Skocz do zawartości

Zdjęcie

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach


40 odpowiedzi na ten temat

#1 Share fokmen

fokmen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ketrzyn
  • Zainteresowania:No raczej chyba jak wiekszosc tych ktorzy sa na tej stronie:):P<br /><br />

Napisany 03 grudzień 2007 - 21:46

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Szukalem i chyba nie ma takiego postu:);)
A wiec macie w swoich ciagnikach TLS(amortyzowana przednia os) jak sie spisuje?? co daje?? czy jest to awaryjne??
Wszystko co o tym wiecie:)
z gory dzieki:)
pozdro
Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.co...os?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Dzisiaj, 02:00
  •  

#2 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 03 grudzień 2007 - 21:54

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Hmm... co daje?
Napewno lepszy komfort pracy i lepszą przyczepność z maszynami zawieszanymi z tyłu- na zwykłej osi jak podniesie przód to przednie koła też idą do góry, a na resorowanej osi zostają na ziemi (oczywiście do pewnego momentu ;)) i cały czas ciągną...

#3 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2007 - 21:55

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach tls to tylko nazwa jednego z producentow, w claasie nazywa sie np. ProActiv, spisuje sie znakomicie w ruchu po drogach, najlepiej widac to jadac po plytach, gdyz wybiera male nierownosci (na wiekszych dziurach i tak trzeba jechac powoli), gdy mamy jeszcze amortyzator na TUZach, miekka kabine i dobry fotel to smialo mozna jechac po takiej drodze 25-30 km/h, gdy dla porownania po tej samej drodze U1614 jedzie 10 km/h, tur podskakuje i czasme narzedzie tez potrafi walnac, ze z koabiny mozna wypasc ;) .
wazne aby mozna bylo zablokowac amortyzacje przedniej osi np. wykonujac orke

na zwykłej osi jak podniesie przód to przednie koła też idą do góry, a na resorowanej osi zostają na ziemi (oczywiście do pewnego momentu ) i cały czas ciągną...

ktos przeprowadzal jakie obserwacje, obliczenia w tej kwestii bo ja niczego takiego nie zauwazylem.
chodzi o srodki mas (glownie), a pewnie dochodza jakies masowe momenty i inne ciekawostki z mechaniki, ale generalnie gdy srodek masy jest przesuniety, to bedzie dzialal mniejszy nacisk, a wtedy zmniejsza sie uciag i tyle, dlatego nalezy dociazyc przod zarowno w miekkiej osi, jak i sztywnej
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Dzisiaj, 02:00
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#4 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2007 - 21:56

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Czy ta oś jest na sfożniu jak w zwykłych ciągnikach i ma wachacze czy tylko wachacze?

Może nie w temacie ale oglądałem kilka lat temu program i czytałem artykół że chyba jd ma wprowadzić amortyzowaną tylną oś (skok amortyzacji miał być poniżej 10cm ale miało coś takiego być) czy jest jakis model jd w sprzedaży lub innej marki z amortyzowanym tyłem?

#5 Share fokmen

fokmen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ketrzyn
  • Zainteresowania:No raczej chyba jak wiekszosc tych ktorzy sa na tej stronie:):P<br /><br />

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:05

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

wazne aby mozna bylo zablokowac amortyzacje przedniej osi np. wykonujac orke



ale np. przy orece nie jest przydatny??:> przeciez dociska przednia os do poloza i zmniejsza w jakis sposob poslizg??:>
Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.co...os?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

#6 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:06

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

ktos przeprowadzal jakie obserwacje, obliczenia w tej kwestii bo ja niczego takiego nie zauwazylem.

Na Bednarach pokazywali któregoś roku porównanie 2 JD- jeden z amortyzowaną osią a drugi bez...
W galerii jest filmik prezentujący to co napisałem linijkę wyżej ;)

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:07

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach



ale np. przy orece nie jest przydatny??:> przeciez dociska przednia os do poloza i zmniejsza w jakis sposob poslizg??:>

e tam nacisk no os jest taki sam, wiec nie zmniejsza poslizgu, tym samym nie zwieksza sily uciagu. ja do orki wylaczam aby uzyskac lepsza jakosc zabiegu

Na Bednarach pokazywali któregoś roku porównanie 2 JD- jeden z amortyzowaną osią a drugi bez...
W galerii jest filmik prezentujący to co napisałem linijkę wyżej ;)

czy mozesz odszukac ten filmik? tylko chodzi ci o transport, nawroty, czy o prace w polu??
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:10

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D

#9 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:14

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D

o ile ja dobrze pamietam to chyba nie, ale pewny tez nie jestem :) poza nim zadna popularna marka nie chwali sie takim rozwiazaniem, ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 Share fokmen

fokmen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ketrzyn
  • Zainteresowania:No raczej chyba jak wiekszosc tych ktorzy sa na tej stronie:):P<br /><br />

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:17

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

o ile pamiętam to chyba fasttrack ma obie osie amortyzowane ;) ale pewny nie jestem :D


tez mi sie wydaje ze ta maszynka ma obie amortyzowane, wkoncu jak lecisz 65-80km/h to raczej musi byc przy dolkach mozna z kabiny wypasc a wiadomo nasz POLSKIE drogi .....

Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.co...os?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Dzisiaj, 02:00
  •  

#11 Share black08

black08

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:19

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

o ile ja dobrze pamietam to chyba nie, ale pewny tez nie jestem ;) poza nim zadna popularna marka nie chwali sie takim rozwiazaniem, ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy


czytałem w profi ze w osi am. carraro jest 18 punktów smarowania (co 50mth). dobry wynalazek PS w mtz juz dawno była miękka oś w ciągniku 4x4 :D
kujawy to jes to!!!!!

#12 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:20

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

ale moze istnieja jakies wynalazki lub prototypy

@brzozak2 taka obcja za podwójną dopłatą:? ;) :D

#13 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2007 - 22:21

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach



tez mi sie wydaje ze ta maszynka ma obie amortyzowane, wkoncu jak lecisz 65-80km/h to raczej musi byc przy dolkach mozna z kabiny wypasc a wiadomo nasz POLSKIE drogi .....

yyy ale w fastracku kabina nie jest zawieszona nad tylna osia, dopiero w tych najnowszych seriach i one juz nie moga 80 km/h pedzic
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#14 Share fokmen

fokmen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ketrzyn
  • Zainteresowania:No raczej chyba jak wiekszosc tych ktorzy sa na tej stronie:):P<br /><br />

Napisany 04 grudzień 2007 - 10:02

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

yyy ale w fastracku kabina nie jest zawieszona nad tylna osia, dopiero w tych najnowszych seriach i one juz nie moga 80 km/h pedzic


jak to nie moga co maja jakies blokady?? w Polsce slyszalem ze sprzetem rolniczym mozna tylko 25km/h jechac....;/

Moje filmiki zobaczycie na

http://pl.youtube.co...os?user=fokmen5

zapraszam do ogladania:)

#15 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2007 - 13:35

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach moze byc zalozona elektroniczna blokada, ale raczej wynika to z konstrukcji skrzyni, ciagnikami w polsce juz od jakiegos czasu mozna 40km/h jezdzic
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#16 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 04 grudzień 2007 - 18:00

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

czy mozesz odszukac ten filmik? tylko chodzi ci o transport, nawroty, czy o prace w polu??

@brzozak2 prosze bardzo :D:
JD bez amotyzowanej osi
JD z amortyzowaną osią

Mi chodzi o prace w polu ;)

#17 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2007 - 18:33

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????
a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.
moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#18 Share black08

black08

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 04 grudzień 2007 - 21:54

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????
a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.
moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych


a co zrobić by sprzedac wiecej (droższych) ciągników z miekką osią? użądzić pokaz i troche to ubarwić (troche kitu i dymu), wieksza różnica by była jak by były różne ciśnienia w ogumieniu ale upuszczenie powietrza z koła nic rolnika nie kosztuje a to mniejszy zysk dla dilera, troche przecenili role miekkiej osi w polu :rolleyes:
kujawy to jes to!!!!!

#19 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 04 grudzień 2007 - 23:22

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach

co za glupoty oni daja, po pierwsze jada bez obciazenia na takim przelozeniu ze moga przod poderwac do gory, pracujesz tak w polu?????
a poza tym to ze kola nie sa calkiem w gorze tylko spadna troche na silowniku, to akurat nic do sily uciagu nie daje. wogole nie wiem kto to wymyslil taki test, dlaczego zatem w traktor pullingu nie stosuja przedniego napedu, bo w takich warunkach na mocno utwardzonej nawierzchni (jak ta laka) nic nie daje.
moim zdaniem to nie poprawia uciagu w normalnych warunkach polowych


mylisz sie

ciągnik w traktor pulling ma za zadanie rozpędzić platformę do jak największej prędkości zanim ta zacznie hamować. Bo tam ciągnik jedzie dotąd dopóki nie wytraci prędkości. Dlatego tam napęd nie ma znaczenia.

w polu i w transporcie w warunkach gdzie nie ma czegoś takiego jak nabieranie prędkości(tzn różnice są rzędu kilku km/h) kończy sie rola samej prędkości, a zaczyna mieć znaczenie przyczepność.

Czy ktoś woli jeździć bez napędu podczas orki?
albo czy ktoś ruszy z miejsca pod sporą góre z samym tylnym napędem np 100KM ciągnikiem z 20t na przyczepach ?
czy ciągnik w traktor pulling ruszy z tą samą platformą z miejsca gdy ta będzie miała 80% docisku?

amortyzacja w warunkach polowych ma za zadanie niwelować stratę przyczepności podczas jazdy po niezbyt równych powierzchniach.
Nie wiem kto to wymyślił żeby blokować amortyzacje do pola. Ale ja sie z tym absolutnie nie zgadzam :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach Dzisiaj, 02:00
  •  

#20 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2007 - 12:02

Amortyzowana przdnia oś w ciagnikach No właśnie czy ktoś z was blakuje podczas orki "resorkę"? Według mnie to jak wyłączenie ABS-u zimą ;)

Jeśli traktor podskakuje to traci przyczepność, oś resorowana w pewnym stopniu nie dopuszcza do tego. Rozumiem blokowanie w przypadku pracy ładowaczem czołowym :rolleyes:

Takie porównanie:



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »