Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wszytko o mf 3080 i pochodnych


1002 odpowiedzi na ten temat

#221 Share mati1

mati1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2011 - 19:20

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Witam,posiadam mf 3080.Wczoraj odsniezalem podwurko i cos sie stalo z biegami.Posiadam skrzynie 32x32.Cos sie stalo z tymi biegami co sa na rewersie A i B. B wchodz normalnie natomiast gdy wbije na A i puszcze sprzeglo slychac gosny zgrzyt i szuranie na R jest tak samo.Natomiast na B jest normalnie i na tym 2 wstecznym tez jest dobrze.Prosze doradzcie cos bo juz niewiem co robic.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 18:29
  •  

#222 Share KamilW

KamilW

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 03 luty 2011 - 21:42

Wszytko o mf 3080 i pochodnych U nas było tak samu jest od tego regulacja po prawej stronie na skrzyni śruba którą ojciec przekręcił o pół obrotu i problem ustał. Dwaj specjaliści zabiorą głos i ci wytłumaczą o którą śrubę chodzi :)

#223 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2011 - 19:47

Wszytko o mf 3080 i pochodnych W deklu przez który wchodzą do skrzyni drążki zmiany biegów od strony silnika masz taką dużą śrubę (wkręcona poziomo). W twoim przypadku możesz spróbować ją trochę wykręcić. powiedzmy z jeden obrót. Tylko zwróć uwagę czy ona nie jest już mocno wykręcona żeby nie zabrakło ci gwintu i tego nie wyrwało. Śruba może być wykręcona maksymalnie 1,5 cm więcej nie ryzykuj.

Jeżeli ten zabieg pomoże to daj znać,a w tedy powiem ci co warto jeszcze zrobić. Jeżeli jednak nie da się tego wyregulować to też napisz. Wtedy porozmawiamy o przyczynach i ewentualnej naprawie.

#224 Share TheAREK13

TheAREK13

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szkaradowo WLKP
  • Zainteresowania:Rolnictwo, troche sport

Napisany 06 luty 2011 - 13:25

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Mam kilka pytań, bo rozmawiałem z 2 użytkownikami tych ciągników i każdy mówił co innego, no więc:
1. Czy WOM trzeba włączać ze sprzęgłem czy nie
2. Czy półbieg mogę wyłączyć przy maksymalnej prędkości, bo podobno jak tak się zrobi to strasznie szarpnie ciągnikiem
3. Czy napęd można włączyć podczas jazdy
4. Jaką pojemność ma zbiornik paliwa w MF 3080, bo jeden mówił że 110, a drugi że 180
Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi.


Płóbiegi mozesz przełączyc kiedy chcesz!!

#225 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2011 - 16:37

Wszytko o mf 3080 i pochodnych widzę z ciebie wujek dobra rada, który chce kogoś władować na minę. Jeżeli masz taki ciągnik to polecam wyłączyć półbieg przy prędkości 30 czy 40 km/h w czasie z podczepionymi przyczepami na których jest 20 ton ładunku. Zrób tak ze 3 razy i wtedy napisz nam ile kosztował remont skrzyni. przeczytaj najpierw instrukcję obsługi a później udzielaj takich porad. Instrukcje możesz ściągnąć ze strony korbanka.

#226 Share KamilW

KamilW

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 06 luty 2011 - 20:34

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Można prosić o linka? Z góry dziękuję :)

#227 Share Bartek3085

Bartek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2011 - 20:37

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Wejdź na www.korbanek.pl i tam do góry masz pobierz tylko musisz się zarejestrować. :)

#228 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2011 - 21:40

Wszytko o mf 3080 i pochodnych jakby ktoś chciał to mam instrukcje obsługi po POLSKU do MF serii 36xx jest niemal identyczna jak ta do serii 30xx i 31xx. Różnią się jakimiś drobnymi szczegółami jak np. brak opisu zmiany grup A/B itp. podajcie adres e-mail to wyślę w miarę możliwości zainteresowanym.

Mam jeszcze do wszystkich posiadaczy MF-ów takie pytanie: chciałbym ze znajomym tłumaczem zabrać się za przełożenie instrukcji napraw do MF serii 30xx i 31xx na język polski. Czy na tego typu materiał znalazły by się osoby chętne? Tylko w tym wypadku pewnie nie byłoby to całkowicie za darmo. Mówiąc wprost nikt nie podejmie się takiej pracy charytatywnie.

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.

Edytowany przez rafik256, 06 luty 2011 - 23:24.


#229 Share KamilW

KamilW

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 06 luty 2011 - 22:30

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Jeśli można prosić: k.wojtas1993@gmail.com A co do instrukcji napraw to dobry pomysł pod warunkiem że zdjęcia będą wyraźne i opis w miarę zrozumiały dla mniej doświadczonych mechaników. Osobiście myślę że o ile wszystko się uda to w niedalekiej przyszłości sprzedamy masseya i takowa instrukcja napraw będzie zbęddna :)

#230 Share janis12

janis12

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj, mazowieckie

Napisany 06 luty 2011 - 23:13

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Mam kolejne pytania do Was.
1. Czy wycieki w miejscu złączenia wałka z przednim mostem i przy jednym z kół mogą być sprawą jakichś oringów?
2. Gdzie znajduję się wlew oleju do przedniego mostu i czy można sprawdzić jego poziom?
3. Czy są jakieś różnice w łatwości zmieniania biegów na zimnym i ciepłym oleju?
4. Jak to jest z tymi grupami A/B, czy można je zmieniać podczas jazdy? (Czytałem o tym w innym temacie, ale nic konkretnego nie wynikło)
5. Którą gałkę należy włączać jako pierwszą, biegi, czy rewers?
Liczę na wasze odpowiedzi. :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 18:29
  •  

#231 Share Bartek3085

Bartek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2011 - 09:24

Wszytko o mf 3080 i pochodnych rafik jeśli możesz to podeślij też na bartek72511@wp.pl . Z góry dziękuję.

Janis co do 4 pytania, nie można zmieniać tych grup podczas jazdy, zmienia się je tylko i wyłącznie na postoju, tak samo jak żółw/zając które są w gałce z biegami normalnymi. W czasie jazdy masz do użycia przyśpieszacz i go mozesz używać, nic innego;)

#232 Share MarcinPykuS

MarcinPykuS

    VIP, były Moderator Forum

  • V.I.P.
  • rank
  • 2961 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Śląskie

Napisany 07 luty 2011 - 16:58

Wszytko o mf 3080 i pochodnych @janis12

Jak dobrze zrozumiałem tak, ale poprawnie nazywa się to simering. Najlepiej to rozkręć i podjedź ze starym simeringiem do jakiejś hurtowni, na pewno coś dopasujesz. Ja sam też wymieniałem (chyba właśnie było to przy przednim napędzie), oryginalny simering był szeroki i nie mogłem nic dopasować, to założyłem 2 wąskie i trzyma :) .

Olej się chyba wlewa przez korek po lewej stronie mostu, od strony kabiny. Na środku jest śruba i to jest chyba równocześnie odpowiedni poziom oleju-miarka.
Spust znajduje się na środku mostu z dołu.

Co do zmiany biegów lewarkiem przy niskiej temperaturze raczej nie ma różnicy, problem zaczyna się z półbiegami, olej się musi rozgrzać. Wszystko oczywiście zależy gdzie ciągnik stoi-garaż, wiata, a może podwórko, no i oczywiście jak duży jest mróz. Zawsze przed wyjazdem odpalam ciągnik, żeby sobie "na pusto" popracował kilka minut, aż wszystko się trochę rozgrzeje, tym samym półbiegi zaczynają działać.

Co do zakresów to zgadzam się z @Bartek, przełączać to na postoju.

Co pierwsze włączyć-bieg, czy rewers?-raczej nie ma to większego znaczenia, co wpierw "wbijesz" ;) .

Dla pewności poczekajmy jeszcze na opinie specjalistów, niestety mogę się mylić w niektórych kwestiach :) .

Pozdrawiam

Edytowany przez MarcinPykuS, 07 luty 2011 - 17:03.


#233 Share wel

wel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 07 luty 2011 - 18:17

Wszytko o mf 3080 i pochodnych @rafik256 Jeśli byś chciał i mógł to bardzo dziękuje to mój adresik: Lukaszek6783@wp.pl Z góry dziekuje :D

#234 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2011 - 19:03

Wszytko o mf 3080 i pochodnych instrukcje obsługi wysłałem wysłałem tym co podali adere e-mail. CO do instrukcji napraw w języku polskim powstałej na podstawie oryginalnej instrukcji wydanej przez AGCO w języku niemieckim rozumiem że nie ma na to chętnych? Myślałem żeby na początku zabrać się za instrukcję napraw instalacji autotronic razem ze schematami, opisami i sposobami prowadzenia pomiarów diagnostycznych.

Edytowany przez rafik256, 07 luty 2011 - 19:51.


#235 Share janis12

janis12

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj, mazowieckie

Napisany 07 luty 2011 - 20:28

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

@janis12

Olej się chyba wlewa przez korek po lewej stronie mostu, od strony kabiny. Na środku jest śruba i to jest chyba równocześnie odpowiedni poziom oleju-miarka.
Spust znajduje się na środku mostu z dołu.

Co do zmiany biegów lewarkiem przy niskiej temperaturze raczej nie ma różnicy, problem zaczyna się z półbiegami, olej się musi rozgrzać.

Dzięki za odpowiedź. ;) Piszesz o tylnym moście? Jeżeli chodzi o półbiegi, to miałeś na myśli włączanie biegów po wciśnięciu półbiegu guzikiem? Bo właśnie wtedy biegi inaczej wchodzą. Co prawda jeszcze ani razu odkąd go mamy nie był dobrze rozgrzany.

Mam jeszcze prośbę do rafika o wysłanie mi ten instrukcji obsługi, będę wdzięczny :) mój e-mail: pjaniszewski19wp.pl

Edytowany przez janis12, 07 luty 2011 - 20:35.


#236 Share matis251

matis251

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów

Napisany 07 luty 2011 - 20:49

Wszytko o mf 3080 i pochodnych @rafik256 Poprosił bym instrukcję jeśli można na wsk1994@o2.pl , z góry dziękuje. Co do instrukcji PL do serii 30xx to jeśli jej cena nie przekroczyła by 90 zł to bym był na nią chętny jeśli zawierała tak jak mówisz instrukcje napraw instalacji autotronic i prawidłowej obsługi eksploatacji skrzyni.

Jakiś czas temu ktoś na 4um oferował instrukcje do 30xx w języku polskim tylko ciekawe co w niej jest zawarte, mam adres do kolesia na e-mailu to się go dokładnie spytam.

Pozdro

#237 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2011 - 21:15

Wszytko o mf 3080 i pochodnych instrukcja obsługi jest jak najbardziej po polsku ale instrukcji napraw w języku polskim nie ma. Gdyby była to pewnie już dawno by się pojawiła na allegro. Instrukcja napraw i instrukcja obsługi są to dwie różne rzeczy.

Proszę nie mylić pojęć. Ja wam wysyłam instrukcje obsługi w języku polskim, która pasuje do serii 30xx, 31xx, 36xx a chciałbym opracować instrukcję NAPRAW do serii 30xx i 31xx. W instrukcji napraw np. autotronic masz schematy, opisy obwodów, wszystkich czujników, co za co odpowiada do czego służy, jak działa. No i najważniejsze masz opisane jak krok po kroku sprawdzić co i kiedy uległo awarii i jak to usunąć. Na jakim obwodzi jakie napięcie, jakie opór na danym zacisku itd.

Edytowany przez rafik256, 07 luty 2011 - 21:24.


#238 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 07 luty 2011 - 21:27

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

CO do instrukcji napraw w języku polskim powstałej na podstawie oryginalnej instrukcji wydanej przez AGCO w języku niemieckim rozumiem że nie ma na to chętnych?


Rafik myślę że może na dzień dzisiejzy odzew jest mały w tym temacie bo jest to świeża sprawa ale uważam że za jakiś czas na pewno użytkownic tych ciągników się do Ciebie odezwą po coś takiego!:) dobrze jest mieć instrukcję zawsze pod ręką jak będzie jakaś awaria... uważam że pomysł jest super! Jak już wkońcu sprawię sobie taki ciągnik to na pewno chciałbym mieć taką instrukcje...

#239 Share daras77

daras77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łodzkie
  • Zainteresowania:motoryzacja,rolnictwo,sport

Napisany 07 luty 2011 - 21:29

Wszytko o mf 3080 i pochodnych rafik256 gdybyś mógł...z góry dzieki:kowal.33@wp.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzisiaj, 18:29
  •  

#240 Share Bartek3085

Bartek3085

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2011 - 21:45

Wszytko o mf 3080 i pochodnych Dzięki rafik za tą intrukcje, naprawdę przydatna rzecz. Co do tej instrukcji napraw to też bym był pewnie chetny tylko też zależy od ceny;)

Podobne tematy biegi massey 3080