Skocz do zawartości

Zdjęcie

Konie mechaniczne a moment obrotowy


127 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 14 maj 2007 - 12:24

Konie mechaniczne a moment obrotowy Na kołach też nie może być zero momentu bo samochód zacząłby zwalniać (opory ruchu). Ale taka sytuacja jak opisałeś zachodzi zazwyczaj na ostatnim biegu (nadbiegu), przy pewnych obrotach silnikowi zaczyna brakować mocy (moment obrotowy już nie rośnie) do pokonania oporów powietrza i ruchu, wtedy samochód nie przyspiesza. Czyli tak jak to opisałeś i tu sie z Tobą w zupełności zgadzam. Ale na reszcie biegów powinien wkręcać się na max obroty ograniczone mechanicznie czy elektronicznie chyba że ma cos popsute :blink: Mówiąc czysto teoretycznie maksymalne obroty silnika nie są ograniczone fizycznie tylko przez nastawy pompy czy ECU. Diesiel w traktorze kręci sie do przykładowych 2400rpm a dalej już nie, i nie dlatego że nie może bo brakuje mu momentu tylko ma takie nastawy na pompie i mógłby sie spokojnie wkręcać na 3000rpm (wiem bo sprawdzałem :D ) tylko po co i na jak długo... Tak samo silnik benzynowy bez ECU w samochodzie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 14:58
  •  

#42 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2007 - 12:28

Konie mechaniczne a moment obrotowy ciesze sie, ze z Toba tez doszedlem do porozumienia. dzieki za dyskusje i pzdr!!

#43 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 15 maj 2007 - 18:19

Konie mechaniczne a moment obrotowy Ja równierz :blink: Pozdrawiam

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 14:58
  •  

#44 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 24 lipiec 2007 - 09:35

Konie mechaniczne a moment obrotowy tak sobie to czytam i nawet jak ktos logicznie pomysli to jak obroty bedziemy zwiekszac, przyjmujac matematycznie do nieskonczonosci to moment wyniesie 0,bo cokolwiek podzielone przez nieskonczonosc daje 0, tak juz jest od dawna i nie ma co tego zmieniac. I zawsze przy tych samych obrotach jest ten sam moment na wale korbowym,niezaleznie jaki bieg mamy wlaczony. Moment na kolach w zaleznosci od wlaczonego biegu jest rozny,bo zmienia go skrzynia biegow.

#45 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 lipiec 2007 - 10:49

Konie mechaniczne a moment obrotowy

tak sobie to czytam i nawet jak ktos logicznie pomysli to jak obroty bedziemy zwiekszac, przyjmujac matematycznie do nieskonczonosci to moment wyniesie 0,bo cokolwiek podzielone przez nieskonczonosc daje 0, tak juz jest od dawna i nie ma co tego zmieniac.

:)
Matematycznie... a na fizyce kolega spał? Mam tłumaczyć drugi raz że jeśli wał korbowy w silniku spalinowym obraca sie z jakąś prędkością to zawsze jest na nim jakiś moment obrotowy. Moment na wale wynosi zero jeżeli na wykorbienia nie działa żadna siła, czyli wał nie obraca sie - podstawowa zasada mechaniki technicznej...

#46 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 24 lipiec 2007 - 13:52

Konie mechaniczne a moment obrotowy @mirasek matematyka z fizyka lacza sie jakby nie patrzec i jest prosta zasada,ze jesli cos dzielimy przez liczbe dazaca do nieskonczonosci to otrzymujemy wynik dazacy do zera. A z praktyki obroty dazace do nieskonczonosci sa niemozliwe bo nie jest czlowiek w stanie idealnie wywazyc ukladu i drgania by wszystko rozwalily,ale teortycznie jest tak jak mowie.

#47 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 lipiec 2007 - 16:52

Konie mechaniczne a moment obrotowy Nawet teoretycznie jeżeli ciało sie obraca z jaką kolwiek prędkością to ma ono pewien moment obrotowy. Taki dobry z podstawowej matmy jesteś a najprostszych zasad mechaniki nie potrafisz zrozumieć? :) Załóżmy hipotetycznie że zbudowano silnik potrafiący osiągnąć nieskończoną liczbę obrotów. W momencie kiedy silnik osiąga tą liczbe obrotów, siła działająca na tłoki i poprzez korbowody trafiająca na wykorbienia wału (czyli korby, inaczej ramiona) powoduje ruch obrotowy wału (w tym przypadku z prędkością obrotową nieskończoną). Jak każdy inżynier wie siła x ramię = moment obrotowy... Dwa semestry miałem mechanike techniczną... ale i tak poprawkowy we wrześniu :)

Pozdrawiam :)

#48 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 25 lipiec 2007 - 10:22

Konie mechaniczne a moment obrotowy no napisalem,ze dazy do zera a nie jest rowny zero. Ale taki maly moment i tak by byl nieprzydatny.
pozdro

#49 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 09:33

Konie mechaniczne a moment obrotowy Witam!
Po modernizacji jednostek napędowych nie spełniających norm emisji spalin na euro 2 jest tendencja do zwiększania momentu obrotowego w ciągnikach kosztem kilku koni mechanicznych mocy!
Np. w mtz z silnika d243 wyciągnęli prawie 400Nm przy 79km a w starej mtz nie było nawet 300 Nm, tak samo zetor, farmtrac i woele innych przykładów.
Czym te silniki podczas pracy w polu mogą się różnic od starych wersji mniej kilka km wyższy moment obrotowy w czym to się da odczuć i jak wpłynie to na spalanie?
(W jaki sposób np. zachowywała by się Kubota 62km a moment obrotowy niższy jak w c360 :lol: w czym ten ciągnik będzie zdychał?)

#50 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 23 listopad 2007 - 11:33

Konie mechaniczne a moment obrotowy moim zdaniem ciagnik majacy silnik z wiekszym momentem obrotowym bedzie trudniej zdusic w ciezkich pracach ale zdaje mi sie ze wiekszosc tych silnikow z podwyzszonym momentem obrotowym ma go w wyzszym rejestrze obrotow np przed euro 2 lub 3 max moment byl przy 1300 obr a teraz przy 1700 tym samym zmiejsza sie staly zakres mocy i momentu obrotowego

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 14:58
  •  

#51 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 listopad 2007 - 15:17

Konie mechaniczne a moment obrotowy Ważny jest przebieg momentu obrotowego w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, szczytowe wartości to druga sprawa. Moc silnika jest ściśle zależna od momentu, znając wykres przebiegu mocy silnika moge wyznaczyć wykres przebiegu momentu obrotowego i vice versa.

Po modernizacji jednostek napędowych nie spełniających norm emisji spalin na euro 2 jest tendencja do zwiększania momentu obrotowego w ciągnikach kosztem kilku koni mechanicznych mocy!

...mocy maksymalnej, ale czy w całym zakresie tego nie wiesz. Jeśli te euro 2 mają większy moment przy tych samych obrotach co stare to będzie je trudniej zadusić. Jeśli przy większych to niekoniecznie.

#52 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 18:58

Konie mechaniczne a moment obrotowy

Witam!
Po modernizacji jednostek napędowych nie spełniających norm emisji spalin na euro 2 jest tendencja do zwiększania momentu obrotowego w ciągnikach kosztem kilku koni mechanicznych mocy!
Np. w mtz z silnika d243 wyciągnęli prawie 400Nm przy 79km a w starej mtz nie było nawet 300 Nm, tak samo zetor, farmtrac i woele innych przykładów.
Czym te silniki podczas pracy w polu mogą się różnic od starych wersji mniej kilka km wyższy moment obrotowy w czym to się da odczuć i jak wpłynie to na spalanie?
(W jaki sposób np. zachowywała by się Kubota 62km a moment obrotowy niższy jak w c360 ;) w czym ten ciągnik będzie zdychał?)

wlasnie w ten sposob konczy sie porownywanie silnikow o innej technologii, a juz tym bardziej porownywanie pojedynczych wartosci, to jest poprostu bezsensu. kiedys nie bylo takich przekladni, norm emisji spalin, oczekiwan klientow, itp. itd. jesli chcesz porownac to znajdz dokladne wykresy i jeszcze dokladniej je przeanalizuj, wtedy zobaczysz jak to moze sie sprawowac w rzeczywistosci.
zchamowac mozna tylko moment obrotowy i na jego podstawie wykreslic przebieg mocy, te dwie wielkosci pozwalaja zobrazować inne sytuacje w rzeczywistosci
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#53 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 19:08

Konie mechaniczne a moment obrotowy Ale jak to jest w praktyce, np. farmtrac z silnikiem forda miał 60km i 205 Nm przy 1300 obr momentu a teraz ma 58km i 230 Nm przy 1200 obr to będzie teraz mocniejszy?
Co do kuboty ma ktoś taką? bo gdzieś na forum przewineł się że w transporcie pod wyle górke mf 255 lepiej idzie jak ta kubota 62km

#54 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 listopad 2007 - 19:19

Konie mechaniczne a moment obrotowy

wlasnie w ten sposob konczy sie porownywanie silnikow o innej technologii, a juz tym bardziej porownywanie pojedynczych wartosci, to jest poprostu bezsensu. kiedys nie bylo takich przekladni, norm emisji spalin, oczekiwan klientow, itp. itd. jesli chcesz porownac to znajdz dokladne wykresy i jeszcze dokladniej je przeanalizuj, wtedy zobaczysz jak to moze sie sprawowac w rzeczywistosci.
zchamowac mozna tylko moment obrotowy i na jego podstawie wykreslic przebieg mocy, te dwie wielkosci pozwalaja zobrazować inne sytuacje w rzeczywistosci

Zgadzam sie w całej rozciągłości ;)

Ale jak to jest w praktyce, np. farmtrac z silnikiem forda miał 60km i 205 Nm przy 1300 obr momentu a teraz ma 58km i 230 Nm przy 1200 obr to będzie teraz mocniejszy?
Co do kuboty ma ktoś taką? bo gdzieś na forum przewineł się że w transporcie pod wyle górke mf 255 lepiej idzie jak ta kubota 62km

Ten "60KM" przy 1300rpm ma 27,9kW mocy, a ten "58KM" przy 1200rpm ma 28,9kW czyli przy niższych obrotach ma więcej mocy. Musisz znać cały przebieg momentu żeby stwierdzić który silnik będzie odczuwalnie mocniejszy.

#55 Share Silver

Silver

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 382 postów

Napisany 23 listopad 2007 - 19:26

Konie mechaniczne a moment obrotowy OK a jak to jest z zetorami, mają ile tam mają po 60 kilka km ale moment obr. zetora jest niski w 7211 jest dużo niższy jak w 4512, a znajomy ma te 2 ciągniki i twierdzi że zetor sprawia wrażenie silniejszego, tak samo się ma z mf 255 i 5211 moment obr ten sam a może i w starszej wersji 3 cyl zetor miał niższy od mf 255 a podobno odczucie jest takie ze nawet ten zetor ma większą moc od c360

#56 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 19:35

Konie mechaniczne a moment obrotowy

OK a jak to jest z zetorami, mają ile tam mają po 60 kilka km ale moment obr. zetora jest niski w 7211 jest dużo niższy jak w 4512, a znajomy ma te 2 ciągniki i twierdzi że zetor sprawia wrażenie silniejszego, tak samo się ma z mf 255 i 5211 moment obr ten sam a może i w starszej wersji 3 cyl zetor miał niższy od mf 255 a podobno odczucie jest takie ze nawet ten zetor ma większą moc od c360

razem z miraskiem probujemy wam wytlumaczyc ze pojedyncze wartosci nie daje zupelnego obrazu (raczej wstepna orientacje), a juz w stosunku do jakis odczuc to wogole pomylka, traktory to nie kobiety zebys mogl cos poczuc ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#57 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 20:04

Konie mechaniczne a moment obrotowy "traktory to nie kobiety zebys mogl cos poczuc tongue.gif"-Ty tu Brzozak kobiet nie obrażaj ;)-te mi znane raczej nieutrudniony dostęp do mydła mają ;) -no chyba że jakiś specjalny egzemplarz ;)-ale z resztą się zgadzam...

#58 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 20:59

Konie mechaniczne a moment obrotowy

"traktory to nie kobiety zebys mogl cos poczuc tongue.gif"-Ty tu Brzozak kobiet nie obrażaj ;)-te mi znane raczej nieutrudniony dostęp do mydła mają ;) -no chyba że jakiś specjalny egzemplarz B)-ale z resztą się zgadzam...

troche polotu, ja myslalem o uczuciach i rozkoszy ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#59 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2007 - 21:07

Konie mechaniczne a moment obrotowy "ech ty to o przyziemnych sprawach tylko myslisz, troche polotu, ja myslalem o rozkoszy biggrin.gif"-wybaczenia prosim-ja prosty rolnik na ziemi pracujący to i przyziemnie ;) myślący-dobra już nie będę-wracam do szeregu-ot lubię czasami jakiś przerywnik coby za nudno nie było...-a tak właściwie co tu tłumaczyć -nawet średnio rozgarnięty weźmie w łapę wykres-to zrozumie w czym rzecz z tym momentem obrotowym i mocą-a nierozgarniętemu i łopatą nie wytłumaczysz-nie ma co sobie gardła zrywać ;)(znaczy klawiatury polerować)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 14:58
  •  

#60 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2007 - 12:49

Konie mechaniczne a moment obrotowy W nowym mtz jest obnizona moc a podniesiony moment obrotowy ale sa to chyba silniki z turbina a poprzednie miały podobne parametry momentu tylko większa moc.Spadek mocy w konstrukcjach euro 2 wynika z innych ustawień dawki paliwa.Z moich wiadomości wynika ze najlepsze parametry eksploaetacyjne wystepują przy spotkaniu się wartosci najwyższej mocy i momentu.Praca silnika przy małych prędkościach obrotowych i wykorzystaniu tylko max momentu jest moim zdaniem bardzo szkodliwa dla trwałości silnika gdyż nie wolno zapominać że układ tłok-cylinder jest smarowany rozbryzgowo a przy małych obrotach na tłok działają siły boczne ktore powoduja nadmierne zużycie cylindrów.Dlatego nalezy pamiętac o obrotach mocy max. które są nieco wyzej jak obr momentu max.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »