Skocz do zawartości

Zdjęcie

Konie mechaniczne a moment obrotowy


127 odpowiedzi na ten temat

#21 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 19 październik 2006 - 21:42

Konie mechaniczne a moment obrotowy no niby koles mówił że deutz ale wkręcał się na obroty zajeb...!!!!i to pod jakim obciążeniem!juz nie wspomne o kolesieu który jeżdzi już od drugiej w nocy i dzisiaj zrobił 260 km
@jaro a pomiary robiłeś na WOM??i co to za koleś P.Pliszka??
P.S kiedys pisałem ale mnie olał i juz więcej nie napisze! ;)

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 06:18
  •  

#22 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2006 - 21:52

Konie mechaniczne a moment obrotowy na 100 % ten zetorek ma silnik lambo nawet u mnie na wiosce niedawno kupił takiego

#23 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 20 październik 2006 - 21:02

Konie mechaniczne a moment obrotowy trochę popłyneliśmy z tematem ;) wrócę do wątku,tak logicznie myśląc to im mniejszy moment to tym mniejsze spalanie ciągnika, czy nie??

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 06:18
  •  

#24 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 grudzień 2006 - 23:16

Konie mechaniczne a moment obrotowy Zależnośc między mocą a momentem obrotowym przedstawia wzór

Mo=9554*P/n
     
gdzie

Mo - moment obrotowy [Nm]
P  - moc                    [kW]
n  -obroty                  [obr/min]
9554  - współczynnik do zegrania danych jednostek

a po przekształceniu otrzymamy

P=(Mo*n)/9554

Tak więc jeśli silnik uzyskuje Mo=415Nm przy 1400obr/min to jego moc przy tych obrotach wynosi 60,8kW

#25 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 03 grudzień 2006 - 16:57

Konie mechaniczne a moment obrotowy a wzrost momentu obrotowego jak sie ma do silnika-wzrasta jego elastycznosc?

#26 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2007 - 18:42

Konie mechaniczne a moment obrotowy tak. bo moment obrotowy mowi nam jak szybko silnik jest w stanie podniesc obroty w czasie. im wiekszy moment, tym silnik szybciej wchodzi na obroty i odwrotnie. a moc wplywa tylko na predkosc maksymalna i juz. tak wiec porownujac np silnik co ma 90KM przy 5000 obr/min i max moment 120Nm przy 2600 obr/min oraz silnik 70KM & 200Nm odpowiednio 5000 i 2600, to wybieram ten drugi. bo: im wyzszy moment, tym stosunek ilosci spalonego paliwa do uzyskiwanych przyspieszen jest RELATYWNIE nizszy. oczywiscie zeby miec wiekszy moment trzeba miec wyzsza pojemnosc silnika, a przy tym globalnie wieksze spalanie, ale relatywnie (przeliczajac gramy paliwa na przyspieszenia) - mniejsze. chyba napisalem to dosc jasno :blink:

#27 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 maj 2007 - 11:18

Konie mechaniczne a moment obrotowy jak dla mnie to nie liczy sie najbardziej max punkt na wykresie, tylko jak wyglada cala charakterystyka no i obroty przy jakich sa uzyskiwane poszczegolne wartosci, ostatnio zauwazylem wiele opinii ze moc odpowiada za predkosc max - jak dla mnie to czysty populizm
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#28 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 maj 2007 - 12:19

Konie mechaniczne a moment obrotowy o co ci chodzi, ze to populizm?? przeciez wiadome jest, ze to dzieki mocy jakis samochod ma duza V-max. a moment odpowiada za przyspieszenie, a wiec mowi nam jak bardzo mozna obciazyc silnik i nie zejdzie z obrotow. np samochody sportowe maja po 300-400KM i maja V-max rzedu np 280km/h oraz momenty rzedu 300Nm, a terenowki jezdza wolniej, ale przeciez moga jezdzic pod wiekszymi obciazeniami (oporu ruchu - np bloto) mimo, ze maja np 170KM, ale za to maja po 500-700Nm.

#29 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 12:39

Konie mechaniczne a moment obrotowy hmmm tak fajnie tylko ze wymieszlales wartosci benzyny, diesla i silnikow w traktorach i myslisz ze wszystko jest ok, moc wzrasta proporcjonalnie do momentu wiec sa mozliwe pewne manipulacje ale zawsze maja swoja przyczyne, ale zawsze cyferki trzeba przeanalizowac z wykresem, i brac pod uwage skad sie wziely takie wyniki (jaka technologia zostala zastosowana)

o co ci chodzi, ze to populizm??

jeszcze 5 lat temu w telewizji wogole nie mowili o momencie obrotowym, a teraz zrobilo sie jakies straszne odkrycie i zafascynowanie i stad powstaly populistyczne bzdury mowiace ze predkosc odpowiada za v max, a moment za przyspieszenie. nie mozna w ten sposob upraszczac bo to nie prawda

tak wiec porownujac np silnik co ma 90KM przy 5000 obr/min i max moment 120Nm przy 2600 obr/min oraz silnik 70KM & 200Nm odpowiednio 5000 i 2600

pokaz mi takie silniki!!!!! mam nadzieje ze nie dzieli ich roznica pokolen
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#30 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 15:04

Konie mechaniczne a moment obrotowy

hmmm tak fajnie tylko ze wymieszlales wartosci benzyny, diesla i silnikow w traktorach i myslisz ze wszystko jest ok,

nic nie mieszalem, chchcialem tylko wylozyc najlepiej jak sie da roznice miedzy moca, a momentem. m.in dlatego poroznalem terenowki z samochodami sportowymi. i mam na mysli silniki BENZYNOWE. nigdzie nie napisalem slowa o dieslu. to raz.

moc wzrasta proporcjonalnie do momentu

ha ha!! nieprawda, ze moc wzrasta propocjonalnie do momentu. moc wzrasta swoja droga, a moment swoja. moment ma przy niskich wartosciach obrotow niska wartosc, wzrasta nastepnie do swojego maksimum(zwykle w srednim zakresie obr), a potem spada, przy wysokich obrotach (dla jednych silnikow jest to 6000, dla innych 8000) do ZERA!! a moc? moc wzrasta wraz z obrotami, moze nie liniowo, ale w przyblizeniu im wyzsze obroty tym wyzsza moc. przy takich obrotach, gdzie moc jest maksymalna, moment jest zwykle bliki zera.

jeszcze 5 lat temu w telewizji wogole nie mowili o momencie obrotowym, a teraz zrobilo sie jakies straszne odkrycie i zafascynowanie i stad powstaly populistyczne bzdury mowiace ze predkosc odpowiada za v max, a moment za przyspieszenie. nie mozna w ten sposob upraszczac bo to nie prawda

nie wiem, co tam w TV mowili, a co mowia. ja wiem co jest co i co jest jak i mi starczy. nie wierze slepo w to co mowia w TV, bo tam czesto plota bzdury.

pokaz mi takie silniki!!!!! mam nadzieje ze nie dzieli ich roznica pokolen

to bylo tylko dla przykladu, aby ponownie unaocznic roznice.


i na koniec dodam, ze absolutnie nie twierdze, ze moment odp TYLKO za przyspieszenie, a moc za v-max. moc i moment sa nierozerwalnie zwiazane. twierdze, ze moment ma wplyw na przyspieszenie oraz na MOC (tak tak, moc oblicza sie z momentu), a dopiero tutaj moc wplywa na predkosc.

i jeszcze P.S> brzozak2 - wez wuluzuj i nie atakuj wsciekle jakbys byl jakims medrcem. moja sugestia: nie krzycz, nie atakuj wsciekle, ale przejc do polemiki, a nie do bojki slownej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 06:18
  •  

#31 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 16:21

Konie mechaniczne a moment obrotowy

ze maja np 170KM, ale za to maja po 500-700Nm.

widziales taka benzyne kiedys??

ha ha!! nieprawda, ze moc wzrasta propocjonalnie do momentu. moc wzrasta swoja droga, a moment swoja. moment ma przy niskich wartosciach obrotow niska wartosc, wzrasta nastepnie do swojego maksimum(zwykle w srednim zakresie obr), a potem spada, przy wysokich obrotach (dla jednych silnikow jest to 6000, dla innych 8000) do ZERA!! a moc? moc wzrasta wraz z obrotami, moze nie liniowo, ale w przyblizeniu im wyzsze obroty tym wyzsza moc. przy takich obrotach, gdzie moc jest maksymalna, moment jest zwykle bliki zera.

naprawde nic nie zrozumiales z tego co napisalem

to bylo tylko dla przykladu, aby ponownie unaocznic roznice.

no gdyby bylo tak w mechanice to fajnie tez bym sobie tak wybral, ale wlasnie oto mi chodzi ze to nie jest realne dlatego niepotrzebnie wprowadzasz w blad innych uzytkownikow

dlatego poroznalem terenowki z samochodami sportowymi

gratuluje trafnosci wyboru

poza tym zaczalem z toba polemike, nigdzie nie wtracalem uwag osobistych, nigdzie nie pisalem z capsem wiec nie wiem skad wygiagasz wnioski ze cie atakuje
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#32 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 16:50

Konie mechaniczne a moment obrotowy dobra, spoko.

odpowiadam na pierwsze pytanie: nie, nie widzialem. "troche" wyolbrzymilem moment w tym przypadku. zdarza sie, jak sie szybko zapierdziela z literkami. :blink:

mi sie wydaje, ze jasno to napisalem. male obroty; moment niski, srednie obroty: wysoki (czesto najwyzszy) moment, wysokie obroty: malutki moment, maksymalne obroty: moment wyosi zero.
male obroty: mala moc, srednie obroty:srednia moc, duze obroty; najwyzsza moc. i mowie tu o benzynie.

a co do trafnosci wyboru, to moim celem bylo pokazanie, ze tam gdzie potrzeba elastycznosci oraz duzej odpornosci na opory ruchu, to tam stosuje sie silniki z duzym momentem ,a tam gdzie potrzeba predkosci stawia sie przede wszystkim na moc. i tyle.

dzieki za polemike. :D pozdrawiam.

#33 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 17:38

Konie mechaniczne a moment obrotowy

mi sie wydaje, ze jasno to napisalem. male obroty; moment niski, srednie obroty: wysoki (czesto najwyzszy) moment, wysokie obroty: malutki moment, maksymalne obroty: moment wyosi zero.
male obroty: mala moc, srednie obroty:srednia moc, duze obroty; najwyzsza moc. i mowie tu o benzynie.

to rozumiem doskonale, chodzi oto ze ty mnie wczesniej nie zrozumiales, a mianowicie: chodzilo mi oto z ta proporcjonalnoscia, ze te 2 wielkosci sa od siebie zalezne, co pozniej sam potwierdziles

moc i moment sa nierozerwalnie zwiazane

ps. ciesze sie ze doszlismy do jakiegos kompromisu
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#34 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 17:54

Konie mechaniczne a moment obrotowy ja tez. :blink:

#35 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 13 maj 2007 - 18:03

Konie mechaniczne a moment obrotowy

mi sie wydaje, ze jasno to napisalem. male obroty; moment niski, srednie obroty: wysoki (czesto najwyzszy) moment, wysokie obroty: malutki moment, maksymalne obroty: moment wyosi zero.
male obroty: mala moc, srednie obroty:srednia moc, duze obroty; najwyzsza moc. i mowie tu o benzynie.


Bez urazy ale większej bzdury w życiu nie słyszałem. Spójż na podstawowy wzór który podał LowRider i pomyśl... Moment obrotowy wynosi zero tylko wtedy kiedy silnik nie pracuje. W moim samochodzie (benzyna) przy odcince (maksymalne obroty) silnik ma moment 101Nm (gdzie maksymalny 131Nm jest przy 4500rpm). Nie ma reguły na przebieg momentu tak jak napisałeś, to dotyczy raczej mniejszych silników benzynowych 4 cyl. ośmiozaworowych ale też nie można tak generalizować.
Pozdrawiam :blink:

#36 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 18:09

Konie mechaniczne a moment obrotowy napewno slyszales wieksze bdury. np, ze lee harvey oswald dzialal sam :blink: otoz sprobuj wrzucic 2 w samochodzie i dac gaz w podloge. w momencie, gdy obroty dojda na maksa (nie mowie tu o silniku z odcieciem), to wtedy juz nie przyspieszysz i wlasnie wtedy moment obrotowy wynosi zero, bo juz bardziej silnik nie przyspieszy(w sensie nie zwiekszy obrotow).

#37 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 13 maj 2007 - 18:24

Konie mechaniczne a moment obrotowy Tak czasami robie :blink: tylko że wbijam trójke przed odcinką. Samochód przestanie przyspieszać bo trafi na odcięcie zapłonu (zazwyczaj realizowane przez ECU) ale moment obrotowy wtedy musi jak najbardziej mieć, myślisz że wał korbowy obraca sie siła woli? :D Tak samo w prostym dieslu gdzie maksymalne obroty ustawia sie na regulatorze w pompie czy w prostej benzynie na gaźniku czy mechanicznym wtrysku.

#38 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 maj 2007 - 18:42

Konie mechaniczne a moment obrotowy w takim przypadku wg mnie wal obraca sie dzieki mocy, bo moment wtedy juz jest zero. to przeciez logiczne, ze nie moze byc juz jakiejkolwiek wartosci momentu w momencie, gdy silnik juz wyzej nie chce wejsc :blink:

#39 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 14 maj 2007 - 00:09

Konie mechaniczne a moment obrotowy Silnik zawsze może wejść na wyższe obroty tylko zazwyczaj konstrukcja czy wytrzymałość na to nie pozwala, dlatego obroty są ograniczone jak wyżej napisałem (nie koniecznie elektronicznym odcięciem)

Czek dys aut: :blink:

Mo=9554*P/n

gdzie

Mo - moment obrotowy [Nm]
P - moc [kW]
n -obroty [obr/min]

Mamy przykładowy silnik 90KM (66kW) @ 5500rpm, przy max obrotach, dajmy na to 6300rpm ma załóżmy te 79KM i wg Ciebie moment obrotowy wynosi zero.
Podstawiamy do wzoru:

0=9554*66/6300 :D
i jakby nie podstawiać nigdy się to nie zrówna. Tylko i wyłącznie jeżeli wał korbowy nie bedzie sie obracał silnik moze mieć zero momentu obrotowego. Podstawowe zasady fizyki trzeba znać, pracujący silnik zawsze ma jakiś moment obrotowy. To jest logiczne aż do bólu :D

Pogadaj z kimś kto jest w temacie to Ci to wytłumaczy, bo w pisząc że przy maksymalnych obrotach silnik ma zero momentu obrotowego poprostu sie mylisz...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konie mechaniczne a moment obrotowy Dzisiaj, 06:18
  •  

#40 Share misiek10

misiek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2007 - 07:23

Konie mechaniczne a moment obrotowy zle ujalem swoja mysl w poprzednim poscie. chodzilo mi o moment juz przeniesiony na kola, tzn, ze przy maks obrotach moment w silniku jest wieksza niz 0. ta wartosc jest jednak pomniejszona przez opory w skrzyni, na lozyskach i wtedy obroty juz nie beda wieksze. rozumiem o co chodzi Tobie. wiem takze, ze jesil wal sie kreci, to musi miec moment, ale jak sa obroty bliskie maks, to ten moment jest juz tak maly, ze jest znoszony przez opory wlasne pojazdu i w konsekwensji tak jakby go nie bylo. teraz chyba sie wyslowilem. :blink:


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »