Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak ładowania w T-25


249 odpowiedzi na ten temat

#181 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 luty 2014 - 11:47

brak ładowania w T-25

Może mi kto podpowie jakie przełączniki założyć do włączania świateł pozycyjnych i tylnych reflektorów bo nerwów brakuje .Kupiłem nowe i po którymś przełączeniu nie działa co to za szmelc raz przełączy raz nie.

zakładałem takie, pasują bez żadnych przeróbek
http://allegro.pl/wy...3880163887.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 10:46
  •  

#182 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 luty 2014 - 18:02

brak ładowania w T-25

Tak sobie czytam ten temat i sobie myślę, co to za debilni diagności mają problemy ze zrobieniem przeglądu. Przecież każdy iwan ma światła pozycyjne obok kierunkowskazów przednich.



W swoim głupawym myśleniu, żeby tylko upier... gościa podciągają to pod 'obrysowe'
W nowszych zetorkach (3320 itp) jak jest? Chyba też nie mają na przodzie?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#183 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2014 - 12:32

brak ładowania w T-25 Mam t25 z 77 roku z alternatorem 400W i regulatorem w kabinie. Ostatnio zmierzyłem i na uruchomionym silniku pokazuje 13,8-113,9V w zależności od obrotów. Dodam ze regulator napięcia nie jest oryginalny tylko kiedyś jakiś elektryk założył prawdopodobnie z fiata lub czegoś podobnego. Jak zdjagnozować usterkę bo chyba instalacja powinna miec po uruchomieniu 14.2-14.6V. Chcę sprawdzić ten regulator i ewentualnie alternator chyba że przyczyna jest gdzieś indziej? Po uruchomieniu silnika wbudowany amperomierz pokazuje okolo 15-20A po czym schodzi do 0 po około minucie. Włączenie świateł powoduje że amperomierz pokazuje pozim ponizej 0 jak dodam gazu to się podnosi.
Proszę o pomoc.

#184 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2014 - 17:18

brak ładowania w T-25 W zależności od jakich obrotów? Po włączeniu wszystkich przewidzianych odbiorników przy znamionowych obrotach alternatora amperomierz też powinien pokazać 0 lub powinien być lekko na +, a napięcie powinno wynosić min. 13,8V. Jeżeli jest założony mechaniczny regulator to można minimalnie podnieść napięcie ładowania. Ja jednak osobiście wymieniłbym go na elektroniczny.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


#185 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 luty 2014 - 23:32

brak ładowania w T-25 Pewnie masz tam RC2/12 lub podobny? One jakoś ze starości przestają dobrze działać. No i nie za bardzo pracują w takim układzie z pomiarem napięcia akumulatora a nie alternatora. Tutaj ruski RR362 nowy za 15 zł powinien załatwić sprawę. Ale możesz spróbować go podgiąć do 14,4v. Po co od razu kupować nowy.

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 19 luty 2014 - 23:39.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#186 Share krzysiekj24

krzysiekj24

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wędkarstwo plażowe morskie

Napisany 29 marzec 2014 - 09:50

brak ładowania w T-25 Witam mam problem z moim nowym starym :) nabytkiem. Mianowicie raczej nie ma ładowania. Z akumulatorem jakim go kupiłem już nie da się nic zrobić kupiłem nowe jednak sprawdzałem voltomierzem ładowanie to pokazuje 12,4v bez obciążenia na wolnych obrotach jak dam na max obroty ledwo 12,8v przy włączonych światłach spada na 11v. Amperomierz jaki jest w ciągniku wskazuje 0. Kontrolki na tablicy rozdzielczej mam dwie z czego w jednej nawet żarówki nie było dałem nową nie świeci. Świecy żarowej nie ma wogóle-wymontowana. Zdjąłem alternator żeby go sprawdzić na zdjęci widać końcówka śruby od plusa się urwała nawet siły nie użyłem.-ciekawe czy można ją jakoś wymienić. Jak ew. rozpołowić alternator?-boczne pręty odłączyłem ale dalej coś go trzyma. Do alternatora były podłączone dwa przewody dosyć cienkie czerwony plus i jakiś zielony.


Alternator świeżo zdjęty cało obrudzony śruby nasmarowalem zobacze czy da się odkręcić bez zerwania dalej. Dodam że nie znam się na alternatorach i zasadzie działania. Jednak chcialbym to jakoś ogarnąć.
Proszę o pomoc. Traktor z 1980r.

