę w katalog części. Może po schematach jakoś dojdę o co tam chodzi.
W każdym razie, jeżeli u Ciebie ślizga się jedno koło to nic z tym nie zrobisz. Blokada przedniego dyferencjału jest raczej rzadko spotykana w takich ciągnikach. I w sumie nie jest szczególnie potrzebna - oba przednie koła są cały czas równo obciążone: oś obciążona jest w centralnym punkcie i siła nacisku obu opon jest równa a wszelkie cuda mogą wynikać jedynie w przypadku natrafienia na podłoże o nierównej przyczepności lub jeżeli opony są zużyte w różnym stopniu.
W Renault 6114 mam to samo - jedno koło czasem się ślizga a drugie stoi, szczególnie przy wbijaniu ładowacza w pryzmę.

#9 Share Bogdan675

Bogdan675

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisany 02 styczeń 2013 - 08:05

MF 675T blokada przedniego napędu w moim mf 690 jest automatyczna blokada nazywa się to ;auto lock ;

#10 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 09:21

MF 675T blokada przedniego napędu A jak załącza się ta blokada auto lock w Twoim MF690?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 675T blokada przedniego napędu Dzisiaj, 11:21
  •  

#11 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 styczeń 2013 - 10:09

MF 675T blokada przedniego napędu ...

Edytowany przez Profil usunięty, 30 marzec 2014 - 20:15.


#12 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 10:31

MF 675T blokada przedniego napędu U mnie na masce też jest napisane AutoLock. Może właśnie o to chodzi. Ale nie wiem czy to działa dokładnie tak jak standardowa blokada dyfra. Z resztą jeżdżąc na włączonym przednim napędzie nigdy nie zauważyłem żeby przednie koła rwały ziemię przy mocniejszym skręcie. A przy zablokowanym dyfrze jednak trochę powinny...

Tylny dyfer blokuje się u mnie pedałem. Ale bardzo rzadko używam.

#13 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 10:54

MF 675T blokada przedniego napędu Tylny dyfer blokuje się standardowo na pedał wciskany w podłodze. A przód gdyby miał stałą blokadę dyferencjału to przy skręcaniu jedna opona zrywałaby ze względu na różnicę w prędkości kół. A przy automatycznej blokadzie przy skręcie koła poprzez mechanizm różnicowy wyrównują prędkości i skręcanie nie stanowi problemu. Być może mój nie ma automatycznej blokady i to jest powodem. Chociaż nie wiem jaki był sens produkcji 2 różnych napędów do MF. Automatyczna blokada powinna być w standardzie bo to trochę tak jakby mieć pół napędu z przodu. Jedno koło się kręci drugie się pcha.

#14 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 11:10

MF 675T blokada przedniego napędu Większość ciągników nie ma blokowanego przedniego dyfra. Tak jak napisałem wcześniej, siła uciągu obu przednich kół jest bardzo zbliżona, więc nie jest prawdą, że mamy tylko "połowę" przedniego napędu. Aczkolwiek z pewnością traci się część mocy, którą można by było wykorzystać w pełni.
Automatyczne załączanie blokady tylnego dyfra i przedniego napędu w większości ciągników bazuje na czujnikach skrętu kół, czy też na pomiarze poślizgu (w nowszych ciągnikach), który obliczany jest na podstawie sygnału z czujników prędkości obrotowej umieszczonego gdzieś w układzie przeniesienia napędu i sygnału z radarowego czujnika prędkości rzeczywistej. W MF serii 600 z pewnością żadnego z tych czujników nie ma. Działa to mechanicznie - tylko nie wiem do końca w jaki sposób. Albo zastosowany jest mechanizm różnicowy o zwiększonym współczynniku tarcia...
A stosowanie 2 różnych przednich mostów może mieć kilka przyczyn, np. postęp technologiczny i wprowadzenie nowego rozwiązania w trakcie produkcji danej serii, czy po prostu danie klientowi możliwości wyboru rozwiązania bardziej zaawansowanego lub tańszego.

#15 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 11:35

MF 675T blokada przedniego napędu Z tego co wyszukałem w internecie to blokada w MF polegała na mechaniźmie o zwiększonym współczynniku tarcia. Tylko nie wiem jak on działa i wygląda w moim mf. I czy może się on zepsuć. Być może u mnie nie ma tego mechanizmu i pozostaje mi taki napęd jaki mam.

#16 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 12:32

MF 675T blokada przedniego napędu W taki razie sprawa jest jasna - mechanizm o ograniczonym poślizgu. Zobacz czy na masce masz napis AutoLock. To wyjaśniłoby czy masz to rozwiązanie w swoim ciągniku.
Dyfer o ograniczonym poślizgu wygląda podobnie jak zwykły dyfer, ale ma dodatkowo elementy hamujące, które działają w przypadku, kiedy różnica prędkości obu kół przekroczy dopuszczalną wartość. Rzeczywiście po dłuższym czasie eksploatacji, szczególnie jeśli olej w przednim moście nie jest odpowiednio często wymieniany (zaleca się co 300 - 500 mth), lub stosowany jest niewłaściwy olej, tarcze sprzęgła przestają hamować i taki mechanizm działa tak jak zwykły dyfer. Z kolei głośna praca dyfra (o której pisałem wcześniej) wskazywałaby na zużycie sprężyn dociskowych stabilizujących tarcze.

#17 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 13:11

MF 675T blokada przedniego napędu Napisu na masce nie ma. I nie wiem czy był bo napisy już dawno zginęły. Czyli u mnie jest prawdopodobnie ten mechanizm tylko że zużyty. Trzeba może rozejrzeć się za firmą która regeneruje przednie napędy.

#18 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 14:10

MF 675T blokada przedniego napędu Lepiej najpierw sprawdzić czy w ogóle był taki mechanizm. Jeżeli nawet nie, można zamiast zwykłego zamontować mechanizm z ograniczonym poślizgiem. Tylko pytanie: czy warto? Zapłacisz za taką robotę kupę kasy a zyskasz bardzo niewiele. Lepiej po prostu w ekstremalnych sytuacjach użyć blokady tylnego dyfra - to powinno wystarczyć. Jak na ciągnik o mocy poniżej 80 KM spokojnie wystarczy... Może dlatego 675 ma zwykły dyfer??

#19 Share pales1987

pales1987

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 14:29

MF 675T blokada przedniego napędu Oczywiście jak nie ma tego mechanizmu to zmiana jest nieopłacalna. Muszę teraz dowiedzieć się czy ten mechanizm jest czy go nie ma.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 675T blokada przedniego napędu Dzisiaj, 11:21
  •  

#20 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 14:45

MF 675T blokada przedniego napędu Chyba najprościej tak: wrzuć luz i podnieś przednią oś ciągnika tak żeby koła nie dotykały ziemi i zakręć jednym z nich. Jeżeli drugie porusza się w tym samym kierunku to znaczy, że mechanizm z ograniczonym tarciem jest (tylko trzyma niewystarczająco dobrze). Możliwe jest też, że nie trzyma w ogóle. Ale wtedy powinno być słychać metaliczny dźwięk (zużyte sprężyny, zużyte tarcze). Jeżeli nic nie słychać, masz zwykły dyfer.

Podobne tematy