Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tur własnej konstrukcji do 330


94 odpowiedzi na ten temat

#1 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 21 listopad 2012 - 20:25

Tur własnej konstrukcji do 330 Chciałbym pokazać tura własnej konstrukcji. Tur będzie zamontowany przy 330 a właściwie 328 po modyfikacjach. Z 328 pozostała skrzynia biegów między innymi z stąd też brak otworów montażowych do tura. Dlatego wykonałem ramę biegnącą od zwolnic do wspornika przedniej osi. Rama jest wykonana z profilu zamkniętego 100x50x4 oraz płaskownika 80x15. Słupki oraz ramiona są z profilu zamkniętego 120x60x5 . Cały tur będzie przesunięty względem typowego o jakieś 25 cm do przodu z powodu kabiny nowego typu , która jest po prostu dłuższa. Tur jest cały czas w trakcie „produkcji” więc sukcesywnie będę dodawał zdjęcia. Ładowacz ma być 3 sekcyjny z poziomowaniem, demontowany razem ze słupkami. Na ciągniku na stałe ma być tylko rama pokazana na dzisiejszych zdjęciach. Słupki i ramiona( na razie niepołączone) mam już na ukończeniu i za kilka dni je pokaże. Zachęcam do komentowania i podpowiadania oczywiście.



Dodany obrazek[/URL]

Dodany obrazek[/URL]

Dodany obrazek[/URL]

Dodany obrazek[/URL]

Dodany obrazek[/URL]
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tur własnej konstrukcji do 330 Dzisiaj, 12:29
  •  

#2 Share ursusc-360x2

ursusc-360x2

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo to moja pasja!!!

Napisany 21 listopad 2012 - 20:41

Tur własnej konstrukcji do 330 przecież to jest sama rama do tura a gdzie osprzęt gdzie siłowniki a gdzie te słupki co zapinasz tura?

#3 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 21 listopad 2012 - 20:51

Tur własnej konstrukcji do 330 Przeczytaj pierwszego posta a się wszystkiego dowiesz...

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#4 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 21 listopad 2012 - 21:10

Tur własnej konstrukcji do 330 Jaką spawarką spawasz?? Na 3cim zdj widać jakby było 'posmarkane' zwykłym mma czyli elektroda, a na 2gim zdj widać ładne spawy jak po migomacie i tu nie ma się do czego przyczepić.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#5 Share rotor32

rotor32

    RotoR

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żuromińskie :)
  • Zainteresowania:Rolnictwo, informatyka

Napisany 21 listopad 2012 - 21:13

Tur własnej konstrukcji do 330 Gratuluje odwagi, jeśli znasz się na robocie to powinno być dobrze. Wyjdzie cie taniej i lepiej niż gdybyś musiał kupować. U nas koleś sam sobie zrobił tura do MTZ 82 i nie narzeka. Chwali sobie że jest lekki i ma duży udźwig.

#6 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 21 listopad 2012 - 21:33

Tur własnej konstrukcji do 330 Zrobienie tura samemu to nic trudnego:) mój już jest rok w użytkowany ale nadal nie skończony:) musze wkońcu wstawić zdjęcia...

#7 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 21 listopad 2012 - 22:04

Tur własnej konstrukcji do 330 co do tych brzydkich spawów to tam są tylko zaślepki tak spartaczone bo kolega chciał spróbować jak się spawa półautomatem. Później i tak oszlifuje przed malowaniem więc nie poprawiałem. Ogólnie odprysków dużo bo łuska już zużyta była a nie miałem w zapasie nowej
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#8 Share ursusmarcin

ursusmarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2012 - 23:54

Tur własnej konstrukcji do 330 Jeśli do spawania używasz CO2 to zawsze będziesz miał dużo odprysków. To nie zależy od łuski.
W przypadku mieszanek gazowych i spryskania powierzchni spawanych np. Lusinem odpryski można wyeleminować.
To apropo samych spawów. Ogólnie pomysł b.dobry. Cenowo nie wiem czy będzie taniej ale napewno użyjesz lepszych materiałów
niż to co oferują prywaciarze niby nowe i ładne.

#9 Share marian2011

marian2011

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1474 postów

Napisany 22 listopad 2012 - 16:33

Tur własnej konstrukcji do 330 Wszystko idzie zrobić samemu tylko nie kiedy nie warto jak kupisz gotowy za zbliżony koszt ,jakiś kosztorys prowadzisz materiał ,tarcze,elektrody ile liczysz całośc kasy wyjdzie

#10 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 22 listopad 2012 - 18:02

Tur własnej konstrukcji do 330 Wszystko fajnie tylko nie podobają mi się te blachy z przodu, tam powinien być profil ładnie wyprofilowany, a na końcu blacha z otworami.
Poprzeczka też jakaś taka licha, ja bym dał dwie i zdecydowanie z grubszego materiału.

Czemu mają służyć te kawałki profili po końcach z otworami?

Życzę powodzenia

No i przecież c328 ma otwory w skrzyni, inne niż w 30 ale również mogłeś je wykorzystać.

Edytowany przez SipmaZ224, 22 listopad 2012 - 18:05.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tur własnej konstrukcji do 330 Dzisiaj, 12:29
  •  

#11 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 22 listopad 2012 - 20:47

Tur własnej konstrukcji do 330 Co do opłacalności. Tur samopoziomujący , trzy sekcje to co najmniej 10tyś. Mam kupione prawie wszystko poza węzami, jakieś drobiazgi pewnie wyjdą jeszcze, do 3 tys jeszcze sporo brakuje.
Drutu do spawania może 1/3 rolki pójdzie ale raczej znacznie mniej. To góra 30zł kilka tarcz też nie tak dużo, prąd trudno mi powiedzieć ale też nie będzie aż tak wiele.
Z przodu początkowo miał być profil do końca ale okazało się że nie zmieści z prawej strony. Jak koło mijałem to filtry paliwa mi przeszkadzały stąd płaskownik. Te poprzeczki mają za zadanie usztywnić żeby rama nie chciała na boki uciekać nie przenosić obciążenie. Te kawałki profili na końcach to podstawy pod słupki, początkowo miały słupki stać bezpośredni na ramię. Ale okazał się że wtedy siłownik będą z lampami kolidować(jakiś 1cm) stąd dospawane te profile żeby odsunąć na boki ramiona, a wten sposób bo mocowania na słupkach za szybko zrobiłem a w ten sposób mogły zostać bez przerabiania.
328 ma mocowania do kabiny . Można by je niby wykorzystać ale wtedy tur wisiałby na sześciu śrubach M12 a to troszkę mało.W ten sposób nie będe sie tez bał że rozpołowie :) co najwyżej ramę zegnę.
A jeszcze co do odprysków fakt przy CoAr odprysków prawie niema, ale przy Co tez nie jest tak źle, za to zużyta łuska ma duże znaczenie, tamta była po spawaniu ocynku więc była spalona doszczętnie można powiedzieć
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#12 Share Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2012 - 20:57

Tur własnej konstrukcji do 330 Bardzo ciekawy pomysł. Ukasz wszystko jest wykonane starannie,spawy położone naprawdę ładnie, fachowo. Jednak ja wzmocnił bym nieco ramę. Chodzi szczególnie o łapy idące do korpusu skrzuni. Dałbym wzmocnienie, odkos, idący od mocowania tejże łapy przy korpusie w kierunku miejsca monyażu słupków TURa. Musisz mieć świadomość, że w tym miejscu będzie przenoszona największa siła,szarpnięcia. Rama jest oddalona od skrzyni na zewnątrz, może się więc nieco próbować wyginać. Mając tak wzmocniony wspornik przedniej osi, mogł byś w przyszłości pomyśleć o przednim TUZ-ie. Ja także myślałem nad podobnym wzmocnieniem, aby zamontować z przodu ładowacz do m.in. bel(jeśli go zrobię) i TUZ. Kolego Sipma Z224 , w nowych wersjach kabin(Naglak, Szyszka itp.) drzwi przesunięte są do przodu maksymalnie i stare mocowania TURa nie podejdą przy skrzyni. Trzymam kciuki ukasz, za powodzenie projektu.

#13 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 23 listopad 2012 - 11:19

Tur własnej konstrukcji do 330 Mariusz-C330M na ramę będzie działać głównie siła w górę, a ponieważ słupki są obok ramy więc będzie chciało ją również skręcić. Najlepiej było by w miejscu mocowania słupków zrobić mocowanie do silnika, niestety niema gdzie go tam przykręcić. Myślę że nie będzie tak źle bo na tej wysokości jest profil podwójny a zaraz jest ta łapa do mocowania kabiny przykręcona, z drugiej strony jest "zakręt" więc tez na skręcanie jest odporniejsza.
Jutro jak dobrze pójdzie założę ramiona na cięgnik w celu zespawania ich w kupę więc spróbuje wyliczyć teoretyczny udźwig. Zrobię zdjęcia jak to wygląda zamontowane.
A dziś zdjęcia zamontowanej ramy, ramienia (prawie skończonego) i słupka.

Jak się okazało próby na dwóch ramionach nierobie bo brak mi kształtek aby podłączyć oba siłowniki pod powietrze. Zrobiłem więc probę na jednym ramieniu. Po policzeniu udźwigu stwierdziłem że coś musiałem źle zrobić. Więc tak podnosiłem powoli ciśnienie aż ramie zaczęło się unosić. Wyszło że przy 4 barach ramie nie unosi się ale jak dosłownie trącić palcem to idzie do góry. Uznałem że to wartość zrównoważenia oporów i masy. Zawiesiłem na końcu ramienia 10kg i tak samo jak wcześniej zwiększałem ciśnienie . przy 5,7 identyczna sytuacja. Więc jeden bar unosi 5,88 kg to razy dwa bo dwa siłowniki będą i razy 170 (zawór w rozdzielaczu na 180 ustawiony z 10 powiedzmy na opory i masę kompletnego tura) to daje nam 1999.
Taki wynik troszkę nieprawdopodobny mi się wydaje stad pytanie gdzie tkwi błąd?



Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Edytowany przez ukasz, 23 listopad 2012 - 15:43.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#14 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 23 listopad 2012 - 18:37

Tur własnej konstrukcji do 330 Nie wiem jak ci to dokładnie wytłumaczyć ale wzrost ciśnienia nie jest wprost proporcjonalny do wzrostu udźwigu, a twoje obliczenia nie uwzględniły tego.
Jeśli by to przedstawić na wykresie gdzie na osi 'x' był by udźwig(kg) a na 'y' ciśnienie(bar) to wykres by szedł nie idealnie po ukosie tylko odchodził by w górę. Z fiz bardzo dobry nie byłem i parę lat minęło ale tak mi się wydaje. Pod uwagę trzeba wziąć też kąty: pomiędzy siłownikiem a ramieniem wysięgnika i słupkiem a ramieniem i jeszcze uwzględnić zmianę tych kątów podczas podnoszenia.
Jeszcze im większy rozstaw pomiędzy obrotem ramienia na słupku a siłownikiem na słupku tym większy udźwig ale mniejszy zakres ruchów i na odwrót.

Edytowany przez Junkers, 23 listopad 2012 - 18:40.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#15 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 23 listopad 2012 - 19:21

Tur własnej konstrukcji do 330 oczywiście zdaje sobie sprawę że w dolnym zakresie podniesie powiedzmy X a na samej górze może być to x/2. To jest zupełne jasne i wiem że liczyłem w zasadzie ciężar jaki byłby w stanie oderwać od ziemi nie podnieść do końca. Natomiast wzrost ciśnienia będzie wprost proporcjonalny do udźwigu ( oczywiście biorąc pod uwagę niewielki zakres ruchu). przecież ciśnienie wyraża się w kg/cm2
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#16 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 23 listopad 2012 - 19:25

Tur własnej konstrukcji do 330 Na sześciu M12 z jednej strony, czyli razem na dwunastu, a to wydaje się sporo(piszesz że masz przód od 30 więc otwory po wspornikach od przedniej osi masz wolne, stąd dodatkowe 3 na stronę), jak wygląda sprawa w 30, na jakich i ilu śrubach w skrzyni montowany jest tur?

Mam małe obawy co do spawów, wyglądają jakby nie były wcale wtopione i są zbyt "wąskie" (zbyt mały amperaż)

#17 Share lukaczmarek

lukaczmarek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2660 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łowicza

Napisany 23 listopad 2012 - 19:38

Tur własnej konstrukcji do 330 Z tego co widzę nie masz wspomagania w tym ciągniku więc moje pytanie czy jak złapiesz turem 3-sekcyjnym balot z sianokiszonką to będziecie kręcić kierownicą w 2 czy 3 osoby?

#18 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 23 listopad 2012 - 20:00

Tur własnej konstrukcji do 330 wspomaganie jest. A te M12 to w sumie 6 sztuk nie na stronę. co do wtopienia spawów to troszkę się w życiu naspadałem, teraz 5mm przepalam ta spawarką więc są wystarczająco głęboko ( maksymalna grubość użytych materiałów to 6mm)
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#19 Share SZYMANOX

SZYMANOX

    Zaawansowany

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa i Agrofoto.

Napisany 23 listopad 2012 - 23:34

Tur własnej konstrukcji do 330 Tak z deka licho wygląda ta konstrukcja ;) Z tego co wyczytałem to słupki maja być zdejmowane z ramieniem razem,a wsporniki słupków- przewidziałeś je ? Bo według mnie to odczepianie słupków to niepotrzebna komplikacja konstrukcji.Lepiej gdy byś zrobił tak jak to jest w większości czyli rama i siłowniki na bolce ,albo gdybyś zrobił po dwie blachy na każdy słupek po miedzy którymi osadzone było by ramie i siłownik a cała ta przystawka mocowana by była przez dwa bolce do każdego słupka ;) No i wsporniki słupków oczywiście musisz jakieś dorobić bo bez tego to ta rama się po prostu zegnie :P Ogólnie ciekawa konstrukcja.Pozdr
Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tur własnej konstrukcji do 330 Dzisiaj, 12:29
  •  

#20 Share bambus1987

bambus1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2012 - 23:39

Tur własnej konstrukcji do 330 kolego jezeli troszke sie w zyciu naspawałes to by spoina tak nie wygladała, fakt jezeli bys spawał corgonem to lepiej by to wygladało ale tylko pod wzgledem odprysków, gwarantuje ci ze spoina była by dalej taka sama. Sorki ze sie czepiam, twoj tur ale czy te belki z dolu nie za cienkie?? masz jakies uprawnienia spawalnicze?? pomysł ciekawy i podziwiam cie za to bo osobiście sam bym sie tego nie podjał, bede sledził temat:D

a jeszcze jedno wyglada mi na to ze kolega nie ma przyłbicy samosciemniającej tylko zwykła przesłonke jednoręczną, przed tak grubym projektem zainwestowałbym w przyłbice i milej sie robi:)

jakiego drutu urzywasz i jakiej srednicy?? ja spawam lincolnem jest mega różnica w porównaniu do drutów no name
a spawareczka jaki sprzęt??

Edytowany przez bambus1987, 23 listopad 2012 - 23:50.


Podobne tematy