Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rozrusznik w t25


119 odpowiedzi na ten temat

#61 Share pegaz1987

pegaz1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja

Napisany 15 luty 2013 - 11:33

Rozrusznik w t25 a kompresje jeszcze ma silnik? było w nim coś już robione? tzn pierscienie, tłoki itp. Jeśli dobrze kręci a nie zapala to albo nie ma kompresji, albo pompa i wtryski do remontu albo zapowietrzony. widać gdzieś na przewodach albo filtrach kapiące paliwo?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozrusznik w t25 Dzisiaj, 09:23
  •  

#62 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2013 - 17:23

Rozrusznik w t25 Wracając do tych rozruszników. U mnie ludzie też się rzucili na te z przekładnią. Też się nad tym zastanawiałem, ale powymieniałem tulejki, zlutowałem szyny zasilajace uzwojenia, bo się mi w jednym miejscu rozlutowały, wymieniłem szczotki i jak nówka śmiga. Też mam ten R11. A te z przekładnią były u mnie w rolniczym podobno czeskie. Niestety nie wytrzymały roku czasu, bo kolega miał ten szajs założony w 30. I wyremontował starą R11 i mowi że już wiecej go nikt nie namówi na taki szajs. A ostatnio jak byłem w tym sklepie, to widziałem że więcej tych zwrotów ten sprzedawca tam miał. Leżało w rogu chyba z 5 rozruszników zdemontowanych, a na półce 3 nówki R11. Więc życzę wam, niech wam służą jak najdłużej te rozruszniki z przekładnią.

#63 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2013 - 17:38

Rozrusznik w t25 R 11 to są rozruszniki nie do zarżnięcia.Przekładniowe to wiadomo że to lipa ale zakładałem parę i na razie nikt nic nie mówił że coś nie tek.Mam w c 360 i na razie nie malowane odpukać kręci jak szalony.
Teraz co do Władka spuść ropę ze zbiornika bo może ktoś wody ci nalał.

#64 Share zibi16245

zibi16245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2013 - 18:03

Rozrusznik w t25 ta silnik chodzil dobrze jutro wymienie filtry i wszystko powyczyszczam i zobacze co bedzie dalej

#65 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2013 - 18:18

Rozrusznik w t25 Popuść zaworek na dole przy zbiorniku i będziesz widział co leci ze zbiornika. :)Ja co roku popuszczam i zleci z pół litra wody. :oSzkoda że nie ognista. :D

#66 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 16 luty 2013 - 22:33

Rozrusznik w t25

R 11 to są rozruszniki nie do zarżnięcia.Przekładniowe to wiadomo że to lipa ale zakładałem parę i na razie nikt nic nie mówił że coś nie tek.Mam w c 360 i na razie nie malowane odpukać kręci jak szalony.
Teraz co do Władka spuść ropę ze zbiornika bo może ktoś wody ci nalał.


Ostatnio rozmawiałem z sąsiadem, który ma Zetora. Ten Zetor ma już ponad 20 lat i jest po jednym kapitalnym remoncie. Można więc sobie wyobrazić ile mtg wyjeździł do tej pory. W każdym razie dużo. Sąsiad ponieważ odpala go prawie codziennie, nawet zimą, postanowił zamontować do niego rozrusznik z przekładnią, ponoć litewski. Oryginalny rozrusznik wytrzymał 20 lat, a ten z przekładnią ledwo nieco ponad rok czyli trochę ponad gwarancję. Rozsypał się do tego stopnia, że nie opłacało się go naprawiać. Stary rozrusznik poszedł do regeneracji tj. wymiany tulejek, przetoczenia komutatora, dostał nowe szczotki i dalej działa. Więc napiszę tak: jeśli ktoś odpala traktor z 15 razy w roku może śmiało używać tego rozrusznika z przekładnią, ale jeśli chce mieć niezawodny rozrusznik to tylko taki jaki dawała fabryka. Ale oczywiście każdy ma swój rozum i zrobi jak zechce.
A co do wody w zbiorniku. Nie koniecznie wody mógł dolać złośliwy sąsiad :). Woda w zbiorniku może się wziąć po pierwsze z paliwa, ale ja zauważyłem, przynajmniej w mojej okolicy, że paliwo na stacjach jest w tej chwili dobrej jakości czyli bez wody :), po drugie z kondensacji pary wodnej. Zwykle to zjawisko ma miejsce po nocy czyli rano w prawie pustym baku. Dlatego zaleca się napełniać bak paliwa na wieczór do pełna.

