Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mtz 80 po remoncie nie odpala.


18 odpowiedzi na ten temat

#1 Share klama

klama

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 413 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. wieluński

Napisany 24 listopad 2012 - 20:43

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Witam. Pisze w imieniu kolegi. Zrobił remont mtza, lecz nie może go odpalić.
"Po remoncie nie chce odpalić na zaciąg chociaż paliwo dochodzi i nawet wyrzuca przez tłumik ropę ; troche kopci na biało ale nie może załapać. Czy to jest wina złego ustawienia koła zębatego pompy względem reszty rozrządu??
Kumuruniści mam nadzieje że pomożecie niezarejestrowanemu koledze :)
Prosze o nie zamykanie tematu w innych kolega nie znalazł pomocy a nie widze sensu w pisaniu w temacie o innym problemie :)
Pozdrawiam.

Edytowany przez klama, 24 listopad 2012 - 20:47.

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz 80 po remoncie nie odpala. Dzisiaj, 15:21
  •  

#2 Share witek0206

witek0206

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodniopomorskie-Długie gm.Chociwel

Napisany 24 listopad 2012 - 21:32

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Według mnie coś z kątem wtrysku albo i z całym rozrządem. Proponuję dobrać się do kół rozrządu i jeszcze raz sprawdzić.

#3 Share Gores

Gores

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogówko k/Rypina

Napisany 24 listopad 2012 - 21:39

Mtz 80 po remoncie nie odpala. No jeżeli grzebał coś przy rozrządzie to niech najpierw tam sprawdzi na pewno coś źle ustawił

#4 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 24 listopad 2012 - 21:49

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Wyciągnąć pierwszy wtrysk, wkręcić kapilarę w pompę i ustawić.Żaden problem.

#5 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 24 listopad 2012 - 21:51

Mtz 80 po remoncie nie odpala. tak zapewne jest tak jak piszą panowie powyżej powinien ustawić na znaki jak tam dłubał

#6 Share Biznez404

Biznez404

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2012 - 01:30

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Najpierw sprawdź rozrząd czy dobrze ustawiłeś jeżeli jest to w porzo to kąt wtrysku musisz ustawić i musi odpalić tak ja sprawdzałem u swojej 7-lat temu.

#7 Share renault

renault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2012 - 09:26

Mtz 80 po remoncie nie odpala. jak kolega napisał lepiej wyjąć pierwszy wtrysk i zobaczyć cz jest w dobrym momencie po co od razu rozrząd rozwalać

#8 Share rumcio40

rumcio40

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Golub-Dobrzyń-Toruń

Napisany 25 listopad 2012 - 15:47

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Niedawno siadła mi pompa paliwowo,kolega ma stół,więc mi ją naprawił,ale montażem zajełem się sam.Ustawiłem zgodnie z otworem na kole zamachowym początek wtrysku na pierwszym wtryskiwaczu i okazało się że ciągnik odpala ale b.ciężko i chodzi nierówno,więc zaczełem kombinować z ustawieniem kąta wtrysku(przyspieszyłem)pomogło,ale do ideału doszedłem po kolejnym przyspieszeniu wtrysku.

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 listopad 2012 - 19:52

Mtz 80 po remoncie nie odpala.

jak kolega napisał lepiej wyjąć pierwszy wtrysk i zobaczyć cz jest w dobrym momencie po co od razu rozrząd rozwalać

Tą metodą i tak wiele nie sprawdzi. Różnica kilku stopni OWK jest istotna dla pracy silnika, a jest nie do zauważenia gołym okiem. Najlepiej podłączyć lampę stroboskopową i w 2 minuty można sprawdzić co jest nie tak bez demontażu czegokolwiek.

#10 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 25 listopad 2012 - 19:58

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Istnieje lampa do takiego silnika. Na jakiej zasadzie ona działa.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz 80 po remoncie nie odpala. Dzisiaj, 15:21
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 listopad 2012 - 20:03

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Jak każda lampa. Koszt jakieś 500 PLN.

#12 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7600 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2012 - 20:04

Mtz 80 po remoncie nie odpala. No właśnie nie wiem. I gdzie punkt orientacyjny skoro jeden istniejący jest w otworze M8 może.
Chyba że ma na myśli synchronizację samych sekcji w pompie.
W benzynowym silniku to prosta sprawa a w dieslu?

Jest faktycznie lampa do diesla. czujnik zakładany na przewód wtryskiwacza.
Z tego co znalazłem to od 700 się cena zaczyna.
Ale gdzie punkt odniesienia skoro znaków na wale nie widać?

Edytowany przez seweryn20, 25 listopad 2012 - 20:09.

KPK Kumurun Team

#13 Share witek0206

witek0206

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodniopomorskie-Długie gm.Chociwel

Napisany 25 listopad 2012 - 20:22

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Musimy wtedy wyznaczyć sobie GMP np. na kole pasowym i na bloku by móc wykonać pomiar.

#14 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7600 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2012 - 20:26

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Taaaa. Tylko tym mierzy się początek tłoczenia paliwa przed GMP a nie sam GMP. Według mnie zbędny bajer w silniku który kręci się ledwo do 2400 obr/min i to nie w każdym belarusie. To lepiej ustawisz na koło zamachowe. Na tej średnicy zwykły kołek będzie dokładniejszy od twojego oka na kole pasowym.
KPK Kumurun Team

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 listopad 2012 - 20:50

Mtz 80 po remoncie nie odpala. W MTZ jest taki fajny element wkręcony z prawej strony silnika w obudowę sprzęgła. On wyznacza GMP. Resztę zrobi lampa. Ja używam takiej która umożliwia sprawdzenie kąta wyprzedzenia do 60 stopni. Czyli obejmuje wszystkie silniki wyprodukowane na tej planecie. Pracując takim sprzętem mam najszybciej zarobione 50 zł. Bez brudzenia się w smarach i paliwie. Stosując specjalne czujniki mogę też podejrzeć pracę zaworów i sprawdzić fazy ich otwierania i zamykania podczas pracy silnika. Ale nie o to chodzi w tym temacie.

#16 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7600 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2012 - 20:54

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Ale ten element nie wyznacza GMP tylko początek tłoczenia przed GMP. Rozumiem że chodzi ci tylko o otwór po kołku. Bo z samego kołka nie będziesz miał pożytku regulując na zapalonym silniku. Pomijam fakt że w mtz-cie nie da się tego na zapalonym regulować. Chyba że czujnik zareaguje i wtedy gdy kręci się ręcznie wtedy by się wszystko zgadzało. Jedyna różnica to że przewodu odkręcać nie trzeba. Zbabrać się i tak trzeba przynajmniej w tym ciągniku. I nie rozumiem jak zakres pomiaru? I tak ustawiasz do punktu na kole zamachowym innego mechanicznie zaznaczonego miejsca i czy to 20 czy 200 stopni nie ma to znaczenia.

Edytowany przez seweryn20, 25 listopad 2012 - 21:00.

KPK Kumurun Team

#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 listopad 2012 - 08:16

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Mając otwór na kołek, nie ważne gdzie się on znajduje mam zaznaczony punkt na kole zamachowym. Jeżeli jest to GMP to na lampie ustawiam sobie wymagany kąt wyprzedzenia wtrysku i sprawdzam. Jeżeli na kole zaznaczony jest początek tłoczenia przed GMP to lampę ustawiam na zero i tak samo sprawdzam. W każdym przypadku można sprawdzić kąt z bardzo dużą dokładnością. Co do brudzenia się to tu jest mowa o sprawdzaniu kąta wyprzedzenia wtrysku. Przy regulacji oczywiście trzeba się pobrudzić.

#18 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7600 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2012 - 16:04

Mtz 80 po remoncie nie odpala. A rozumiem. Sprawdza się to troszkę inaczej niż przypuszczałem. Dzięki za cierpliwość :) .
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz 80 po remoncie nie odpala. Dzisiaj, 15:21
  •  

#19 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 listopad 2012 - 17:15

Mtz 80 po remoncie nie odpala. Generalnie nikt tej metody nie stosuje (piszę o mechanikach ciągnikowych) z dwóch przyczyn: drogi sprzęt oraz brak umiejętności obsługiwania go. Ja idę o krok dalej i używam oscyloskopu w tego typu silnikach. Mogę w ten sposób sprawdzić stan zaworów, czy jest jednakowy początek tłoczenia paliwa dla każdej sekcji, oraz czy sekcje pompy jednakowo dawkują paliwo dla każdego cylindra. Ale to już jest bardzo zaawansowana i droga technologia, lecz pozwala zaoszczędzić sporo czasu podczas diagnostyki.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy mtz 80 wyrzuca paliwo