Załączone miniaturki

  • alternator.jpg

Edytowany przez krzysiekj24, 29 marzec 2014 - 09:51.

surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K


#187 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2014 - 11:23

brak ładowania w T-25 Najpierw wskazane było by go umyć, żeby było cokolwiek widać. Jednak moim zdaniem nie warto go reanimować, (niecałe 200 zł kosztuje nowy) tym bardziej, że nie masz pojęcia ani przyrządów żeby go naprawić.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


#188 Share krzysiekj24

krzysiekj24

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wędkarstwo plażowe morskie

Napisany 29 marzec 2014 - 14:39

brak ładowania w T-25

(niecałe 200 zł kosztuje nowy)



Rozumiem jednak chciałbym przynajmniej spróbować coś z nim zrobić o ile się da. Nie mogę iść takim tropem żeby od razu wszystko wymieniać gdyż dopiero co nabyłem traktor a już prawie 2tys. zł wydałem na niego- oczywiście wszystko nowe. Jak się nie da będę musiał zakupić jednak najpierw muszę spróbować.
Może to wina kabli bo jak patrzę na to co zastałem to masakra już właśnie robię z nimi porządek.

Załączone miniaturki

  • alternator2.jpg

surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K


#189 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2014 - 19:33

brak ładowania w T-25 Ok, skoro chcesz naprawiać, to alternator na stół i sprawdź jak się zachowuje bez regulatora napięcia (oczywiście nie chodzi mi żebyś odłączył regulator, tylko włączył alternator tak, żeby regulator nie miał wpływu na jego pracę). Podaj prądy i napięcia.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


#190 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2014 - 19:46

brak ładowania w T-25

Mam t25 z 77 roku z alternatorem 400W i regulatorem w kabinie. Ostatnio zmierzyłem i na uruchomionym silniku pokazuje 13,8-113,9V w zależności od obrotów. Dodam ze regulator napięcia nie jest oryginalny tylko kiedyś jakiś elektryk założył prawdopodobnie z fiata lub czegoś podobnego. Jak zdjagnozować usterkę bo chyba instalacja powinna miec po uruchomieniu 14.2-14.6V. Chcę sprawdzić ten regulator i ewentualnie alternator chyba że przyczyna jest gdzieś indziej? Po uruchomieniu silnika wbudowany amperomierz pokazuje okolo 15-20A po czym schodzi do 0 po około minucie. Włączenie świateł powoduje że amperomierz pokazuje pozim ponizej 0 jak dodam gazu to się podnosi.
Proszę o pomoc.

Zacytowałem swoj poprzedni wpis zeby było łatwiej. A więc stary regulator zmieniłem na elektroniczny i niby wszystko było dobrze do puki traktor (jak przypuszczam) nie doładował się akumulator. Po odpaleniu wszystko jest ok, akumulator jest ładowany nic się nie świeci. Jak traktor troche pochodzi to zaczyna migac kkontrolka ładowania (mniej więcej tak jak kierunkowskaz). Dlaczego tak się dzieje? Co z tym zrobić? Na mechanicznym regulatorze nie było takiego problemu, był tylko trochę za niski prąd ładowania.

Edytowany przez qbic, 14 kwiecień 2014 - 19:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 10:46
  •  

#191 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2014 - 20:33

brak ładowania w T-25 A jak właczysz jakiś obciążenie to przestaje mrugać kontrolka?
Napięcie ładowania prawidłowe gdy kontrolka pomruguje?
Napięcie ładowania prawidłowe w całym zakresie obrotów i obciążeń?

#192 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 17 kwiecień 2014 - 14:05

brak ładowania w T-25 Tu powiniem być mój post, ale gdzieś wcięło...
W moim jest to samo, gdy akumulatory się naładują tez kontrolka miga, a napięcie nieco pulsuje.

PS, to nie zależy od muzyki lecącej w tle

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#193 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2014 - 15:51

brak ładowania w T-25 Jak włącze światła to przestaje mrugać również nie mruga zaraz po odpaleniu tylko jak traktor troche pochodzi. Napięcie tak ok 14.2 jak traktor jest uruchomiony. Umnie wskazówka amperomierza porusza sie znacznie mniej niz na wstawionym filmiku (tylko tyle ile zużywa żarówka kontrolki braku ładowania).

#194 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 21 kwiecień 2014 - 14:19

brak ładowania w T-25 Ja mam czulszy amperomierz, ale kontrolka jest LED, czyli mój regulator załącza skokowo pełny prąd wzbudzenia zamiast regulować go łagodnie...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#195 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2014 - 14:35

brak ładowania w T-25

czyli mój regulator załącza skokowo pełny prąd wzbudzenia

I to jest właśnie cecha dobrego regulatora. Regulator pracuje jako klucz, im ma mniejsze czasy narastania i opadania tym lepiej.

zamiast regulować go łagodnie...

Żaden regulator tak nie reguluje (no prawie żaden, ale sprawa dotyczy prostych regulatorów na jednym tranzystorze, więc nie będę robił wykładu na temat innych regulatorów), ponieważ nie ma on pracować w zakresie liniowym, bo czas odpowiedzi impulsowej alternatora byłby zbyt długi.

