Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak ładowania w T-25


249 odpowiedzi na ten temat

#81 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 17 listopad 2010 - 21:54

brak ładowania w T-25 Akurat tutaj masz rację, bo oglądałem jedynie jeden rosyjski alternator. To mi jednak wystarczyło, aby zorientować się w jego budowie. Nie wiem ile sztuk Ty widziałeś (oglądałeś), ale widocznie stanowczo za mało więc obejrzyj jeszcze raz, tym razem dokładnie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 03:55
  •  

#82 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 listopad 2010 - 21:58

brak ładowania w T-25 Nie mam zamiaru się z tobą kłócić, bo nie o to chodzi w tym temacie. Widzę, że masz zerowe doświadczenie, wiec nie będę się więcej wypowiadał.

#83 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 17 listopad 2010 - 22:59

brak ładowania w T-25 To co pisałem o odmienności rosyjskich alternatorów, dotyczy tych w ciągnikach. W samochodach spotykałem normalne (również jakby skopiowane z naszych).

#84 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 17 listopad 2010 - 23:49

brak ładowania w T-25

Nie mam zamiaru się z tobą kłócić, bo nie o to chodzi w tym temacie. Widzę, że masz zerowe doświadczenie, wiec nie będę się więcej wypowiadał.

Ja również nie zamierzam się z tobą kłócić, ale skoro piszesz takie rzeczy, a jedynym dowodem twoich teorii jest to, że widziałeś więcej rosyjskich alternatorów to wybacz ale to jest co najmniej śmieszne. To wcale nie świadczy o twoim wielkim doświadczeniu, a raczej o ignorancji.
Ok, teraz postaram się opisać jak wyglądał wirnik w ruskim alternatorze, który ja widziałem.
Wirnik jest wykonany jako jednolita odkuwka z materiału ferromagnetycznego z wydatnymi zębami. W osi wirnika, przed jego czołem, znajduje się cewka. Zwoje ceki są nawinięte prostopadle do osi głównej wirnika. Cewka ta jest na stałe przymocowana do stojana. Gdy doprowadzimy do niej prąd powstaje pole magnetyczne, które obejmuje wirnik. Obracający się wirnik powoduje zmiany tego pola, odkształca je i to zmienne pole indukuje w zwojach stojana prąd indukcyjny. Dalej chyba nie muszę pisać.
Ja widziałem to, teraz napisz co widziałeś ty, ze szczególnym uwzględnieniem gdzie znajdują się te magnesy.

#85 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 listopad 2010 - 11:41

brak ładowania w T-25 Możliwe, że trafiłeś jakiś stary alternator właśnie z takim właśnie wirnikiem.

#86 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 18 listopad 2010 - 12:53

brak ładowania w T-25 Oj panowie, dużo tekstu a mało pomocy, a potrzebujący się nie odzywa

Co do szczotek alternatora T25 to już kilka osób w sklepie u kolegi pytało i zawsze wybuchamy śmiechem :blink:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#87 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 listopad 2010 - 13:18

brak ładowania w T-25 Śmieszne to o kopiowaniu alternatora. Rosjanie licencję na fiata 124(Lada, Żiguli) kupili w 1966r. W ciężarowych też są stosowane te szczotkowe, np: prototyp kamaza jest z 1969, produkcja od 1976.

#88 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 18 listopad 2010 - 21:59

brak ładowania w T-25 O kopiowaniu alternatora napisałem ze względu na podobieństwo. Nie wiedziałem że była to produkcja na licencji.
Wildagro12 opisał alternator stosowany w t25 i Mtz. Osobiście spotkałem różne ich wersje, 6 lub 9 diodowe, z regulatorem zintegrowanym lub umieszczonym osobno. Nie każdy do wzbudzenia potrzebuje kontrolki (6 diodowy). Jeżeli sprawdzany alternator okazuje się sprawny, to wersje 6 diodową przerabiam na 9. A regulator zakładam z Poloneza lub z Malucha (ich odpowiedniki) i nikt nie narzeka. Są też alternatory ze stałymi magnesami ale nie spotkałem ich w pojazdach (nie licząc rowerów http://pl.wikipedia....Dynamo_rowerowe ). Trochę o alternatorze tutaj: http://pl.wikipedia....wiki/Alternator

#89 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 listopad 2010 - 23:16

brak ładowania w T-25 Więc się dowiedziałeś. W mojej rosyjskiej ciężarówce nie ma kontrolki ładowania, tylko amperomierz(diód w prostowniku nie liczyłem). Alternator to stara konstrukcja, tylko w naszym kraju dość późno zaczęto ją stosować w produktach motoryzacji i nie ma z czym się wywyższać.

#90 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 18 listopad 2010 - 23:39

brak ładowania w T-25 Jakby nie było, to diody w naszych alternatorach były i może jeszcze są (nie zwróciłem uwagi we współczesnych produktach) produkcji rosyjskiej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 03:55
  •  

#91 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 19 listopad 2010 - 09:47

brak ładowania w T-25

O kopiowaniu alternatora napisałem ze względu na podobieństwo. Nie wiedziałem że była to produkcja na licencji.
Wildagro12 opisał alternator stosowany w t25 i Mtz. Osobiście spotkałem różne ich wersje, 6 lub 9 diodowe, z regulatorem zintegrowanym lub umieszczonym osobno. Nie każdy do wzbudzenia potrzebuje kontrolki (6 diodowy). Jeżeli sprawdzany alternator okazuje się sprawny, to wersje 6 diodową przerabiam na 9. A regulator zakładam z Poloneza lub z Malucha (ich odpowiedniki) i nikt nie narzeka. Są też alternatory ze stałymi magnesami ale nie spotkałem ich w pojazdach (nie licząc rowerów http://pl.wikipedia....Dynamo_rowerowe ). Trochę o alternatorze tutaj: http://pl.wikipedia....wiki/Alternator


Jedno małe pytanko: czy spotkałeś się z alternatorem montowanym w t25 lub Mtz jaki opisuje elektrotech, t.j. wirnik z magnesami trwałymi?
Nie chce drążyć tematu, ale jestem zwyczajnie ciekawy, czy to ja trafiłem na rzadki (jak mówi elektrotech stary) model altka, czy on coś fantazjuje.

#92 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 19 listopad 2010 - 17:46

brak ładowania w T-25 Witam kolegów jeżeli chodzi o alternatory radzieckie to jest odrębny temat dla fachofców pewnie zauważyliście takie rzeczy ;nie ma szczotek nie ma, kontrolki do wzbudzania. śmiem twierdzić iż technologia bardziej zaawansowana niż BOSCH tak szczerze to nie wiem jak to nazwać bo niby alternator a zachowuje się jak prądnica nie potrzebuje prądu zeby się wzbudzić może pracować bez akumulatora. układy do regulacji napięcia mogą mieć wewnątrz lub jako regulatory zewnętrzne po przeczytani tematu stwierdzam iż "Elektrotechnik"wie najlepiej o co w tym wszystkim chodzi a więc go słuchajcie.

#93 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 19 listopad 2010 - 20:29

brak ładowania w T-25 Ja mam akurat Litewski alternator :) Adaptowany do T-25 i MTZ ale na oryginalnej dokumentacji robiony wiec taki sma jak 20 lat temu. Wezmę ksiażkę od T25 i tam jest opsiany alternator i powiem czy potrzebna żarówka jest czy nie. No właśnie nie świeci się ;[ chyba przełożę regulator ze starego bo tam nowy załozyłem przed wymianą ;) Jeżeli nie będzie ok no chyba że to żarówka wine ma
Mój Wladimirec podbija świat

#94 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 19 listopad 2010 - 21:25

brak ładowania w T-25 Wildagro12. W Mtz spotkałem (i się pozbyłem) jedynie sporych rozmiarów (zażartowałem z właściciela że jest lampowe) urządzenie, na pierwszy rzut oka przypominające przetwornice prądu do "spornego" alternatora. Elektrotechnik nie jest pierwszym który twierdzi że takowy był stosowany w pojazdach. Osobiscie jak stwierdze że alternator jest sprawny, zamieniam regulator na "znany" przerabiajac jednoczesnie obwód ładowania. Najlepiej temat podsumował Mercedes250d.
Jest nas tu, kilku posiadajacych jakąś wiedzę i doświadczenie w tym temacie, ale jak się będziemy kłócić, to zainteresowany niewiele z tego osiagnie.

#95 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 19 listopad 2010 - 22:08

brak ładowania w T-25 Jutro po prostu wyjmę żarówke i podłącze kontrolke przenośną i zobacze czy będzie się paliła czy nie :)
Mój Wladimirec podbija świat

#96 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 19 listopad 2010 - 23:29

brak ładowania w T-25 UrsusCzesio z tego co piszesz jeżeli altek ładuje na małych i średnich obrotach, a na dużych nie, raz jest dobrze późnej znowu nie ładuje, zacznij od sprawdzenia naciągu paska klinowego.

mercedes250d w alternatorze też następuje samowzbudzenie.
Jeżeli idzie o spór jaki wirnik ma radziecki alternator to widzę, że będę musiał zrobić zdjęcia tego wirnika i udowodnić wszystkim doświadczonym fachowcom jak jest w rzeczywistości. Myślę, że znajdę ruska na pobliskim szrocie. Ale to w przyszłym tygodniu. Chyba, że elektrotech lub jego wielbiciele wcześniej wstawią zdjęcia i udowodnią swoją rację.

#97 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 20 listopad 2010 - 19:48

brak ładowania w T-25 Witam w drodze wyjaśnienia poszperałem trochę i stwierdzam że wszystkie tego typu urządzenia to po prostu prądnica dużej mocy 33 lub 58A ale bardzo specyficzna (samowzbudna prądu zmiennego).w kilku słowach objaśnię. stojan jak alternator (trzy fazy) wirnik z blach krzemowych przed wirnikiem cewka (stała-nieobraca się) która wytwarza pole magnetyczne w wirniku (indukcja). wzbudzenie następuje z prądu szczątkowego wirnika dalej to tak jak alternator prostownik diodowy i przeważnie elektroniczny lub elektroniczno-mechaniczny regulator napięcia (wewnętrzny lub zewnętrzny).kolego wildagro12 typowe alternatory są obcowzbudne i taka jest różnica między alternatorem a prądnicą.

#98 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 20 listopad 2010 - 22:11

brak ładowania w T-25

UrsusCzesio z tego co piszesz jeżeli altek ładuje na małych i średnich obrotach, a na dużych nie, raz jest dobrze późnej znowu nie ładuje, zacznij od sprawdzenia naciągu paska klinowego.

mercedes250d w alternatorze też następuje samowzbudzenie.
Jeżeli idzie o spór jaki wirnik ma radziecki alternator to widzę, że będę musiał zrobić zdjęcia tego wirnika i udowodnić wszystkim doświadczonym fachowcom jak jest w rzeczywistości. Myślę, że znajdę ruska na pobliskim szrocie. Ale to w przyszłym tygodniu. Chyba, że elektrotech lub jego wielbiciele wcześniej wstawią zdjęcia i udowodnią swoją rację.


Pasek jest ok lekko go idzie ugiać ale nie mocno ;) Tylko że jak by się ślizgał to by piszczał. :P Dzis nawet czasu nie było a to siewnik obejrzeć a to ciagnik potem obornik ,rozładować siewnik i przyszła noc :)
Mój Wladimirec podbija świat

#99 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 20 listopad 2010 - 22:51

brak ładowania w T-25 UrsusCzesio spotkałem się kiedyś z podobnymi objawami jak u Ciebie, rozwiązaniem było napięcie paska. Pisku nie było słychać. może dlatego. że ciągnik jest głośniejszy od samochodu. Alternator w ciągniku, z reguły, ma też mniejszą prędkość obrotową w ciągniku.

Witam w drodze wyjaśnienia poszperałem trochę i stwierdzam że wszystkie tego typu urządzenia to po prostu prądnica dużej mocy 33 lub 58A ale bardzo specyficzna (samowzbudna prądu zmiennego).w kilku słowach objaśnię. stojan jak alternator (trzy fazy) wirnik z blach krzemowych przed wirnikiem cewka (stała-nieobraca się) która wytwarza pole magnetyczne w wirniku (indukcja). wzbudzenie następuje z prądu szczątkowego wirnika dalej to tak jak alternator prostownik diodowy i przeważnie elektroniczny lub elektroniczno-mechaniczny regulator napięcia (wewnętrzny lub zewnętrzny).kolego wildagro12 typowe alternatory są obcowzbudne i taka jest różnica między alternatorem a prądnicą.


Czyli nie uważasz już, że radziecki alternator ma magnesy w wirniku?
Każdy alternator który ma wbudowany prostownik będzie się wzbudzał dzięki namagnesowaniu szczątkowemu, podobnie jak prądnica. Alternator i prądnica mogą (chociaż nie powinny) pracować bez zasilania z zewnątrz i będą wytwarzały napięcie. Nie rózni się więc, w tym elemencie, od prądnicy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 03:55
  •  

#100 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 listopad 2010 - 10:01

brak ładowania w T-25 Akurat trafił mi się alternator, więc zrobiłem zdjęcie (przepraszam za jakość, robione telefonem). Jest to pięciofazowy alternator o mocy 1150W, z 2006 roku. Ten miał uszkodzony stojan, ale to nie jest teraz istotne. Oto zdjęcie wirnika. Do autora: bez rozebrania alternatora i weryfikacji jego stany się nie obejdzie. Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia są poprawne, wizualnie stan uzwojeń itp. Zakładam, że inastalacja w ciągniku jest sprawna. Jeżeli nie, to należałoby ją doprowadzić do porządku, a dopiero później zabarać się za alternator.

Podobne tematy