Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wszytko o mf 3080 i pochodnych


1002 odpowiedzi na ten temat

#281 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 14 luty 2011 - 21:11

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Niech się rafik wypowie bo on pewnie będzie dokładnie wiedział, ale z tego co ja wiem to obejścia jak się robi to nie robi się na jedną funkcję tylko na wszystkie, tak mi facet który to naprawia mówił, że zrobienie obejścia na jedna funkcję jest bez sensu. A po za tym kolego błędnie myślisz, że jak nie przeszkadza to się przyczyny nie szuka, co u mnie też wszystko niby ładnie działa i w użytkowaniu nie przeszkadza a do robienia mam cały komputer bo ma zrobione obejścia , i te obejścia moga spowodować wiele awarii, w tym głównie np skrzyni biegów, a naprawa chyba każdy się orientuje ile moze kosztować. Nie mówię tego kolego po to żeby Cię straszyć czy cos takiego, tylko chce Cię sprowadzić ze złego toru myślenia;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 05:27
  •  

#282 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2011 - 21:40

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Jeżeli chodzi o tego typu obejścia to jeżeli nic innego nie uległo lub nie ulegnie uszkodzeniu w autotronic to będziesz miał problem ze sprzęgłem przedniego napędu. Nie działa u was funkcja "stop & on" Najpierw odkształceniu ulegną sprężyny, a kiedy one będą słabo dociskały to polecą tarcze, które będą łapały poślizg.

Co do tego gdzie i co to za objeście to nie będę strzelał w ciemno nie widzac ciagnika. Ilu mechaników tyle sposobów kombinacji.

#283 Share dabaz

dabaz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, Rawicz

Napisany 14 luty 2011 - 21:45

Wszytko o mf 3080 i pochodnych No zgadza się. Wiem że obejścia nie są zdrowe, zwłaszcza żółw/zając. Jednak oprócz tego napędu to reszta funkcji działa jak należy. Nawet sobie instrukcją obsługi kupiłem na Allegro po polsku żeby sprawdzić czy jest ok. Ciągnik mam dopiero rok ale w pługu, agregacie i balotnicy nie było problemów. Teraz też raz w tygodniu odpalam i wożę baloty i wszystko działa (oprócz napędu przy zapalaniu).

@rafik to czy mamy na zgaszonym traktorze napęd wyłączony? Wydaje mi się że jeżeli silnik nie pracuje to nie ma ciśnienia oleju i napęd pozostaje włączony, czyli tak samo się zachowuje jak poprawnie działający. Dopiero przy odpaleniu w naszym przypadku ciśnienie oleju rozłącza napęd bez hamulca, przycisku itd. Nie wiem czy dobrze rozumuje.

Edytowany przez dabaz, 14 luty 2011 - 21:50.


#284 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2011 - 21:57

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Na zgaszonym masz włączony tylko nie masz tego że przy każdym zatrzymaniu przy wyłączonym napędzie on sam sie włącza na czas postoju. Nie sygnalizuje tego kontrolka. Jak zachowuje swoje właściwości sprężyna, która jest ciągle ściśnięta to już chyba każdy wie. No chyba ze masz napęd cały czas włączony.

Edytowany przez rafik256, 14 luty 2011 - 22:00.


#285 Share dabaz

dabaz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, Rawicz

Napisany 14 luty 2011 - 22:00

Wszytko o mf 3080 i pochodnych To może wyjściem było by przed każdym zgaszeniem włączyć napęd przyciskiem. Wtedy by był już włączony. Tak myślę w sumie na mój rozum.

#286 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2011 - 22:05

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Nie rozumiemy się. Po zgaszeniu napęd zawsze się sam włącza. Tylko ze u ciebie jak tylko pompa poda olej to jest on wyłączany. No i w związku z tym że nie działa u ciebie to "stop & on" to jeżeli dużo pracujesz przy wyłącznym przednim napędzie możesz mieć problem z jego sprzęgłem.

Edytowany przez rafik256, 14 luty 2011 - 22:08.


#287 Share dabaz

dabaz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, Rawicz

Napisany 14 luty 2011 - 22:11

Wszytko o mf 3080 i pochodnych A rozumiem. No czyli sprężyny są ściśnięte tylko jak ciśnienie oleju rozłącza sprzęgło napędu. No w sumie logiczne. Sprężyna załącza napęd nijako i jak się odkształci to może nie dociskać do końca. W takim razie jak będzie traktor pracował na postoju długo, np przy cyklopie to będę włączał napęd. Może wydłużę żywotność trochę. Dzięki za wyjaśnienie.

#288 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2011 - 22:13

Wszytko o mf 3080 i pochodnych jest dokładnie tak jak napisałeś.

#289 Share Rider

Rider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 15 luty 2011 - 09:09

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Czyli najlepiej będzie o ile to możliwe jeździć na włączonym napędzie, czy próbować szukać tego obejścia, bo jeśli było zrobione to też nie bez powodu??
Mam jeszcze kilka pytań, wybaczcie jeśli szukam problemów na siłę ale lepiej dmuchać na zimne:
1. na zimnym silniku bardzo ciężko przerzuca żółw/zając, dźwignia wtedy stawia opór i nawet jak lampka zasygnalizuje zmianę to zakres się nie przełącza, dlatego też czekam aż się wszystko rozgrzeje i wtedy chodzi bez problemu.
2. Na rozgrzanym silniku poniżej 900 obr/min zapala się kontrolka skrzyni (przed wymiana oleju było tak samo)co może być przyczyna tego stanu?
3. Maszyna ciężko zapala, tzn trzeba bardzo długo kręcić, dymek szary puszcza z komina a nie pali, świeca płomieniowa niby sprawna, szybko się nagrzewa i zapala paliwo.
4. Po uruchomieni ciągnik jest tak mułowaty że się poradzić nie może, po rozgrzaniu problem ustępuje.

Dla zainteresowanych link do instrukcji napraw Autotronic
http://mf.gustlik.2a... Autotronic.pdf

#290 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 16 luty 2011 - 06:32

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Ale mówisz kolego o odpalaniu w jakiś dużych mrozach czy raczej ogólnie chodzi tylko gdy silnik jest zimny to takie objawy? Każdy ciagnik jak w mrozie zapalasz to powinno się go na chwilę zostawić na niskich obrotach zeby się rozgrzał i dopiero jeździć ;)


500 postów :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 05:27
  •  

#291 Share Rider

Rider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 16 luty 2011 - 07:27

Wszytko o mf 3080 i pochodnych W mrozy to bym się nie dziwił, ale przy dodatnich temperaturach też po odpaleniu musi te 5min popracować na postoju, zachowuje tak jakby go coś hamowało. Nie wyobrażam sobie ruszać z zładowaną przyczepą.

#292 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 16 luty 2011 - 15:45

Wszytko o mf 3080 i pochodnych W sumie dziwna sytuacja, pewnie cos z tym jest, bo ja jeździłem ostatnimi czasy szukajac dla siebie mfa i to w mrozy były i niektóre zapalane pierwszy raz danego dnia i żadnych takich problemów nie było, jednak jak dla mnie to ciężko wpaść na pomysł co może byc tego przyczyną bo nigdy się z czymś takim nie spotkałem ;)

#293 Share dampio65

dampio65

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2011 - 19:07

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Witam w moim mf 3080 pojawil sie nowy problem a mianowicie.Gdy ruszam sprzeglo dziala normalnie natomiast w czasie jazdy kiedy chcem zmienic bieg sprzeglo znika.Gdy stane zgasze ciagnik popompuje pare razy sprzeglem ono pojawia sie spowrotem i tak wkoło.Prosze o pomoc a szczegulnie rafika ktory sie zna na tych ciagnikach.

#294 Share Zolwik1990

Zolwik1990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów

Napisany 18 luty 2011 - 19:57

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Mam problem ze skręcaniem przy mf 3085 na wolnych obr. Czy to jest wina pompy?

#295 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2011 - 20:09

Wszytko o mf 3080 i pochodnych @Zolwik1990 Jak rozgrzejesz ciągnik skręć kierownicą do oporu w którąś stronę i przytrzymaj tak jakbyś chciał mocniej skręcić pomimo oporu. Napisz czy wtedy zapali ci się kontrolka od ciśnienia w skrzyni.

Tak właściwie to czy ta kontrolka nie zapala ci się czasami w czasie pracy ciągnikiem?? Moze jak np. włączysz półbieg to się zapala?? Czy wszystko oprócz orbitrola działa poprawnie?? Jeżeli nie to co się dzieje??
Żeby być pewnym ze to wina pompy wypadałoby zrobić chociaż pomiar ciśnienia jakie jest w stanie wytworzyć ta sekcja pompy bo inaczej może się okazać że to była wina tzw "trójdziału" czyli rozdzielacza ciśnienia, a może samego orbitrola.


@dampio65 skoro znika ci sprzęgło to trzeba pewnie wymienić uszczelnienia w siłowniku sprzęgła (przy docisku). Może też trzeba będzie to zrobić w pompce sprzęgła.
Ale najpierw radziłbym odpowietrzyć sprzęgło. Tylko ten zabieg wykonuje się zawsze przy uruchomionym silniku. tak samo jak "pompujesz sprzęgłem" należy to robić przy włączonym silniku bo inaczej spowodujesz ze słabe uszczelnienia pociągnie jeszcze więcej powietrza ponieważ zasilanie sprzęgła jest odcięte. Czy masz jakiś wyciek w okolicy pedału sprzęgła?? czy kapie ci olej z okolicy sprzęgła (na łączeniu skrzyni z silnikiem). Najlepiej odkręć osłonę pod sprzęgłem i spójrz czy w środku nie masz mokrej takiej gumowej osłony pod którą ukryty masz siłownik sprzęgła. Jak masz gdzieś wycieki to sprawa jest oczywista.

Edytowany przez rafik256, 18 luty 2011 - 20:22.


#296 Share Zolwik1990

Zolwik1990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów

Napisany 18 luty 2011 - 21:30

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzięki za inf. Pozdrawiam:-).

#297 Share riki

riki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 249 postów

Napisany 20 luty 2011 - 17:42

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Mam pytanie czy przy wymianie pompy hydraulicznej w MF3065 lepiej przykręcić pompę do płyty zaworowej i wkładać razem czy lepiej najpierw włożyć pompę a pózniej montować płytę jak będzie łatwiej jakie są wasze doświadczenia z taką wymianą bo starą zdemontowałem i czeka mnie montaż nowej, a robię to pierwszy raz i wole zapytać niż zgadować

Edytowany przez riki, 20 luty 2011 - 17:43.


#298 Share Zolwik1990

Zolwik1990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów

Napisany 20 luty 2011 - 19:18

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Gdy skręcę kierownicą do opory w jedną ze stron to żadna kontrolka się nie pali. A ciśnienie jeszcze nie patrzałem.

#299 Share ariss

ariss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 757 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śrem

Napisany 20 luty 2011 - 23:02

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Zolwik1990 a olej w jakim stanie masz i filtr od wspomagania i jak działa reszta funkcji takich jak podnoszenie tuz z obciążeniem jakimś większym czy hydraulika zewnętrzna, masz pogorszone tylko kręcenie kółkiem czy inne funkcje hydrauliczne też?
Sprzedam pług zagonowy 2-skibowy UG
Sprzedam dojarkę na ciągnik

informacje na priv lub gg polecam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 05:27
  •  

#300 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 21 luty 2011 - 15:26

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

po kolei:
-czy przy wyłączonym zapłonie i zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzęgła zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i kontrolka przedniego napędu?
- czy po uruchomieniu silnika kontrolka od ciśnienia w skrzyni gaśnie?
- czy zaraz po uruchomieniu silnika gdy chcesz wyłączyć przedni napęd musisz wcisnąć hamulec? czy może da się wyłączyć przedni napę bez wciskania hamulca?

Odpowiedz na te wszystkie pytania i wtedy zobaczymy co dalej z tym zrobić.

Też mam problem ze swoim 3080. U mnie przy hamowaniu nie załącza się wcale napęd. Napęd działa dopiero gdy sam włączę przyciskiem.
Kontrolka ani przed zapaleniem ani po zapaleniu się nie świeci. Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie(wymieniona pompa rok temu)
Nie muszę w ogóle dotykać pedału hamulca. Mogę bez problemu włączać i wyłączać. Jeśli jadę na włączonym napędzie to sam rozłącza się po przekroczeniu prędkości i włącza przy zwolnieniu. Co może być tego przyczyną?

Mam również problem ze wspomaganiem. Kierownica nie kręci się na tyle lekko jak w innych traktorach. Np NH T5050 czy przy JD 2040S
Jeśli skręcę kierownicą do oporu to mimo wszystko z większym oporem kierownica skręca dalej(koła w tym czasie już na max'a są)
Tak samo dzieje się w jedną i drugą stronę. Nie raz gdy podczas jazdy skręci się na maxa to tak jakby się zapowietrzył. Kierownicą można kręcić, a koła stoją bez ruchu. Dopiero gdy podczas jazdy gdy koła same skręcą to wszystko wraca do normy.

P.s. sprzedam komputer Datatronic (3 przyciski i pokrętło) radar oraz instalację do tego. Trzeba chyba oprogramowanie wgrać, podświetla się jedynie i przyciski działają. Oddam za małe pieniądze. Bądź jak ktoś ma możliwość wgrać oprogramowanie to proszę o kontakt. Wiem, że korbanek wgrywa za nie duże pieniądze ale trzeba osobiście do nich traktorem, ale ja mam kawał drogi. Niestety..
http://img228.images...29012011095.jpg
pod linkiem zdjęcie samego komputera

Edytowany przez piterq1991, 21 luty 2011 - 18:25.


Podobne tematy biegi massey 3080