Edytowany przez Geo, 16 luty 2013 - 22:35.


#67 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 17 luty 2013 - 20:45

Rozrusznik w t25 Witam, tydzień temu zakupiłem nowe akumulatory Centra 2x6V/195AH oraz nową instalację, Zamontowałem akumulatory na nowych klemach i połowę instalacji elektrycznej, większość już podłączona zostało tylko kilka kabelków do kontrolek i świateł które są nie podpięte.
Akumulatorów nie ładowałem, wstawiłem je w takim stanie jak dostałem ze sklepu. Na każdym aku miernik uniwersalny pokazuje 6,36V.

Szybki test, naciskam starter i zaczyna kręcić. Niestety zbyt wolno aby odpalić ciągnik.

Rozebrałem rozrusznik, model rosyjski oryginalny, kupowany około 10 lat temu, wymieniłem tulejki, poskładałem. Wirnik da się obrócić ręką więc nie są zbyt ciasne.
Założyłem spowrotem i niestety nadal zbyt wolno kręci, jest poprawa ale nadal zbyt wolno aby zapalił.

W czym może być przyczyna tego wolnego kręcenia i co zrobić aby to poprawić?

(Od razu mówię nie ma mowy o nowym rozruszniku bo już i tak się wykosztowałem na aku i instalację więc nie mam za co kupić nowego ani oddać fachowcowi który by to zrobił za mnie.)

Połączony

Edytowany przez MAT912, 17 luty 2013 - 22:19.


#68 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 17 luty 2013 - 21:20

Rozrusznik w t25 Oczyść komutator , sprawdź szczotki i jak już to zrobisz to nie zaszkodzi przed próbą odpalenia podłączyć prostownik na godzinke

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#69 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2013 - 21:27

Rozrusznik w t25 Sprawdź połączenia masy , między pomostem a blaszana obudowa wskaźników tam często pali i robi straty prądu

#70 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 17 luty 2013 - 21:42

Rozrusznik w t25 Doradzono mi żeby sprawdzić czy rozrusznik ma dobrą masę żeby nie było strat prądu, oraz wyczyścić kumutator (jak dobrze rozumiem cześć wirnika po której ślizgają się szczotki), myślę że papier ścierny najlepiej się nada. Czy ogólnie wirnik też niem czyścić czy tylko miejsce poślizgu szczotek?

Same szczotki dla pewności też mam zamiar wymienić.

Dalej, czy można jakoś sprawdzić domowym sposobem czy nie jest uszkodzony wirnik lub obudowa z uzwojeniami poza oględzinami na oko?, np miernikiem uniwersalnym czy coś w tym stylu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozrusznik w t25 Dzisiaj, 09:23
  •  

#71 Share mariuszd93

mariuszd93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie LCH
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 17 luty 2013 - 21:50

Rozrusznik w t25 Co do czyszczeniaa to papierem tylko komutator i jak skończysz papierem to wyczyść małym śrubokrętem przerwy między wycinkami komutatora

Nigdy nie zatrzymuj w sobie bąków! Wędrują one bowiem w górę kręgosłupa do mózgu i w ten sposób rodzą się w Tobie gówniane pomysły... :P 


#72 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 17 luty 2013 - 22:05

Rozrusznik w t25 No to po kolei:
1. Sprawdź włącznik masy - na przykład czy się nie grzeje po próbie uruchomienia. Jeśli się grzeje to wymień na nowy.
2. Sprawdź klemy czy nie są za luźne albo poluzowane na przewodach, albo poprzerywane do połowy przewody przy klemach. Ogólnie jeśli gdzieś będzie słaby styk w tym miejscu będzie się grzało.
3. Czy sprawdzałeś włącznik elektromagnetyczny? Często po kilku latach użytkowanie wypalają się styki wewnątrz tego włącznika. Można kupić nowy włącznik lub naprawić stary. Do rozebrania i złożenia z powrotem potrzebna jest lutownica. Wewnątrz zobaczysz miedziany talerzyk i dwie miedziane główki śrub. Jeśli są ponadpalane można spróbować wyczyścić papierem ściernym, ale jeśli jedna główka jest mocniej nadpalona niż druga, a tak często się zdarza talerzyk zaczyna pracować po ukosie i styka tylko na niewielkiej powierzchni - oczyszczenie główek śrub nie wystarczy. Uważaj na miedziane śruby, które są teraz w sprzedaży - zwykle ze względu na oszczędności są robione z mniejszej średnicy pręta więc i główka śruby jest mniejsza niż w oryginale. Mniejsza główka = mniejsza powierzchnia styku = mniej prądu = szybsze zużycie.
4. Sprawdź połączenie między włącznikiem elektromagnetycznym a rozrusznikiem. Często zdarza się, że połączenia są zaśniedziałe lub pordzewiałe. Należy wtedy wymienić uszkodzone nakrętki i podkładki i od nowa poskręcać. Uwaga - ocynkowane nakrętki wytrzymują dużo krócej niż miedziane. Ale na kilka miesięcy można użyć ocynkowanych.
5. Sprawdź połączenie rozrusznika z korpusem silnika. Zdarza się brak masy - zardzewiałe śruby mocujące rozrusznik.
6. Z powodu dużych luzów na tulejkach może dochodzić do zwierania wirnika ze stojanem, zwłaszcza jeśli w środku jest już dużo metalicznego lub węglowego kurzu ze szczotek. Powstają duże straty prądu i rozrusznik zaczyna wolniej kręcić, a akumulatory szybciej się rozładowują. Ogólnie należy oczyścić rozrusznik w środku.
Jeśli to nie pomoże to rozrusznik trzeba oddać do regeneracji. Sama wymiana szczotek może nic nie dać. Komutator po kilku czy kilkunastu latach użytkowania może już posiadać rysy i nierówności - potrzebne będzie jego wyrównanie na tokarce. Dopiero wtedy nowo założone szczotki będą się stykały z komutatorem na całej powierzchni.

Zwykle pomaga oczyszczenie połączeń i styków także tych we włączniku elektromagnetycznym.

#73 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2013 - 22:23

Rozrusznik w t25 Podładuj akumulatory bo nie wiadomo ile w sklepie stały i straciły moc i zrób tak jak kolega Geo opisał.

#74 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2013 - 22:51

Rozrusznik w t25 Komutator powinno się poprawić- przetoczyć na tokarce gdzie po dokładnym ustawieniu wirnika w maszynie będzie dokonana dokładna jego obróbka.
Kilkuletni komutator nawet gdy nie jest bardzo przypalony wydaje się być dość równy ale to złudne, bo dopiero przy obrabianiu go na tokarce ujawniają się ogromne nierówności i zowalizowania. Wszystko to bardzo źle wpływa na kontakt szczotek z komutatorem.
Jeśli nie mamy dostępu do maszyny jest możliwość poprawienia komutatora odpowiedniej twardości pumeksem podczas pracy rozrusznika.
Przestrzenie miedzy wycinkami komutatora najlepiej czyści się nożem tapicerskim bądź zeszlifowanym po bokach brzeszczotem.
Nie wiem który rok produkcji Władka.
Po odkręceniu włącznika masy i oczyszczeniu do żywej blachy wyjmij akumulatory ze skrzynki. Przeżyj się a zobaczysz w niej 3 nakrętki M8. Które odkręć i oczyść to miejsce dokładnie. Jest prawdopodobieństwo urwania tych przyspawanych śrub więc lepiej tego nie robić. Mało miejsca do zrobienia nowych.
Następnie podnieś maskę i oczyść przewód masowy- plecionkę w miejscach przykręcania (Klucz 12) czyli przy głowicy i skrzynce akumulatorów.
Jeśli zastosujemy nowe śrubki, nakrętki, podkładki, a miejsca oczyścimy do żywej blachy następnie po skręceniu zabezpieczymy przed rdzą, to mamy spokój na wiele lat.
O innych rzeczach wspomnianych wyżej nie będę już wspominał.
I od tego momentu kończy się stereotyp , że Władek ciężko kręci-pali. Sprawdzone i udowodnione wielokrotnie. Widok zadowolonego jak dziecko klienta bezcenne.

#75 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 24 luty 2013 - 19:47

Rozrusznik w t25 Dziękuję za porady, już działa jak powinien.

Wymieniłem szczotki, oczyściłem komutator i poprawiłem wraz z oczyszczeniem połączenia w rozruszniku, szczotkach i obudowie oraz na tej plecionce między silnikiem a kabiną którymi idzie prąd. Teraz zapalił od pierwszego razu :)

Mam jeszcze pytanie odnośnie ładowania, na wolnych obrotach jak sobie lekko parkota mam 13,1V ładowania, a jak dam choć trochę lub wiecej gazu to zwieksza się do 13,7V i ani trochę więcej. Czy są to wartości prawidłowe?

Edytowany przez wilczur, 24 luty 2013 - 20:23.


#76 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 20:14

Rozrusznik w t25 Nie prawidłowe, żadna z nich. I tak duża różnica napięcia przy różnych obrotach także nie za dobra.
Gdzie dokonywałeś pomiaru?
Masz na alternatorze małą śrubkę do regulacji sezonowej-napięcia ładowania?
Napięcie lądowania mierzone na akumulatorze mieści się w granicach 13,8-14,4V .

#77 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 24 luty 2013 - 20:25

Rozrusznik w t25 Tak mam taka małą cieniutką śrubkę która tam wystaje.

Pomiar robiłem miernikiem uniwersalnym:
-między amperomierzem a kabiną
-między plusem akumulatora a obudową alternatora
-między śrubką + alternatora a jego obudową

Za każdym razem wartości są identyczne jak napisałem, wolne obroty aby nie zgasł-13,1V, a jak dodam choć trochę gazu, ew. wcisnę do dechy to 13,7V

#78 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 20:39

Rozrusznik w t25 Sprawdź jeszcze innym miernikiem bo może być słaba bateria i będzie inna wartość a jeszcze jedno jak wskazówka po odpaleniu wychyla się daleko na + czyli na 25A to powinno być dobrze.

#79 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 24 luty 2013 - 20:41

Rozrusznik w t25 Co do miernika to jestem pewny że działa jak powinien bo mam baterie w latarce typu 18650 i na nich pokazuje prawidłową wartość jak są naładowane, więc w ciągniku też wg mnie pokazuje poprawnie.

Po odpaleniu amperomierz jak jest na zupełnie wolnych obrotach to jest w okolicach zera, może +1, a jak dodam gazu to na chwilkę leci do 10-15A a potem całkiem szybko spada znowu do 0 albo +1.

Edytowany przez wilczur, 24 luty 2013 - 20:44.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozrusznik w t25 Dzisiaj, 09:23
  •  

#80 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2013 - 20:44

Rozrusznik w t25 To jeszcze zmierz wartość na światłach bo wydaje mi się że masz walniętą diodę w alternatorze.

Edytowany przez balcerek1, 24 luty 2013 - 20:45.


Podobne tematy rozrusznik kreci wyremontowac