Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak ładowania w T-25


249 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 26 lipiec 2009 - 11:11

brak ładowania w T-25 Ja musze sobie zmienić arternator założe chyba od poloneza tylko nie wiem ile ma w polonezie W bo w starym mi sie łożysko te małe wyrobiło i czasami ładuje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 08:55
  •  

#62 Share TBhog

TBhog

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 97 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żywiec

Napisany 26 lipiec 2009 - 15:09

brak ładowania w T-25 Moim zdaniem zły pomysł z alternatorem z Poloneza. Jak widać oryginalny ruski wiele nie kosztuje a przynajmniej mamy alternator oryginalny no i bez szczotek czyli kolejnego elementu, który może się zepsuć. Nasz rusek ma prawie 30 lat i alternator nie był ruszany, nawet łożyska. Podejrzewam, że w poldkowym już z 5 razy trzebaby wymieniać łożyska, szczotki i mostki prostownicze. Osobiście bym tak nie zrobił no chyba, że miałbym sprawny od poldka na zbyciu to może bym kombinował :D.
Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

#63 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 26 lipiec 2009 - 17:24

brak ładowania w T-25 Ja będe miał za darmo od wuja ale jak tak mówisz to chyba zainwestuje bo stary się troche grzeje.

#64 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 30 styczeń 2010 - 21:12

brak ładowania w T-25 Witam potrzebuje pilnej pomocy !!! nie ładuje mi w T25 przy włączonych odbiornikach prądu nawet na max obrotach. Gdy wyłącze szybko sie ładuje akumulator wykluczam alternator zepsuty. Dzisiaj odpaliłem ruska bo musiałem wyciągnąć 3P i jak włączyłem światła i halogeny to cały czas był ubytek prądu wogóle wskazówka się nie podnosiła może troszke ale jak wyłączyłem to wskazówka przesuneła isę na plus i normalnie szybko naładował. Nie wiem czy może przy obciążeniu się pasek ślizgał :D
Mój Wladimirec podbija świat

#65 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 31 styczeń 2010 - 12:55

brak ładowania w T-25 To sam jest u mnie jak jak go zapale to przez około 2 min ładuje mi na +30 :D a jak się rozgrzeje to na 0 ja u siebie podejrzewam regulator napięcia.

#66 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 31 styczeń 2010 - 14:24

brak ładowania w T-25 że szybko ładuje to ja sie o to nei martwie bo jest 2x mocniejszy od starego tylko czemu jak mam włączone coś to nei ładuje :D Jak światła wyłącze to go ładuje dopiero...
Mój Wladimirec podbija świat

#67 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 19 lipiec 2010 - 19:53

brak ładowania w T-25 Odświezam temat. Jest tai problem. Dziś gdy jechałem po zboże do silosów ruskim to zauważyłem taki przypadek. Jechałem polna drgoą bez świateł i wszystko ładnie pięknie ładował tak na 10A włączyłem światła ładował dalej ale dla mnei było to logiczne. Ale gdy wyjechałem na szose i mu przycisnąłem to powyżej 1200 obr wskazówka spadła na - Wogóle nie ładował na szybszych obrotach a powinien bardziej. Im więskze obroty tym bardziej go rozładowywało B) przy gazie w podłodze spadło do ~ -20A :D A powinien przecież ładować jakiś czas a potem wskazówka spadać na 0 przy tkaich obrotach. Nie wiem co jest grane alternator ma rok. Gdy podorywałem w nocy rok temu to na światłach długichi 2 halogenach wskazówka była na 0 spadała lekko na - przy 400 obr ale bardzo lekko, tak piernik dobrze ładował ;[ Czy moze szlak go trafił od za dużych obrotów? Bo koło pasowe jest mniejsze niż na starym ponieważ on jest z MTZ. Hmm :D
Mój Wladimirec podbija świat

#68 Share morientes

morientes

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 12 październik 2010 - 19:34

brak ładowania w T-25 Witam prosiłbym o pomoc! Nie ładują mi się akumulatory we Władku jak podładuję je bardzo długo tak 12h to zapali raz ale podczas pracy silnika spada mi wskazówka z kontrolki ładowania i zapala się kontrolka a jak zgaszę go i znowu tak po 20 minutach chce zapalić to robi parę obrotu chłechta i nic rozładowany jest :lol: pomóżcie! dodam że akumulatory nowe mają 3 miesiące.

#69 Share morientes

morientes

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 12 październik 2010 - 19:38

brak ładowania w T-25

Mam następujący problem. Mianowicie alternator nie ładuje akumulatorów w T-25. Co może być przyczyną. I jeszcze jedno pytanie: w alternatorze są szczotki czy szczotkotrzymacz?


Witam prosiłbym o pomoc! Nie ładują mi się akumulatory we Władku jak podładuję je bardzo długo tak 12h to zapali raz ale podczas pracy silnika spada mi wskazówka z kontrolki ładowania i zapala się kontrolka a jak zgaszę go i znowu tak po 20 minutach chce zapalić to robi parę obrotu chłechta i nic rozładowany jest :D pomóżcie! dodam że akumulatory nowe mają 3 miesiące.

Drogi kolego, jakbyś przeczytał wszystkie posty w tym temacie to zapewne byś zauważył, że wspomniałem wcześniej że było więcej niż 2 typy alternatorów w t-25. Nie chce sie już kłucić bo to nie prowadzi do niczego. Nie było moim zamiarem nikogo obrażać swoimi wypowiedziami i szkoda że niektórzy tak to odebrali. Poprostu źle sie wyraziłem. A na ostrą krytykę z Twojej strony (za ostrą moim zdaniem) zareagowałem też ostro bo już mam taki harakterek :lol:


Ładować musi jeśli jest sprawny i oczywiście prawidłowo podłaczony. :)
Odnośnie martwiacego cię koła pasowego to nie wiem jaki ma sprawiać problem. Po prostu przyłuż go do paska klinowego w ciagniku i zobacz czy pasek nie jest za wąski, czyli nie jest za głeboko w kole, jesli tak to może pasek jest stary i pasowało by go wymienic. Ale gdy jednak pasek nie jest zbyt zurzyty to trzeba by wymienic koło na węższe żeby pasek był chociażby w połowie tego koła. Ale jednak nie powinno byc z tym wiekszego problemu. Wiecej problemu może sprawiać samo zamocowanie alternatora aby koła pasowe były w osi, żeby nie wycierało paska. A czasem trzeba dac tylko podkładkę dystansową aby ustawic go w osi.
Musisz sie zabawic w ślusarza i może trzeba bedzie przerobic uchwyt i napinacz. Ja sam wymieniłem alternator we własnym Władku na alternator z busa. Nie miałem praktycznie żadnych problemów z jego zamocowaniem ani podłaczeniem(skromnie mówiac lata praktyki :( )


Witam prosiłbym o pomoc! Nie ładują mi się akumulatory we Władku jak podładuję je bardzo długo tak 12h to zapali raz ale podczas pracy silnika spada mi wskazówka z kontrolki ładowania i zapala się kontrolka a jak zgaszę go i znowu tak po 20 minutach chce zapalić to robi parę obrotu chłechta i nic rozładowany jest B) pomóżcie! dodam że akumulatory nowe mają 3 miesiące.

Witam prosiłbym o pomoc! Nie ładują mi się akumulatory we Władku jak podładuję je bardzo długo tak 12h to zapali raz ale podczas pracy silnika spada mi wskazówka z kontrolki ładowania i zapala się kontrolka a jak zgaszę go i znowu tak po 20 minutach chce zapalić to robi parę obrotu chłechta i nic rozładowany jest :o pomóżcie! dodam że akumulatory nowe mają 3 miesiące.

#70 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 12 październik 2010 - 19:47

brak ładowania w T-25 Standardowo na początek sprawdzić połączenia na przewodach przy altku, amperomierzu, czy główny przewód prądowy idący od klemy dobrze łączy oraz sam amperomierz, dalej połączenia w alternatorze, władek dosyć się trzęsie na wolnych i połączenia się luzują

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 08:55
  •  

#71 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 12 październik 2010 - 21:38

brak ładowania w T-25 Z tego co piszesz wnioskuję iż zamiast ładować to ci pobiera prąd z akumulatora czyli masz uszkodzony alternator lub regulator. żeby to sprawdzić odłącz klemę plusową naładój akumulator i sprawdż czy podczas podłączania klemy występuje iskrzenie. jeżeli tak to instalacja pobiera prąd.

#72 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1499 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 13 październik 2010 - 15:15

brak ładowania w T-25 u mnie w c360 3p myśleliśmy z tatą że prądnica nie ładuje(szczotki są dobre) a tu dzisiaj przy zapalaniu dym z akumulatora, mają 10lat.

#73 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2748 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 12 listopad 2010 - 19:58

brak ładowania w T-25 Słuchajcie mam pytanie bo coś odbija ruskiemu z ładowaniem. Po odpaleniu niby go ładuje wskazówka spadnie na 0 i jest ok włącze światła i na średnich obrotach jesto k ale przydusze wp odłoge i spada na - a czasami go ładuje i stabilizuje sie na0 teraz moje pytanie jaka przyczyna tego będzie coś nie łączy? Przepalona żarówka od ładowania może miec wine? Bo przeczysciłem końcówki od aku, od alternatora i raz jest dobrze a raz odbija. Szukać przyczyny pod deską rozdzielczą. A no i bym zapomniał. Jak zostawie ciagnik tak na 2 dni to już nie moze przekręcic wałem. Jak naładuje prostownikiem to może stać tydzień i odpali a po alternatorze nie daje rady :D

Co do typów alternatorów były 3
400W z regulatorem napięcia w kabinie
400W z wbudowanym regulatorem napięcia( taki miałem orygianlnie)
700W z wbudowanym regulatorem napięcia( głównie adaptowany do MTZ, aktualnie mam taki)
Mój Wladimirec podbija świat

#74 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 listopad 2010 - 20:04

brak ładowania w T-25 Kolego, woltomierz w rękę i pomiary. Bez tego to możemy sobie tylko powróżyć.

#75 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 14 listopad 2010 - 07:43

brak ładowania w T-25 przedewszystkim tam co kupowaleś akumulatory - jedz do sprawdzenia .. musisz mieć pewnosc ze to nie one..potem po naladowaniu sprawdzamy czy wogóle masz ładowanie ale chyba nie...-być moze alternator -regulator

poczytaj
http://www.agrofoto....dowania-w-t-25/

#76 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2010 - 20:09

brak ładowania w T-25

Przepalona żarówka od ładowania może miec wine?


Rozumiem że masz spaloną żarówkę? Nie świeci przy zgaszonym ciągniku? W takim wypadku się nie dziw że nie ładuje.
Brak żarówki to brak wzbudzenia alternatora.
Proponuje odkręcić jeden z przewodów z alternatora ten cieńszy i dotknąć nim do masy ciągnika, jeśli żarówka się zaświeci to znaczy że masz problem z regulatorem napięcia, jeśli się nie zaświeci to żarówka spalona bądź brak zasilania żarówki.
Nie możliwość odpalenia ciągnika po ładowaniu alternatorem czyli po jeździe oznacza że aku. są niedoładowywane.

#77 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 listopad 2010 - 23:48

brak ładowania w T-25 Radzieckie alternatory mają magnes w wirniku i nie potrzebują lampki kontrolnej aby się wzbudzić.

#78 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów

Napisany 17 listopad 2010 - 19:44

brak ładowania w T-25 Mylisz się, ruskie alternatory nie mają żadnych magnesów trwałych i potrzebują napięcia wzbudzenia - chyba, że wzbudzenie nastąpi od remanencji, ale to już inna historia.

#79 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 17 listopad 2010 - 20:46

brak ładowania w T-25 Rosyjskie alternatory mają odmienną konstrukcję. W tych alternatorach, pole magnetyczne płynące przez cewki twornika, zmienia swoją wartość bez zmiany swojego kierunku. Domniemywam, że wobec tego napięcie na wyjściach faz, ma przebieg tangensoidalny (nie mogę sprawdzić bo nie posiadam oscyloskopu). Zaoszczędzili na szczotkach i pierścieniach ślizgowych kosztem wydajności. Ze zjawiskiem remanencji http://pl.wikipedia....wiki/Remanencja spotkałem się poodczas zamiany regulatorów, na te mocowane na alternatorze. Następuje zmiana kierunku przepływu prądu przez uzwojenie wzbudzenia. Wystarczy na chwilę (jednorazowo) doprowadzić napięcie do regulatora z pominięciem kontrolki aby przemagnesować wirnik. Inaczej alternator nie "ruszy".

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 08:55
  •  

#80 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 listopad 2010 - 21:34

brak ładowania w T-25

Mylisz się, ruskie alternatory nie mają żadnych magnesów trwałych i potrzebują napięcia wzbudzenia - chyba, że wzbudzenie nastąpi od remanencji, ale to już inna historia.

To mało widziałeś ruskich alternatorów. Albo nawet wcale.

Podobne tematy