Zaloguj się, aby obserwować  
kgbck

Normy mocy jak to rozpatrywac

Polecane posty

kgbck    6

Witam Nurtuje mnie jedno zagadnienie posiadam traktor Fendt 724

Moc nominalna 220KM wedlug ecr 24

Moc maxymalna 240KM wedlug ecr 24

Moc nominalna 237KM wedlug 97/68 moment 1058 nm wedlug ecr24

moc maxymalna 246KM wedlug 97/68

 

Sasiad posaida rowniez nowego tylko ze Case ih Puma 230cvx

Moc nominalna 228KM wedlug iso 14396

Moc maxymalna 249KM wedlug iso 14396 monemt wedlug iso 1160nm

Moc maxymalna 269KM wedlug iso 14396 z powerbost

 

Patrzac na te normy to ktory bedzie mocniejszy ?! gdyz w ostatnim numerze top agrar bylo zawarte ze od mocy maxymalnej Case trzeba odejmowac okolo 30-35 KM gdyz maja inna norme mocy czyli teoretycznie 269-30 rowna sie 239z powerbostem w Case

 

Moze kiedys ktos rozkminil te normy wiem ze najbardziej rygorystyczna ktora zostala teraz to wlasnie ecr 24 uzywa ja JD i Fendt a iso 14396 i ecr120 jest najmniej rygorystyczna Podaje ja case NH i inne marki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

ECE R24 moc z: ( moc netto)

- chłodnicą,

- wentylatorem,

- tłumnikiem,

- filtrem powietrza

- maksymalny poślizg sprzęgła

ISO TR 14936 moc: ( moc brutto)

- bez wentylatora

- bez chłodnicy( zewnętrzne źródło chłodzi silnik)

- z tłumnikiem

- z filtrem powietrza

ISO TR 14936 w przybliżeniu równa się z normą 97/68/EG

Jak znasz niemiecki to sobie poczytaj, ja tyle z tego zrozumiałem http://www.fendt-lktech.at/2008/images/news/22_leistungsangaben.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

No właśnie jak zauważyłem i słyszałem to niektórzy producenci dla chwytu marketingowego w folderach reklamowych wykorzystują normy dające większą moc na zachętę. No ale taki jest handel... w zależności od normy ale u kolegi wyżej te 50 KM różnicy to juz jest dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

nie kolego 50 tylko 39 koni ale case ma bosta a fendt ma ciagla moc czyli rozumiem ze przy plugu case nieuzywa bosta czyli do pluga bedzie slabszym traktorem . przy uzyciu walka lub transporcie patrzac na te normy niewiele mocniejszy ale wiecej spali spowodu bostu !??? Ale dowiedzialem sie ze fendt uzywa normy 97/68 po jest taka norma mu potrzebna do rejestracji pojazdu gdzie ma 246km maxymalnie wiedz moze case tez uzywa tej normy do rejestracji pojazdu musial bym to sprawdzic jaka tam ma podana moc

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus15    0
Napisano (edytowany)

W top technika 2/2013 był test ciągników powyżej 200 km i porównywano tam ciągniki fendt 724 vario i nh t7.270AC . Oba ciągniki były na skrzyniach bestopniowych . Nh t7.270 to niebieski odpowiednik case puma 230 cvx wię myślę że poniższe dane poogą .

Model fendt 724 vario jd 6210 r direct drive Mf 7624 dyna Vt nh t7 .270 Ac valtra t203 direct

Fendt Jd Mf Nh Valtra

moc znam. 220 209 222 228 205 (z boost)

Moc na wom bez boost

moc znam. 211 186 203 199 153

moc max 230 210 222 227 183

Moc na wom z boost

moc znam. brak 215 brak 226 171

moc max brak 224 brak 245 195

Uciąg( w koniach mechanicznych )

przy obr.znam 169 169 166 168 134

maksymalny 187 191 180 196 161

Moment obrotowy ( bez boost ) w Nm

maks 1039 903 961 997 715

 

 

najważniejsze dane z tabeli ci wypisałem . Mam nadzieję że pomogłem . szczerze mówiąć zawiodłem się na valtrze bo miała największe spalanie w teście i jeszcze ta moc podawana tylko z boost ( katalogowo )

Edytowano przez ursus15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati88    0

Witam

 

Wiele treści w waszych wypowiedziach jest niesprecyzowanych.

 

Po pierwsze Case Puma nie podaje swoich mocy w normie ISO TR 14936 tylko ECE R 120 , wystarczy wejść na stronę producenta.

 

Tu odrazu podkreślam, że nie bronie marki Case, tylko chce zwrócić uwagę jak ślepo patrzymy na podawane parametry, które w rzeczywistości nie zawsze pokrywają się z wynikiem takiego ciągnika w pracy. Uważam, że każda konstrukcja ma swoje plusy i minusy, duży wpływ na rzeczywistą moc ciągnika (a nie tylko moc silnika) jest typ zastosowanej przekładni, ogumienia (trakcja), masy pojazdu, itp. Dlatego też pomimo pdanych mocy jeden ciągnik może lepiej sprawować się w pracy z WOM, drugi w transporcie itd. Nie da się jednoznacznie stwierdzić i porównać ciągników ze względu, iż konstrukcje różnią się od siebie i ma to wpływ na realną pracę.

 

Jeśli chodzi o normy ECE R 120 i ISO TR 14936 to mogą być brane za podbne ponieważ norma ISO TR 14936 jest mierzona w podobnych warunkach jak takie normy: ECE R120, 2000/25EG (wg anglojęzycznej pisowni: 97/68 EC lub 2000/25EC)., jednak ostateczne wyniki mogą rożnić się od siebie. Sama norma ECE R 120 jest bardzo nową normą wprowadzoną w 2005 roku dzięki, której reguluje się dokładny pomiar mocy użytecznej, użytecznego momentu obrotowego i specyficznego zużycia paliwa. Natomiast norma ECE R24 jest zbliżona do starej normy DIN w której podaje się moc z uwglednieniem pracy wentylatora czego nie wykonuje się w normie ISO TR 14369, ale czy te wyniki są miarodajne w nowych ciągnikach?

Wszystkie nowe ciągniki wyposażone są przecież w wentylatory ze sprzęgłem wiskotycznym, które załączane jest tylko w momencie osiągniętej wyższej temparatury pracy silnika niż dopuszczalna i tak np. moc mierzona w normie ECE R24 może mieć margines błedu 4-5% (co przy mocy 200KM ok. 10KM), a norma ECE R 120 może mieć margines 6-8KM. Wentylatory z wiskotycznym sprzęgłem pozwalają lepiej schołdzić silnik zabierając mniej mocy, a tym samym pozwalają użyskać większą moc mierzoną na WOM.

 

Jeśli chodzi o samo porównanie mocy w produktach Fendt , Case i NH pod kątem marketingowym to wystarczy zwrócić uwagę ja przedstawia swój produkt producent.

 

1.) Według oferty katalogowej w Fendt-ie 724 kupujemy ciągnik o mocy 240 KM, która jest mocą maksymalną, a moc nominalna to jakieś 220 KM. Czyli płacimy za ciągnik 240KM jak mówi oferta handlowa.

 

2.) W ofercie Case Puma 230 CVX kupujemy ciągnik o mocy 228KM (parametr podany w nazwie Puma 230), gdzie jest to równe mocy nominalnej, natomiast moc maksymalna to 249KM dodatkowo ciągnik jest wyposażony w tzw. PowerBoost dzięki któremu w niektórych przypadkach możemy osiągnąć moc nominalną 261KM oraz maksymalną 269KM. Tu płacimy za ciągnik 228KM bo tak mówi oferta handlowa

 

3.) W ofercie NH T7.270 kupujemy ciągnik o mocy 269KM (parametr podany w nazwie T7.270), gdzie jest tp równe mocy maksymalnej z tzw. PowerBoost, fizycznie ciągnik posiada 228KM mocy nominalnej. Tu płacimy za ciągnik 269KM bo tak mówi oferta.

 

Więc jeśli mamy brać pod uwagę ciągniki pod kątem mocy ujętej w ofertach handlowych to powinniśmy porównywać w ten sposób:

 

- Fendt 724 (240KM mocy maksymalnej) z Case Magnum 235 (235KM mocy nominalnej bez doładowania) oraz NH T7.250 (250KM mocy maksymalnej z PowerBoost)

- Case Puma 230 CVX (228KM mocy nominalnej bez doładowania) z Fendt 722 (220KM mocy maksymalnej) oraz NH T7.220 (218 KM mocy maksymalnej z PowerBoost)

- NH T7.270 (269KM mocy maksymalnej z PowerBoost) z Fendt 826 (260KM mocy maksymalnej) oraz Case Magnum 260 (257KM mocy nominalnej bez doładowania)

 

i tu chyba widzicie jaki jest absurd !

 

No ale jeśli spojrzymy na zamieszczone przez kolegę wyniki pod kątem mocy, które mówią już same, że najlepiej wypadło rozwiązanie zastosowane w Pumie oraz NH T7 (kolor niebieski).

Choć też nie możemy porównywać tych ciągników dosłownie (to tak jakby porównać Skodę z VW lub Fendt-a z Valtrą :P ), produkowane są w dwóch róznych fabrykach w których pracują inni konstruktorzy, wyróżniają się pewnymi rozwiązaniami elementami produkowanymi u innych dostawców np. Case posiada tzw. Multicontroller, i wyposażony jest w inne standardy, które można dokupić opcjonalnie w NH (ale trzeba już dopłacić). Dodatkowo case jest ciągnikiem typowym na zamówienie, a NH to masowa produkcja.

 

Najlepszym sposobem na prównanie jest praca maszyną w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landini    0

Nie lepiej zapytać sprzedawce o pokazanie homologacji ?

 

lub zapytać o moc homologowaną, każdy ciągnik powinien mieć podaną zgodnie z dyrektywą 97/68/EC - moc nominalna silnika przy 2200 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

do tej mocy homologowanej to też bym tak nie podchodził z pełnym zaufaniem, jeżeli ta moc homologowana jest ta mocą co widnieje w dowodzie rej. to ni jak ma sie do rzeczywistej mocy ciągnika, bo np w naszym case maxxum 110 w dowodzie jest wpisane zgodnie z homologacją 131 KM a rzeczywistej mocy znamionowej bez boost ciągnik ma 110 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez maciej_zubek
      witam co moglo sie stac z  walkiem  wom  malo mocy ma 
       
    • Przez tomek926
      Witam mam problem z ciągnikiem Farmtrac 70 4WD drastycznie spadła w nim moc. W zeszłym roku na jesień pracował normalnie a od wiosny brakuje mu mocy ciągnik ma 2100 mth. Ciężko wkręca się na obroty nie mówiąc już o orce. Starą c-360 lepiej idzie. Proszę o pomoc bo za nie długo żniwa a ciągnik ledwo jedzie. Ciągnik dyma nie puści filtry paliwa wymienione.
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez maly2000
      Witam!
      Mojej Renówce coś zaczęło dolegać, na biegu jałowym zauważalne są delikatne skoki obrotów silnika, niewielki co prawda bo o około 20-30 obrotów. Ponadto jak silnik jest zimny to obroty utrzymują się lekko powyżej 700, zaś jak się rozgrzeje w pracy to na biegu jałowym spadają do okolicy 600. Sprawdzane filtry przewody i wszystko i nic nie widać, pompka paliwowa też wymieniona. Zaczeło się robić też tak, że w czasie transportu nie miał siły jechać, powoli się wkręcał na obroty, a lekka górka i pustych przyczep nie miał siły w  ciągnąć. Miał ktoś podobne objawy i jest w stanie coś doradzić.? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj