Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak ładowania w T-25


249 odpowiedzi na ten temat

#221 Share krzysiekj24

krzysiekj24

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wędkarstwo plażowe morskie

Napisany 28 maj 2014 - 16:59

brak ładowania w T-25 Witam składam aktualnie T25 doszedłem właśnie do podłączenia alternatora i ładowania, kupiłem nowe akumulatory więc nie chciałbym ich sp... bo szkoda.
Nie za bardzo wiem jak najlepiej podłączyć alternator do całej instalacji żeby było dobrze i napięcie odpowiednie.
Mam taki alternator jak na zdjęciu jego tył. I taki jak na drugim zdjęciu regulator napięcia. Z boku opisałem zmierzone napięcie na tych trzech śrubkach podczas pracy silnika, na wolnych i na większych obrotach. Obecnie alternator nie podłączony do instalacji elektrycznej.

Załączone miniaturki

  • alternator.jpg
  • regulator PP362-b1.jpg

surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 02:51
  •  

#222 Share Voo

Voo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 28 maj 2014 - 22:13

brak ładowania w T-25 Coś mi tu nie pasuje.Twój alternator ma już wbudowany regulator napięcia,więc po co chcesz podłączać drugi.A te pomiary napięcia to porażka.Już napięcia 16,5 jest szkodliwe dla aku a co dopiero 25V.W necie jest tyle info jak go podłączyć że oczopląsu można dostać.Ale ja na twoim miejscu dałbym go do sprawdzenia,szkoda nowych akumulatorów.

#223 Share krzysiekj24

krzysiekj24

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wędkarstwo plażowe morskie

Napisany 29 maj 2014 - 10:38

brak ładowania w T-25 zamówiłem nowy regulator zobaczymy jak będzie

taki tym mam nadzieję że odpowiedni.


http://allegro.pl/re...4253702604.html

surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K


#224 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 maj 2014 - 12:50

brak ładowania w T-25

A te pomiary napięcia to porażka.Już napięcia 16,5 jest szkodliwe dla aku a co dopiero 25V.

Porażka to mało powiedziane. Kto normalny uruchamia alternator bez obciążenia? Poza tym żeby robić pomiary nie wystarczy miernik z biedronki. Trzeba jeszcze wiedzieć jak mierzyć.

#225 Share krzysiekj24

krzysiekj24

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wędkarstwo plażowe morskie

Napisany 29 maj 2014 - 14:07

brak ładowania w T-25 To możesz mi powiedzieć jak powinienem mierzyć, w jaki sposób sprawdzić prawidłowe ładowanie? Rozumiem ze jesteś w tych sprawach fachowcem?

surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K


#226 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 29 maj 2014 - 14:57

brak ładowania w T-25 Przy braku obciazenia najpierw poleci regulator, a za chwile diody wzbudzenia zostana przebite i pozostaje przerobka na ten regulator z wczesniejszego postu Kolegi, albo do warsztatu...

Pomiaru napiecia ladowania dokonujemy przy obciazeniu akumulatorem i swiatlami mijania. Jeden pomiar robimy na wolnych obrotach takich gdy kontrolka juz nie swieci, drugi na wysokich. Napiecie to za malo, trzeba miec jeszcze dobry Amperomierz, no i warto miec/znac dokumentacje techniczna danego alternatora:)

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 29 maj 2014 - 15:00.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#227 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 maj 2014 - 17:27

brak ładowania w T-25 Regulatorowi nic się nie stanie, chyba, że jakaś źle zaprojektowana tania podróba. Najszybciej przebiją się diody i akurat nie te od wzbudzania, bo przeważnie są na napięcie minimum 600V (np. 1N4007 jest na 1000V), tylko główne. Co do pomiarów to w dziale Elektryka wszystko jest opisane, łącznie z metodą diagnostyki alternatora. Ogólnie pomiaru dokonuje się z alternatorem obciążonym samym akumulatorem i obciążonym prądem znamionowym. Przy obciążeniu mniejszym prądem wynik jest jest mało miarodajny. Ja osobiście jeszcze robię test przeciążeniowy, polegający na obciążeniu alternatora prądem 1,25 In, przez pół godziny, przy stałej kontroli temperatury. Po takim teście mam pewność działania i mogę spokojnie udzielić gwarancji.

#228 Share mds212

mds212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 630 postów

Napisany 29 maj 2014 - 18:25

brak ładowania w T-25 Logarytm naturalny ???

#229 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 maj 2014 - 20:02

brak ładowania w T-25 Duże "i" oznaczające prąd, oraz "n" skrót od znamionowy. Ale rzeczywiście wygląda jak logarytm.

#230 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 29 maj 2014 - 21:08

brak ładowania w T-25 Przepiecie przy braku obciazenia zniszczy regulator.
Spotkalem przypadek w Jumzie, ze po potraktowaniu napieciem 24V padl regulator, a diody byly w porzadku, tylko ladowanie zrobilo sie 22V i alternator parzyl, na amperomierzu brakowalo skali. Alternator ten z kabelkami idacymi pod takim paskiem blachy.
W pewnym T25 spadla klema, po tym brak ladowania, czyli raczej regulator, mechanik "spod stodoly" zamontowal regulator mechaniczny Elmot w systemie 6 diodowym.

Mam pytanie:
Jakie jest zadanie kondensatora 10uF (napiecie wylecialo mi z glowy) umieszczonego przy regulatorze napiecia w alternatorze 700W? Rezystory to wiem, bo one odpowiadaja za regulacje Zima/Lato.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 02:51
  •  

#231 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 maj 2014 - 07:24

brak ładowania w T-25 Tak jak napisałem, może się tak zdarzyć, jeżeli regulator jest wadliwie zaprojektowany. Generalnie nic się z nimi nie dzieje do około 100V, ale faktycznie ruskie przebijają się częściej. A to, że przebił się przy 24V to raczej przypadek, lub szpilka napięciowa była bardzo wąska, na tyle, że uszkodziła tranzystor, a diody już nie. Kondensator ma zadanie tłumić zakłócenia, pochodzące od regulatora.

#232 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 30 maj 2014 - 08:57

brak ładowania w T-25 Bo on jest podpiety pod specjalnie wyprowadzone wyjscie regulatora.
A pytalem dlatego, ze u mnie sie wylal i zamiast niego wstawilem 2 szt 4,7uF i nie wiem, czy to dobre rozwiazanie.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#233 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 lipiec 2014 - 13:21

brak ładowania w T-25 Witajcie. Kupiłem nowy alternator, podłączyłem go według schematu zamieszczonego tutaj http://www.agrofoto....922-alternator/ (stary alternator miał 5 wyjść , a regulator w kabinie) . Jednak nowy alternator ledwo daje radę ładować, po dodaniu gazu ledwo osiąga 13V, a wskazówka amperomierza wychyla się gdzieś do 15 i skacze raz w prawo a raz w lewo. Po włączeniu swiatłeł mijania ładowanie wynosi ok 12-12,3V , a wskazówka na amperomierzu jest na minusie. Na wolnych obrotach zapala się kontrolka ładowania, gdzie stary alternator dawał jeszcze radę ładować. Wszystkie połączenia wyczyściłem i nic to nie dało. Zamieszczam zdjęcie jak to wygląda, może źle coś podłączyłem?
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#234 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 03 lipiec 2014 - 00:06

brak ładowania w T-25 Czyli Kolega podłączył dokładnie według moich schematów na tych niebieskich skanach? Podłączenie wygląda na prawidłowe, wskazówka się wychyla, czyli prąd podaje, sterowanie lampką działa. Poproszę jeszcze foto jak Kolega rozwiązał zmiany przy puszkach w kabinie...
Wygląda mi to na wadę regulatora napięcia w tym alternatorze, raczej do reklamacji.
Napięcie mierzone na śrubce alternatora, czy na akumulatorach?
Jeśli jest na alternatorze śrubka regulacji Lato/Zima spróbuj wkręcić ją do końca. Na zdjęciu nie widać, tylko widac ze jest otwór tam gdzie powina być

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#235 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 lipiec 2014 - 08:55

brak ładowania w T-25 Wszystko według schemat podłączone. Jeśli odepnę któryś z niebieskich przewodów zapala się lampka więc chyba prawidłowo. W puszkach nic nie zmieniałem, jedynie zaizolowałem odłączone przewody od regulatora napięcia. Napięcia mierzyłem na klemach i na śrubce alternatora. Nie ma w tym alternatorze śrubki lato/zima. Wykręciłem regulator i przeczyściłem jego styki drobnym papierem ściernym, poprawiło się, przy 1600obr.min osiąga 13,7v i 30A, lecz poniżej ok 1200obr nie ładuje wcale, a poniżej 900 świeci się lampka. Po włączeniu świateł muszę utrzymywać co najmniej 1400obr żeby amperomierz pokazywał 0, a na wolnych obrotach przy światłach mijania napięcie spada, nawet poniżej 12V. Musi być coś nie tak bo alternator starego typu 400W lepiej ładował niż ten 700W. Wymienię ten regulator, koszt ok 20zł, może pomoże. Teraz nawet nowym częsciom nie można ufać ;[

Edytowany przez Piotrek94, 03 lipiec 2014 - 09:06.


#236 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 03 lipiec 2014 - 12:49

brak ładowania w T-25 Podlaczenie masz prawidlowe.
Oprocz regulatora moze te byc niesprawny mostek diodowy w alternatore, albo wadliwe uzwojenie i nie osiagnie on nigdy pelnej mocy. Nie dalo sie go oddac do reklamacji? Preciez on praktycznie nie dziala...
Jakie jest kolo pasowe? Moznab ydac mniejsze, ale to nie ma sensu...

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 03 lipiec 2014 - 12:53.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#237 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 lipiec 2014 - 21:32

brak ładowania w T-25 Podmieniłem regulator, żadnej zmiany nie ma. Zauważyłem też, że po włączeniu masy stary alternator pobierał kilka A prądu (kiedyś zostawiłem włączoną masę na noc to mi rozładował akumulator). Przy tym nowym po włączeniu masy amperomierz nawet nie drgnie. Teraz tak jakby się trochę ten alternator rozruszał, ładowanie zaczyna od 1000obr, jednak napięcie nadal niskie. No nic, muszę się bawić w odsyłanie na gwarancje, a ciągnik akurat teraz potrzebny :(

#238 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 lipiec 2014 - 00:02

brak ładowania w T-25 Kolego ten Alternator nie bierze prądu, bo to jest 6 diodowy i wzbudzenie bierze sam z siebie, z mostka pomocniczego.
Ten stary brał wzbudzenie z akumulatora, za sprawą właśnie regulatora RR362B :)
Reklamuj ten alternator, póki się na dobre żniwa nie zaczęły...
Czemu go zmieniałeś, skoro ten stary ładował?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#239 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 lipiec 2014 - 00:50

brak ładowania w T-25 Stary alternator juz od roku się sypał, najpierw miał słabe ładowanie, wiec zmieniłem regulator RR362 na nowszego typu też RR362 (miałem 2szt w zapasie), po jakimś miesiącu się spalił ten regulator, podlączyłem drugi i też się spalił. Wróciłem do fabrycznego i alternator dostał przyrostu mocy, przy ok 1400obr przekraczał 15,2V, aż się elektrolit gotował, musiałem później uzupełniać wodą. Rozebrałem wiec ten stary alternator, ze środka wysypała się masa ziemi (37 lat pracy to się uzbierało), ale nie byłem w stanie stwierdzić co jest uszkodzone więc padło na zakup nowego, ale jak widać problemu to nie rozwiązało. Mam nadzieje że przyślą mi teraz dobry.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 02:51
  •  

#240 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2014 - 09:23

brak ładowania w T-25 Nie trzeba było kupować nowego, tylko założyć jakiś używany z samochodu osobowego.
Niestety jakość dzisiejszych alternatorów oryginalnych jest nierewelacyjna. Sama konstrukcja ma pewne plusy, ale jak sam widzisz wykonanie minus.

@Zbyszekbrzuze jak spiąłeś te dwa kondensatory?

Podobne tematy