Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus Ciężka seria silnik


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sloneczniktv

sloneczniktv

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:S******a

Napisany 29 grudzień 2012 - 11:07

Ursus Ciężka seria silnik Witam.Mam pytanie odnośnie silnika w np: c-385 a 912.
385 ma starego typu a 912 nowego.Zapewne nowszy lepszy.Chciałbym się odowiedzieć jakie są różnice.
Planuje kupić 902 z 83 właśnie ze starym typem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus Ciężka seria silnik Dzisiaj, 00:10
  •  

#2 Share WujekWaa

WujekWaa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2012 - 11:55

Ursus Ciężka seria silnik Według mnie znaczących różnic nie ma, ale tak jak napisałeś nowszy lepszy chociaż nie zawsze, zależy jak był eksploatowany, ile ma mth nabite. Bo czasami np. ten starszy może mieć mniej nabite niż ten nowszy. Jeśli jest w dobrym stanie to bierz, aczkolwiek odradzam, ze względu na brak napędu. Ale to tylko moje sugestie :)

#3 Share misio2614

misio2614

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 29 grudzień 2012 - 13:12

Ursus Ciężka seria silnik Jeśli ktoś pisze że stary typ a nowy się niczym nie rożni to chyba nie ma zielonego pojęcia o tych silnikach.

Stare typy to są modele z8001 oraz z7501 a nowe chyba z8401. Różnice są takie że stare mają chłodzenie oleju silnikowego w dolnej misie olejowej przez ciecz chłodzącą, nowe typy przez chłodnice oleju poniżej filtru odśrodkowego (bąka). Oczywiście różnią się wyglądem, ale chyba nie muszę wspominać o tym. Dochodzi do tego jeszcze masa rzeczy jak pompa wody, sprzęgło, koło zamachowe. Wszystko wychodzi przy pierwszym robieniu jakiegoś podzespołu np. silnika skrzyni.

Który jest lepszy ? Ciężko powiedzieć, oba są dobre, ważne by nie był zajechany. A to czy kupisz starego typu czy nowego to i tak przestaniesz o tym myśleć po pierwszym tygodniu.

Edytowany przez misio2614, 29 grudzień 2012 - 13:13.


#4 Share WujekWaa

WujekWaa

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2012 - 13:18

Ursus Ciężka seria silnik Masz rację, ale aż takich różnic, które miałby wpłynąć na decyzję o kupnie starego czy nowszego typu to nie widzę. Nie chciałem się zagłębiać w "anatomię" tego silnika. Aczkolwiek sam nie wiedziałem o tym.

#5 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 01:19

Ursus Ciężka seria silnik Czym się różnią? Niemal wszystkim :) Począwszy od bloku, przez tłoki, korbowody, wał. Nie wspominając o osprzęcie. Niby wszystko naprzemiennie pasuje, ale różnice są. Wyznacznikiem nowy/stary typ, jest blok (Nowy typ ma przykręcane dekielki zamiast broków). Osprzęt (pompy, filtry i inne pierdoły) można pozamieniać ;)

#6 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 styczeń 2013 - 09:55

Ursus Ciężka seria silnik Dodam jeszcze głowica-inne zawory, pompa wtryskowa-centralne smarowanie i większe sekcje tłoczące, wtryskiwacze. Daje nam to wzrost mocy o 3-5 km przy zmniejszeniu zużycia paliwa.

#7 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 18:38

Ursus Ciężka seria silnik Ptaszyna- powiedz mi proszę, czym się różnią zawory w nowym i starym typie? Przy pompie wtryskowej będąc- zapomniałeś o małym szczególe: regulatorze obrotów... <_<

#8 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 02 styczeń 2013 - 19:11

Ursus Ciężka seria silnik Nowszy typ ma korki w bloku a nie dekle przykręcane...Poza tym w starych blokach były bagnety od oleju wkładane a w nowszych już wkręcane.Tych starych się już nie dostanie.W tamtym roku i pękł w 385 i parę dni temu pojechałem kupić to mi powiedzieli z czym do ludzi takie tylko mają.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#9 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2013 - 21:42

Ursus Ciężka seria silnik Hehe, w sumie to z dekielkami obaj mamy rację :lol: Ja od prawej strony, Ty od lewej ;)


Co do bagnetów- w moim c1201 z 76r mam wkręcany, w c385 z 77r mam wkładany. Więc reguły nie ma :blink:

Edytowany przez Stefano1, 02 styczeń 2013 - 21:45.


#10 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 styczeń 2013 - 22:24

Ursus Ciężka seria silnik @Stefano1 widzę że masz obczajony temat lepiej ode mnie, z głowicą jest taka różnica że w nowym typie była montowana ta sama co w turbo, z resztą było montowane więcej części tych samych co w turbo; wał, korbowody, tłoki i głowica właśnie.Swego czasu gdy dawałem głowicę do regeneracji to musiałem dopłacać bo powiedzieli że do turbo są inne prowadnice i zawory, stąd moja uwaga. Co do pompy to wiem że w starszych były sekcje 8,5 a w nowszych 9 (śred. tłoczka) co ma wpływ na skrócenie czasu wtrysku dzięki czemu lepsze spalanie plus inne wtryski i mamy mniejsze zużycie paliwa. Regulator obr.- hymmm nie wiem czy miał realny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i czym się różnił.
Do autora tematu- za stary typ sil. możesz ostro zbić cenę, a najlepiej nie kupować wcale bo różnic jest dużo jak piszą wszyscy i najważniejsza w apetycie na paliwo co dzisiaj ma duże znaczenie.
PS. do nowego typu można w tani i prosty sposób kiedyś dołożyć turbo a do starego nie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus Ciężka seria silnik Dzisiaj, 00:10
  •  

#11 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 02 styczeń 2013 - 23:15

Ursus Ciężka seria silnik Z turbem to nie ma żadnego problemu.
Pompy wtryskowe są całkiem inne. Inne sekcję, inaczej uszczelniane, inne regulatory, turbo ma 9,5mm i te w zwykłej najlepiej chodzą.
Najlepiej założyć sekcję 9,5 mm i wtryski 4 otworkowe. Silniki jest najcichszy i najsilniejszy. I co wiąże się z mniejszym spalaniem.
Wałów korbowych jest parę rodzajów.
Inne pompy olejowe.
W turbo zawory mają inne kąty.

#12 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 843 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 03 styczeń 2013 - 10:36

Ursus Ciężka seria silnik A czy w ogóle dostanie sie nowa pompe wtryskową starego typu?

Edytowany przez ursus1991, 03 styczeń 2013 - 10:37.


#13 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 03 styczeń 2013 - 14:32

Ursus Ciężka seria silnik A jak rozróżnić starą pompę?Bo ja w 385 z 78r. mam taką samą jak w 904 z 82r....
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#14 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 styczeń 2013 - 15:38

Ursus Ciężka seria silnik Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.
Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.

#15 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 03 styczeń 2013 - 16:05

Ursus Ciężka seria silnik A dobra dzięki :)
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#16 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 04 styczeń 2013 - 15:11

Ursus Ciężka seria silnik Nie piszcie że spalanie jest takie ważne ;) . Bo jak słyszę od znajomych że aby zaciągnąć nowym traktorem renomowanej firmy 20 ton zboża do elewatora odległego o 45 km trzeba tankować 200 l i w drogę to wydaje mi się ze ropa to najmniej istotny element. Lepiej mi odpowiedzcie w temacie 16 się grzeje. Bo zamierzam rozkręcać.

#17 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2013 - 20:26

Ursus Ciężka seria silnik

Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.
Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.


Mozna to jasniej napisac? Bo z tego co zrozumialem to pompa starego typu nie bedzie pracowac z silnikiem nowego typu?
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#18 Share UrsusFan1222

UrsusFan1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj łodzkie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze,brunetki,muzyka klubowa

Napisany 04 styczeń 2013 - 21:43

Ursus Ciężka seria silnik Pompa wtryskowa nowego typu też posiada wlew oleju tyle że mniejszy, stary typ powinien pasować do nowego. Tylko pozostaje problem przewodu centralnego smarowania w nowym typie silnika, zawsze można zaślepić.

Edytowany przez UrsusFan1222, 04 styczeń 2013 - 21:44.

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

#19 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 04 styczeń 2013 - 22:50

Ursus Ciężka seria silnik Pompa jest taka sama do starego i nowego. Różnica może być w sprzęgiełkach, to trza zmienić.
Bo były zakładane z 360 i 912.
Co do centralnego smarowanie to w nowym typie można założyć pierścień uszczelniający za sprzęgiełkiem i po problemie ze smarowaniem.
Bo pompy z centralnym smarowaniem nie mają symeringu, a ze smarowaniem, co olej wlewa się do pompy mają pierścień uszczelniający.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus Ciężka seria silnik Dzisiaj, 00:10
  •  

#20 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3475 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 04 styczeń 2013 - 23:01

Ursus Ciężka seria silnik Tylko stary typ pompy nie ma otworu do podłączenia centralnego smarowania :P
A co do sprzęgiełek to inne są w 4 cylindrowych a inne w 6 cylindrowych, czy nowy czy stary typ to nie ma znaczenia .
Co niektórzy trochę widzę przesadzają ze znajomością tych różnic

Edytowany przez mariuszd93, 04 styczeń 2013 - 23:05.

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


Podobne tematy