Aha, nie sugerujcie się wskazaniami tego "amperomierza", ponieważ nie ma on nawet klasy dokładności i tutaj służy jako wskaźnik.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


#196 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 21 kwiecień 2014 - 19:47

brak ładowania w T-25 Nie będę się kłócić, nie podoba mi się ten regulator, który mam w ciągniku. Amperomierz też sądzę, że jest tylko wskaźnikiem ładuje/rozładowuje.
Prosty przykład, miałem w Maluchu regulator (któryś z kolei bo padają jak muchy) ładowanie niby było, ale czasami miał takie odwały, że przestawał działać i podczas jazdy akumulator się rozładowywał, najpierw kierowcy mi migali, żebym włączył światła, a po jakichś 15km Maluch gasł. Akumulator rozładowywał się do 7V. Po ostygnięciu wszystko wracało do normy, napięcie 14,4 na wolnych obrotach, ale światła aż migały, podłączony woltomierz wskazówkowy pokazywał straszne skoki. Wymieniłem na inny i ten już inaczej działa, napięcie 14,9, ale bez skoków, czego bym nie włączył, wentylator, światła i przeciwmgielne,do tego awaryjne, (tylko szyby ogrzewanej nie mam), napięcie ani drgnie.

Czemu w moim Władku na alternatorze 700W już na pozycyjnych (60W) i jednym halogenie 55W, max napięcie spada do13,5V?
A na wszystkich światłach zdarza się, że jest 13 i niżej.
Czyżby dioda padła?
Bez świateł doładowuje do 14,2.
Im więcej gazu, tym gorzej, tylko kontrolka mocniej świeci...

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 21 kwiecień 2014 - 19:55.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#197 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2014 - 20:09

brak ładowania w T-25 Pytasz czemu tak jest? Ano temu, że sowiecki alternator to nieporozumienie. Nie powiem Ci dokładnie jaką masz przyczynę tego zachowania, bo na odległość to jest nierealne, musiałbym mieć go na stole pod oscyloskopem. A w moim poprzednim poście nie chodziło mi o to, że u Ciebie te skoki napięcia są prawidłowe, tylko o to, że regulatory nie regulują liniowo, tylko impulsowo. Albo podaje maksymalny prąd wzbudzania albo nie podaje wcale. Może masz usterkę w regulatorze i działa on zbyt wolno, ale tego Ci nie powiem na 100%.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


#198 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2413 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2014 - 21:38

brak ładowania w T-25 Jakie nie porozumienie.w ruskim alternatorze wywalasz wszystkie oporniki i regulator wstawiasz regulator napięcia od malucha i gitara.Do wzbudzenia elektromagnesu do jednego przewodu podpinasz zielony przewód od regulatora a pod drugi przewód elektromagnesu dajesz żółty z regulatora przewód z diod wzbudzenia i przewód od kontroli i gitara.Zakładasz mniejsze kółko od altka lukas i ładuję 14 volt na wolnych obrotach przy włączonych światłach.Nie przy jednym tak przerobiłem i każdy jest zadowolony no chyba że ktoś zawsze trzyma się oryginału.Teraz obecnie mam założonego altka od fiata 6 diodowego do którego założyłem mostek 9 diodowy od malucha bo leży tych altów z malucha z ładowanie jest 14 volt na światłach a w ruskim muszę diody wymienić bo szwagier jeździł na wyłączonej masie i padły ale na razie nie mam czasu.I jak można to można a nie pisać że jakieś porozumienie tylko głowom trochę ruszyć i gitara.
@zbyszekbrzuze dioda padła ci w altku tak jak w moim to samo jest.Kontrolka wraz z obrotami mocniej jarzyła.I dla mnie jak jarzy się kontrolka od ładowania i migają światła i zmiana regulatora nie pomaga to dioda jest padnięta ale ktoś za podpięcie altka pod oscyloskop bierze 50 zł to tak każdemu powie.

#199 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 21 kwiecień 2014 - 23:04

brak ładowania w T-25 Co racja to racja, ja za krotko siedze w temacie alternatorow. Regulator z Malucha mialem juz jeden, tylko przeladowywal. Byla w tym alternatorze przebita jedna dioda wzbudzenia, to wymienilem, kupilem ruski regulator i dzialal jakis czas, chyba zrobie Twoim sposobem i bede zadowolony.

PS Eksperymentalnie zamontowalem nawet do mojego Eleganta ten wielki ruski regulator R362 :D i dzialal

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 10:46
  •  

#200 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4524 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2014 - 06:51

brak ładowania w T-25 @balcerek1: to może będziesz naprawiał dla mnie alternatory? Będę Ci przysyłał uszkodzone, a Ty będziesz za 10-15zł wymieniał diody i regulatory w Mitsubishi lub Hitachi, albo w tych nowych Valeo? Oczywiście ma to być pełna naprawa z diagnostyką włącznie. Mogę Ci podesłać 5-10szt tygodniowo.

Masz jakieś pytania? Zapraszam na GG: 5010233.


Podobne tematy